Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2004, 21:37   #101
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
da's iets anders,
ik vind ook dat lelijke wijven van het straatbeeld moeten (grap)
Eerlijk gezegd vind ik de meeste moslimvrouwen degoutant lelijk... maar dat zal wel gewoon komen omdat ik 'blank' ben. 8)
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 21:44   #102
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Eerlijk gezegd vind ik de meeste moslimvrouwen degoutant lelijk... maar dat zal wel gewoon komen omdat ik 'blank' ben. 8)
Bij de meeste moet ge op het 'volume' afgaan omdat er nog al wat veel textiel rondzit om er iets van te zien en dat kan soms nogal tegenvallen ja
Oud 10 november 2004, 21:47   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Jan, ik wil zeer zeker strijden tegen de onderdrukking van de vrouwen, maar dan wel op een efficiente manier. Wel een verbod op de hoofddoek is dat niet.
Kijk, hier hebben we weer die typische reflex van bepaalden in de westerse wereld die menen dat ze beter kunnen oordelen dan mensen die de problemen ondergaan en ermee geconfronteerd worden.

Chahdortt Djavann heeft striemende woorden voor een dergelijke houding die men vaak in het Westen vindt:

Citaat:
Er zijn ook in het Westen intellectuelen die graag in andermans plaats spreken. En vandaag de dag spreken ze in de plaats van hen die niet worden gehoord, de plaats die ieder ander met een beetje fatsoen niet zou moeten proberen in te nemen. Want die intellectuelen gaan door, ze tekenen verzoekschriften, dienen verzoekschriften in. Ze praten over de school waar ze al lang geen voet meer hebben gezet, over voorsteden waar ze nooit zijn geweest, OVER DE SLUIER WAARACHTER ZE NOOIT HEBBEN GELEEFD. Ze beslissen over strategieën en tactieken en vergeten dat degenen over wie ze praten bestaan (...) Zullen ze ooit ophouden de weg naar andermans hel met goede voornemens te plaveien, tot alles bereid om hun naam onder een krantenartikel te krijgen?
blz. 8
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 21:50   #104
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Om nog maar te zwijgen over hetgeen met de Fransen in Algerije is gebeurd, of met Mugabe, of met de blanken vandaag in Zuid Afrika, of met de blanke kaijin in Japan, of met de blanken in Irak, in Iran, in Afganistan enz.

Daarbij komt dat er nu reeds onderhandelingen zijn om een soort vrijstaat op te richten om asielzoekers op te vangen op de rand van het land dat ze hebben verlaten. Een Blokvoorstel dat nu door andere Europese landen is overgenomen (Engeland, Italië en Oostenrijk bijvoorbeeld).
Lybië komt daarbij in aanmerking en wil tegen een zacht prijsje gerust een oppervlakte zo groot als Antwerpen afstaan onder UNO auspiciën om de opvang van Maghrebijnen (of niet "begrepen" moslims voor mijn part).
Voor het geld moeten ze het niet laten. Vlaanderen alleen kan met een transfer-equivalent van een gemiddeld waals dorp gerust die hele reutemeteut dragen.
Prachtig idee! Uitburgeringszones voor moslims in Noord Afrika.

Als Kadhafi dat idee mee zou gestalte geven haalt hij er meteen de Nobelprijs voor de vrede mee binnen.

Stel dat Europeanen en Libie aan de malconten van de migranten de optie kunnen aanbieden om zonder gezichtsverlies een geheel nieuw leven op te bouwen onder gelijkgezinden, welk argument kunnen ze dan nog inbrengen om daar niet op in te gaan en ondanks hun malcontenterij toch te verkiezen in Europa te blijven?

Schitterend idee!!!
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 21:52   #105
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Stel je voor, Dewinter en Kadhafi die in Oslo samen de Nobelprijs in ontvangst mogen nemen.

Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 21:57   #106
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De moslima's kunnen gemakkelijk die hoofddoek combineren met een moderne westerse levenstijl. Zie maar zelf:

Laatst gewijzigd door Antoon : 10 november 2004 om 21:58.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 22:00   #107
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kijk, hier hebben we weer die typische reflex van bepaalden in de westerse wereld die menen dat ze beter kunnen oordelen dan mensen die de problemen ondergaan en ermee geconfronteerd worden.

Chahdortt Djavann heeft striemende woorden voor een dergelijke houding die men vaak in het Westen vindt:

blz. 8
Chahdortt Djavann is een gehaaide zakenvrouw die het boekje heeft geschreven dat jij wilde lezen.

Oud 10 november 2004, 22:02   #108
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
waarom doet FDW dit ? Niet alleen omdat hij op bijval kan rekenen van een aantal Vlamingen met hun hoofd in hun hol, maar ook, omdat hij weet dat dergelijke boodschappen bij de moslimgemeenschap alleen maar meer integrisme uitlokken.En dan heb ik het niet enkel op deze boodschap, maar op de stroom van dergelijke boodschappen waar het VB al jaren een patent op heeft. Of waarom denk je dat meer en meer Moslima's de laatste jaren voor hun hoofddoek kiezen ? In een maatschappij die meer en meer verdeeld en gepolariseerd geraakt grijpen die mensen net dan terug naar etnische markers die hun eigenheid benadrukt. En dat past natuurlijk in FDW kraam want op die manier kan hij zich blijven laven aan de bron van succes. Opportunistisch pur sang, maar dat gaat er bij die Vlamingen met hun hoofd in hun hol niet in
nagel op de kop.

@jvdb:

1) pleit Chahdortt Djavannvoor een algemeen straatverbod van hoofddoeken met als sanctie "terug"sturing naar het "oorspronkelijke" land?????????

2) indien u die moslima's terugstuurt, geeft u toe dat uw argument van onderdrukking louter een pseudo-argument is dat u louter misbruikt voor een andere reden: in het thuisland, waar de Islam wss nog veel strenger toegepast wordt, zal ze nog meer onderdrukt worden
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 22:10   #109
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Laten wij het eenvoudig zo uitdrukken. Wanneer je naar een ander land gaat wonen is het een teken van respect voor je gastheren dat je je aanpast aan hun moraalvoorstellingen. Het kan niet de bedoeling zijn dat je de culturele voorstellingen van de mensen in je gastland gaat verkrachten.
Als ik naar bepaalde Arabische landen ga, kan het bijvoorbeeld in dit land gebruikelijk zijn dat een vrouw een kopdoek draagt. Als ik mij daar niet aan wil aanpassen en de mensen in dit land nemen daar aanstoot aan, dan moet ik daar wegblijven.
Het hele punt van de Westerse democratie is juist de VRIJE KEUZE. Het Westen verschilt niet van het Oosten of van de Islam in het al dan niet dragen van een hoofddoek. Het verschilt er juist in dat men DE VRIJE KEUZE HEEFT die hoofddoek te dragen of niet te dragen.

Nogmaals, als een vrouw zelf kiest voor een hoofddoek - hoe spijtig ook - is het haar volste recht. En als ze ertoe gedwongen wordt, moet men de mensen die het opdwingen aanpakken, en niet de vrouw zelf. De beste manier om van dat hoofddoek af te geraken is trouwens ze op scholen te verbieden, zo kunnen Moslim-meisjes tot hun 18e van de vrijheid proeven, het zal dan ook veel moeilijker zijn (en trouwens ook illegaal) om ze dan op volwassen leeftijd met die hele hoofddoekmoraal te indoctrineren. Het voorbeeld van Frankrijk kan men zeker volgen, daar voorspelde men het einde van de wereld toen men de hoofddoek op staatsscholen verbood, maar de overgrote meerderheid van de Moslim-meisjes heeft zich daarbij neergelegd.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 22:14   #110
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Het hele punt van de Westerse democratie is juist de VRIJE KEUZE. Het Westen verschilt niet van het Oosten of van de Islam in het al dan niet dragen van een hoofddoek. Het verschilt er juist in dat men DE VRIJE KEUZE HEEFT die hoofddoek te dragen of niet te dragen.

Nogmaals, als een vrouw zelf kiest voor een hoofddoek - hoe spijtig ook - is het haar volste recht. En als ze ertoe gedwongen wordt, moet men de mensen die het opdwingen aanpakken, en niet de vrouw zelf. De beste manier om van dat hoofddoek af te geraken is trouwens ze op scholen te verbieden, zo kunnen Moslim-meisjes tot hun 18e van de vrijheid proeven, het zal dan ook veel moeilijker zijn (en trouwens ook illegaal) om ze dan op volwassen leeftijd met die hele hoofddoekmoraal te indoctrineren. Het voorbeeld van Frankrijk kan men zeker volgen, daar voorspelde men het einde van de wereld toen men de hoofddoek op staatsscholen verbood, maar de overgrote meerderheid van de Moslim-meisjes heeft zich daarbij neergelegd.
amen!

het zijn ironisch genoeg diegenen die hier propageren de Westerse waarden te beschermen die ook voorstander zijn van het inperken van diezelfde Westerse waarden...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 10 november 2004 om 22:14.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 22:47   #111
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Verklaar je nader man,

neem uzelf van het forum en er blijft nog veel meer over.
Ik plooi niet vóór een neo-nazi, sorry, ik beval mij hier !
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 22:53   #112
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Ik moet toegeven, het is ook allemaal zo verwarrend
Inderdaad, ik zie dat u een paar problemen hebt. Er is zo veel haat in al uw boodschappen dat u geen raad meer weet. Het moet soms hard zijn, hè ?
Oud 10 november 2004, 22:58   #113
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Of mag ik je niet vergelijken met een insect zoals jij doet met 1.001.224 Vlamingen?
Het aantal nazi's maakte het nazisme niet minder afschuwelijk.
Daarom spuw ik op uw 1.001.224 insecten. En 2 keer op u want u lijkt een bijzonder schadelijke kakkerlak.

EEN PARASIET VOOR MENSEN ALS U ZIJN, IS EEN ERETITEL ! GROETJES UIT WALLONIE !
Oud 10 november 2004, 23:01   #114
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Het aantal nazi's maakte het nazisme niet minder afschuwelijk.
Daarom spuw ik op uw 1.001.224 insecten. En 2 keer op u want u lijkt een bijzonder schadelijke kakkerlak.

EEN PARASIET VOOR MENSEN ALS U ZIJN, IS EEN ERETITEL ! GROETJES UIT WALLONIE !
wie had het ook alweer over "Er is zo veel haat in al uw boodschappen dat u geen raad meer weet" ???
Oud 10 november 2004, 23:08   #115
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
wie had het ook alweer over "Er is zo veel haat in al uw boodschappen dat u geen raad meer weet" ???
Dit is geen haat, dit is Waalse humor ...
Oud 10 november 2004, 23:11   #116
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Dit is geen haat, dit is Waalse humor ...
In dat geval hebben we eens te meer een valabele reden bij om onafhankelijk te gaan.8)

Laatst gewijzigd door Fieseler : 10 november 2004 om 23:11.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 23:23   #117
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In dat geval hebben we eens te meer een valabele reden bij om onafhankelijk te gaan.8)
Bent u nu tegen Waalse vrije meningsuiting ?
Oud 10 november 2004, 23:25   #118
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, neem uw 980.000 fans mee, en ga ergens op een eiland onafhankelijk wezen . Grote Kuis !!!
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 23:43   #119
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ok, neem uw 980.000 fans mee, en ga ergens op een eiland onafhankelijk wezen . Grote Kuis !!!
Akkoord, Pietje !

En hoewel ik lid van het Waals profitariaat ben, organiseer ik een geldverzameling voor de vervoerkosten van al die (definitieve) migranten ! Een soort "dernier geste" voor die mensen !
Oud 11 november 2004, 09:41   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Chahdortt Djavann is een gehaaide zakenvrouw die het boekje heeft geschreven dat jij wilde lezen.
Kijk eens aan. Nu de linkse vrijzinnigen in hun hemd worden gezet door een moslima (want in tegenstelling tot Ayaan Hirsi Ali is ze niet ongelovig geworden door de confrontatie met het Westen), wordt Djavann plotseling een "gehaaide zakenvrouw" die een boekje "op bestelling" heeft geschreven. Jajaja... Goed geprobeerd, maar u schopt nu op de speler in plaats van op de bal. Even opmerken trouwens dat Djavann een anthropologe is.

Of hoe u oordeelt (a) zonder het boek te hebben gelezen en (b) zonder ook maar iets af te weten van de schrijfster.

In het begin van haar boekje zet Djavann uitgebreid de islamitische opvattingen uiteen die ten grondslag liggen van de hoofddoek, nl. de hojb en hayâ van de vrouw en de nâmoes en qeyrat van de man (blz. 15-24). Daar heeft u ongetwijfeld nog nooit van gehoord, waardoor u in uw lichtzinnigheid gewoon oordeelt dat het er allemaal niet tot doet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be