![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb anders die term " baas in eigen buik " nooit gebruikt, wel het recht op zelfbeschikking van vrouwen.
Bovendien kan niemand uitleggen wat er onlogisch zou zijn aan de redenering dat dit recht op zelfbeschikking niet gelijk is aan abortus tot de minuut voor geboorte. Dat zodra een foetus kan overleven buiten de baarmoeder dat recht op zelfbeschikking ingeperkt wordt zie ik niet als problematisch, omdat het niet inhoudt dat je verder moet met een kind, je kunt vanaf dat moment nog steeds kiezen voor een anonieme bevalling of adoptie. Voor mij slaat het recht op zelfbeschikking op de mogelijkheid en keuze voor abortus binnen het wettelijk kader, en zie ik de verlenging van die termijn als redelijk, omdat ze hoe dan ook binnen de periode van levensvatbaarheid buiten de baarmoeder blijft. Dat is logisch denken, blijkbaar erg irritant voor mannen met meningen die ik dan weer totaal onlogisch vind. Het lijkt me namelijk volkomen onlogisch om dan te pleiten voor " haal dan iedere foetus maar vanaf levensvatbaarheid uit die baarmoeder " alsof dit een logische gevolgtrekking zou zijn van mijn redenering. Of" wanneer je zelfbeschikkingsrecht belangrijk vindt moet je automatisch geen begrenzing accepteren, waar anderen dan weer garen uit denken te spinnen. Iedere logica is daarbij zoek, en ik ben gewoon niet van plan om ( veel) tijd in discussies te steken waarbij iedere logica ontbreekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, dat klopt niet. Een vrucht van 13 weken heeft geen enkele overlevingskans buiten de baarmoeder. Nochtans schrijft de Belgische wet voor dat abortus wettelijk toelaatbaar is tot 12 weken. Daarnaast is het volkomen onlogisch om te stellen dat het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw uw leidend principe is en dat u vanuit dat principe het mij bijvoorbeeld kwalijk neemt dat ik een verstrenging van de abortuswetgeving wil. U hebt al meer dan eens betoogd dat ik vrouwen rechten wil ontnemen. Alleen doet u hetzelfde: u wil vrouwen het recht ontnemen om na een bepaalde tijd abortus te laten uitvoeren. U stelt de grens schijnbaar op 22-25 weken. Daarvoor mag het. Daarna niet meer. U beperkt dan ook de vrijheid van de vrouw, wat volledig en volkomen botst met het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw dat u hier al meermaals hebt benadrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan U verzekeren dat medisch personeel dat doet, als functie van de beschikbaarheid van vroedvrouwen en anesthesisten en dergelijke: op een of 2 dagen na stoppen ze het "werk" of "zetten ze het in gang" met de nodige chemicalien, he. Zo is bij de bevalling van mijn oudste, het bevallen door de vroedvrouw van dienst, 's nachts, stopgezet omdat ze het alleen niet aankon, en het weer in gang gestoken de volgende dag, toen er meer medisch personeel aanwezig was. Dus dat regelen op een minuut na, ja dat is standaard, zelfs op dagen na. En ja, ik zou denken dat een vrouw in haar 8ste maand gewoon geen dokter meer zal vinden die door alle ambras van een te vroegtijdige bevalling zal willen gaan, en haar dus haar termijn laat uitzweten. Maar er zijn ook veel gevallen gekend waar men enige twijfel heeft over het goeie verloop van de zwangerschap, vooral als de moeder nogal wat rare hormonale bokkensprongen maakt, en men beslist van haar aan 8 maanden laten te bevallen. Dus dat gebeurt nu allemaal al. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2019 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel stel, is dat men eventueel kan voorzien (voor mij hoeft het niet, maar het is een mogelijkheid als men het leven van pasgeborenen rechten wil geven - wat dus mijn geval niet is) van te stellen dat men een "abortus" na de termijn van onafhankelijke levensvatbaarheid gewoon als een vroegtijdige bevalling beschouwt, en dus de vrucht laat bevallen, en niet in de vuilnis emmer kapt. En dat die discussie zinloos wordt in de laatste maand of zo. Wat mij betreft mag men pasgeborenen ook in de vuilnisemmer kappen. Dat is minder erg dan een kalf dood doen voor de kalfslapkes. Maar het is dus - zoals ik al herhaaldelijk heb gezegd - een andere discussie dan die van abortus. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2019 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet biedt voldoende mogelijkheden, en al zeker wanneer de periode verlengd wordt, dat zie ik als voldoende en het zelfbeschikkingsrecht , nog maar eens ( wat mankeert er aan je bevattingsvermogen? ) biedt vrouwen voldoende keuze binnen de wet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetswijziging blijft dan trouwens een halte onderweg naar het consequent toepassen van het prinicpe dat u als de basis van alles beschouwt: baas in eigen buik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
stel u voor dat ze met een geweldig redelijk argument afkomt, gaat u dan van gedacht veranderen omtrent abortus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vergeet ze echter dat ze zelf dat zelfbeschikkingsrecht ingeperkt wil zien. Of hoe ze de balk in haar eigen oog niet ziet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij zegt dat het een fundamenteel principe is dat de vrouw zelfbeschikkingsrecht heeft over haar lichaam, dan volgt daar logisch en onvermijdelijk uit, dat ze abortus mag plegen wanneer ze wil he. Als je dat recht beperkt, dan zeg je meteen dat haar zelfbeschikkingsrecht beperkt is, en dat er dus een ander principe is dat belangrijker is dan haar zelfbeschikkingsrecht. Maw, dat er principes zijn die haar lichaam ten dienste stellen van andere doelstellingen. Dat de "waarde" van haar zelfbeschikking begrensd is, en dat er dus waardevoller zaken zijn dan die zelfbeschikking. Eens we dat aangenomen hebben, moeten we het lijstje maken van alle zaken die meer waard zijn dan die zelfbeschikking, en telkens we zo een ding vinden, moeten we dus ook besluiten dat in zulk een geval, de vrouw niet over haar lichaam beschikt, om die "hogere waarde" kunnen te implementeren. Ik heb aangegeven dat "de seksuele bevrediging van een man of van mannen met veel goesting" misschien ook wel in dat lijstje kunnen komen van dingen die waardevoller zijn dan de zelfbeschikking van die vrouw. En zij dus ook haar zelfbeschikking opzij moet zetten om die hogere waarde te vervullen, hier dus zich laten neuken door mannen met veel goesting. Jan is tenminste consequent: hij zegt dat "menselijk leven" altijd een hogere waarde heeft, en dat dat waarschijnlijk een van de weinige zaken zijn die hoger staan. De zelfbeschikking van de vrouw moet wijken als dat hogere principe anders aangetast wordt. In dat geval is zij "leghen". Maar "goesting van de man" hoort niet tot zijn principes, en doet dus niet mee. Jan is dus even radicaal en consequent als ik (ik heb het al gezegd, zijn inconsequentie zit in "waarde van menselijk leven", maar dat is een ander punt). Als we "genuanceerd" moeten denken, echter, dan zijn we bezig met marktprijzen. En mijn bewering is, dat als de zelfbeschikking van een vrouw een (niet al te hoge) marktprijs heeft, men die redelijk gemakkelijk kan overklassen met de marktprijs van "mannen met veel goesting". Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2019 om 06:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt "ze had keuze genoeg", maar dat is geen reden om de keuze nadien zomaar, willekeurig, zonder enige reden, af te breken he. Waarom een grens leggen in de wet ? Wat is er mis met een abortus op 21 weken, of op 35 weken ? Wat stoort U daaraan ? Moet er ook een wet komen die de keuze van de kleur van auto's beperkt tot rood, groen, geel en blauw ? En zwart en wit onwettig verklaart ? Omdat je zou zeggen "rood, groen, geel en blauw is keuze genoeg"? Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2019 om 06:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer u dat als consequent ziet, uw goed recht, ik noem dat denken beperkend omdat juist logica en rede ontbreekt en om die reden ga ik met die mensen geen discussie aan. Waarom blijft u negeren wat ik nu al talloze keren schreef? Ja, ik vind dat vrouwen zelfbeschikkingsrecht hebben binnen een wettelijk kader. Omdat ook vrouwen burgers zijn die binnen die wetgeving vallen. Klaar en duidelijk, dat u voor verkrachting pleit als " toch ook een waarde" van mannen met veel goesting" is dusdanig achterlijk, dat ik me afvraag of u echt verwacht dat iemand daar nog op in gaat binnen deze discussie. Een verkrachting is de totale schending van dat zelfbeschikkingsrecht en daarom ook strafbaar, terecht. Vrouwen en hun rechten gaat niet over marktwaarde omdat het geen objecten zijn, maar misschien is dat wat uw probleem. Dit is echter een discussieforum en geen psychiatrische afdeling, het is niet aan mij om uit te leggen waarom je denkwereld problematisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er nu discussie is om dat wettelijk meer ruimte te geven , de periode waarin abortus kan worden uitgevoerd, daar sta ik achter. Omdat die vrouwen nu naar Nederland gaan, dan moet het hier ook legaal kunnen, ook is zie de grens bij de levensvatbaarheid buiten de baarmoeder. Dus maximaal op 22 weken maar met 18 kan ik akkoord gaan. Mag dat? Dank u wel! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan is logisch, tenminste in zijn afleiden van de consequenties uitgaande van zijn dogma's. Zoals ik al stelde leiden zijn dogma's naar absurditeiten, maar ook dat is logisch. Citaat:
Citaat:
Immers, in het eerste geval maak je je schuldig aan een cirkelredenering, in het tweede geval ga je ervan uit dat je je startpunt (de huidige wetgeving) gaat veranderen. Dus kan je, in beide gevallen, dat niet als logisch uitgangspunt gebruiken. Citaat:
Stel dat in de wet zou staan dat abortus verboden is. Dan vind jij dat dat dus OK is. Het was dus verkeerd om abortus in 1990 of zo in de wet op te nemen, omdat de wetgeving toen dat recht niet aan vrouwen gaf. Hoe is men ertoe gekomen om die wet te veranderen ? Door zich te baseren op de wetgeving in kwestie die het verbood ? Ik illustreer U, met die mannen met veel goesting, dat als gij een ander principe gebruikt dat de "waarde van het zelfbeschikkingsrecht van een vrouw" redelijk laag in schat, het perfect mogelijk is om dat lager in te schatten dan de waarde van de bevrediging van een man met veel goesting. Citaat:
Als je zegt dat vrouwen hun zelfbeschikkingsrecht beperkt is, en hun lichaam ter beschikking moet staan van de gemeenschap om kleine "beestjes" van 18 weken nog een 20-tal weken te laten groeien en baren als gemeenschappelijk kweekgerief, wat toch wel een zware beperking is van het zelfbeschikkingsrecht, dan kan je dat zelfbeschikkingsrecht toch ook beperken voor kleinere details zoals 10 minuten een vent plezier doen, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2019 om 15:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Dat alice in haar argumentatie het bos tussen de bomen niet ziet, dat is al lang geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb uw stelling weerlegd met het voorbeeld van de bonobo, die nog veel meer dan de mens seks en voortplanting losgekoppeld heeft. Citaat:
Ja! Komt eens met een voorbeeld! Citaat:
Ge moet wel LEZEN wat ik schrijf! overigens heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom er nog zoveel ongewenste zwangerschappen zijn in een modern land als Belgie in 2019. Waarom worden daar geen 'hersens' gebruikt? Citaat:
ALS moslima's meer abortussen plegen, dat betekent dat ze meer in 1 van volgende situaties komen: 1. Er is twijfel over de mogelijkheid het kind alles te geven wat het nodig heeft. 2. Er is twijfel over het DNA van de vader En als ik het goed begrijp wordt er in de moslim wereld meer verkracht dan in het Westen, dus meer abortussen is een waarschijnlijkheid bij moslima's. Moslima's hebben bovendien ook meer kinderen dan Westerse vrouwen, dus een extra mondje wordt als een bedreiging gezien voor de al geboren kinderen. Is dit niet geniaal? Ik kan met Darwin alles verklaren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Wat een leeuw bvb niet doet is andere groepen van leeuwen besluipen, en daar de welpjes vermoordt, om dan terug te keren naar zijn eigen groep. De leeuw weet goed dat als hij een zoon heeft, die op een bepaald moment de eigen groep verlaat, en vrouwjes moet zoeken bij een andere groep (dus ander DNA) Buffels doen dat bvb wel! als die een groep leeuwen tegenkomen, doden ze de welpjes. maar om terug op de essentie te komen, gij hebt toch nooit kindergeld geweigerd hé? De overheid die uw kinderen beschermd! Dus de bevolking die uw kinderen beschermd! hebt gij ooit gebabysit op de kinderen van uw broer of zuster eigenlijk? hebben die dat geriskeerd? Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 december 2019 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |