Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2018, 04:42   #101
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Premier heeft uiteindelijk de puntjes op de i gezet.

Het is in ieder geval niet zo dat er een "verschil" mag zijn tussen de overheidsberoepen,waar er een "lijst" zou zijn en de prvé,waar er "criteria" zouden zijn....bedoeling moet zijn dat "criteria" de overhand halen,eerder dan zogezegd nauwkeurige lijsten met "zware beroepen"...

Hoofdprincipe: wie een "zware" job uitoefende kan OFWEL vroeger op pensioen OFWEL een hoger pensioen krijgen (bemerk de OFWEL)

Maar maandag as wordt er verder gekeken hoe die "criteria" beter opgesteld kunnen worden.

Gelukkig dus is het ganse (str*nt-)dossier (deze regering krijgt geen andere meer)niet weggekaapt door de "vakbonden ten voordele van de overheidssector"(hoewel we daar eind vorige week de indruk toe hadden).....oef...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2018 om 04:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 08:38   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Het is in ieder geval niet zo dat er een "verschil" mag zijn tussen de overheidsberoepen,waar er een "lijst" zou zijn en de prvé,waar er "criteria" zouden zijn....bedoeling moet zijn dat "criteria" de overhand halen,eerder dan zogezegd nauwkeurige lijsten met "zware beroepen"...

Hoofdprincipe: wie een "zware" job uitoefende kan OFWEL vroeger op pensioen OFWEL een hoger pensioen krijgen (bemerk de OFWEL)

Maar maandag as wordt er verder gekeken hoe die "criteria" beter opgesteld kunnen worden.

Gelukkig dus is het ganse (str*nt-)dossier (deze regering krijgt geen andere meer)niet weggekaapt door de "vakbonden ten voordele van de overheidssector"(hoewel we daar eind vorige week de indruk toe hadden).....oef...
Vooral de daden en acties van de vakbonden.
En wie goed opgelet heeft, weet dat de overheidsvakbonden bezig zijn deze veldslag te verliezen.
Daarom dat ze zijn begonnen hun mensen voor te bereiden op stakingen.
Zelf had ik het ook niet direct door, maar politie, militairen en brandweer al zeker op de lijst van zware beroepen.
Eigenaardig dat net zijn die niet mogen en kunnen staken vooraf verwittigd worden dat ze op de lijst staan.
Maar even eigenaardig dat men direct aangeeft, dat leerkrachten die het de ouders moeilijk kunnen maken misschien niet op de lijst staan.
Dat men in alle talen zwijgt over de ambtenaren van het openbaar vervoer, die hebben immers de macht om heel het land plat te leggen.

Met het puntensysteem krijgt men immers de ambtenaren uit het openbaar vervoer niet mee, want die hebben via dat punten systeem recht op een vervroegd pensioen.
Met het puntensysteem krijgt men de medische sector niet, want die krijgen via dat systeem rechten die ze nu niet hebben.
Met het puntensysteem heeft een verkeersagent wel recht op vervroegd pensioen, maar moet een wijkagent langer blijven werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 08:56   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
De luiheid moet eruit geranseld worden
Merksem moet opgekuist worden !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 09:02   #104
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vooral de daden en acties van de vakbonden.
En wie goed opgelet heeft, weet dat de overheidsvakbonden bezig zijn deze veldslag te verliezen.
Daarom dat ze zijn begonnen hun mensen voor te bereiden op stakingen.
Zelf had ik het ook niet direct door, maar politie, militairen en brandweer al zeker op de lijst van zware beroepen.
Eigenaardig dat net zijn die niet mogen en kunnen staken vooraf verwittigd worden dat ze op de lijst staan.
Maar even eigenaardig dat men direct aangeeft, dat leerkrachten die het de ouders moeilijk kunnen maken misschien niet op de lijst staan.
Dat men in alle talen zwijgt over de ambtenaren van het openbaar vervoer, die hebben immers de macht om heel het land plat te leggen.

Met het puntensysteem krijgt men immers de ambtenaren uit het openbaar vervoer niet mee, want die hebben via dat punten systeem recht op een vervroegd pensioen.
Met het puntensysteem krijgt men de medische sector niet, want die krijgen via dat systeem rechten die ze nu niet hebben.
Met het puntensysteem heeft een verkeersagent wel recht op vervroegd pensioen, maar moet een wijkagent langer blijven werken.

Het is allemaal reeds opgelost. Volgens sommigen zijn er contracten.
Wat gaan ze doen? Protesteren dat ze geen zwaar beroep kregen?
Er gaat gelachen worden. Het gerecht gaat weer wat op zijn dak krijgen.
Duimpje omhoog dus of duimpje naar beneden?
Nero zal zijn hartje weer kunnen ophalen.
Ik heb zo het gevoelen dat rechter spelen een heel zwaar beroep is.
Ik zou het er alleszins moeilijk mee gehad hebben.

Een wijkagent; werkt die ook bij nacht? Mijn probleem niet hoor.
Het is maar een vraagje?

Laatst gewijzigd door werkman : 27 mei 2018 om 09:09.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 09:39   #105
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat er dat ik schrijf dat voor de vakbonden als hetzelfde moet blijven?

Ik heb duidelijk gepost, dat de vakbonden alles naar 1 lijn willen brengen, zonder dat er iemand rechten verliest.
Voor de vakbonden moet een baliebediende van de gemeentenhuis dezelfde rechten hebben als een baliebediende van een loket in een treinstation.
Mag er geen onderscheid gemaakt worden tussen een treinbestuurder en een baliebediende.
Moet een loketbediende van de post dezelfde rechten hebben al een postbode.

Moet een boekhouder dezelfde rechten hebben als een havenarbeider of metser.
Dit terwijl er zelfs tussen de havenarbeiders grote verschillen in rechten bestaan.

http://www.cepa.be/havenarbeiders/co...een-contingent

http://www.cepa.be/havenarbeiders/co...iek-contingent

http://www.cepa.be/havenarbeiders/codex/codex-vaklui
Waarom is de vakbond dan tegen het puntensysteem ? Er is een groot verschil tussen wat de vakbonden doen en zeggen ja. En die treinbestuurder verliest anders een pak rechten, 8 jaar langer werken is niet niks. Voor de vakbond iedereen gelijk laat me niet lachen. Als het aan de vakbond ligt zou iedereen evenveel verdienen ja maar over wat er tegenover staat hebben ze het nooit.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 mei 2018 om 09:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 11:51   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Merksem moet opgekuist worden !
Ter zijde, ik zou beginnen met Deurne Noord. Een achterbuurt geworden, vuil en smerig, vuiligheid en groot vuil wordt gedeponeerd op straat en blijft er wekenlang liggen. We spreken van kapotte video's/dvd spelers en TV's, kapotte printers en computers, oude zetels, heelder salons, fritpotten, glas, kapotte ramen en deuren enzovoort.
Appartementen, verhuurd als sociale woning met twee slaapkamers, aan een alleenstaande Colombiaanse moeder met twee kinderen waar ze dan met negen mensen of meer in wonen en dergelijke zijn schering en inslag.
De Noord-Afrikaanse buurman links speelt Arabische muziek, voor heel de buurt.
De Colombiaanse buurvrouw aan de andere kant speelt Julio Iglesias, voor de hele buurt.
Iemand die ik goed ken heeft er evenwel iets op gevonden om hun goesting voor luide muziek ietwat te temperen. Wanneer ze er aan beginnen stelt hij zijn Marshall stack op in de tuin en speelt een uurtje Black Sabbath en Motorhead riffs, daarna schijnen de buren genoeg te hebben van luide muziek.
Een beetje welverdiende rust...
Oud 27 mei 2018, 12:13   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ter zijde, ik zou beginnen met Deurne Noord. Een achterbuurt geworden, vuil en smerig, vuiligheid en groot vuil wordt gedeponeerd op straat en blijft er wekenlang liggen. We spreken van kapotte video's/dvd spelers en TV's, kapotte printers en computers, oude zetels, heelder salons, fritpotten, glas, kapotte ramen en deuren enzovoort.
Appartementen, verhuurd als sociale woning met twee slaapkamers, aan een alleenstaande Colombiaanse moeder met twee kinderen waar ze dan met negen mensen of meer in wonen en dergelijke zijn schering en inslag.
De Noord-Afrikaanse buurman links speelt Arabische muziek, voor heel de buurt.
De Colombiaanse buurvrouw aan de andere kant speelt Julio Iglesias, voor de hele buurt.
Iemand die ik goed ken heeft er evenwel iets op gevonden om hun goesting voor luide muziek ietwat te temperen. Wanneer ze er aan beginnen stelt hij zijn Marshall stack op in de tuin en speelt een uurtje Black Sabbath en Motorhead riffs, daarna schijnen de buren genoeg te hebben van luide muziek.
Een beetje welverdiende rust...

Speel je dan ook Iron Fist ? en The ace of spades ? Ik zou graag die buren hun bakkes dan eens zien
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 12:39   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Speel je dan ook Iron Fist ? en The ace of spades ? Ik zou graag die buren hun bakkes dan eens zien
Ik veronderstel van wel, ik zal het hem eens vragen.

Ik zal de setlist eens opvragen... - lol -

Deaf Forever en Traitor zijn er zeker bij, alsook Into the Void, Sabbath Bloody Sabbath en Symptom of the Universe van Black Sabbath.

Ace of Spades zit wel in een Motorhead-medley, zoals ook Sandman in een Metallica-medley zit met de belangrijkste riffs van het And Justice For All album.
Oud 27 mei 2018, 19:40   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom is de vakbond dan tegen het puntensysteem ? Er is een groot verschil tussen wat de vakbonden doen en zeggen ja. En die treinbestuurder verliest anders een pak rechten, 8 jaar langer werken is niet niks. Voor de vakbond iedereen gelijk laat me niet lachen. Als het aan de vakbond ligt zou iedereen evenveel verdienen ja maar over wat er tegenover staat hebben ze het nooit.
Over 20 jaar zijn er geen treinbestuurders meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 19:41   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Het feit dat alle leerkrachten er op stonden (behalve de hogeschooldocenten) was al een farce op zich die niet meer zal herhaald worden.
Oud 27 mei 2018, 19:51   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vraag me echt af hoe ze daaruit gaan komen. Dat staat dus op de Griekse kalender.

Welke wetgeving is intussen van kracht?
Ik ken ene die klinkers legt. 57 jaar. Fysiek kapot (al vanal aan de hand gehad, medisch) maar blijft doorgaan. Hij heeft het geld nodig. Werknemer. 39 jaar dienst ondertussen.

Die onzekerheid knaagt aan hem. En wat hem vooral tegen de borst stoot: hoe durven leerkrachten zichzelf bestempelen als zwaar beroep ?
Oud 27 mei 2018, 21:30   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik had in stilte gehoopt dat voor flikken en soldaten, men intern ging differentiëren.
Soldaten die kunnen aangeduid worden om opdrachten te gaan doen in Afganistan, para's en dergelijke: absoluut akkoord.
Flikken die moeten schieten op minibussen die op hen inrijden: volledig akkoord.

Maar de soldaat-chauffeur van de generaal of de wijkagent ....
Net daarom. Er zijn geen zware of lichte beroepen. Wel zware of lichte taken binnen elke beroepscategorie. Ik zie inderdaad ook niet veel verschil tussen de taak van een wijkagent en deze van een maatschappelijk assistente.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 06:33   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overheidsvakbonden zijn tegen dat puntensysteem, omdat slechts een beperkte groep ambtenaren aan voldoende punten geraakt om vroeger te stoppen en omdat ambtenaren met dat puntensysteem een volledige loopbaan moeten hebben om recht te hebben op een volledig pensioen.
Nu een treinbestuurder verlies niet veel rechten, want die werkt in shiften en in de weekenden. Met de verzwarende factoren steeds alleen te zitten en steeds zijn volledige concentratie te moeten hebben.
En ja, die 8 jaar zal iedereen langer moeten werken, want men kan pas vanaf zijn 60ste op pensioen gaan.
Oud 29 mei 2018, 05:22   #114
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De vakbonden proberen nu via de omweg van de zware beroepen om de voordelen van het ambtenarenpensioen zo veel mogelijk te behouden.

Heb ik ergens gelezen.......iedereen gelijk in het sjoemel land België... vergeet het, de partijen kopen om om aan de macht te blijven.....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 mei 2018 om 05:24.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 07:05   #115
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheidsvakbonden zijn tegen dat puntensysteem, omdat slechts een beperkte groep ambtenaren aan voldoende punten geraakt om vroeger te stoppen en omdat ambtenaren met dat puntensysteem een volledige loopbaan moeten hebben om recht te hebben op een volledig pensioen.
Nu een treinbestuurder verlies niet veel rechten, want die werkt in shiften en in de weekenden. Met de verzwarende factoren steeds alleen te zitten en steeds zijn volledige concentratie te moeten hebben.
En ja, die 8 jaar zal iedereen langer moeten werken, want men kan pas vanaf zijn 60ste op pensioen gaan.
Treinbestuurders werken niet in shiften. Die hebben elke dag andere uren.

Citaat:
Nieuw doctoraatsonderzoek aan de VUB werpt een interessant nieuw licht op de verhouding tussen jobs en gezondheid. Het onderzoek concludeert namelijk dat hoe meer een job flexibel wordt, hoe groter het risico wordt op gezondheidsproblemen. Bron.

Oud 2 juni 2018, 07:10   #116
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Over 20 jaar zijn er geen treinbestuurders meer.
En geen vrachtwagenbestuurders ook niet. Ondertussen lees ik dat er in de VS serieuze tekorten ontstaan en dat constructeurs zeggen dat het nog decennia gaat duren.
Een trein honderden kilometers tegen 160 km/u zelfstandig laten rijden is niet hetzelfde als een metro enkele kilometers tegen 50 km/u ondergronds in een cirkel te laten rijden.
Op enkele volledig van de wereld gescheiden goederenlijnen (bvb betuwelijn) zijn er testen bezig maar als je ziet hoeveel moeilijkheden men heeft om de Benelux te laten rijden mét bestuurder dan duurt het nog wel 50 jaar denk ik voor men alle treinen kan programmeren.

Oud 2 juni 2018, 08:35   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Treinbestuurders werken niet in shiften. Die hebben elke dag andere uren.
Shiftwerk wil niet zeggen een hele week dezelfde uren hebben, die kunnen ook van dag tot dag verschillen.
Shift wil namelijk zeggen, veranderlijk.
Oud 2 juni 2018, 08:42   #118
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En geen vrachtwagenbestuurders ook niet. Ondertussen lees ik dat er in de VS serieuze tekorten ontstaan en dat constructeurs zeggen dat het nog decennia gaat duren.
Een trein honderden kilometers tegen 160 km/u zelfstandig laten rijden is niet hetzelfde als een metro enkele kilometers tegen 50 km/u ondergronds in een cirkel te laten rijden.
Op enkele volledig van de wereld gescheiden goederenlijnen (bvb betuwelijn) zijn er testen bezig maar als je ziet hoeveel moeilijkheden men heeft om de Benelux te laten rijden mét bestuurder dan duurt het nog wel 50 jaar denk ik voor men alle treinen kan programmeren.
Men slaagt er inderdaad niet in om treinen zelfstandig en computergestuurd over de huidige sporen te laten rijden volgens de heersende regels.
En hoewel men dus veel onderzoeken en testen doet, er veel geld tegenaan smijt, staat men ook nog nergens met zelfrijdende auto's en vrachtwagens in het verkeer.
Bij zware belastende beroepen zullen dus nog lange tijd blijven bestaan.
Oud 2 juni 2018, 10:19   #119
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is vaksbondsbaas van de Sossen ook een zwaar beroep want De Leeuw gaat op 65 in pensioen……..….VERSLETEN GESTAAKT...……….
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 10:23   #120
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Net daarom. Er zijn geen zware of lichte beroepen. Wel zware of lichte taken binnen elke beroepscategorie. Ik zie inderdaad ook niet veel verschil tussen de taak van een wijkagent en deze van een maatschappelijk assistente.
Behalve dat die wijkagent regelmatig wat kloppen krijgt in sommige buurten.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be