Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2017, 01:52   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Twordt wel vuil gespeeld, tis nu de schuld van de NVA ?

Lees ik de verkeerde kranten ? Hoe zit dat nu ? Wie is er federaal eerste minister ? Wie overkoepelt er ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 03:18   #102
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar al bij al, een heel triestige affaire...
Arm België.
Waar de fout nu juist zit, heeft eigenlijk geen belang. Voetbal fan of niet.
Wel dat we er weer niet in geslaagd zijn om iets te realiseren.

En wat gaan ze nu doen (Nieuwsblad) ?
Zondebokken gaan zoeken om wraak te nemen & zichzelf goed te praten.
Ook typisch België....
Nederland en Duitsland hebben geen nationaal voetbal stadion, waarom moeten wij dan wel hebben?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 08:02   #103
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nederland en Duitsland hebben geen nationaal voetbal stadion, waarom moeten wij dan wel hebben?
Omdat we geen enkel stadium hebben dat groot genoeg is. Dergelijke stadions dienen ook voor andere nationale en internationale sportevenementen. En alsook optredens van internationale artisten en muziekevenementen. Allemaal zaken die ten goede komen aan de Belgische economie en horeca. Zonder van het prestige effect te spreken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 09:49   #104
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb dat nieuws ook weer met argusogen en gefronste wenkbrauwen gevolgd.

Daar is over het bewuste stadion veel om te doen geweest waarbij het overleg tussen de gewesten geen stap was om de regels te volgen want inderdaad zoals de duidingsprogramma's lieten zien is parking c op vlaams grond gebied en het gebouw normaal gezien federaal....steekt toch tegen als ik nog weet dat op die parking nog een blokkade van uitvoering bleek te zijn ivm een oude buurtweg die onder die parking liep...uiteindelijk is het resultaat dat het er niet kan komen want is een beslissing dat bij gemeente grimbergen valt.

Dan nog eens de beslissing van de eufa om als gaststad 2020 te verplaatsen naar een andere speelstad....en dat dit al bekend was in 1987 maar dat durf ik te betwijfelen want wat ik aan beeldmateriaal gezien heb over dat stadion was dat wel besproken in die tijd maar de techniek dat dat beeldmateriaal mogelijk maakte is maar pas van de laatste jaren grofweg aan gewerkt na 2000 of 2010....

Ik weet niet wat de contractuele verbintenissen zijn tussen de bouwfirma of bureau, de regering(en) en bouwheer Brussel, deze laatste zal wellicht een dwingclausule ingebouwd hebben zodat dat stadion er wel zou komen maar dit betekend dat Brussel diens gewest of gebied wil uitbreiden naar dat stukje grond dat in de gemeenste grimbergen ligt...allemaal zonder rekening te houden van wat de gevolgen zullen zijn ivm bewoners aldaar, het verkeer, en de toekomstige frequente gebruik van dat gebouw....en hebben we het wel degelijk nodig, men kan evengoed de locatie veranderen en de koning Boudewijnstadion afbreken en opnieuw met de uitvoeringsplannen heropbouwen, maar dan heb je wel met de eigenaars van de club van anderlecht te maken....by the way...hoe zit het met de club die nieuwe eigenaars gaan krijgen ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 10:08   #105
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ik heb dat nieuws ook weer met argusogen en gefronste wenkbrauwen gevolgd.

Daar is over het bewuste stadion veel om te doen geweest waarbij het overleg tussen de gewesten geen stap was om de regels te volgen want inderdaad zoals de duidingsprogramma's lieten zien is parking c op vlaams grond gebied en het gebouw normaal gezien federaal....steekt toch tegen als ik nog weet dat op die parking nog een blokkade van uitvoering bleek te zijn ivm een oude buurtweg die onder die parking liep...uiteindelijk is het resultaat dat het er niet kan komen want is een beslissing dat bij gemeente grimbergen valt.

Dan nog eens de beslissing van de eufa om als gaststad 2020 te verplaatsen naar een andere speelstad....en dat dit al bekend was in 1987 maar dat durf ik te betwijfelen want wat ik aan beeldmateriaal gezien heb over dat stadion was dat wel besproken in die tijd maar de techniek dat dat beeldmateriaal mogelijk maakte is maar pas van de laatste jaren grofweg aan gewerkt na 2000 of 2010....

Ik weet niet wat de contractuele verbintenissen zijn tussen de bouwfirma of bureau, de regering(en) en bouwheer Brussel, deze laatste zal wellicht een dwingclausule ingebouwd hebben zodat dat stadion er wel zou komen maar dit betekend dat Brussel diens gewest of gebied wil uitbreiden naar dat stukje grond dat in de gemeenste grimbergen ligt...allemaal zonder rekening te houden van wat de gevolgen zullen zijn ivm bewoners aldaar, het verkeer, en de toekomstige frequente gebruik van dat gebouw....en hebben we het wel degelijk nodig, men kan evengoed de locatie veranderen en de koning Boudewijnstadion afbreken en opnieuw met de uitvoeringsplannen heropbouwen, maar dan heb je wel met de eigenaars van de club van anderlecht te maken....by the way...hoe zit het met de club die nieuwe eigenaars gaan krijgen ?
De huidige aandeelhouders van Anderlecht hebben de biedingen onlangs besproken en zouden dit jaar nog beslissen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 10:15   #106
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Lees ik de verkeerde kranten ? Hoe zit dat nu ? Wie is er federaal eerste minister ? Wie overkoepelt er ?
Er zijn een heleboel zaken te zeggen over dat dossier, maar één ding is zeker: het werd door de NVA in dank opgenomen om die van Brussel een hak te zetten.

Bewijs: zie maar de commentaat van de Vlaams Nationalisten op dit forum.

Dus ja, het is zeker deels de schuld van de NVA. En ze zijn er nog fier op ook.
Oud 9 december 2017, 10:17   #107
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je zoiets hebt als de AllianzArena of de Amsterdam Arena dan heb je ook geen nationaal stadion nodig.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 9 december 2017 om 10:18.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 10:37   #108
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De huidige aandeelhouders van Anderlecht hebben de biedingen onlangs besproken en zouden dit jaar nog beslissen.
Inderdaad maar heb me van stadion vergist tis de Constant Vanden Stock Stadion dat nieuwe eigenaars zouden komen....niet de koning boudewijnstadion..

Dus deze eigenaars kunnen misschien wel het eitje vangen om daar het nieuwe eurostadion te bouwen ?
Oud 9 december 2017, 10:42   #109
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Het zal altijd en overal de schuld van de N-VA zijn volgens bepaalde personen.

Citaat:
Een oud, binnenlands dilemma speelt een rol in de problematiek. Vlamingen in de randgemeenten keren zich tegen de oprukkende - voornamelijk Franstalige - hoofdstad Brussel. "De bouw komt neer op een annexatie van dit stuk Vlaanderen door Brussel", zegt Jean-Paul Windelen van de Vlaams-nationalistische regeringspartij N-VA.
Zelfs in Nederland is men er 'met bezig'.
Oud 9 december 2017, 10:45   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad maar heb me van stadion vergist tis de Constant Vanden Stock Stadion dat nieuwe eigenaars zouden komen....niet de koning boudewijnstadion..

Dus deze eigenaars kunnen misschien wel het eitje vangen om daar het nieuwe eurostadion te bouwen ?
Wat Anderlecht met hun stadion gaan doen is een andere zaak.

De reden waarom zij zich teruggetrokken hebben is vooral financiëel. Zij hebben geen zin om in een stadion te spelen dat niet van hen is. Ze moeten daar huur betalen en kunnen niet van de infrastructuur profiteren die ook inkomsten biedt op andere gebieden (oa organisatie evenementen).

Het is dus onwaarschijnlijk dat zij op de Heysel iets gaan bouwen omdat ze geen eigenaar zijn van de gronden.
Oud 9 december 2017, 10:58   #111
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn een heleboel zaken te zeggen over dat dossier, maar één ding is zeker: het werd door de NVA in dank opgenomen om die van Brussel een hak te zetten.

Bewijs: zie maar de commentaat van de Vlaams Nationalisten op dit forum.

Dus ja, het is zeker deels de schuld van de NVA. En ze zijn er nog fier op ook.
Neen, het is de schuld van hun eigen hebberigheid. Er had perfect een nieuw stadion kunnen komen op de plaats vh kon.Boud.-stadion. Maar neen, dat wordt verkocht om er het zoveelste shopping-center neer te poten. Er was immers "parking c", en die Vlaamse boerkes zouden toch niet durven ingaan tegen de plannen voor "de rode duivels". Dat was dus een kleine misrekening.
Resultaat, door de hebberigheid van la grande francophonie Bruxelloise hebben ze nu niks.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 11:00   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat Anderlecht met hun stadion gaan doen is een andere zaak.

De reden waarom zij zich teruggetrokken hebben is vooral financiëel. Zij hebben geen zin om in een stadion te spelen dat niet van hen is. Ze moeten daar huur betalen en kunnen niet van de infrastructuur profiteren die ook inkomsten biedt op andere gebieden (oa organisatie evenementen).

Het is dus onwaarschijnlijk dat zij op de Heysel iets gaan bouwen omdat ze geen eigenaar zijn van de gronden.
Sporting Anderlecht moet in Anderlecht spelen, niet in Grimbergen.

Citaat:
Oud 9 december 2017, 11:22   #113
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Sporting Anderlecht moet in Anderlecht spelen, niet in Grimbergen.
Das waar, maar op het antwoord van dademelee wil ik zelf nog aan toevoegen dat ik het constant vanden stockstadion bedoelde waarvan de nieuwe eigenaars eventueel wel dat eitje van het eurostadion kunnen vangen, Koning Boudewijnstadion is zoals je uitlegt een kwestie die bij de eigenaars liggen of bij de beheerders van die eigendommen, men kan perfect binnen het brussels gewest dat stadion opnieuw herbouwen met die uitvoeringsplannen, maar de eigenaars hiervan willen van geen wijken weten omwille van financiele redenen een uitbesteedde extra stadion te bouwen....dan nog daar dient men nog rekening te houden met de omringende gebouwen zoals kinepolis en bedrijven die er hun kantoren of hoofdzetels hebben...

Het probleem is alles wat brussel is rijkt tot de binnenkant van de ring 0 grens alles daarbuiten is eigen vlaams of waals grondgebied....het probleem is dat de grimbergse gemeente met de grenzen net voorbij de ring 0 grens ligt....
Oud 9 december 2017, 11:25   #114
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Das waar, maar op het antwoord van dademelee wil ik zelf nog aan toevoegen dat ik het constant vanden stockstadion bedoelde waarvan de nieuwe eigenaars eventueel wel dat eitje van het eurostadion kunnen vangen, Koning Boudewijnstadion is zoals je uitlegt een kwestie die bij de eigenaars liggen of bij de beheerders van die eigendommen, men kan perfect binnen het brussels gewest dat stadion opnieuw herbouwen met die uitvoeringsplannen, maar de eigenaars hiervan willen van geen wijken weten omwille van financiele redenen een uitbesteedde extra stadion te bouwen....dan nog daar dient men nog rekening te houden met de omringende gebouwen zoals kinepolis en bedrijven die er hun kantoren of hoofdzetels hebben...

Het probleem is alles wat brussel is rijkt tot de binnenkant van de ring 0 grens alles daarbuiten is eigen vlaams of waals grondgebied....het probleem is dat de grimbergse gemeente met de grenzen net voorbij de ring 0 grens ligt....
Als het aan mij lag, zet ik een nieuw rsca-stadion in Neerpede en gebruik ik het huidige als trainingveld.

Citaat:
Oud 9 december 2017, 11:26   #115
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn plannen om een derde ring te bouwen in het Astridpark, maar dat is nog zo simpel niet (als het ook niet tegengehouden wordt).

Maar het C. Vandenstockstadion is net zoals alle Belgische stadions (behalve Gent) verouderd. Dat zou afgebroken en opnieuw gebouwd moeten worden en de vraag is of dat nog kan en mag in het Astridpark.
Oud 9 december 2017, 11:53   #116
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ondertussen wordt er met geen woord gerept over het Edmond Machtensstadion dat in Molenbeek ligt. Dat zou nog eens een project zijn. Al die krotten die worden afgebroken voor een stadion ter meerdere eer en glorie van de nationale ploeg in een buurt vol met nieuwe Belgen die ongetwijfeld hevig zullen supporteren voor les Diables Rouges.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 9 december 2017 om 11:54.
Oud 9 december 2017, 12:05   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Molenbeek platleggen en dure hipster woningen van maken zou de buurt wel terug kunnen laten heropleven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 12:26   #118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ondertussen wordt er met geen woord gerept over het Edmond Machtensstadion dat in Molenbeek ligt. Dat zou nog eens een project zijn. Al die krotten die worden afgebroken voor een stadion ter meerdere eer en glorie van de nationale ploeg in een buurt vol met nieuwe Belgen die ongetwijfeld hevig zullen supporteren voor les Diables Rouges.
Of het Dudenpark of het Drie Lindenstadion

Maare. Denk je dat Brussel nog erg geinteresseerd is om een Nationaal stadion te bouwen?
Euro 2020 is van de baan en Anderlecht waarschijnlijk ook. Waarom zouden zij nog geld pompen in een nationaal stadion.

De bal ligt nu bij de Voetbalbond en de andere (deel-)regeringen. Gaan wij het enige land in Europa blijven zonder voor internationale matchen geschikt stadion en gaan wij de Memorial Van Damme afvoeren?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 december 2017 om 12:26.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 12:35   #119
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Of het Dudenpark of het Drie Lindenstadion

Maare. Denk je dat Brussel nog erg geinteresseerd is om een Nationaal stadion te bouwen?
Euro 2020 is van de baan en Anderlecht waarschijnlijk ook. Waarom zouden zij nog geld pompen in een nationaal stadion.

De bal ligt nu bij de Voetbalbond en de andere (deel-)regeringen. Gaan wij het enige land in Europa blijven zonder voor internationale matchen geschikt stadion en gaan wij de Memorial Van Damme afvoeren?
Het zou anders een uitgelezen kans zijn om het sociaal kerkhof dat Molenbeek heet terug wat nieuw leven in te blazen. Maar dat zal wsl. electoraal minder lonend zijn dan wat Vlaamse boerkens op stang jagen.
Oud 9 december 2017, 12:41   #120
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Blijkt nu dat zowat alle besturende Franstalige politici uit Bruxelles die hier iets mee te maken hebben dit dossier volledig verkwanseld hebben zoals men dit enkel in WalloBrux kan verkwanselen. Vriendjespolitiek, openlijke corruptie, belangenvermenging, grootheidswaanzin, stompzinnigheid, gebrekkig inzicht, totale achterlijkheid, arrogantie en meer van dat moois hebben ervoor gezorgd dat Bruxelles andermaal wereldwijd afgaat.

Niemand met ook maar een greintje verstand in zijn hoofd zal nog iets dergelijks in Bruxelles beginnen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be