![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() dat is toch allemaal compleet simpel ... dat je er in t begin vier keer langer over doet dan een professional ja, ok, dat is behoorlijk frustrerend (zeker als je die periode ook nog op de werf woont omdat je geen dubbele betaling wil ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Er zijn menig huwelijken scheef gelopen omdat ze te lang in de verbouwingen zaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
goeie test trouwens, zo op uw 22 ... kan u een hoop tijd besparen! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 16 mei 2018 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jaren 70 en 80 hebben een bijzonder grote inflatie gekend. En daar hebben veel babyboomers geld mee verdiend: hun schulden inflateerden letterlijk weg. In de tussentijd zijn ze allemaal zo vroeg mogelijk aan de kant gaan staan. En ze sturen de rekening naar de generatie na hun. Daar is niks bleiten aan, dat zijn gewoon feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() En btw: wij gaan zo twee babyboomer huizen erven.
En aan het verleden kunnen we niks meer veranderen. Maar als we over generaties spreken zijn de babyboomers zeker geen hardwerkende generatie. Ze zijn gemiddeld na 32 jaar langs de kant gaan staan & hebben een bijzonder grote staatsschuld opgebouwd omdat ze constant boven hun stand hebben geleefd. En ja, ik begrijp dat er op dit forum nu weer mensen gaan beginnen te flippen "ik ben op mijn 16de gaan werken en heb na 45 jaar werken 1000 euro pensioen", maar blijkbaar zijn die mensen de uitzonderingen, want anders kwamen we niet aan zulke cijfers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat veel te vroeg op pensioen gaan, daar hebt ge wel een punt. En dat doorschuiven van schulden is dan wel van alle tijden. Alleen heb ik den indruk dat het nog escaleert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter de huizenprijzen stegen ook mee he, naast uw loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast moet je eens gaan kijken wat het kost om dat zelfde rijbewijs nu te gaan halen. Om een voledige A, B, BE, C, CE, D en DE te hebben, ben je meer dan het gemiddelde jaarloon van werknemer kwijt. Citaat:
Denk je nu echt dat de jongeren vandaag met nieuwe eigen wagens rijden? Vergeet het, vele rijden met de wagen van Papa of Mama. En wij konden een tweedehands kopen met een netto maandloon. Vandaag kost een gelijkaardige wagen minstens 2 netto maandlonen. En dan hebben we het nog niet over verzekering en wegenstaks of brandstof. 40 jaar geleden kon ik mijn wagen voltanken met een uurloon ( tank van 60liter) vandaag kost mijn zoon dat een dagloon. En denk je dat er op de slaapkamers van de jongeren nu veel meer staat? Een bed, een kast, een tafel en een stoel, daar houd het voor de meeste op. Dat er nu meer jongeren op de terrasjes zitten dan vroeger is ook een leugen, Vroeger waren er zelfs meer café's dan vandaag. Coctails hebben altijd bestaan, alleen hadden de café's vaak geen vergunningen om ze te mogen schenken. En noem een kat een kat, tegenwoordig is het gewoon goedkoper om op coctails uit te gaan dan op pinten en cola. En ja, ik ken nog veel jongeren die gewoon boterhammen van thuis meenemen en met een drankje uit de Aldi benuttigen. Kleren, nog zo iets, denk je nu echt dat de jongeren zo veel merk kleren kopen? Dat zal dan de reden zijn waarom er in bijna elk dorp een Zeeman is en de boetieks er verdwenen zijn. Reizen tijdens de vakanties, wel het is tegenwoordig goedkoper om 10 dagen naar Egypte of Turkye te gaan op hotel met de vlieger, dan 5 dagen op camping met de auto in de Ardennen of een week een caravan huren aan zee. Als wij het in onze kop kregen, reden we gewoon een weekend even naar zee en bleven daar in onze auto slapen, Of we reden naar de Ardennen en sloegen daar ergens in een bos of veld onze tent op, moet je vandaag eens proberen. En ja, GSM's bestonden niet, wat een vrijheid. Eens de deur uit konden ze ons gewoon niet meer bereiken en lastig vallen. TV, als je geluk had, kon je zenders kijken en programma's zoals Familie of Thuis verpeste een TV avond niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huizenprijzen zijn in de jaren 70 veel gestegen (in parallel met de inflatie) om dan rond 1980 een ferme dip te krijgen van een 30%, waar het toch rond de 10 jaar heeft geduurd vooraleer men daar van hersteld was. Maar stijgingen (soms zelfs brutaal) en in mindere mate dalingen, van roerende en onroerende goederen zijn dingen die men de laatste jaren ook heeft meegemaakt. De voorwaarde om daar geld mee te verdienen was/is wat geluk met het aankoop/verkoopmoment, maar vooral geld hebben. Misschien wordt dit in de toekomst wat moeilijker omdat de overheid, uit armoede, geld zou kunnen gaan zoeken bij de vermogens. En dat doet men al gedeeltelijk. Maar langs den andere kant, hebben wij ons in de jaren 80, en vooral de jaren 90, blauw betaalt aan belastingen op onze lonen. Dat is nu iets minder. Laatst gewijzigd door Bob : 16 mei 2018 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals je zelf aangeeft, komen de meeste amper aan 32 jaar. Daarnaast vergeten ze wel even te zeggen dat ze vaak niet volledig officieel werkte, maar de helft in het zwart lieten uitbetalen. Dat ze aan een loon werkte dat vergelijkbaar met vandaag nog geen 10€ per uur bruto zou zijn. En hoewel de eerste 15 arbeidsjaren de belangrijkste zijn voor de opbouw van een pensioen, begonnen die vaak pas vanaf hun 40ste daaraan te denken en werken. En dan verwachten ze dat ze eens op pensioen een pensioen krijgen berekend op hun laatste loon, niet op hun volledige loopbaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik raad U aan eens te kijken wat benzine bijvoorbeeld begin jaren 80 kostte ?? Ik zal het U zeggen ; ongeveer 35 bfr op zeker ogenblik. Ik heb daar nog bewijzen van liggen. Dat was toen voor vele mensen meer dan een dagloon. Het is niet moeilijk wij konden ons meestal geen volle tank veroorloven. We gingen tanken daar waar je met briefjes van 100 bfr kon betalen (met die schuifjes). De zaterdagavond deden we dan 3 of 400 frank is onze tank. Genoeg om heen en weer naar de dancing te rijden. En een auto was in vergelijking duurder als nu. Voor een gelijkaardige auto moet men nu minder loon wegleggen als 50 jaar geleden. Dat veel jongeren nu rijden met de auto van papa en hun boterhammen nog mee naar school nemen laat ik voor uw rekening. Ik zie ze niet. http://www.datagraver.com/case/benzineprijs-vanaf-1970 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2018 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2018 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |