Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2018, 07:05   #101
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gelukkig dat ze later niet naar 't leger meer moeten. En, als ze toch gaan zullen ze vandaag wel thuis mogen gaan slapen om niet door heimwee te worden verteerd.
Leuk boekje voor bedlectuur: "Creatie van slijmballen 101"
O_o you're in the army, now. ... prooottt ^-^
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 07:28   #102
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel sommige mensen hebben misschien behoefte aan rust, wonen misschien ver van school, weet ik veel,
Ja je weet inderdaad precies niet veel.
Nood aan rust?
Misschien heb ik ook nood aan rust, dus geef mij maar gewoon 3.000€ per maand, dan hoef ik er niet voor te werken, "want ik heb nood aan rust."

Misschien moet je gewoon aanvaarden dat je een minimum aan inspanning moet doen om geld van de Staat te krijgen.
Je kinderen naar de kleuterschool sturen is echt niet teveel gevraagd.
En als die school nu te ver is, dan zal die plots niet dichter komen te liggen, op het moment dat ze wat ouder zijn, en onderwijs op die leeftijd wel verplicht is...
Oud 8 mei 2018, 08:22   #103
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan stelt u nu dat de mensen hun kinderen niet naar een kleuterschool willen sturen, zelfs dan als ze minder inkomen zullen hebben.

Welke onoverkomelijke bezwaren hebben die mensen dan wel tegen de kleuterschool?
Misschien dat ze zich moeten verplaatsen om die ukjes naar de kleuterklas te brengen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 12:27   #104
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als weerwoord op de wil van de N-VA om leefloners te korten op hun leefloon indien ze de kindjes niet naar de kleuterschool zouden sturen, repliceer ik dat het eveneens gepast zou zijn (tja, waarom niet) om de ouders van al wie in Vlaanderen school heeft gelopen en nadien op een test ondermaats scoort voor de andere landstalen - Frans en Duits, te korten op het loon (mogen ook de maaltijdcheques zijn), de uitkering, het inkomen.

Ah ja, consequent zijn, leerachterstand is leerachterstand. En men wilt toch geen 'debielen'/achtergestelden/quasi analfabeten op de arbeidsmarkt.....

Een ietwat ironisch weerwoord op het in mijn ogen inhumane voorstel van de N-VA, maar desondanks niet geheel onterecht aangezien het gros van de Vlaamse schoolgaande jeugd mi niet voldoende overweg kan met het Frans.

Ik wil er evenwel bij vermelden dat la Wallonie voor mijn part hiervan gespaard mag blijven (gekort worden dus op het inkomen indien de kindjes ondermaats scoren op een Nederlandstalige test) aangezien de N-VA met dergelijke kwestie af is gekomen en niet een of andere Waalse partij. (Maar tja, het is dan ook algemeen geweten dat men in Wallonië leefloners minder viseert, nietwaar.)

Discuss please, thanks.
IK kan maar een ding bedenken bij het lezen van dergelijke belachelijke onzin :
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 17:52   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn zeker andere delen van de hangmat-politiek.

Onze sociale zekerheid was niet bedoeld om een hangmat te zijn, maar een opvangnet voor hen die tijdelijk pech hadden.

Dat er modellekes zijn die door moeder natuur niet in staat zijn mee te draaien in een moderne maatschappij, da's een punt waarover discusie heerst.

De ironie wil dat er gehandicapten zijn (blinden, doven, mensen met ontbrekende lichaamsdelen, zelfs syndroom van downs) die willen werken, maar daar in tegengewerkt worden.
En dan hebben we modellen zoals u, een zelfverklaarde hangmatter.

En dan wordt het steeds pijnlijker duidelijk dat er een hele bevolkingsgroep is die de sociale hangmat als hun godgegeven recht zien. Er bestaat zelfs een woord voor. Yizah.
^

Kan U dit even meedelen aan onze korte broeken voetballende medemensen ? Volgens mij betalen die ook o,o euro sociale zekerheid ?
Staat uw vlag al klaar om onze grootste fraudeurs aan te moedigen ? Als ze winnen gaan ze met zekerheid iets op uw rekening storten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 17:57   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Uw eigen schrijfsels al vergeten zeker....

Als ik u was zou ik maar zwijgen tegen het systeem....

Het spekt uw kas dank zij onze bijdrages....
Kleine garnalen pakken is dat de bedoeling ? NVA is daar meester in ...de kleine man tegen elkaar opspelen.
Enig idee hoeveel frauderende diamantairs en of multinationals ons kosten ? Maar daar zwijgt het systeem wijselijk over.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 mei 2018 om 17:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 18:01   #107
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Omg. Kleine kinderen zoals kleuters zijn heel vaak moe, regelmatig ziek, enz. Die hebben echt geen behoefte aan hele dagen school. Soms, bv. op koude vriesdagen, blijven ze best een periode thuis. Ik ben er daarom dus absoluut tegen dat men de kleuterschool verplicht zou maken. Het grappigste van al is dat het oorspronkelijke voorstel komt van iemand die zelf kinderen heeft. Ofwel heeft die kerel een zeer kort geheugen, ofwel was hij niet betrokken bij de opvoeding van z'n kinderen.
Een "bepaalde bevolkingsgroep" staat hier en elders enorm bekend om hun opvoedkundige waarde tov hun kinderen! Wat je hierboven schrijft, daar zijn onze autochtone ouders niet van op de hoogte, juist.
De opvoeding van de (hang)jongeren en consoorten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 18:07   #108
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans beweert de N-VA dat taalachterstand leidt tot de hangmat.
En jij bent die mening niet toegedaan?
Het is niet alleen taalachterstand natuurlijk maar ook onwil en onbeschaamd profitariaat als de kans zich voordoet.
Er zijn duizenden eenvoudige jobs die door de duizenden "werklozen" zouden kunnen uitgevoerd worden. Men moet het voor hun neus zetten en als ze geen interesse hebben hun profitariaatsuitkering stopzetten.
Oud 8 mei 2018, 18:10   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
^

Kan U dit even meedelen aan onze korte broeken voetballende medemensen ? Volgens mij betalen die ook o,o euro sociale zekerheid ?
Staat uw vlag al klaar om onze grootste fraudeurs aan te moedigen ? Als ze winnen gaan ze met zekerheid iets op uw rekening storten
Ik ben absolute voorstander voor een regeling waarbij er geen eurocent belastingsgeld richting enige sportclub gaat.

En wat betreft figuren die €100K per week kunnen oprapen omdat ze artistiek tegen een bal kunnen stampen. Awel, belastingen op inkomen zijn belastingen op inkomen, en een deel daarvan is de bijdrage voor de SZ.

Dat onze overheid teveel achterpoortjes inbouwt, daar zou ook wel eens aan gewerkt mogen worden. Maar welke politicus/ambtenaar gaat zo diep in eigen vel snijden?
Oud 8 mei 2018, 18:13   #110
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, ik kap enkel op de specimens die mij het licht in de ogen niet gunnen.
Wat die specimen je niet gunnen is dat ze moeten opdraaien voor jouw profitariaats-instelling. Je komt niet over als iemand die tot geen enkel werk in staat is...
Oud 8 mei 2018, 18:28   #111
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
^

Hangen die dan in die hangmat?
Ik dacht dat die net goed hun kost verdienden. Of wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Oud 8 mei 2018, 18:56   #112
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
^

Zo te zien ben je van niet veel op de hoogte....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 18:56   #113
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleine garnalen pakken is dat de bedoeling ? NVA is daar meester in ...de kleine man tegen elkaar opspelen.
Enig idee hoeveel frauderende diamantairs en of multinationals ons kosten ? Maar daar zwijgt het systeem wijselijk over.
Very well said Fred! Zo is het inderdaad. De kleine man tegen elkaar opzetten, yep!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 19:00   #114
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat die specimen je niet gunnen is dat ze moeten opdraaien voor jouw profitariaats-instelling. Je komt niet over als iemand die tot geen enkel werk in staat is...
Ik kom schriftelijk mondig over dat klopt, + ondanks mijn psychische problemen heb ik toch maar mooi een iq in de 115-120 range, maar ik ving bij nagenoeg alle werkgevers bot - nochtans betrof het functies die overeen kwamen met m'n skills & diploma's, dus tja dan houdt het op; het Ocmw heeft mij dan ook richting de psychiatrie ingeduwd want volgens hen deugde ik zelfs niet voor een leefloon. Men kan zeggen wat men wil maar ik ben niet vrijwillig in de hangmat gaan liggen, dat hebben de Vlaamse instanties (Vdab, Ocmw & co) mij aangedaan!!
Oud 8 mei 2018, 19:03   #115
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Besides er zit grote kans in dat ik naar franstalig gebied trek, marre des flamands & leur mentalité envers les étrangers. Als men hier een kleurtje heeft; eens een allochtoon, altijd een allochtoon. Ik ben die mentaliteit kotsbeu!

Laatst gewijzigd door bembem : 8 mei 2018 om 19:04.
Oud 8 mei 2018, 19:05   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Besides er zit grote kans in dat ik naar franstalig gebied trek, marre des flamands & leur mentalité envers les étrangers. Als men hier een kleurtje heeft; eens een allochtoon, altijd een allochtoon. Ik ben die mentaliteit kotsbeu!
Witte ik ben voor verdere staatshervorming.

!!!!
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 19:11   #117
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En jij bent die mening niet toegedaan?
Het is niet alleen taalachterstand natuurlijk maar ook onwil en onbeschaamd profitariaat als de kans zich voordoet.
Er zijn duizenden eenvoudige jobs die door de duizenden "werklozen" zouden kunnen uitgevoerd worden. Men moet het voor hun neus zetten en als ze geen interesse hebben hun profitariaatsuitkering stopzetten.
Listen de wet verplicht tot nu toe dat kleuterschool gedoe niet. Zolang die wet niet wijzigt kan N-VA op haar kop staan!

Als men consequent is, dan moet men ook maar al wie hier school loopt & ondermaats scoort voor de 2de belangrijkste landstaal (het Frans) korten via het inkomen van de ouders!

Maar tja, daar piept de N-VA natuurlijk niet over, als Vlaamse boeren zijn zij uiteraard het Frans niet genegen ook al hebben ze daar veelal een serieuze 'leerachterstand' in. En dan te zeggen dat Frans een wereldtaal is (toch alleszins tov het Nederlands) en men op die wijze zijn/haar kansen op de arbeidsmarkt vergroot.
Oud 8 mei 2018, 19:15   #118
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn de tarieven van de uitkeringen daar interessanter?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2018, 19:17   #119
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zijn de tarieven van de uitkeringen daar interessanter?
Die blijft hetzelfde, want tja nous sommes un pays
Oud 8 mei 2018, 19:24   #120
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja 'kunnen'
En als ze niet vroeg naar school gaan, hebben ze sowieso niets aan kleuterschool gehad. Niet geschoten is altijd mis.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 mei 2018 om 19:26.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be