Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2019, 09:51   #101
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dan ben je toch even goed fout.

https://www.hln.be/wetenschap-planee....google.com%2F

Ik rij een afstand naar het werk die ik nooit zou overbruggen met de gewone fiets. Het alternatief is de wagen.
dat is een ander argument, dat je meer beweegt en dat t gezonder is, daar ben ik ook van overtuigd.

maar de term 'basisconditie onderhouden' daarvoor gebruiken is wel een stap te ver.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 09:52   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Maargoed, mijn pa heeft ook dat idiote idee "dat hij te jong is voor een e-bike".

Ik heb niet de pretentie om te stellen dat ik aan het sporten ben. Ik beweeg en ik ga naar mijn werk. Op een kostenefficiente en gezonde manier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 09:54   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is een ander argument, dat je meer beweegt en dat t gezonder is, daar ben ik ook van overtuigd.

maar de term 'basisconditie onderhouden' daarvoor gebruiken is wel een stap te ver.
Niet echt.

Ik heb een bijzonder verbeterde conditie sinds dat ik fiets en ik ben ook al 4-5 kg kwijt ondertussen. Dieet is niet aangepast, ik eet zelfs meer.

Dus voor mij werkt het. Maar ik vermoed dat gij iets met basisconditie iets anders verstaat dan ik....
Oud 11 september 2019, 10:00   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt.

Ik heb een bijzonder verbeterde conditie sinds dat ik fiets en ik ben ook al 4-5 kg kwijt ondertussen. Dieet is niet aangepast, ik eet zelfs meer.

Dus voor mij werkt het. Maar ik vermoed dat gij iets met basisconditie iets anders verstaat dan ik....

goed voor u dan.

en ja wsl verstaan we iets anders

m.i. basisconditie opbouwen kan alleen met lopen, onderhouden lukt met gewoon fietsen en zwemmen.
Oud 11 september 2019, 10:20   #105
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed voor u dan.

en ja wsl verstaan we iets anders

m.i. basisconditie opbouwen kan alleen met lopen, onderhouden lukt met gewoon fietsen en zwemmen.
Basisconditie opbouwen kan gerust met fietsen hoor. Toerkes van 50 km in de Vlaamse ardennen en ge zult wel zien dat uw basisconditie naar omhoog gaat... Veel sneller dan met lopen trouwens. Alé, bij mij toch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 10:20   #106
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Waar ik mij aan erger en dat is niet alleen bij die elektrisch voortbewogen idioten, zijn die fietslampen die ze tegenwoordig gebruiken, de meeste gebruikers van die lampen zijn nog te stom om te beseffen dat ze die naar de grond voor hen moeten laten schijnen en niet rechtdoor zodat je je de tegenliggers lekker verblind. Je bent met de wagen komt er zo een idioot afgereden die je gewoon met zijn fietslicht verblind, die krijgt van mij steevast men grote lichten op zen verdoemenis, heb zo eens voorgehad met een trossel fietsen idioten allen voorzien van zo een super licht, heb toen veiligheidshalve moeten stoppen.
Nieuwe uitvindingen zijn meestal voor het goede bedoeld maar worden egerlijk in handen van idioten en helaas die zijn er legio.

PS. Ik heb mij een ATB zonder franjes aangeschaft en daar fiets ik dus zelf trappend alle dagen een uurtje mee, voor de conditie en de gezondheid.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 11 september 2019 om 10:22.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 10:21   #107
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Basisconditie opbouwen kan gerust met fietsen hoor. Toerkes van 50 km in de Vlaamse ardennen en ge zult wel zien dat uw basisconditie naar omhoog gaat... Veel sneller dan met lopen trouwens. Alé, bij mij toch.
ok point taken, maar ik zit in Antwerpen hé, alles is hier biljartvlak. opbouwen alleen met interval lopen dus.
Oud 11 september 2019, 10:23   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maargoed, mijn pa heeft ook dat idiote idee "dat hij te jong is voor een e-bike".

Ik heb niet de pretentie om te stellen dat ik aan het sporten ben. Ik beweeg en ik ga naar mijn werk. Op een kostenefficiente en gezonde manier.
Het is uiteraard beter dan met de wagen gaan. Wat ik me afvraag, neem je op dagen als vandaag ook de fiets en wat ga je doen in de winter?

Ik ga ook soms naar het werk met de fiets, maar van zodra het kouder wordt, laat ik die mooi thuis...Het wordt ook later licht, sneller donker. De fun is er dan wel af bij mij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 11 september 2019, 10:24   #109
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok point taken, maar ik zit in Antwerpen hé, alles is hier biljartvlak. opbouwen alleen met interval lopen dus.
De konijnepijp hé vent!
Oud 11 september 2019, 10:26   #110
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De konijnepijp hé vent!
al drie keer doorgefietst.
Oud 11 september 2019, 10:28   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is uiteraard beter dan met de wagen gaan. Wat ik me afvraag, neem je op dagen als vandaag ook de fiets en wat ga je doen in de winter?

Ik ga ook soms naar het werk met de fiets, maar van zodra het kouder wordt, laat ik die mooi thuis...Het wordt ook later licht, sneller donker. De fun is er dan wel af bij mij.
Vandaag is uiteraard een fietsdag.

Een beetje regen schrikt mij niet af. Je kan je daar op kleden.

Gietende regen en vooral sneeuw/ijzel zijn een showstopper voor mij. Gevaarlijk. Kwa licht heb je een punt, maar ik heb een zgn "bouwlamp" op mijn fiets staan waarmee ik ik toch wat zie als het schemert. Wel snelheid aanpassen.
Oud 11 september 2019, 10:31   #112
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

jaren dagelijks gefietst, regen kan je je perfect op kleden (wat wel een kostelijke zaak is), alleen verse sneeuw is een probleem

dus max een werkdag of vijf per jaar.

tip : die dagen zijn niet het moment om de trein te nemen.
Oud 11 september 2019, 10:32   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Waar ik mij aan erger en dat is niet alleen bij die elektrisch voortbewogen idioten, zijn die fietslampen die ze tegenwoordig gebruiken, de meeste gebruikers van die lampen zijn nog te stom om te beseffen dat ze die naar de grond voor hen moeten laten schijnen en niet rechtdoor zodat je je de tegenliggers lekker verblind. Je bent met de wagen komt er zo een idioot afgereden die je gewoon met zijn fietslicht verblind, die krijgt van mij steevast men grote lichten op zen verdoemenis, heb zo eens voorgehad met een trossel fietsen idioten allen voorzien van zo een super licht, heb toen veiligheidshalve moeten stoppen.
Nieuwe uitvindingen zijn meestal voor het goede bedoeld maar worden egerlijk in handen van idioten en helaas die zijn er legio.

PS. Ik heb mij een ATB zonder franjes aangeschaft en daar fiets ik dus zelf trappend alle dagen een uurtje mee, voor de conditie en de gezondheid.
Helaas zijn het allemaal wettelijke verplichtingen. Bromfietsen hebben deze ook.

Ga uw beklag doen bij de overheid zou ik zeggen. Of kom niet meer op de baan, ben je daar ondertussen niet al wat te oud voor ?
Oud 11 september 2019, 10:33   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik had een goede fiets. Een mountainbike zelfs.
Toen ik achter de hoek kwam kreeg ik kramp in mijn kuiten.
Ben afgestapt en de fiets naar het containerpark gedaan.

Ik had hem beter gehouden en mijn boormachine op gemonteerd. Had ik ook een speedelec.

Of een 2takt motor .

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 september 2019 om 10:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 10:53   #115
Hoomer

Standaard

Citaat:
Helaas zijn het allemaal wettelijke verplichtingen. Bromfietsen hebben deze ook.

Ga uw beklag doen bij de overheid zou ik zeggen. Of kom niet meer op de baan, ben je daar ondertussen niet al wat te oud voor ?
Wat is dat nu weer voor zever dat je hier komt te vertellen, die superlampen zijn helemaal niet verplicht, dat is gewoon een idiote rage (stoefen wie de strafste lamp heeft), integendeel ze zouden moeten verboden zijn.
Een voorbeeldje:

Deze lamp is in staat om 1600 Lumen te leveren, dit is meer dan de gemiddelde autolamp! Omdat het niet altijd nodig zal zijn om met de maximale lichtopbrengst te rijden, is het mogelijk om met de drukknop een andere modus te selecteren. De lamp is in te stellen op: 25%, 50%, 100% en knipperen. Door op de knop te drukken, kan er gewisseld worden van lichtsterkte.

Die 1600 Lumen worden dan nog eens gebundeld in een verblindende straal.
Ik denk dat jij niet echt fiets als je die fietsverlichting niet kent.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 11 september 2019 om 10:54.
Oud 11 september 2019, 10:56   #116
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik had een goede fiets. Een mountainbike zelfs.
Toen ik achter de hoek kwam kreeg ik kramp in mijn kuiten.
Ben afgestapt en de fiets naar het containerpark gedaan.

Ik had hem beter gehouden en mijn boormachine op gemonteerd. Had ik ook een speedelec.

Of een 2takt motor .
Oud 11 september 2019, 12:11   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer voor zever dat je hier komt te vertellen, die superlampen zijn helemaal niet verplicht, dat is gewoon een idiote rage (stoefen wie de strafste lamp heeft), integendeel ze zouden moeten verboden zijn.
Een voorbeeldje:

Deze lamp is in staat om 1600 Lumen te leveren, dit is meer dan de gemiddelde autolamp! Omdat het niet altijd nodig zal zijn om met de maximale lichtopbrengst te rijden, is het mogelijk om met de drukknop een andere modus te selecteren. De lamp is in te stellen op: 25%, 50%, 100% en knipperen. Door op de knop te drukken, kan er gewisseld worden van lichtsterkte.

Die 1600 Lumen worden dan nog eens gebundeld in een verblindende straal.
Ik denk dat jij niet echt fiets als je die fietsverlichting niet kent.
Mijn lamp is er eentje van 1600 lumen die ik kan gebruiken als dimlicht (verplicht op een bromfiets aka speedelec) of grootlicht (eigenlijk noodzakelijk bij een speedelec).

Als het u niet aanstaat, tja, uw auto staat mij eigenlijk ook niet aan, hoor je me daar over klagen ? Waarom vindt u dat automoblisten wel met hun groot licht mogen rondrijden en fietsers niet ? Omdat je dat zo "gewend" bent ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 11 september 2019 om 12:12.
Oud 11 september 2019, 14:53   #118
Hoomer

Standaard

Citaat:
Mijn lamp is er eentje van 1600 lumen die ik kan gebruiken als dimlicht (verplicht op een bromfiets aka speedelec) of grootlicht (eigenlijk noodzakelijk bij een speedelec).

Als het u niet aanstaat, tja, uw auto staat mij eigenlijk ook niet aan, hoor je me daar over klagen ? Waarom vindt u dat automoblisten wel met hun groot licht mogen rondrijden en fietsers niet ? Omdat je dat zo "gewend" bent ?
Wij zijn niet zo dom onze tegenliggers te verblinden, wat snap je daar niet aan. Die fietslichten verblinden de tegenliggers maar fietsende idioten snappen natuurlijk niet dat zij de zwakke weggebruiker zijn en zich zelf in gevaar brengen.
Je moet die lichten in een hoek van 60 graden naar beneden richten in plaats van 90 graden , recht naar voor dus. Elke mens die in de donker de auto al eens gebruikt zal die snullen die met die lampen op hun fiets die andere weggebruikers verblinden al tegengekomen daar ben ik zeker van.

Er zijn zelfs idioten die dit op hun fiets zetten en dat mag allemaal van de wet pfffffff. (/8000 lumen, je kan er bijna wiet onder kweken)

https://www.bol.com/nl/p/mtb-led-fie...59/?country=BE

Laatst gewijzigd door Hoomer : 11 september 2019 om 14:58.
Oud 11 september 2019, 15:13   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij zijn niet zo dom onze tegenliggers te verblinden, wat snap je daar niet aan. Die fietslichten verblinden de tegenliggers maar fietsende idioten snappen natuurlijk niet dat zij de zwakke weggebruiker zijn en zich zelf in gevaar brengen.
Je moet die lichten in een hoek van 60 graden naar beneden richten in plaats van 90 graden , recht naar voor dus. Elke mens die in de donker de auto al eens gebruikt zal die snullen die met die lampen op hun fiets die andere weggebruikers verblinden al tegengekomen daar ben ik zeker van.

Er zijn zelfs idioten die dit op hun fiets zetten en dat mag allemaal van de wet pfffffff. (/8000 lumen, je kan er bijna wiet onder kweken)

https://www.bol.com/nl/p/mtb-led-fie...59/?country=BE

Ik raad u aan om niet meer te veel op de baan te gaan, allemaal idioten volgens u.
Oud 11 september 2019, 17:04   #120
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik raad u aan om niet meer te veel op de baan te gaan, allemaal idioten volgens u.
Ik kom veel idioten tegen onderweg, dat kan je wel zeggen. Eergisteren ene, handen in zijn zakken oortjes is en in het midden van de weg, ik ben hem genaderd tot op 2 meter en dan mijn claxon, dat ventje denk je dan zal dezelfde fout niet meer maken, jawel hoor ezels stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen idioten wel, jag eens raden achter wie ik op dezelfde baan daarstraks reed, juist ja dat zelfde ventje, met zijn handen in de zakken en de oortjes met waarschijnlijk keiharde muziek, zelfde scenario natuurlijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be