![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier al een eerste voorbeeldje op het eerste gekozen forum. Lopen van de os naar de ezel want niemand weet hoe of wat en als ze het al weten vertellen ze je het niet of liefst verkeerd. Importeren van Duitsland Hallo ik sta op punt een nieuwe auto te kopen in Duitsland maar heb hier nog enkele vragen over. Na het bevragen bij de douane wisten ze mij te vertellen dat ik het volledige bedrag zal moeten betalen in Duitsland (Incl 19% BTW). Hierna moet ik bij de belgische douane nog eens 21% betalen van de aankoopfactuur. Hierna verkrijg ik een papier waar opstaat dat ik in België belasting betaalde waardoor ik die 19% terug kan vorderen. Ze konden mij echter niet vertellen als dit door de garage moet terugbetaald worden of door het land zelf ? Heeft iemand hier het antwoord op ? (de garage wist het zelf ook niet) Bedankt ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu is mijn enige BMW geweest. Kon er me nooit goed in vinden. Nadien een Ford Capri 3.0 dan een RS 2000. Ook nog even een Golf GTI Oettinger. Tot zelfs een Morgan eind jaren 90 tot 2006. Veel geld opgedaan aan auto's maar ik beklaag het me niet. Het was mijn grote liefde in die tijd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan wist je direct waar Alpina voor staat. En het verschil in komfort was er eigenlijk niet, de B6 lag wel dieper maar had progressieve veren. Lag gelijk een plank op de piste maar toch comfortabel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de capri en de Rs was die ophanging verlagen een ander gedoe dat waren achteraan bladveren. Toen moest je nog gaan voor een semi race ophanging of niks brrrrr dat was wel hard op de weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb totnutoe al mijn wagens in Duitsland gekocht, behalve de allereerste. Nu jij.
![]() Je vergeet al de Belgen die een vaste verblijfplaats in D hadden, denk eens aan de NATO. Daarvan welke die in D bleven, en daar nu hun pensioen hebben. Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet waar de EU voor staat, en een Europees gelijkvormigheidsattest is ook al heel lang (jan 1999). Ik heb in 1994-1995 2 wagens laten invoeren vanuit D, toen was dat nog niet zo simpel. Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik koop niks (meer) via internet. Heb het paar keer gedaan en had direct gelijk dikke 8000 euro aan mijn been. Fraude met mijn kredietkaart. Wel alles teruggekregen maar voor mij hoeft die kermis niet meer. Heb trouwens geen kredietkaart meer. En ik weet als je een auto koopt in het buitenland er altijd gezeik zal zijn. Ik heb daar gewoon geen zin meer in. Het is hier al voor het minste een hoop gezeik dus bespaar me van dat extra gezeik.Heb ook geen zin om naar Berlijn te rijden en daar dan vast te stellen dat dit of dat weer niet klopt of daar toe te komen en vast te stellen dat er geen auto is. En ja ik ken ze wel mijn vrienden voor wie dat allemaal makkelijk en soepel lijkt te gaan ...behalve dan als ik er bij ben dan is het .....dat heb ik nu nog nooit meegemaakt en vroeger ging dat zo makkelijk en de keer ervoor was dat maar nu is dat veranderd pffffff Er zijn altijd mensen die zelfs een afspraakje bij de koning makkelijk kunnen regelen als je ze bezig hoort....veel geblaas. Dus momenteel voor mij geen nieuwe Fabia. Misschien weet Tavek nog een dealer waar ik 30 % korting krijg Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dat je in Duitsland op je auto veranderd mag je er hier terug afhalen....als je dan naar Frankrijk gaat wonen mag je het er terug op vijzen maar van onder naar boven of omgekeerd. Ga maar eens naar de keuring met een TUV attest.Ze weten nog niet wat het is. Met mijn C1 2.3 zou ik het nu wel kunnen schudden. Trouwens je ziet hier ook omzeggens geen mooie auto's meer. Alles wordt afgekeurd. En er is zo een papier molen nodig dat niemand zich daar nog aan waagt. Zelfs de flikken wisten onlangs in Brussel zelfs niet dat een Nederlanders geen parkeerschijf kennen. Dus in feite kan een Nederlander op vele plaatsen in Belgie zelfs niet wettelijk parkeren. Tot zover waar de EU voor staat. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soit - kort verhaal - en zo kwam ik bij Skoda terecht (als tweede wagen), voordien waren we bij Mazda. Maar 15% korting moet er vandaag wel inzitten als je geen wagen laat overnemen. Of je hebt een versleten wagen waar je nog extra recyclagepremie voor krijgt. Of bestaat dat niet meer? Bij stockwagens of wagens met een afgelopen euronorm moet nog meer korting inzitten. Laat je geen auto aandraaien met oude euronorm zonder extra korting. Vandaag moet men best wachten tot er wagens zijn met euronorm 6D (full) Voorlopig heeft enkel ALPINA euronorm 6d, de rest is nog 6d-Temp: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 17:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik ga daar liever niet meer binnen want je stoort die mensen met hun bezigheden op hun smartphones ![]() Neen ik ga wel voor tweedehands gaan. Daar kan je wel goede zaken mee doen. Je moet eigenlijk gek zijn om een nieuwe te kopen hier. ![]() PS Heb ook nog een MX 5 je gehad......ook helemaal klaargemaakt. MAS velgen model minilites verlaagd sportuitlaat dubbel...wow dat was een leuk autootje zeg. Heerlijk om mee te rijden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste keer ben ik wel naar officiële VW Skoda garage geweest.Op mijn factuur stond 4,5 liter olie (in een 1200 stel je voor) Discussie gehad en hebben toen 1 liter afgelaten.Moet 3.6 liter in incl filter. Wat daar rondloopt tegenwoordig is te zot voor woorden. Zelfs olie verversen kunnen ze niet meer zoals het hoort. Wat ook nieuw is nu moet je voor een olie verversing een gans nieuwe vijs betalen dat kost bijna 3 euro . De tijd van zo'n koperen ringetje is ook gedaan.
![]() Meestal loopt daar nog ene oudere rond met wat ervaring en die moet alles oplossen de rest zit meer op hun telefoontje te kijken dan naar hun werk. Trouwens veel belang heeft het toch allemaal niet meer want het zijn bijna allemaal bedrijfswagens en daar spelen de onderhoudskosten en de facturen toch geen rol meer. En is de auto stuk staat er gelijk een nieuwe klaar. De belastingbetaler betaalt. Het enige waar ze nog wel heel goed in zijn is factureren. Moet je wel altijd goed nakijken ook want ze vergissen zich nog wel eens. Uiteraard altijd in hun voordeel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2018 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons geen problemen totnutoe (na 110.000 km), het enige wat ik telkens op de onderhoudsbon moet laten zetten is dat ze geen ruitesproeier mogen bijvullen. Onderhoudskosten Skoda zijn alleszins lager als bij vergelijkbare Mazda. Laatst gewijzigd door Micele : 24 oktober 2018 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja die onnozelheden als pollenfilter en die zever betaal je ook allemaal bij. wWat ik kan doe k nu zelf. Voor wat ik niet kan ga ik wel naar zo'n Afrika garage chez Boubou. Die mensen werken dikwijls nog met hart en ziel aan uw auto en je mag er nog bijblijven. Het klopt dat Skoda meevalt kwa kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kennis van mij ging vroeger altijd in Duitsland zijn wagens halen.
Meestal bmw. Hij bracht er een stuk of 6 telkens terug. Maar dat is toch al lang geleden.
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ideaal transportmiddel voor "de jeugd" in de Duitse steden (die geen fiets willen)
https://electrek.co/2018/10/24/swag-electric-scooter/ ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2018 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou het nog zijn met de DAX ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DAX of Dax?
![]() https://www.marketwatch.com/investin...countrycode=dx DAX diepterecord van dit jaar maar herstelde zich het laatste uur. Bodemtraders... Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2018 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu 6 modellen, volgend jaar 8. Tegen 2020 -euronorm 6d verplicht- zullen er nog een heel pak bijkomen. Dieselmotoren zullen wslk enkel nog vanaf 2000 cc verkocht worden in zware wagens. (VW en Mercedes hebben dat al verkondigd). In de kleinwagen- en compacte klasse zullen er dan geen dieselmotoren meer aangeboden worden.
Relatief veel merken zullen helemaal geen diesels meer maken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2018 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |