Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2018, 16:27   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb slecht gekeken bij die ene site voor de DSG voor de Fabia moet ik een wat betere versie nemen Ambition of Style voor de DSG te kunnen selecteren.

De aanbieding is dan als volgt voor een 1,0 Tsi Style (duurste versie) met DSG , blauw metallic:

Nog mijn mailadres doorgeven en daar staat in bij welke garage ik die auto aan die prijs kan bestellen. (evtl online)
Veel geluk. Je bent nog niet aan het einde van je latijn.

Hier al een eerste voorbeeldje op het eerste gekozen forum. Lopen van de os naar de ezel want niemand weet hoe of wat en als ze het al weten vertellen ze je het niet of liefst verkeerd.

Importeren van Duitsland
Hallo

ik sta op punt een nieuwe auto te kopen in Duitsland maar heb hier nog enkele vragen over.

Na het bevragen bij de douane wisten ze mij te vertellen dat ik het volledige bedrag zal moeten betalen in Duitsland (Incl 19% BTW).
Hierna moet ik bij de belgische douane nog eens 21% betalen van de aankoopfactuur. Hierna verkrijg ik een papier waar opstaat dat ik in België belasting betaalde waardoor ik die 19% terug kan vorderen.

Ze konden mij echter niet vertellen als dit door de garage moet terugbetaald worden of door het land zelf ?

Heeft iemand hier het antwoord op ? (de garage wist het zelf ook niet)

Bedankt !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 16:30   #102
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel geluk. Je bent nog niet aan het einde van je latijn.

Hier al een eerste voorbeeldje op het eerste gekozen forum. Lopen van de os naar de ezel want niemand weet hoe of wat en als ze het al weten vertellen ze je het niet of liefst verkeerd.

Importeren van Duitsland
Hallo

ik sta op punt een nieuwe auto te kopen in Duitsland maar heb hier nog enkele vragen over.

Na het bevragen bij de douane wisten ze mij te vertellen dat ik het volledige bedrag zal moeten betalen in Duitsland (Incl 19% BTW).
Hierna moet ik bij de belgische douane nog eens 21% betalen van de aankoopfactuur. Hierna verkrijg ik een papier waar opstaat dat ik in België belasting betaalde waardoor ik die 19% terug kan vorderen.

Ze konden mij echter niet vertellen als dit door de garage moet terugbetaald worden of door het land zelf ?

Heeft iemand hier het antwoord op ? (de garage wist het zelf ook niet)

Bedankt !
Ik zie daar geen probleem. Het BTW verschil is logisch.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 16:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 16:31   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez dan, ik geloof je, maar ik was wel eerste met mijn 20 PK Alpina kit voor een BMW 2002 bouwjaar 74 of 75 denk ik. Is al lang geleden.

Die C1 van jou was dan van 1979 of was het pas vanaf 1980?
Bron:

Ik had na die 2002 (2) nadien nog een 320i, 323i, B6 2,8 , ....
1980. Maar ik begin veel te vergeten ( wat ziekjes geweest) . Is ook al bijna 40 jaar geleden. Het waren heerlijke tijden voor auto liefhebbers. In Duitsland rijden was voor mij toen de hemel. En je kon nog doen met je auto wat je wou. Ik ben met dingen naar de keuring gegaan die eerder thuishoorden op de Nurburgring ( waar ik regelmatig was te vinden). Nooit enig probleem gehad. Wel altijd 100 Bfr tussen de boorddocumenten schuiven

Nu is mijn enige BMW geweest. Kon er me nooit goed in vinden. Nadien een Ford Capri 3.0 dan een RS 2000. Ook nog even een Golf GTI Oettinger.
Tot zelfs een Morgan eind jaren 90 tot 2006.
Veel geld opgedaan aan auto's maar ik beklaag het me niet. Het was mijn grote liefde in die tijd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 16:36.
Oud 24 oktober 2018, 16:36   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1980. Maar ik begin veel te vergeten ( wat ziekjes geweest) . Is ook al bijna 40 jaar geleden. Het waren heerlijke tijden voor auto liefhebbers. In Duitsland rijden was voor mij toen de hemel. En je kon nog doen met je auto wat je wou. Ik ben met dingen naar de keuring gegaan die eerder thuishoorden op de Nurburgring ( waar ik regelmatig was te vinden). Nooit enig probleem gehad. Wel altijd 100 Bfr tussen de boorddocumenten schuiven
Heb ook rondjes gedaan op de Nordschleife, het verschil tussen een serie 323i en een jaar later die B6 2,8 was enorm qua baanligging.
Dan wist je direct waar Alpina voor staat.

En het verschil in komfort was er eigenlijk niet, de B6 lag wel dieper maar had progressieve veren. Lag gelijk een plank op de piste maar toch comfortabel.
Oud 24 oktober 2018, 16:40   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ook rondjes gedaan op de Nordschleife, het verschil tussen een serie 323i en een jaar later die B6 2,8 was enorm qua baanligging.
Dan wist je direct waar Alpina voor staat.

En het verschil in komfort was er eigenlijk niet, de B6 lag wel dieper maar had progressieve veren. Lag gelijk een plank op de piste maar toch comfortabel.
Ik vond een goede verlaagde ophanging van Bilstein of Koni zeker niet minder comfortabel dat klopt. Maar de destijds had je er veel die alleen de veren vervingen....dan kreeg je zo een ping pong bal effect.
Met de capri en de Rs was die ophanging verlagen een ander gedoe dat waren achteraan bladveren. Toen moest je nog gaan voor een semi race ophanging of niks brrrrr dat was wel hard op de weg.
Oud 24 oktober 2018, 16:56   #106
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve jij of ik
Ik heb totnutoe al mijn wagens in Duitsland gekocht, behalve de allereerste. Nu jij.

Je vergeet al de Belgen die een vaste verblijfplaats in D hadden, denk eens aan de NATO. Daarvan welke die in D bleven, en daar nu hun pensioen hebben.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 16:58.
Oud 24 oktober 2018, 16:59   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kopen nog altijd het meest hun auto gewoon bij een dealer. En de Belgen zelfs nog het meest op het autosalon. Tot daar de realiteit.
Euh als je een auto via internet koopt is dat ook bij een dealer (kan een buitenlandse dealer zijn)

Je weet waar de EU voor staat, en een Europees gelijkvormigheidsattest is ook al heel lang (jan 1999).

Ik heb in 1994-1995 2 wagens laten invoeren vanuit D, toen was dat nog niet zo simpel.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 17:05.
Oud 24 oktober 2018, 17:22   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb totnutoe al mijn wagens in Duitsland gekocht, behalve de allereerste. Nu jij.

Je vergeet al de Belgen die een vaste verblijfplaats in D hadden, denk eens aan de NATO. Daarvan welke die in D bleven, en daar nu hun pensioen hebben.
Ik denk daar bij vooral aan de beroepsmilitairen.

Maar ik koop niks (meer) via internet. Heb het paar keer gedaan en had direct gelijk dikke 8000 euro aan mijn been. Fraude met mijn kredietkaart. Wel alles teruggekregen maar voor mij hoeft die kermis niet meer. Heb trouwens geen kredietkaart meer.

En ik weet als je een auto koopt in het buitenland er altijd gezeik zal zijn. Ik heb daar gewoon geen zin meer in. Het is hier al voor het minste een hoop gezeik dus bespaar me van dat extra gezeik.Heb ook geen zin om naar Berlijn te rijden en daar dan vast te stellen dat dit of dat weer niet klopt of daar toe te komen en vast te stellen dat er geen auto is.

En ja ik ken ze wel mijn vrienden voor wie dat allemaal makkelijk en soepel lijkt te gaan ...behalve dan als ik er bij ben dan is het .....dat heb ik nu nog nooit meegemaakt en vroeger ging dat zo makkelijk en de keer ervoor was dat maar nu is dat veranderd pffffff Er zijn altijd mensen die zelfs een afspraakje bij de koning makkelijk kunnen regelen als je ze bezig hoort....veel geblaas.

Dus momenteel voor mij geen nieuwe Fabia. Misschien weet Tavek nog een dealer waar ik 30 % korting krijg

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 17:25.
Oud 24 oktober 2018, 17:29   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh als je een auto via internet koopt is dat ook bij een dealer (kan een buitenlandse dealer zijn)

Je weet waar de EU voor staat, en een Europees gelijkvormigheidsattest is ook al heel lang (jan 1999).

Ik heb in 1994-1995 2 wagens laten invoeren vanuit D, toen was dat nog niet zo simpel.
Voor niks anders dan wat meer papieren. Gewoon dat je niet meer moet aanschuiven aan de grens als je niks bij hebt. En je moet geen geld wisselen. Voor de rest is alles overal nog even verschillend en zijn alle paperassen anders.
Iets dat je in Duitsland op je auto veranderd mag je er hier terug afhalen....als je dan naar Frankrijk gaat wonen mag je het er terug op vijzen maar van onder naar boven of omgekeerd.

Ga maar eens naar de keuring met een TUV attest.Ze weten nog niet wat het is. Met mijn C1 2.3 zou ik het nu wel kunnen schudden. Trouwens je ziet hier ook omzeggens geen mooie auto's meer. Alles wordt afgekeurd. En er is zo een papier molen nodig dat niemand zich daar nog aan waagt.

Zelfs de flikken wisten onlangs in Brussel zelfs niet dat een Nederlanders geen parkeerschijf kennen.
Dus in feite kan een Nederlander op vele plaatsen in Belgie zelfs niet wettelijk parkeren.
Tot zover waar de EU voor staat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 17:35.
Oud 24 oktober 2018, 17:34   #110
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk daar bij vooral aan de beroepsmilitairen.

Maar ik koop niks (meer) via internet. Heb het paar keer gedaan en had direct gelijk dikke 8000 euro aan mijn been. Fraude met mijn kredietkaart. Wel alles teruggekregen maar voor mij hoeft die kermis niet meer. Heb trouwens geen kredietkaart meer.

En ik weet als je een auto koopt in het buitenland er altijd gezeik zal zijn. Ik heb daar gewoon geen zin meer in. Het is hier al voor het minste een hoop gezeik dus bespaar me van dat extra gezeik.Heb ook geen zin om naar Berlijn te rijden en daar dan vast te stellen dat dit of dat weer niet klopt of daar toe te komen en vast te stellen dat er geen auto is.

En ja ik ken ze wel mijn vrienden voor wie dat allemaal makkelijk en soepel lijkt te gaan ...behalve dan als ik er bij ben dan is het .....dat heb ik nu nog nooit meegemaakt en vroeger ging dat zo makkelijk en de keer ervoor was dat maar nu is dat veranderd pffffff Er zijn altijd mensen die zelfs een afspraakje bij de koning makkelijk kunnen regelen als je ze bezig hoort....veel geblaas.

Dus momenteel voor mij geen nieuwe Fabia. Misschien weet Tavek nog een dealer waar ik 30 % korting krijg
Zoek je een goede Belgische garage in de buurt, waar ze niet overdrijven met onderhoudsprijzen. Zo blijft het geld in je streek.

Soit - kort verhaal - en zo kwam ik bij Skoda terecht (als tweede wagen), voordien waren we bij Mazda.

Maar 15% korting moet er vandaag wel inzitten als je geen wagen laat overnemen. Of je hebt een versleten wagen waar je nog extra recyclagepremie voor krijgt. Of bestaat dat niet meer?

Bij stockwagens of wagens met een afgelopen euronorm moet nog meer korting inzitten. Laat je geen auto aandraaien met oude euronorm zonder extra korting.

Vandaag moet men best wachten tot er wagens zijn met euronorm 6D (full)

Voorlopig heeft enkel ALPINA euronorm 6d, de rest is nog 6d-Temp:
Citaat:
https://www.adac.de/infotestrat/umwe..._euro_6d_temp/

PKW-Modelle mit der Abgasnorm Euro 6d-TEMP / Euro 6d

Wer weiterhin in städtische Umweltzonen fahren möchte, in denen neue Fahrverbote drohen, sollte sich für eine Alternative zum Diesel entscheiden oder aber mit dem Kauf eines Diesels noch warten, bis Fahrzeuge mit dem neuen Abgasstandard Euro 6d-TEMP bzw. Euro 6d verfügbar sind. Wer keine Einfahrt in Umweltzonen plant, in denen es zu neuen Fahrverboten kommen könnte, muss keine Einschränkungen befürchten. Für einen Diesel spricht nach wie vor sein im Vergleich zum Benziner geringerer Spritverbrauch und CO2-Ausstoß.

Nachfolgende Tabelle gibt einen Überblick über die ersten Pkw-Modelle (Quelle: ADAC Autokatalog). Der ADAC wird diese Positivliste für Euro 6d-TEMP bzw. Euro 6d kontinuierlich erweitern.

Hinweis: In dieser Liste sind keine Vorankündigungen von Modellen der Hersteller enthalten, sondern nur Modelle die bereits bestellbar sind.

Stand: 23.10.2018

Volledige lijst van A tot Z

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 17:42.
Oud 24 oktober 2018, 17:41   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek je een goede Belgische garage in de buurt, waar ze niet overdrijven met onderhoudsprijzen. Zo blijft het geld in je streek.

Soit - kort verhaal - en zo kwam ik bij Skoda terecht (als tweede wagen), voordien waren we bij Mazda.

Maar 15% korting moet er vandaag wel inzitten als je geen wagen laat overnemen. Of je hebt een versleten wagen waar je nog extra recyclagepremie voor krijgt. Of bestaat dat niet meer?
Je bedoelt van die huidige garages met zo'n barbie poppetje achter het onthaal ?? En dan zo'n afgelikt body buildertje met colgate gebit die de maand ervoor nog vertegenwoordiger was in koffie zet apparaten ?
Ik ga daar liever niet meer binnen want je stoort die mensen met hun bezigheden op hun smartphones

Neen ik ga wel voor tweedehands gaan. Daar kan je wel goede zaken mee doen. Je moet eigenlijk gek zijn om een nieuwe te kopen hier.

PS Heb ook nog een MX 5 je gehad......ook helemaal klaargemaakt. MAS velgen model minilites verlaagd sportuitlaat dubbel...wow dat was een leuk autootje zeg. Heerlijk om mee te rijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 17:42.
Oud 24 oktober 2018, 17:44   #112
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt van die huidige garages met zo'n barbie poppetje achter het onthaal ?? En dan zo'n afgelikt body buildertje met colgate gebit die de maand ervoor nog vertegenwoordiger was in koffie zet apparaten ?
Nope, in Noord-Limburg doen ze nog normaal.
Oud 24 oktober 2018, 17:53   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, in Noord-Limburg doen ze nog normaal.
De eerste keer ben ik wel naar officiële VW Skoda garage geweest.Op mijn factuur stond 4,5 liter olie (in een 1200 stel je voor) Discussie gehad en hebben toen 1 liter afgelaten.Moet 3.6 liter in incl filter. Wat daar rondloopt tegenwoordig is te zot voor woorden. Zelfs olie verversen kunnen ze niet meer zoals het hoort. Wat ook nieuw is nu moet je voor een olie verversing een gans nieuwe vijs betalen dat kost bijna 3 euro . De tijd van zo'n koperen ringetje is ook gedaan.
Meestal loopt daar nog ene oudere rond met wat ervaring en die moet alles oplossen de rest zit meer op hun telefoontje te kijken dan naar hun werk.
Trouwens veel belang heeft het toch allemaal niet meer want het zijn bijna allemaal bedrijfswagens en daar spelen de onderhoudskosten en de facturen toch geen rol meer. En is de auto stuk staat er gelijk een nieuwe klaar. De belastingbetaler betaalt.
Het enige waar ze nog wel heel goed in zijn is factureren. Moet je wel altijd goed nakijken ook want ze vergissen zich nog wel eens. Uiteraard altijd in hun voordeel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 18:09.
Oud 24 oktober 2018, 18:09   #114
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste keer ben ik wel naar officiële VW Skoda garage geweest.Op mijn factuur stond 4,5 liter olie (in een 1200 stel je voor) Discussie gehad en hebben toen 1 liter afgelaten.Moet 3.6 liter in incl filter. Wat daar rondloopt tegenwoordig is te zot voor woorden. Zelfs olie verversen kunnen ze niet meer zoals het hoort. Meestal loopt daar nog ene oudere rond met wat ervaring en die moet alles oplossen de rest zit meer op hun telefoontje te kijken dan naar hun werk.
Trouwens veel belang heeft het toch allemaal niet meer want het zijn bijna allemaal bedrijfswagens en daar spelen de onderhoudskosten en de facturen toch geen rol meer. En is de auto stuk staat er gelijk een nieuwe klaar. De belastingbetaler betaalt.
Het enige waar ze nog wel heel goed in zijn is factureren. Moet je wel altijd goed nakijken ook want ze hebben dikwijls nog ietsje dubbel geteld.
Wtf 1 liter teveel? Dat kan zelfs voor schade zorgen...

Bij ons geen problemen totnutoe (na 110.000 km), het enige wat ik telkens op de onderhoudsbon moet laten zetten is dat ze geen ruitesproeier mogen bijvullen. Onderhoudskosten Skoda zijn alleszins lager als bij vergelijkbare Mazda.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 18:12.
Oud 24 oktober 2018, 18:26   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wtf 1 liter teveel? Dat kan zelfs voor schade zorgen...

Bij ons geen problemen totnutoe (na 110.000 km), het enige wat ik telkens op de onderhoudsbon moet laten zetten is dat ze geen ruitesproeier mogen bijvullen. Onderhoudskosten Skoda zijn alleszins lager als bij vergelijkbare Mazda.
Echt waar. En dan de uitleg die ik daarvoor kreeg. Was zogezegd opdat zij de olie nog op een traditionele manier lieten leeglopen en niet zogezegd leegzogen. En dat zij op hun werkfiche hadden staan. Ik heb toen gezegd dat het instructieboekje daar 100 % juist in is want dat wordt geloof ik wel 10 keer gecheckt. Geen enkel merk kan zich daar fouten in veroorloven.
Ja die onnozelheden als pollenfilter en die zever betaal je ook allemaal bij. wWat ik kan doe k nu zelf. Voor wat ik niet kan ga ik wel naar zo'n Afrika garage chez Boubou. Die mensen werken dikwijls nog met hart en ziel aan uw auto en je mag er nog bijblijven.
Het klopt dat Skoda meevalt kwa kosten.
Oud 24 oktober 2018, 19:13   #116
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een kennis van mij ging vroeger altijd in Duitsland zijn wagens halen.
Meestal bmw. Hij bracht er een stuk of 6 telkens terug.

Maar dat is toch al lang geleden.
Oud 25 oktober 2018, 15:42   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ideaal transportmiddel voor "de jeugd" in de Duitse steden (die geen fiets willen)
https://electrek.co/2018/10/24/swag-electric-scooter/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2018 om 15:43.
Oud 26 oktober 2018, 16:50   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe zou het nog zijn met de DAX ?
Oud 26 oktober 2018, 17:15   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zou het nog zijn met de DAX ?
DAX of Dax?

https://www.marketwatch.com/investin...countrycode=dx
DAX diepterecord van dit jaar maar herstelde zich het laatste uur. Bodemtraders...

Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2018 om 17:16.
Oud 31 oktober 2018, 15:28   #120
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard 8 modellen die men niet meer nieuw als diesel kan krijgen.

Nu 6 modellen, volgend jaar 8. Tegen 2020 -euronorm 6d verplicht- zullen er nog een heel pak bijkomen. Dieselmotoren zullen wslk enkel nog vanaf 2000 cc verkocht worden in zware wagens. (VW en Mercedes hebben dat al verkondigd). In de kleinwagen- en compacte klasse zullen er dan geen dieselmotoren meer aangeboden worden.

Relatief veel merken zullen helemaal geen diesels meer maken.

Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/6-aut...-krijgen-20895
24/10/2018

Steeds meer constructeurs leggen in de verre of nabije toekomst de dieselmotor aan banden. De Volvo S60 en Toyota Corolla bijvoorbeeld, die volgend jaar op onze markt debuteren zonder zelfontbrander. Andere constructeurs zijn nu al tot actie overgegaan: deze zes modellen kregen recent een facelift of modelupdate en zijn nu niet meer te bestellen met dieselmotor.

1. Audi A1 Sportback – vanaf € 21.229,99

Audi’s volledig nieuwe instapmodel wordt niet langer in Brussel gebouwd, maar bij Seat in het Spaanse Martorell. Zijn motoraanbod begint met een 1.0 TFSI driecilinder van 95 pk (de 25 TFSI) en gaat tot een 2.0 TFSI viercilinder van 200 pk (de 40 TFSI). Binnenkort onderwerpen we hem aan een eerste test.

2. Honda CR-V – vanaf € 30.990

We moesten even wachten op deze Japanse SUV, die eerst in de Verenigde Staten debuteerde. De Europese versie begint met de 1.5 VTEC Turbo uit de nieuwe Civic, en krijgt later het gezelschap van een 184 pk sterke hybride. Goed om weten: de benzineversie heeft recht op zeven zitplaatsen.

3. Hyundai i20 – vanaf € 15.099

Deze compacte Koreaan kreeg recent een facelift na vier jaar carrière. Omdat de klantenvraag naar een dieselmotor te beperkt was, besliste Hyundai om de zelfontbrander niet langer aan te bieden. Het motoraanbod bestaat nu uit een atmosferische 1.2 van 75 pk, en een 1.0 T-GDi turbobenzine met 100 en 120 pk.

4. Porsche Macan – vanaf € 62.194

Porsches kleinste SUV beleefde op het afgelopen salon van Parijs zijn Europese debuut. Daardoor is de Macan het eerste vernieuwde model van het merk sinds Porsches recente beslissing om de diesel definitief te schrappen. De basisversie is nu nog steeds een 2.0 viercilinder turbobenzine van 245 pk.

5. Skoda Fabia – vanaf € 13.595

Met de Skoda Fabia noteren we nog een compacte stadsauto die sinds zijn facelift geen diesel meer aanbiedt. Wel blijven er vier motorversies over: een atmosferische 1.0 MPI met 60 en 75 pk, en een 1.0 TSI turbobenzine met 95 en 110 pk. Ook deze Tsjech kunnen we binnenkort eindelijk voor het eerst testen.

6. Suzuki Vitara – vanaf € 15.299

Het ging misschien wat ongemerkt voorbij, maar de Suzuki Vitara kreeg recent een facelift. Visuele veranderingen vooral, al wijzigde er ook wat in het motoraanbod. Net als Porsche zweert Suzuki nu de diesel volledig af, waardoor deze Vitara voor de Japanners het eerste vernieuwde model is dat geen zelfontbrander meer krijgt.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2018 om 15:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be