Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 11 november 2004, 15:14   #101
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

VANHECKE IS EEN UITGEDROOGDE LUL !!!

DIT is pas vrije meningsuiting!!!
Het Skill Effect is offline  
Oud 11 november 2004, 18:23   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Nog iets, dat van die geboorteregisters...gaat niet lukken.
Wij willen een duidelijke scheiding maken tussen gastarbeiders en overstekers, ik zie volgende problemen:

- de gastarbeider is hier zelf niet geboren
- wat doe je met mensen die wettelijk een verblijfsvergunning hebben gekregen, dan spreek ik niet over de schijnhuwelijken, dat is nog een categorie apart
- de illegalen zitten er ook niet bij
- als een oversteker trouwt, wordt die weer wettelijk

Hoe maak je de som dan?

+

Mensen die naar hier gekomen zijn via gezinshereniging doen niet af aan het feit dat zoveel jaar terug wél mensen naar hier werden gehaald om het vuile werk te doen.
De gastarbeider hoeft hier niet geboren te zijn. Ik neem aan dat geweten is hoeveel en wie er naar hier gehaald is om te werken. Dat waren allemaal mannen denk ik. De kinderen die daaruit geboren zijn moeten in de geboorteregisters terug te vinden zijn.
Voor alle duidelijkheid, het gaat er niet over of ze hier al dan niet wettelijk verblijven.
Hoe ze (wettelijk) gekomen zijn maakt mij niet uit, ze hebben het recht hier te zijn en hebben recht op onze sociale voorzieningen.
De vraag is alleen hoeveel we er zelf naar hier haalden en wat de gevolgen zijn voor de bevolkingsaangroei.
Bijvoorbeeld: als we één buitenlandse voetbalspeler naar hier halen, met hoeveel koppen neemt onze bevolking toe ?
Eén goedkopen werkkracht, die zijn hele familie meebrengt die ten laste van onze gemeenschap leeft, zou wel eens een verdomde dure werkkracht kunnen blijken.
Uit de fouten uit het verleden moet men leren. Ook voor u is dat van belang, gij zult, eens je werkt, ook moeten bijdragen om ons sociaal stelsel te betalen.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 18:27   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik leg de schuld bij de media die uiterst selectief zijn in het kiezen van hun "beelden".
Kan zijn maar ik heb daar een andere mening over.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 19:00   #104
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar trap ik allang niet meer in. Geloof is hier niets meer waard, dus kom mij niet zeggen dat je in die gebieden nog van gedachte zou kunnen veranderen omdat er Christenen zitten. Feit blijft: Ze zijn zwart of bijna zwart. Die Christenen die daar zitten komen vaak beter overeen met ons dan dat wij hier met jullie overeenkomen, dus hoezo Christenen?
Wat voor zever is dat hier? Ik zeg gewoon: Men had Christelijke gastarbeiders naar hier kunnen halen. Over huidskleur heb ik niks gezegd? "Feit blijft: Ze zijn zwart of bijna zwart." Waarom haal je dat er nu bij? Om huidskleur is het mij helemaal niet te doen. Tussen haakjes, die éne verdachte in Nederland is van Amerikaans-Nederlandse afkomst. Een westerling dus die zich 'n jaar of drie geleden bekeerd heeft tot de Islam en gisteren dus is opgepakt omdat hij plannen zou hebben voor 'n aanslag. Bovendien is het algemeen bekend dat de Christenen in Egypte het niet altijd makkelijk hebben. Vorige maand of wanneer was het waren er aanslagen op kerken in Irak en hoe de Armeniërs in Turkije behandeld werden aan het begin van de 20e eeuw doen tegenstrijdige beweringen de ronde.
Stefanie is offline  
Oud 11 november 2004, 23:27   #105
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
De gastarbeider hoeft hier niet geboren te zijn. Ik neem aan dat geweten is hoeveel en wie er naar hier gehaald is om te werken. Dat waren allemaal mannen denk ik. De kinderen die daaruit geboren zijn moeten in de geboorteregisters terug te vinden zijn.
Voor alle duidelijkheid, het gaat er niet over of ze hier al dan niet wettelijk verblijven.
Hoe ze (wettelijk) gekomen zijn maakt mij niet uit, ze hebben het recht hier te zijn en hebben recht op onze sociale voorzieningen.
De vraag is alleen hoeveel we er zelf naar hier haalden en wat de gevolgen zijn voor de bevolkingsaangroei.
Bijvoorbeeld: als we één buitenlandse voetbalspeler naar hier halen, met hoeveel koppen neemt onze bevolking toe ?
Eén goedkopen werkkracht, die zijn hele familie meebrengt die ten laste van onze gemeenschap leeft, zou wel eens een verdomde dure werkkracht kunnen blijken.
Uit de fouten uit het verleden moet men leren. Ook voor u is dat van belang, gij zult, eens je werkt, ook moeten bijdragen om ons sociaal stelsel te betalen.
Hey Bob,

Met dat laatste heb ik toch helemaal geen probleem? Dat is vanzelfsprekend. Mijn facturen zijn altijd te vroeg betaald, ik krijg zoveel van België dat ik er geen seconde aan twijfel om er ook wat voor terug te geven.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 23:28   #106
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar ik heb daar een andere mening over.
Ik luister.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Ibeke is offline  
Oud 11 november 2004, 23:51   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey Bob,
Met dat laatste heb ik toch helemaal geen probleem? Dat is vanzelfsprekend. Mijn facturen zijn altijd te vroeg betaald, ik krijg zoveel van België dat ik er geen seconde aan twijfel om er ook wat voor terug te geven.
Laat ons hopen dat het zo blijft als straks de vergrijzing haar tol begint te eisen.
Bobke is offline  
Oud 11 november 2004, 23:56   #108
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik luister.
Ik ben niet echt een tv kijker maar ik zie toch regelmatig mensen van vreemde origine in beeld. Rekening houdend met hun vertegenwoordiging in de maatschappij natuurlijk.
Bobke is offline  
Oud 12 november 2004, 12:39   #109
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet echt een tv kijker maar ik zie toch regelmatig mensen van vreemde origine in beeld. Rekening houdend met hun vertegenwoordiging in de maatschappij natuurlijk.
Heb je al eens vergeleken met Nederlandse zenders?
Ibeke is offline  
Oud 12 november 2004, 15:40   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je al eens vergeleken met Nederlandse zenders?
Juist, maar de mogelijke redenen heb ik hierboven al uiteengezet.
Bobke is offline  
Oud 12 november 2004, 15:57   #111
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar de mogelijke redenen heb ik hierboven al uiteengezet.
Hier?:
Ge gaat toch niet vertellen dat hier geen Arabieren wonen die perfect meedraaien?
In de politic zitten wel een paar goede vertegenwoordigers, mijn vrouw is al behandeld door Turkse dokters enz.
U mag niet vergeten dat de migranten die hier toekwamen laag opgeleid waren en de taal helemaal niet spraken. Zelfs heden ten dage lopen er nog een hoop rond die de taal niet beheersen.
Dat is natuurlijk een enorme handicap om goed in een maatschappij te functioneren en het vraagt tijd én goede wil om die kloof te dichten. Telkens nieuw bloed uit de landen van herkomst blijven importeren komt die evolutie zeker niet ten goede.
Denk maar niet dat de laaggeschoolde Belgen van 40 jaar geleden nu allemaal topfuncties bekleden en die hadden niet de handicap de taal niet te spreken.

Surinamers zijn een slecht voorbeeld.
Suriname behoort nu eenmaal tot Nederland, ze spreken er Nederlands. Vanzelfsprekend kunnen die naadloos in de Nederlandse maatschappij invoegen.
Ibeke is offline  
Oud 12 november 2004, 16:40   #112
veerleke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Een groei in aanhang zegt niets over de kwaliteit ervan.
..vind ik ook van het VB...
veerleke is offline  
Oud 12 november 2004, 18:04   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier?:
Ge gaat toch niet vertellen dat hier geen Arabieren wonen die perfect meedraaien?
In de politic zitten wel een paar goede vertegenwoordigers, mijn vrouw is al behandeld door Turkse dokters enz.
U mag niet vergeten dat de migranten die hier toekwamen laag opgeleid waren en de taal helemaal niet spraken. Zelfs heden ten dage lopen er nog een hoop rond die de taal niet beheersen.
Dat is natuurlijk een enorme handicap om goed in een maatschappij te functioneren en het vraagt tijd én goede wil om die kloof te dichten. Telkens nieuw bloed uit de landen van herkomst blijven importeren komt die evolutie zeker niet ten goede.
Denk maar niet dat de laaggeschoolde Belgen van 40 jaar geleden nu allemaal topfuncties bekleden en die hadden niet de handicap de taal niet te spreken.

Surinamers zijn een slecht voorbeeld.
Suriname behoort nu eenmaal tot Nederland, ze spreken er Nederlands. Vanzelfsprekend kunnen die naadloos in de Nederlandse maatschappij invoegen.
Inderdaad maar vooral:

Suriname behoort nu eenmaal tot Nederland en ze spreken er Nederlands. Vanzelfsprekend kunnen die naadloos in de Nederlandse maatschappij invoegen.
Zelfs Arabieren die de taal goed onder de knie hebben zijn vaak niet in het Nederlands opgevoed wat dan in de uitspraak tot uiting komt. Taal is nu eenmaal het werktuig van tv medewerkers. Er zijn nu eenmaal niet zoveel mensen geschikt voor de job, zelfs onder de Vlamingen. Enfin, dat denk ik toch.
Bobke is offline  
Oud 12 november 2004, 18:14   #114
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad maar vooral:

Suriname behoort nu eenmaal tot Nederland en ze spreken er Nederlands. Vanzelfsprekend kunnen die naadloos in de Nederlandse maatschappij invoegen.
Zelfs Arabieren die de taal goed onder de knie hebben zijn vaak niet in het Nederlands opgevoed wat dan in de uitspraak tot uiting komt. Taal is nu eenmaal het werktuig van tv medewerkers. Er zijn nu eenmaal niet zoveel mensen geschikt voor de job, zelfs onder de Vlamingen. Enfin, dat denk ik toch.
Nee hoor, daar gaat het zeker niet om. De vreemdelingen die daar op tv verschijnen, en zeker ook de Surinamers met hun soko-soko-Nederlands , kunnen vaak verre van vlekkeloos Nederlands.
Ibeke is offline  
Oud 12 november 2004, 18:26   #115
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, daar gaat het zeker niet om. De vreemdelingen die daar op tv verschijnen, en zeker ook de Surinamers met hun soko-soko-Nederlands , kunnen vaak verre van vlekkeloos Nederlands.
Dan zullen die Hollanders minder kieskeurig zijn zeker ?
Bobke is offline  
Oud 12 november 2004, 18:27   #116
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zullen die Hollanders minder kieskeurig zijn zeker ?
Mss ligt de voorkeur anders.
Ibeke is offline  
Oud 12 november 2004, 18:50   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mss ligt de voorkeur anders.
Kan ook.
Bobke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be