Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2016, 20:04   #101
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Schandalig voor 's werelds sterkste economische macht en sterkste democratie.
En dat voor het negende rijkste land ter wereld in 2015:

9

United States

57,045.46 GDP per capita.

Zeventigste in gelijkheid van verdeling.

Van ultra libertarische constipatie uiteraard.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 09:09   #102
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
De populist Trump gaat dat allemaal oplossen.
Realist bedoel je ? populisten zijn realisten ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 09:11   #103
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Men basht graag linksen, althans vanuit een bepaalde populistische rechtse hoek. Zo zou een links maatschappij model enkel maar leiden tot verderf en armoede op de lange termijn. Meer bepaald misbruiken bepaalde rechtsen de wandaden van het communisme om linksen over eenzelfde kam te scheren. Wat een grove belediging is. Links wilt helemaal geen communistische dictatuur installeren, maar een ultra liberale samenleving zoveel mogelijk uit de weg gaan opdat mensen niet zoals bvb in de USA in mensonwaardige omstandigheden zouden dienen te overleven.

Ter illustratie: Tent City USA

https://www.youtube.com/watch?v=2_TqB1uzRdM

Ik heb dit filmje aandachtig bekeken, en stond versteld van de armoedige toestanden waarin deze blanke Amerikanen verkeren. Was Amerika wat linkser van inborst zouden dergelijke toestanden wellicht veel minder voorkomen. Want het is bijna bijlange geen uitzondering meer daar in de States om op deze mensonterende wijze aan de onderkant van de maatschappij te bengelen 'as the middle class continues to shrink'...

Eenzelfde soort fenomeen ziet men hier in BE met liberale rechtse partijen zoals de N-VA die de burger enkel maar meer uitknijpen door gestaag aan de kwaliteit van hun dagdagelijks bestaan te knabbelen. Tegelijkertijd zetten zij de bevolking tegen elkaar op door de werkenden versus wie van een uitkering leeft op te jutten. Met dan nog eens gebash van vreemdelingen er bovenop. Want tja, 'zij gaan voor de pensioentjes zorgen' (sarcasm off)

En dan zitten die rechtsen ook nog eens schaamteloos af te geven op links (die de mensen tenminste nog iets gunnen), hen als sossen te bestempelen, hen van alles de schuld te geven, linken te leggen met communistische dictaturen en blablabla.

Well too bad, als men niet wilt afglijden naar toestanden zoals in de VS zal rechts toch wat dienen in te binden. Namely op maatschappelijk vlak.

Het is trouwens gebleken dat wannneer mensen niet in hun basisbehoeften kunnen voorzien ze ook veel minder inspanningen leveren om uit de miserie te geraken. Links heeft het dus wel degelijk beter met de mensen voor.

Discuss pls, thx.
Ik heb een boodschap aan "al de vreemdelingen die hier maar juist komen om te profiteren van ons systeem en een uitkering eisen ; ga terug naar junder land hoepel op jong , oprotten die handel ...
Oud 17 december 2016, 10:35   #104
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik heb een boodschap aan "al de vreemdelingen die hier maar juist komen om te profiteren van ons systeem en een uitkering eisen ; ga terug naar junder land hoepel op jong , oprotten die handel ...
En?
Heeft er al iemand uw boodschap ter harte genomen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 11:38   #105
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een grote boodschap (no offense meant). Eerder een loos en voos kreetje.
Oud 17 december 2016, 11:41   #106
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Realist bedoel je ? populisten zijn realisten ....
Citaat:
Populismeo*li*tiek po*pu*lai*re, op*per*vlak*ki*ge, (enigs*zins) de*ma*go*gi*sche be*toog*trant
Van Dale de dikke online

Populisten zijn volksverlakkers....

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2016 om 11:42.
Oud 17 december 2016, 11:45   #107
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En?
Haar actiecomité is er dagdagelijks zoet mee
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 11:59   #108
eno2
Banneling

Standaard

Ultralibertariërs houden zich heel dicht op bij wat ik noem "Het echte probleem van alles":

Met probleem bedoel ik: menselijke problemen.

Het echte probleem van alles is de mate waarin humaniteit ontbreekt.

Je kan daar alle menselijke problemen op afwegen.

Bij de UL's ontbreekt veel humaniteit.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2016 om 12:00.
Oud 18 december 2016, 10:00   #109
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ultralibertariërs houden zich heel dicht op bij wat ik noem "Het echte probleem van alles":

Met probleem bedoel ik: menselijke problemen.

Het echte probleem van alles is de mate waarin humaniteit ontbreekt.

Je kan daar alle menselijke problemen op afwegen.

Bij de UL's ontbreekt veel humaniteit.
Volgens mij zit het probleem meer in de Ultra. Ultra humanisten deugen evenmin als Ultralibertariërs en ultra links is even slecht als ultra rechts.

Er bestaan een optimaal punt en wij liggen m.i. links van dit punt en de VS ligt er rechts van.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 10:14   #110
Peche
Banneling

Standaard

Volgens mij is de NVA er de volgende verkiezingen niet meer bij.
Ik denk zelfs dat Di Rupo terug premier wordt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 11:49   #111
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Laat ons hopen van niet.
Oud 18 december 2016, 11:51   #112
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En?
Ik hoop het ...
Oud 18 december 2016, 11:53   #113
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mannen sletje ;; wat hebben we daaraan ... ik hoop dat er te minste één man uitspringt zoals Trump
Oud 18 december 2016, 11:55   #114
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Haar actiecomité is er dagdagelijks zoet mee
voil�* weer uitschijten precies of , mag ik vragen wat jij zoal doet die beter lijkt dan het geen ik doe ????????????????????????????
Oud 18 december 2016, 12:18   #115
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Laat ons hopen van niet.
Tjah, de NVA heeft aan volksverraad gedaan, aanslagen in dit land veroorzaakt, de rekening verder op de Vlaming geduwd en alleen maar problemen verschoven. Niets opgelost.
Het sociale economische is maar hervormd om de vluchteling beter te kunnen opvangen.
Want dat zal het volk niet vergeten zijn, dat de NVA oorlogsmisdadigers integreert en verkrachters onderhield. Een alleenstaande moeder verhuisde uit haar appartement om ze te verhuizen naar een studio in god weet welke buurt.

Enfin, de meeste Vlamingen hebben een kort termijn geheugen dus moeten ze eens regelmatig herinnerd worden he.
Oud 18 december 2016, 12:23   #116
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mannen sletje ;; wat hebben we daaraan ... ik hoop dat er te minste één man uitspringt zoals Trump
De juiste moet maar opstaan in Europa, kerosine over het lopend vuurtje smijten en we zijn vertrokken.
Iemand zoals Fortuyn ofzo.
Oud 18 december 2016, 13:41   #117
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
voil�* weer uitschijten precies of , mag ik vragen wat jij zoal doet die beter lijkt dan het geen ik doe ????????????????????????????
Hopelijk alles eigenlijk...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 14:01   #118
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tjah, de NVA heeft aan volksverraad gedaan, aanslagen in dit land veroorzaakt, de rekening verder op de Vlaming geduwd en alleen maar problemen verschoven. Niets opgelost.
Het sociale economische is maar hervormd om de vluchteling beter te kunnen opvangen.
Want dat zal het volk niet vergeten zijn, dat de NVA oorlogsmisdadigers integreert en verkrachters onderhield. Een alleenstaande moeder verhuisde uit haar appartement om ze te verhuizen naar een studio in god weet welke buurt.

Enfin, de meeste Vlamingen hebben een kort termijn geheugen dus moeten ze eens regelmatig herinnerd worden he.
Sorry, maar als er één partij die verantwoordelijk is voor de aanslagen is het wel degelijk de PS. Die heeft Molenbeek laten verloederen waardoor het een kweekbed werd voor het terrorisme.

Wie was het weer die zei dat één of ander feit gepleegd door een figuur die uitgegroeid is tot een terrorist een 'fait divers' was?

Luckas Vander Taelen, nochtans een groene, klaagde de gang van zaken in Molenbeek al lang aan. Bedrijven verhuisden uit Molenbeek omdat het onhoudbaar was, maar onze vriend Moureaux(PS) had er geen oren naar.
Oud 18 december 2016, 14:08   #119
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar als er één partij die verantwoordelijk is voor de aanslagen is het wel degelijk de PS. Die heeft Molenbeek laten verloederen waardoor het een kweekbed werd voor het terrorisme.

Wie was het weer die zei dat één of ander feit gepleegd door een figuur die uitgegroeid is tot een terrorist een 'fait divers' was?

Luckas Vander Taelen, nochtans een groene, klaagde de gang van zaken in Molenbeek al lang aan. Bedrijven verhuisden uit Molenbeek omdat het onhoudbaar was, maar onze vriend Moureaux(PS) had er geen oren naar.
Deze regering kon zich niet inlaten met een buitenlands beleid. Maar liet zich toch in met een buitenlands beleid. Het buitenlands is de hoofdoorzaak dat hier aanslagen zijn gepleegd. Zonder Molenbekenaars had zo'n vluchteling (die de NVA integreert) nog altijd een aanslag gepleegd als gevolg van onze bemoeiennis in Syrië en Irak.

De NVA integreert oorlogsmisdadigers, verkrachters, mensen die deelnamen aan stenigingen en noem maar op.
Zij heeft ook de schulden verder op de Vlaming geduwd en er is nog altijd niet gesproken over een confederalisme.

Ik denk dat het heel duidelijk is geworden. De NVA is niet de kracht van verandering waarop we gehoopt hadden. De maatschappij is er nog nooit zo slecht aan toe geweest als onder deze regering.
Dan zegt men: "ja maar onze vruchten kunt ge pas later plukken."
Hoe? Door onze dochters verkracht te laten worden? Door rapefugees naar onze recreatieparken te sturen? Weldra achtergestelde culturen in ons school bijschaven ergo het niveau naar achter duwen?

Kijk eens goed wat er veranderd is en bij wie. We gaan gewoon door en in plaats van minder hebben we meer gekregen. We moeten zelfs onze deuren openhouden voor derde wereldlanden waar youtube beelden bol van staan hoe zij ons verrijken.

Vlamingen worden aan de schandpaal gehangen en de ander blijft media censuur genieten.
Oh dierbaar België oh heilig land der vaderen, onze ziel en het hart dat zijt ge kwijt.
Oud 18 december 2016, 14:21   #120
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij zit het probleem meer in de Ultra. Ultra humanisten deugen evenmin als Ultralibertariërs en ultra links is even slecht als ultra rechts.

Er bestaan een optimaal punt en wij liggen m.i. links van dit punt en de VS ligt er rechts van.
Er bestaat niet zoiets als ultra humanisten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be