![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met een beetje geluk, kopen de Nederlanders ons op voor de Chinezen, in elk geval, economische uitmelkkolonie worden we. Laatst gewijzigd door Anna List : 9 mei 2019 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onze pareltjes van "old timers" werden in het verleden al verkocht om ons de valse indruk te geven dat de staatsschuld binnen de perken bleef. Dit bracht mee dat we nu terug onder de Franse overheersing zitten en te veel betalen voor alles en nog wat zoals electriciteit bvb. Ik geloof ook niet dat die nuchtere Nederlander wil opgeschept worden met een land met 3 regeringen en al die mentaliteiten. Walen, Vlamingen, Duitstaligen en een oprukkende Moslim gemeenschap en dit op een paar vierkante kilometer. In Nederland spreken ze Nederlans en dat is het hier moet je 3 andere talen kennen als je door het landje max 350km ver wilt reizen.
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zijn er al blij voor hen te kunnen werken.
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het percentage staatsschuld in België is historisch gezien hoger dan in NL, maar sinds 2016 is het ook in absolute zin hoger. Per 1/1/19 459 miljard voor België, 405 miljard voor NL.
![]() |
![]() |
#106 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal trouwens voor niemand een verrassing zijn, dat België werd gesticht door voornamelijk Vlaamshatende franskiljons : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/12/charles-rogier/
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 10 mei 2019 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel ik ken heel goed Nederlanders. Ik heb er mee en tussen geleefd op diverse campings. En zowel tussen ons als tussen Nederlanders zitten omhooggevallen specimen En dat merk je vlug hoor. Bijna alle Nederlanders spreken Engels als tweede taal. Merk je ook op internet. België is daar ook een ontwikkelingsland tegenover Nederland. En als ze in groep zijn spreken die omhooggevallen sujetten zelfs Frans tegenover een Nederlandstalige Belg! Zo kunnen ze zich ook verheffen boven hun soortgenoten die op hun beurt dan niet meer meekunnen. Mochten ze dan Nederlands of Engels praten dan kunnen ze niet opvallen tussen eigen plebs. Maar...… Nederlanders vindt je over de hele wereld en zij hebben er jobs. Belgen ook maar die zijn er op vakantie. Waar kan onze jeugd nog terecht? In een paar vroegere Franse kolonies? In Quebec? In de Congo-Belge? Ga een beetje verder in de wereld en dan wordt je geholpen in het Engels. Probeer in het Frans en ze denken dat je Hottentotter bent. Onze leefwereld wordt beperkt tot Befralux. En als je merkt dat die reeds volgestouwd zit met Mongolen die groot geworden zijn in oorlogen dan is dat al voldoende om er hier uit te trekken. Mocht ik nog jong zijn dan zou ik niet blijven. Maar een zieke gehandicapte hebben ze nergens nodig. En zo zitten er hier veel vast met een onzichtbare enkelband. Wij hebben geen dubbele identiteitskaart! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 10 mei 2019 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BE 11 mio inwoners 459 mia schuld NL 17 mio inwoners 405 mia schuld het verschil gaat alleen maar oplopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180410_03455709 https://www.bnpparibasfortis.com/nl/...zijn-gangetje-
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Koop een bril. Dan merk je meer. Dat je al gehandicapt bent in de bovenkamer wist ik al. Ja Jacqueline! Glijdende uren bestaan ook maar niet uit een tube. Ik vermoed dat jij die tweede soort gebruikt als je nog in het bed ligt met een vreemde haan. Maar ja; dat is ook werken zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De schuld van de Nederlandse huishoudens is in % BNP ongeveer dubbel zo hoog als de Belgische. Hypotheken ? Persoonlijke leningen ? ??? In ieder geval, om nu los te zeggen "de Nederlandse staat doet het veel beter", vind ik er over. Bij een zware economische schok zal de NL staat wel een buffer hebben, maar de burgers...helaas niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
vooral deze zin vind ik interessant: " In principe moet ons land in staat zijn even goed te doen als Nederland, dat een vergelijkbare economie heeft. " dat blijkt in ieder geval niet uit de gekozen onderwerpen. Maar op andere vlakken ongetwijfeld wel.
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat betekent spaargeld? Als ik vandaag met veel moeite honderd Euro spaar door mij iets te ontzeggen en daar 40 broden mee kan kopen dat volgend jaar al niet meer kan want er is de inflatie.
Feitelijk maken wij grote sier op de kap van de spaarder. En ook via een beetje meer schuld te maken. En als binnen twintig jaar niemand zijn eigen geld nog heeft dan gaat iedereen wel oudbakken brood moeten halen bij het OCMW. Ofwel proberen zelf brood te bakken met meel van gerotte vis.? En vanop de Blankenbergse zee zullen er vanop hun yacht roepen : "Smaakt het?" En in Knokke zal men het vanuit de vensters roepen naar valiestoeristen. Maar dat zijn maar tweedehands rijke stinkerds. Echt rijk ben je pas als je de wilde zee kan bevaren in een reddingsbootje. De rest mag wel verzuipen. De zee mag zo vlug mogelijk omhoog komen. Dan hebben wij meer ruimte om te spelevaren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 10 mei 2019 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
dat gezeur ook altijd.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN