![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Congo, dat was toch een Belgische kolonie, nietwaar?! Waarom dan het ene wel en het andere niet? Niet verwonderlijk: het is politiek correct om de blanke man te verwijten, terwijl de Belgische staat door linkse middens wordt opgehemeld als een soort multicultureel paradijs. En HO/system laat zich gedwee meevoeren in die stroom. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hmm, en alle zwarten moeten dan zich schamen omdat hutu's en tutsi's elkaar uitmoordden?
Nog een paar van die voorbeelden en heel de wereld moet zich schamen. Te belachelijk voor woorden...
|
|
|
#104 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ging hier om de huidskleur 'blank'. Niet over een land. Maar ook in hetgeen u hier insinueert, zit u fout. Ik heb dit eigenlijk met zoveel woorden gezegd: #40 Citaat:
Dat impliceert dus ook dat ik als Belg beschaamd ben over wat de Belgische staat de Congolezen heeft aangedaan. Lumumba had groot gelijk in zijn beruchte speech. België moet zich niet alleen verontschuldigen voor de dood van Patrice Lumumba (zeg maar 'moord'), maar voor alle misdaden tegenover het Congolese volk begaan tijdens de koloniale periode. Dat lijkt me nogal evident. En dit heeft maar weinig te maken met 'links' of 'rechts', uw gebruikelijk stokpaardje. Maar daar ging het eigenlijk niet over. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 september 2018 om 13:38. |
||
|
|
|
|
|
#105 | |
|
|
Citaat:
Ik ga mij nooit schamen om wat voorouders gedaan hebben, wat zou ik daarvoor verantwoordelijk zijn? Het zou al goed zijn als mensen de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden opnemen, laat staan die van 50 of 100 jaar geleden, door een ander.
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, als men de redenering doortrekt, gaat het niet over "ik schaam me over België", maar wel "ik schaam me als Belg". In het verlengde van "ik schaam me als blanke".
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het VB zoiets eist van de vreemden die naar hier komen dan is dat nazisme. Kan u over uw uitspraken eens duiden waarom ze niet nazistisch zijn? |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben al blij dat je van "roodhuiden" op "Indianen" bent overgeschakeld. Mensen beoordelen op hun huidskleur klinkt behoorlijk racistisch in mijn oren. De "roodhuiden" waren natuurlijk ook geen Indianen maar autochtone Amerikanen. Met Indianen heb ik echter geen probleem. Ze allemaal Amerikanen noemen maakt het alleen maar verwarrend. Ik was als kind dol op boeken met avonturenverhalen. Dat waren toen, uiteraard, jongensboeken. Mijn favoriete boeken gingen over twee vrienden, een Amerikaan en een Indiaan. Arendsook en Witte Veder. Ik herinner mij niet dat P.J. Nowee het woord "roodhuiden" gebruikte. De schrijver nam in zijn boeken trouwens geen blad voor de mond over mistoestanden zoals de onderdrukking van de Indianen of de slavenhandel. In die tijd was dat niet vanzelfsprekend.
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je zo beschaamd bent blank te zijn is er maar 1 ding dat je kan doen. Een balk en een koord zijn de enige uitweg.
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou niet weten waarom ik mij moet schamen behalve omdat ik Belg ben. Ik was liever Ollander gebleven. Mijn overleden partner was trouwens een Hollander. Hij had een Belgische moeder en ws hier geboren en getogen, maar voor geld wilde hij de Belgische nationaliteit. En dat lag niet aan mij.
Ik heb niets te maken met het kolonialisme en evenmin met de collaboratie. En toch ben en blijf ik een radicale Vlaams-nationalist. Laat ze maar losbarsten, de linkie-winkies!
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
|
Citaat:
Je zegt zelf dat je er niets mee te maken hebt, en toch schaam je je ervoor? Moet een Duitser die geboren is in 1969 zich schamen voor wat Adolf Hitler gedaan heeft? Als hij er niet mee dweept, zou ik niet weten waarom.
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen die Duitser hoeft zich daar niet voor te schamen, zolang hij maar beseft dat Duitsland grondig fout zat. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 september 2018 om 15:58. |
|
|
|
|
|
|
#115 | ||
|
|
Citaat:
Je zegt dat "we" dat daar gedaan hebben. En tegelijk zeg je dat je er zelf niet bij was. Ik heb niet de gewoonte verantwoordelijkheid op te nemen voor zaken die gebeurd zijn door anderen, laat staan als dat gebeurde vele jaren voordat ik geboren ben. Wie dat wel doet, is dus een voorstander van 'erfzonde', wat ik een achterlijk iets vind. Citaat:
Duitsland was niet het enige land waar een antijoods klimaat heerste, de nazi's kregen overal ter wereld sympathie hiervoor, tot in de Verenigde Staten toe. Door achteraf enkel met de vinger naar Duitsland te wijzen, doet men alsof de rest zo zuiver was. Daar zit wat mij betreft een veel groter gevaar, want de Duitsers wordt in hun onderwijs grondig ingeprent wat de nazi's aangericht hebben, de rest wordt ingeprent dat het de fout van de nazi's was.
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
|
Citaat:
Ik heb dat land niet gekozen, als ik mocht kiezen zou het Vlaanderen zijn, en niet België. Net zoals ik die klotevorst niet gekozen heb, die aan de basis ligt van heel het kolonialisme.
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|