Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2004, 11:53   #101
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Heeft hij vier mede-Turken afgeslacht? Nou, zolang ze het onder zichzelf doen...
Juist, dit is een smerige opmerking, maar daar kan ik nog dit aan toevoegen: beste Vlamingen, vermijd gemengde huwelijken en de miserie die daarmee gepaard kan gaan als het huwelijk spaak loopt. En ja, dit geldt voor alle huwelijken, maar als je met een moslim trouwt, zal er ongetwijfeld in veel meer gevallen geweld van komen.
Ik heb nog nooit een Vlaming gezien met een Turks Meisje.
Oud 14 november 2004, 11:55   #102
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Maar de meeste Turkse meisje mogen dan ook niet buiten komen . Op enkele uitzonderingen na als de ouders zelf niet erg moslim-zijn.

Voor zij die zich er toch aan wagen, krijgen bijna zeker de vuist van broer en vrienden tegen het gezicht. En bij de volgende inbreuk van de familie-eer, het mes in de keel.

... allahuakbar..... allahuakbar
Oud 14 november 2004, 12:51   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
er al ooit even bij stilgestaan dat mensen van gedacht kunnen veranderen?

a. ik zuip me te pletter
b. ik snij iemand de kop af uit naam van islam, want ik heb me herpakt! En Allah is vergevend en barmhartig.

snappie? nee zeker!
Envolgens jou was dat dus het geval? Kende je hem dan? Wat valt de Islam dan te verwijten? Dat ze de sharia niet toepassen? D�*t zou je toch niet willen? Of wél?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 12:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 14:28   #104
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Filosoof ik denk,dat u meer naar TV kijk en naar kranten.Niet verkeerd bedoeld hoor.Maar ik verplaats me nog in de uitgangsbuurt.En somigge durven hun dan nog moslim noemen .En Filosoof ik ben geen lid van gelijk welke partij want hier op dit forum wordt men vlug bij een bebaalde partij geplaatst
Met jouw pdeudo en standpunten vraag je erom ...
Oud 14 november 2004, 15:21   #105
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Mijn gedachten zijn bij Wendy + moeder + echtgenoot + families.

Dit voorval is schokkend, maar verbaast helaas niet meer.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 15:41   #106
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Viervoudige moordenaar begon al dag eerder met wraakactie

Osman Calli, de 35-jarige Turkse man uit Gent, die vrijdag uit wraak vier vrouwen doodschoot en twee mannen levensgevaarlijk verwondde, was al een dag eerder met zijn actie begonnen. Dat is gebleken bij het verhoor van de man. Die is ondertussen aangehouden door de onderzoeksrechter. De twee mannen die de schietpartijen overleefd hebben, verkeren nog steeds in kritieke toestand.

Calli bond zijn vrouw en zijn zus al donderdagochtend vast op stoelen in de kelder van zijn woning in Sint-Amandsberg. Hij was jaloers en verdacht zijn vrouw ervan een relatie te hebben met een andere man. In de loop van de dag gaf hij de vrouwen slechts eenmaal eten, en hij sloeg hen verschillende malen.

Vrijdagochtend vroeg zou zijn echtgenote dan bekend hebben dat ze een man in huis had binnengelaten, toen Calli niet thuis was. Dat was voor hem voldoende aanleiding om de twee vrouwen neer te schieten.

Vervolgens trok hij naar Nieuwerkerken, bij Aalst, waar hij zijn ex-vriendin, diens nieuwe vriend en de moeder van die nieuwe vriend neerschoot. De twee vrouwen overleden ter plekke, de man raakte zwaargewond.

Nadien trok Calli terug naar Gent, waar hij in een woning in de Gasmeterlaan nog een man neerschoot. Die verdacht hij ervan de minnaar van zijn vrouw te zijn. Ook die man overleefde de aanslag, maar raakte zwaargewond. Hij verkeert, net als het slachtoffer uit Nieuwerkerken, nog steeds in levensgevaar.
---------------

Tja,

komt ervan als ge ne Moslim als vriend hebt/had!!
Zo'n mannen verdienen een kameel om zich mee te vermenigvuldigen.

Van mij mogen ze dien Turk, en alle andere moslims die hier ook maar 1 ding verkeerd doen, PUBLIEKELIJK berechten!!
Met een speciale wet voor de Moslims, waarbij de doodstraf onmiddellijk wordt voltrokken, met max 1 week voor een proces te houden!
De keuze

- Hun leven (of dat van hunnen allah) publiekelijk vernederen
- of terugkeren naar de woestijn!

VLAANDEREN ZUIVERT U!!!
Zwetbelang,
Die man is duidelijk [size=3]geen[/size] recommendabel sujet en ik denk er geen seconde aan , hem een excuus te zoeken, (maar ben jij er wél een? Naar je posts tot nu, en deze bvb te oordelen, heb ik wel zware twijfels) Ik ben véél Turken, Arabieren, Berbers ea Islamieten tegengekomen waarvoor ik VEEL meer achting kan opbrengen dan voor jouw haatproza
Hoe weet jij wat er door het hoofd van die man ging, toen hij dat deed?
Weet jij wat er door het hoofd ging van de vrouw die haar dochtertje vermoorde in St Job?IK WEET HET NIET.

JIJ bent maar vanuit je politieke vooringenomenheid (opinie is daar een te mooi woord voor!) aan 't gissen naar wat jij graag zou hebben dat het was ... en je projecteert dat op duizenden onschuldige en brave mensen, wéér vanuit je politieke vooringenomenheid. Daar bestaat een term voor: [size=3]fascisme![/size]
Ik ben beschaamd dat ik hetzelfde land woon als jij en dezelfde taal machtig ben.Gelukkig heb ik niet méér met jou gemeen..

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 15:51.
Oud 14 november 2004, 16:01   #107
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Ik zie dit feit als volgt.

Een man(in dit geval een turk maar dat moet bijzaak zijn) vermoord bewust 4 mensen en zorgt ook nog eens voor 2 zwaargewonden(moordpogingen).
De motieven hebben enerzijds te maken met de islam en persoonlijke wraak maar ook dit is niet belangrijk.

Wat wel belangrijk is,is dat hij deze mensen vermoord heeft of gepropeerd heeft te vermoorden met volle verstand.
moord met voorbedachte rade dus.

Als ik nu een oordeel moest vellen dan zou dat niet meer of minder zijn dan de doodstraf,punt uit.
zulke mensen moeten definitief verwijderd worden uit onze wereld en alleen de dood kan hier voor zorgen dus ophangen ermee(een touw kunt ge opnieuw gebruiken )

voer die doodstraf gewoon terug in voor zulke en nog andere feiten zoals verkrachtigingen!!!
"slegie,
Het gaat hier over een onrecommendabel sujet, dat ik niet wens te verdedigen, maar als ik jouw post goed lees, zou je dus in feite het shariastrafrecht hier willen invoeren...
Oud 14 november 2004, 16:08   #108
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Moord met voorbedachten rade --> Assisen --> Levenslang.

Ingewikkelder moet dat niet zijn.

Turk, Belg, Chinees, Hottentot voor mijn part is hier compleet naast de kwestie. (hoewel er wel weer een heel verhaal zal opgedisseld worden, cq. gerecupereerd langs links en/of rechts, maar ach... )
Oud 14 november 2004, 16:16   #109
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
Mijn gedachten zijn bij Wendy + moeder + echtgenoot + families.

Dit voorval is schokkend, maar verbaast helaas niet meer.
We hebben nu eenmaal altijd individuen gehad die "doorslagen" of die onmenselijk egoist zijn.
Die para, die zijn auto met kindje(s) erin in de Maas reed, rustig bleef staan kijken en vrijgesproken werd...
Die moeder die in St Job haar dochterje van kant maakte en het lijk in een plastic zak weggooide.
De Bruggeling die niet tegen horendragen kon en zijn vrouw dan maar met messteken ombracht, en vrijgesproken werd: allemaal zéér recent en "Eigen Volk"
Nog eentje, ook recent: Wim Felix, ZB-mandataris in Sint Gillis Waas: één dode en drie gewonden met pistoolschoten...
Inderdaad, allemaal intriestig voor de slachtoffers en hun familie
Oud 14 november 2004, 16:18   #110
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Moord met voorbedachten rade --> Assisen --> Levenslang.

Ingewikkelder moet dat niet zijn.

Turk, Belg, Chinees, Hottentot voor mijn part is hier compleet naast de kwestie. (hoewel er wel weer een heel verhaal zal opgedisseld worden, cq. gerecupereerd langs links en/of rechts, maar ach... )
citoyen,
Je suis tout �* fait de ton avis
Oud 14 november 2004, 16:34   #111
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Filosoof ik denk,dat u meer naar TV kijk en naar kranten.Niet verkeerd bedoeld hoor.Maar ik verplaats me nog in de uitgangsbuurt.En somigge durven hun dan nog moslim noemen .En Filosoof ik ben geen lid van gelijk welke partij want hier op dit forum wordt men vlug bij een bebaalde partij geplaatst
Filosoof kijkt meer naar TV en kranten? Zeker dat je het niet over jezelf hebt?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 16:54   #112
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Filosoof kijkt meer naar TV en kranten? Zeker dat je het niet over jezelf hebt?
Ibeke,
Het zou inderdaad wel eens kunnen dat de uitgaansbuurt de enige informatiebron van EXTREEM is..
Oud 14 november 2004, 17:03   #113
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
We hebben nu eenmaal altijd individuen gehad die "doorslagen" of die onmenselijk egoist zijn.
Die para, die zijn auto met kindje(s) erin in de Maas reed, rustig bleef staan kijken en vrijgesproken werd...
Die moeder die in St Job haar dochterje van kant maakte en het lijk in een plastic zak weggooide.
De Bruggeling die niet tegen horendragen kon en zijn vrouw dan maar met messteken ombracht, en vrijgesproken werd: allemaal zéér recent en "Eigen Volk"
Nog eentje, ook recent: Wim Felix, ZB-mandataris in Sint Gillis Waas: één dode en drie gewonden met pistoolschoten...
Dat is idd nog eens objectieve verslaggeving.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 18:15   #114
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Elke moord is verwerpelijk en de dader moet zo streng mogelijk gestraft worden of hij/zij nu allochtoon of autochtoon is. Maar er moet toch wel een onderscheid gemaakt worden. Zowel de Belgische vrouw die deze week haar eigen kindje veroorde als de Turk die een 4-voudige moord pleegde zijn voor mioj echte monsters. Maar de vrouw pleegde de moord waarschijnlijk omdat ze zware psychische problemen had. Wat natuurlijk niets goedpraat. Ze handelde voor eigen rekening. De Turk handelde in naam van Allah! een moord om de eer van de familie te redden, door bepaalde strekkingen binnen de Islam geen misdrijf! Ja, weeral de ISLAM die voor de meeste Moslims boven onze Belgische wetten staat.
The_Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 18:19   #115
Rudydw
Vreemdeling

Rudydw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Rudydw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Niks van. Eerst straf uitzitten en dan terugsturen.
Laat hem maar zijn straf in zijn "thuisland" uitzitten.
Oud 14 november 2004, 21:52   #116
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Prodigy
Elke moord is verwerpelijk en de dader moet zo streng mogelijk gestraft worden of hij/zij nu allochtoon of autochtoon is. Maar er moet toch wel een onderscheid gemaakt worden. Zowel de Belgische vrouw die deze week haar eigen kindje veroorde als de Turk die een 4-voudige moord pleegde zijn voor mioj echte monsters. Maar de vrouw pleegde de moord waarschijnlijk omdat ze zware psychische problemen had. Wat natuurlijk niets goedpraat. Ze handelde voor eigen rekening. De Turk handelde in naam van Allah! een moord om de eer van de familie te redden, door bepaalde strekkingen binnen de Islam geen misdrijf! Ja, weeral de ISLAM die voor de meeste Moslims boven onze Belgische wetten staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Prodigy
De Turk handelde in naam van Allah! een moord om de eer van de familie te redden, door bepaalde strekkingen binnen de Islam geen misdrijf! Ja, weeral de ISLAM die voor de meeste Moslims boven onze Belgische wetten staat
Prodigy,
Je lijkt daar zo zeker van :
1) Heeft die misdadiger tegenover jou bekentenissen afgelegd?? Ben je zeker dat hij evenwichtig en verantwoordelijk voor zijn daden was? Imnsho moet je al serieus gestoord zijn om zoiets te doen...
2) Hebben
Citaat:
"de meeste Moslims"
je dat komen vertellen?
Of stond het in het ZB-krantje?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 21:57.
Oud 14 november 2004, 23:05   #117
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Een turk heeft vannacht 2 vrouwen vermoord in het Gentse,het ging hier omzijn ex-vriendin en haar moeder.Daarna reed de beestmens naar Aalst en sloeg nog 2 x toe,er is ook sprake van 2 zwaargewonden.
Tja, met hun eremoorden...

Cheers.

Laatst gewijzigd door Agitator : 14 november 2004 om 23:06.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 01:18   #118
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Doet dit buitengewoon uitzonderlijk incident van een totaal op hol geslagen Turks individu jou dan niet in het geringst denken aan het laatste incident van de mooi democratische Turkse regering ivm ontrouw ?!

Maar goed, lanceer nog maar es je idiote comments omtrent het VB. Ik weet intussen al dat nuancering niet in je woordenboek staat.

Laatst gewijzigd door Katun : 15 november 2004 om 01:20.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 14:27   #119
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik heb nog nooit een Vlaming gezien met een Turks Meisje.
Kadèr Gürbüz is zo een voorbeeld van de uitzonderingen.

BTW waren de slachtoffers belgische of turkse vrouwen
Oud 15 november 2004, 15:18   #120
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FM
Waarschijnlijk niet genoeg nee!
Hij komt toch voor Assisen, voor een volksjury
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be