![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat geeft aan die jongen dan een universeel veto recht op elke parlementaire beslissing ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2019 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
honte! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijk om nu zo concrete voorbeelden op te sommen, maar op communautair vlak heb ik haar toch al vaak zinnige dingen horen zeggen.
Het is niet voor niets dat Vuye en Wouters van tijd tot tijd - uiteraard enkel op communautair vlak - met haar samenwerkten. 'Bijzonder' vind ik haar nu ook weer niet hoor. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 juni 2019 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind een Dries veel intelligenter, spontaner overkomen. Maar hij is te 'edgy' om een goede politicus te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is Pano-bis, hoor. Parlementsleden die zodanig onverdraagzaam zijn ten aanzien van de volksvertegenwoordiging van andere politieke meningen, dat men de gangbare procedures moet veranderen/schenden om "de vrede te bewaren", mooier kan toch niet ? Hoe staan die volksvertegenwoordigers dan jegens een klein vijfde van de Vlaamse bevolking en hoe komt dat over, denk je ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met veel kennis bedoel ik dat ze dossierkennis heeft en haar werk in het parlement grondig doet. Niet dat ze een intellectueel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken er maar op dat mensen hem al dood willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou hier begot bijna de indruk krijgen dat men schrik heeft dat het vb-uitschot als partij zou gaan groeien als je al die huillie huillie hier leest. Dewael was fout want hij bevestigde dit, ze maken het driesje-uitschot alleen maar groter, het driesje-uitschot zijn toekomst is verzekerd door Dewael enz enz. Laatst gewijzigd door dpg : 21 juni 2019 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let maar op, want nadien zijn die bijzonder machtig geworden. Van zodra men andersdenkenden als "uitschot" gaat klasseren, en niet gaat argumenteren ermee, weet men hoe laat het is he. Heel lang geleden waren niet-katholieken ketters uitschot ook he. De essentie van aan politiek doen is de wereld opdelen in "goeien" en "uitschot" natuurlijk. Een politiek standpunt bestaat er net in om te zeggen WELKE groep de goeien en welke groep het uitschot is. En een andere politieke mening komt erop neer dat je die opdeling dus anders doet. In een volksvertegenwoordiging waar verschillende politieke strekkingen samenkomen, is het dus normaal dat men anderen als "uitschot" beschouwt, of als "uitschot verdedigers". Maar dat hoort nu eenmaal bij de politieke diversiteit. Dus een bepaalde opdeling tussen "uitschot" en goeien als schandalig beschouwen, en al de anderen niet, is gewoon een aanfluiting van de politieke representatie van de verschillende politieke ideeen. Maw, in de politiek is het gewoon normaal om met "uitschot" (ttz, andersdenkenden) geconfronteerd te worden. Men dient zich dan ook professioneel te gedragen in die milieus. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2019 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Conclusie: Dewaal (what's in a name) beheerste de situatie. Nu gij weer ![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn relatief weinig andere recente momenten geweest waar men zo virulent dragers van een zeker gedachtengoed als "uitschot" beschouwde inderdaad.
Je zou verwachten dat zoiets eerder aan communisten zou te beurt vallen, maar nee, die vormen blijkbaar geen "uitschot". Moest de jongste een PVDAer geweest zijn, dan zou niemand er waarschijnlijk een probleem mee gehad hebben. Nochtans is het communistisch gedachtengoed toch beter te taxeren als "uitschot" dan het VB gedachtengoed, dat grotendeels bestaat uit een denkwijze die al duizenden jaren de normaalste zaak van de wereld was (namelijk "eigen volk eerst"). Maar nee, "eigen volk eerst", dat is "uitschot". maar aan de andere kant, communisme dat enorm veel miserie heeft veroorzaakt, dat is het gedogen waard. Dus moest ik wel naar Joden teruggrijpen, in de recente geschiedenis. Bijna niks anders heeft zo een vergelijkbare "uitschot" reactie van de politieke klasse ondergaan dan zij. Zelfs moslims, die toch ook fantastische kandidaten voor "uitschot" zouden zijn, worden zo niet getaxeerd. Eigenaardig, niewaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2019 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Domme poco bende... Voor de Waalse bende werkt dat in hun voordeel. Daar leeft de afkeer van VB dankzij de poco-media. Bij ons in Vlaanderen heft dat een averrechts effect.
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en allemaal dankzij de aandacht die de VRT aan hem heeft geschonken.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is dan ook geen huillie huillie. We hebben hier gewoon weer een illustratie - een feitelijke vaststelling - van de niet-representativiteit van het parlement. Het is *precies* daarvoor dat ik op Dries gestemd heb, en alles loopt dus volgens plan, he.
Ik moest U gewoon blijkbaar uitleggen WAAROM ik moest teruggrijpen naar Joden, omdat je het blijkbaar zelf niet in kon zien. Doodgewoon omdat er geen ander recent voorbeeld voorhanden is. Kan jij mij een ander "paria statuut" aangeven van een gedachtengoed in de recente geschiedenis dat zo hevig door de zittende politieke klasse beschimpt werd dan het VB gedachtengoed, anders dan Joden ? Ik LEG U GEWOON UIT wat er gebeurt. Ik huil daar niet om, in tegendeel. Ik spreek gewoon uw visie tegen dat "Dewael op meesterlijke wijze een mediatiek VB moment omzeep zou geholpen hebben". Hij heeft gewoon, net zoals Pano, precies het tegengestelde gedaan. Ik kan dat dus enkel maar toejuichen. De enige "huillie huillie" die je mij zou kunnen verwijten, is dat het triest is dat men dat zelfs niet inziet, hoe disfunctioneel het parlement is, en hoe Dewael dat illustreert. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2019 om 09:25. |
![]() |
![]() |