Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2019, 14:02   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dit krijg je voor een mooie prijs wel verkocht aan Geert Hoste, die kan zulke grappen wel gebruiken in zijn nieuwe show.
Voor zover ik weet is het Nederlands de enige bestuurstaal in het Vlaamse gewest.
Indien dit anders is lees ik het graag.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2019, 14:06   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daarom dat er Franstalige rechters zijn in Vlaams Brabant zeker?
Dat is dan enkel en alleen de fout van het Vlaamse gewest.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2019 om 14:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2019, 14:19   #103
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor zover ik weet is het Nederlands de enige bestuurstaal in het Vlaamse gewest.
Indien dit anders is lees ik het graag.
En dus is Vlaanderen onafhankelijk?
Oud 30 juni 2019, 14:37   #104
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een onafhankelijk Vlaanderen zullen er geen Franstalige rechters meer zijn
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2019, 14:43   #105
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ik zou jouw beweringen moeten staven ?
Heb je last van de warmte of zo ?

Zoveel proza om te maskeren dat je zoals gewoonlijk weer niet kunt staven wat je neerschrijft ?
Niet staven... Hoeveel hebben hier al gezegd dat ze er ook van wisten...
En ik heb gezegd dat het in doorbraak stond...
Maar ik verdoe mijn verstand niet met voor een wandelende bibliotheek te spelen hoor...

Veel erger dan niet altijd meer weten van waar een berichtgeving juist komt is jouw gehalte voor wie, zelfs als het voor zijn ogen gebeurt, maar het staat niet in de reguliere pers, zo iets dan niet gebeurd is of maar heel bijkomstig...

Ik laat mij anderen niet vertellen wat ik wel of niet moet en mag geloven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2019, 14:52   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U lijkt helemaal niet te beseffen dat Vlaanderen op taalgebied AL onafhankelijk is. Mocht U het nog niet weten Vlaanderen is een ééntalig Vlaams gewest.
En zelfs dat kun je in la Belgique niet hardmaken...
Verplichte tweede taal keuzes Frans, Franstalige rechters in Vlaams brabant (en weet maar dat ze van hun neus maken ten voordele van de francofonie en tegen de Vlaamse eisen in), de faciliteitengemeente waar de franstalige rechten wel uitgevoerd worden zelfs tegen de Vlaamse belangen in en dat in tegenstelling met de rechten van de Vlamingen in Brussel, die samen met de taalwetten gewoon niet worden uitgevoerd...
de francofonie doet er alles aan om haar aanwezigheid in en rond Brussel te verstevigen en waar het kan tot wet te maken...

Hoorde Gwylan, een française die hier schoon kwam zeggen dat de franse taal al ver doorgedrongen is in Vlaanderen en dat de fransen daar dus eisen kunnen stellen moest het tot een Belgische opsplitsing komen...

Vlaanderen wordt door de franstaligen in harde tegenstelling met Wallonië dus totaal niet gezien als een ééntalig Nederlandstalig gewest..., maar wel als een te veroveren ontginningsgebied voor de grote francofonie...
Oud 30 juni 2019, 15:08   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mocht je in plaats van een screenshot een link posten naar het artikel wil ik dat met veel interesse lezen.
https://www.vrt.be/vrtnws/fr/2018/01...des-1-3126817/

Citaat:
A l'origine, l'Université catholique de Louvain (Brabant flamand) était constituée ... l'université se retrouve officiellement en territoire flamand, mais demeure bilingue. ... de Louvain, Wavre et Woluwe formeront dans 20 ans "le Grand Bruxelles". L'idée de ce triangle francophone engendra chez beaucoup de ..
https://rueslln.org/index.php?option...id=5&Itemid=24
Citaat:
Ce triangle Louvain-Woluwe-Wavre met le feu aux poudres : pour les ... tache d'huile » francophone de Bruxelles qui risque de se répandre en ...
https://www.lesoir.be/art/il-y-a-25-...06-Z06D4L.html

Citaat:
«L'affaire de Louvain», l'expulsion de l'Université francophone de ... Le gestionnaire de «Louvain français» y évoquait un triangle Wavre-Bruxelles-Louvain .... Certains continuaient pourtant ?* croire en un «Louvain bilingue».
Veel leesplezier... Indien je bij google gewoon gezocht had naar "le triangle Bruxelles Wavre Louvain bilingue" je zou dat allemaal en nog veel meer gevonden hebben...
Maar Pandabeer doet veel liever alsof hij van zijn stoel afvalt en alsof hij daar nooit van gehoord zou hebben...
Oud 30 juni 2019, 15:36   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/fr/2018/01...des-1-3126817/

https://rueslln.org/index.php?option...id=5&Itemid=24

https://www.lesoir.be/art/il-y-a-25-...06-Z06D4L.html

Veel leesplezier... Indien je bij google gewoon gezocht had naar "le triangle Bruxelles Wavre Louvain bilingue" je zou dat allemaal en nog veel meer gevonden hebben...
Maar Pandabeer doet veel liever alsof hij van zijn stoel afvalt en alsof hij daar nooit van gehoord zou hebben...
Die tactiek gebruikte hij ook toen ik het over het door de leden gestemde confederale programma van de OVLD had.
Panda bleek daar niets over te weten, hij herinnerde zich geen door de leden gestemd confederaal programma.
Misschien spreekt hij de waarheid, omdat hij het verdrongen had naar zijn onbewuste. Ik neem aan dat zulks programma een traumatische ervaring geweest moet zijn. Een traditioneel anti-Vlaamse partij, waarvan de collectief autistische Vlaamse leden een anti-Belgisch programma stemmen. Stel u de consternatie voor bij mensen zoals Verhofstad, Dewael en dergelijke.

Teken aan de wand voor de OVLD trouwens, een schisma van zulk formaat maakt de partij kapot. Is trouwens al te merken aan hun verkiezingsuitslagen van de afgelopen jaren, holderdebolder.

Het moment waarop Rutten, ostentatief, open en bloot, het confederale naar de vuilbak verwees, dat kan je vergelijken met Genez, die in de krant, trots kwam uitleggen, hoe ze de N-VA uit de regeringsvormingsgesprekken hadden gekregen. Ze vertelde hoe ze tegen Di Rupo hadden gezegd dat hij een programma moest maken dat zo slecht was voor Vlaanderen dat de N-VA zich wel moest terugtrekken.
N-VA heeft zich toen teruggetrokken, de SPa is aan het volksverraad kapot gegaan, ze zijn het nog steeds niet te boven trouwens, ze gaan, net zoals de OVLD, nog kleiner worden als partij.

De tijden zijn verandert.
Oud 30 juni 2019, 16:05   #109
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk het Vlaamse gewest heeft zich gehaast om aan de arme franstaligen nog wat meer toe te geven...
Ook dat geloof je toch zelf niet...?
Oud 30 juni 2019, 17:31   #110
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het rommelt nog te weinig bij OVLD, anders was het nu reeds geklonken.

Voor alle duidelijkheid: ZONDER DE TJEVEN!
Ik vind dat er toch nog heel weinig te horen valt van de jonge Decroo en Tommeleyn voor het ogenblik. De tandem Rutten- De Wael echter is druk in de weer.....ik vermoed dat het niet zo rustig zit in de open VLD.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2019, 17:34   #111
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wat heb jij al bewezen saboteur? Gazettenpraat geloof je graag als het in je kraam past. Daar moet je geen bewijzen van krijgen.
Maar ondertussen maak je wel anderen uit voor leugenaars omdat die hun persoonlijke bevindingen durven weergeven.
Ze zijn lid van seniorennet. Ze hebben last van de warmte. Kweken slakken om koersen te organiseren en rijden met kinderkoetsen bij nacht op de autostrades. Enz.;enz;enz.
Zoveel moois wat jij op dit forum produceert kan niemand evenaren.
Feitelijk gedraag je U als een onvolwassene.
Alle anderen maskeren dus hun proza. Wel ik wil dat aannemen voor waar.

Maar U hoeft niks te bewijzen want je beweert nooit een eigen gedachte.
Gazettenpraat is voor U heilig. En mocht je gelovig zijn dan verscheen ook de heilige maagd dagelijks. Gelukkig heb je die ziekte nog niet.

Het is reeds mooi genoeg wat U allemaal uitkraamt.
En vooral de doden zijn uw slachtoffers want ze collaboreerden ooit met de Duitsers.
Mag ik ook eens iets waar zeggen prutser? Heel Duitsland collaboreerde met Hitler. Met de kinderen van die collaborateurs sluit je vriendschap. Daar kan het minder kwaad voorlopig zeker?

Maar in Vlaanderen zijn en blijven het de aardsvijanden. Niet omdat het kinderen van collaborateurs zijn maar omdat het uitsluiten van deze Vlamingen garandeert dat anderen aan de macht kunnen blijven.

Uw handelswijze Panda is dus een grote doorzichtige leugen.
Individu's zoals jij beogen slechts één zaak en dat is van Vlamingen lijfeigenen maken of houden tot verdere eer en glorie van zichzelf.

En dat siert U niet vent. Laat een senior het in uw gezicht zeggen.

U bent geen Vlaming. U bent een verkochte zakkenvuller.
Volledig mee eens.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be