Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2017, 22:44   #101
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens dezelfde ethiek waarbij niemand over het leven van iemand anders kan beslissen.
Daar zijn de Amerikanen anders zeer bedreven in.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 22:46   #102
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Bij mijn weten heeft Donald Trump nooit seksuele misbruik gepleegd, dit in grote tegenstelling tot Bill Clinton. Die misbruikte een stagiair in het Witte Huis.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 januari 2017 om 22:47.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 22:52   #103
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft Donald Trump nooit seksuele misbruik gepleegd, dit in grote tegenstelling tot Bill Clinton. Die misbruikte een stagiair in het Witte Huis.
Heb je het over Lewinsky? Dat was geen misbruik, dat was met wederzijdse instemming. Hij heeft zijn vrouw bedrogen, maar dat is nog altijd geen misbruik.
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 22:59   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom eens een jaartje bij Pro Vita werken en u zult wel merken dat de werkelijkheid voor zich spreekt. Ik heb trouwens nooit met vooroordelen op dat vlak rondgelopen.
die vooroordelen iets ruimer bekijken, Jan

Bv de gedachtegang dat het ethisch fout is, dat een kind... zelfs een ongewenst... steeds kan opgevangen worden en zelfs uiteindelijk gewild kan worden, etc... al datte dus
Daarbij komende het feit _ ook daar hebt ge al meermaals uw beklag over gedaan _ dat onze progressieve maatschappij dat te makkelijk maat, bewerkstelligt en zelfs 'promoot'

Draai of keer het hoe ge het wilt maar jij bent absoluut geen objectieve waarnemer
+
kom, zeg nu zelf
Wie komt er bij pro-vita over de vloer ?
Het zijn waarschijnlijk al vrouwen wiens twijfel deels gevormd is door ethische problemen al dan niet sterk verweven met religie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 23:02   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten bestaan er geen andere abortuswetten dan de nationale.
wat ik dus net kwam te zeggen hé

Als ge de UVRM of iets dergelijks erop gaat napluizen zal alles eerder richting 'recht' op abortus wijzen.
Oud 26 januari 2017, 23:03   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
die vooroordelen iets ruimer bekijken, Jan

Bv de gedachtegang dat het ethisch fout is, dat een kind... zelfs een ongewenst... steeds kan opgevangen worden en zelfs uiteindelijk gewild kan worden, etc... al datte dus
Daarbij komende het feit _ ook daar hebt ge al meermaals uw beklag over gedaan _ dat onze progressieve maatschappij dat te makkelijk maat, bewerkstelligt en zelfs 'promoot'

Draai of keer het hoe ge het wilt maar jij bent absoluut geen objectieve waarnemer
+
kom, zeg nu zelf
Wie komt er bij pro-vita over de vloer ?
Het zijn waarschijnlijk al vrouwen wiens twijfel deels gevormd is door ethische problemen al dan niet sterk verweven met religie
Uw redenering komt gewoon op dit neer: "Ik ben een voorstander van abortus, dus objectief. Tegenstanders zijn subjectief." Meer staat er eigenlijk niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 23:05   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat ik dus net kwam te zeggen hé

Als ge de UVRM of iets dergelijks erop gaat napluizen zal alles eerder richting 'recht' op abortus wijzen.
Ik ben benieuwd in welk artikel u dat meent te kunnen vinden.
Oud 26 januari 2017, 23:05   #108
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Heb je het over Lewinsky? Dat was geen misbruik, dat was met wederzijdse instemming. Hij heeft zijn vrouw bedrogen, maar dat is nog altijd geen misbruik.
https://www.youtube.com/watch?v=JsMYVEVapUo

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 23:16   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw redenering komt gewoon op dit neer: "Ik ben een voorstander van abortus, dus objectief. Tegenstanders zijn subjectief." Meer staat er eigenlijk niet.
neen hoor ... dat staat er nu net niet
Zegt inderdaad iets over jouw vooringenomenheid.
Oud 26 januari 2017, 23:23   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen hoor ... dat staat er nu net niet
Zegt inderdaad iets over jouw vooringenomenheid.
Aha. Ik ben dus volgens u toch niet subjectief.
Oud 26 januari 2017, 23:25   #111
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd in welk artikel u dat meent te kunnen vinden.
volgt uit
Dus in een artikel ga je dat niet vinden, noch ga je een artikel enkel over abortus vinden
Hoeft ook niet
't Zou nogal zot zijn als alles dat mag punt voor punt dient geschreven te worden.
Trouwens meestal is het net omgekeerd h. de restricties worden opgesomd.

Maar ja we hebben die discussie al eens gehad ... en ze is in feite héél simpel
ZOLANG gij ( niet je wens of je ethiek ) kunt aantonen dat een ongeborene gerekend wordt onder een mens met dezelfde rechten en plichten dan is een tekstje zoals de UVRM enkel van toepassing op de moeder.
En daar vindt ge genoeg materiaal in terug om te besluiten dat een beslissing om al dan niet abortus te ondergaan enkel de hare is.

Dit zijn de gewoon de grauwe feiten hé ... dat staat los van het feit of ik nu voor, tegen of neutraal ben op dat vlak en het staat los de mogelijke restricties die zoals gezegd enkel lokaal zijn.
zelfbeschikkingsrecht heeft over haar lichaam.
Oud 26 januari 2017, 23:34   #112
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je tegen condooms en andere anticonceptiemiddelen bent ben je een gek. Ik wil niet allerlei SOA's oplopen voor is 1 keer te neuken en dan nog toevallig iemand zwanger te maken. Wat een leuke geschenken allemaal; je bent dood en gepluimd.

Jij komt altijd met dat abortus verhaal af. Maar laten we het eens hebben over anticonceptiemiddelen... en niet dat terugtrekken van jou, dat is dikke zever en waanzin.
Oud 26 januari 2017, 23:39   #113
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je zult toch beter moeten leren lezen, Jan

Het begint al met het feit dat gij geen neutraal meer kent hé
Een recht is niet hetzelfde als een verplichting of een verbod.
In het eerste geval laat je de vrijheid en de keuze aan de betrokkene in het tweede geval leg je iets op.
Oud 26 januari 2017, 23:43   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als je tegen condooms en andere anticonceptiemiddelen bent ben je een gek. Ik wil niet allerlei SOA's oplopen voor is 1 keer te neuken en dan nog toevallig iemand zwanger te maken. Wat een leuke geschenken allemaal; je bent dood en gepluimd.

Jij komt altijd met dat abortus verhaal af. Maar laten we het eens hebben over anticonceptiemiddelen... en niet dat terugtrekken van jou, dat is dikke zever en waanzin.
over wat begin jij nu weer ?
Het ging over abortus.

Nu ja JvdB zijn visie zowat kennende zal hij ook wel tegen al dat zijn en zo onbewust/ongewild het aantal clandestiene ( nadat zijn wensdroom van een verbod erdoor is ) abortussen de hoogte in jagen
Oud 26 januari 2017, 23:47   #115
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
over wat begin jij nu weer ?
Het ging over abortus.

Nu ja JvdB zijn visie zowat kennende zal hij ook wel tegen al dat zijn en zo onbewust/ongewild het aantal clandestiene ( nadat zijn wensdroom van een verbod erdoor is ) abortussen de hoogte in jagen
"Jan" gelooft in dat broodje aap van terugtrekken net voor de ejaculatie. De meeste katholieken zijn tegen anticonceptiemiddelen en preventie. Dus moet je al stellen dat sperma ook al een levend wezen is volgens de katholieke leer. Dan is volgens die stelling elke ejaculatie een genocide, complete waanzin dus.

En daar kan je ze elke keer op pakken. Elke keer. Discussie snel afgelopen.
Oud 27 januari 2017, 00:28   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Jan" gelooft in dat broodje aap van terugtrekken net voor de ejaculatie. De meeste katholieken zijn tegen anticonceptiemiddelen en preventie. Dus moet je al stellen dat sperma ook al een levend wezen is volgens de katholieke leer. Dan is volgens die stelling elke ejaculatie een genocide, complete waanzin dus.

En daar kan je ze elke keer op pakken. Elke keer. Discussie snel afgelopen.
neen hoor
Heb ik al geprobeerd
( goed wetende dat het waar is wat je zegt geeft ie dat nooit toe )
Zijn nieuwe phrase is : een nieuwe unieke menselijke dna-combinatie op het moment van bevruchting

Je kan hem bv wel 'pakken' op het feit dat die definitie onvolledig is en een heleboel randvoorwaarden inhoudt inzake potentieel en het feit dat ge voor elk heilig bevrucht eicelletje dat ge dient te laten uitgroeien er wel een hoop op de vuilbak gooit.
(maar ja dat laatste is gods wil)

Laatst gewijzigd door praha : 27 januari 2017 om 00:29.
Oud 27 januari 2017, 00:40   #117
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen hoor
Heb ik al geprobeerd
( goed wetende dat het waar is wat je zegt geeft ie dat nooit toe )
Zijn nieuwe phrase is : een nieuwe unieke menselijke dna-combinatie op het moment van bevruchting

Je kan hem bv wel 'pakken' op het feit dat die definitie onvolledig is en een heleboel randvoorwaarden inhoudt inzake potentieel en het feit dat ge voor elk heilig bevrucht eicelletje dat ge dient te laten uitgroeien er wel een hoop op de vuilbak gooit.
(maar ja dat laatste is gods wil)
Ja, onze SOA verspreiders van dienst gaat hier wat liggen lullen over abortus. AIDS en alle andere SOA's zijn geen echte ziektes, maar een straf van God en dan zijn we helemaal vertrokken in de waanzin.

Abortus in 1 enkele zin: "Je kan geen omelet maken zonder wat eieren te breken."

Als iemand je kot zou overvallen in het midden van de nacht en die geeft je vrouw een keiharde klap in je buik kan die dief dan vervolgd worden voor moord of slagen en verwondingen?
Oud 27 januari 2017, 00:55   #118
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, onze SOA verspreiders van dienst gaat hier wat liggen lullen over abortus. AIDS en alle andere SOA's zijn geen echte ziektes, maar een straf van God en dan zijn we helemaal vertrokken in de waanzin.
Bah ik heb ooit nog eens een straffere uitspraak van hem gelezen ... helaas vind ik ze niet terug
De juiste verwoordingen ken ik niet meer.
Maar het ging over de holocaust en dat de Joden dat over zich zelf hadden gebracht.
Een soort immanente gerechtigheid of zoiets.s

Citaat:
Abortus in 1 enkele zin: "Je kan geen omelet maken zonder wat eieren te breken."
wel ik ben het daar niet volledig mee eens.
Ik ben van mening dat abortus grotendeels te vermijden valt.
Helaas bewerkstelligt een visie zoals geen condooms, pil, etc + een visie dat elke vorm van voorlichting gelijkstaat met promoten van losbandigheid en best maar geschrapt of vermeden dient te worden net het tegengestelde in de hand

Citaat:
Als iemand je kot zou overvallen in het midden van de nacht en die geeft je vrouw een keiharde klap in je buik kan die dief dan vervolgd worden voor moord of slagen en verwondingen?
vreemde vraagstelling..
Waarom niet ?
of bedoelt ge tov van een foetus in dien buik ?
Onafhankelijk het hele gezever al of niet een apart individu blijft dit slagen en verwondingen tov van het lichaam van de vrouw hé

Doet me trouwens meteen denken aan dat bijbeltekstje waaruit blijkt dat e vrucht niet als individu maar als een vorm van eigendom wordt aanzien.
Een abortus of afdrijving bv tgv van een schop in de buik door een derde diende vergoed te worden als ware dat ge een stuk vee diende te vergoeden.
Geen woord, letter dat er op wijst dat het gaat over doodslag
Oud 27 januari 2017, 00:58   #119
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bah ik heb ooit nog eens een straffere uitspraak van hem gelezen ... helaas vind ik ze niet terug
De juiste verwoordingen ken ik niet meer.
Maar het ging over de holocaust en dat de Joden dat over zich zelf hadden gebracht.
Een soort immanente gerechtigheid of zoiets.s

wel ik ben het daar niet volledig mee eens.
Ik ben van mening dat abortus grotendeels te vermijden valt.
Helaas bewerkstelligt een visie zoals geen condooms, pil, etc + een visie dat elke vorm van voorlichting gelijkstaat met promoten van losbandigheid en best maar geschrapt of vermeden dient te worden net het tegengestelde in de hand

vreemde vraagstelling..
Waarom niet ?
of bedoelt ge tov van een foetus in dien buik ?
Onafhankelijk het hele gezever al of niet een apart individu blijft dit slagen en verwondingen tov van het lichaam van de vrouw hé

Doet me trouwens meteen denken aan dat bijbeltekstje waaruit blijkt dat e vrucht niet als individu maar als een vorm van eigendom wordt aanzien.
Een abortus of afdrijving bv tgv van een schop in de buik door een derde diende vergoed te worden als ware dat ge een stuk vee diende te vergoeden.
Geen woord, letter dat er op wijst dat het gaat over doodslag
Akkoord.

Bedankt voor je nuancering.
Oud 27 januari 2017, 06:20   #120
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat is ook het geval. Mijn jaren bij Pro Vita hebben me geleerd dat ...
Was Pro-Vita destijds niet pro-apartheid in Zuid-Afrika?
Abortus was uit den boze maar met scherp schieten op zwarten moest kunnen.
Of betreft dat een andere Pro-Vita?
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be