![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof u hier ooit maar één "degelijk argument" heeft aangevoerd... Het is altijd hetzelfde gekwaak: huiliehuilie Bartje De Wever is toch zo'n stoute jongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stout is hij niet, uw Bartje. Maar erg slim ook niet. Zeer hoge werkloosheid in Antwerpen, bommen en granaten en kogels in Antwerpen, vuile en lawaaieige stad dit Antwerpen, zijn partij naar een nederlaag gevoerd, en op de koop toe : niet bekwaam om een regering te vormen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 januari 2020 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk is't een beetje triest.
Gelijk twee gebuisden die elkaar aan't uitlachen zijn.
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 januari 2020 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De combinatie van vergevorderde leeftijd en humor is extreem moeilijk, maar er zijn toch wel limieten... Politics.be is niet direct gelijk te stellen met de recreatiezaal van RVT Sint-Antonius in Brakel. En of er veel mensen interesse hebben in je vreemde hobby om een gat-lelijke taal zoals Portugees te zitten ophemelen tgo een publiek die daar zijn kloten aan veegt lijkt me ook onzeker. Wie interesseert zich nu voor zo een draak van een taal ? Trouwens, ik hoop dat de nieuwe Vlaamse regering eindelijk eens serieus het mes zet in de subsidiëring van het onderwijs van die nutteloze talen. Wie dergelijke geluiden die wel uit de cloaca van een struisvogel lijken te komen absoluut wil leren nadoen, moet dat maar zelf financieren. Daarvoor dient mijn belastinggeld niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bovendien kan vooral Pandareus met zijn voorstellen probleemloos zijn partijkaart bij het Vlaams Blok euh Belang aanvragen.
Vermoedelijk is hij nu de allochtonenjacht in het kader van het 70-puntenplan aan't organiseren.. Dat we dat nog mogen meemaken. ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Dit vat het draadje mooi samen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als West-Vlamingen en Limburgers zich beiden Vlamingen voelen, betekent dat niet dat een West-Vlaming zich ook Limburger moet voelen. Zo eenvoudig is dat. Citaat:
Het valt pas echt op als je taallessen volgt (conversatieniveau). Je volgt allemaal Spaans met een Spaanse lerares. Al die personen spreken Spaans, maar toch voel je je geen Spanjaard. Je voelt wel een zekere culturele band met die anderen, die groter is dan de liefde voor een andere taal. Ander voorbeeld, je volgt Portugees in Lissabon met een internationale groep. We spreken daar allemaal Portugees, maar voelen wij ons nu allemaal dezelfde nationaliteit hebben? Neen, de Spanjaard blijft nog altijd een Spanjaard, de Fransman blijft Fransman, en de Vlaming blijft Vlaming, ook al spreken ze dan allemaal Portugees op dat moment. Taal is dus belangrijk in welke identiteit je aanvoelt te hebben, maar zeker niet het enige. Wat ik wel typisch vind voor heel veel Vlamingen is dat ze anti-identiteit zijn, ze zijn er zo hard mee bezig van wereldburgers te willen zijn, en de eigen cultuur te minimaliseren, te ontkennen of belachelijk te maken, dat ze daardoor net herkenbaar worden als Vlaming. Citaat:
Met andere woorden, overeenkomen met iemand betekent niet dat je zijn identiteit overneemt. Je identiteit kun je wel ontkennen, maar ze zit diep verankerd. Citaat:
Maar voel je je dan plots Fransman, en zou een Fransman jou als zijn gelijke beschouwen? Ik betwijfel het ten zeerste.
![]() |
![]() |
#112 | |||||||
|
![]() Citaat:
Het is voor de zoveelste keer iets in de zin van "ik houd niet van bloemkool, dus bloemkool is slecht, en wie het anders denkt is niet geloofwaardig." Citaat:
Als men overtuigd is dat men bij een andere partij meer kan realiseren vind ik dat niet verkeerd. Waarom zou iemand dan helemaal van nul moeten herbeginnen? Omdat jij het zegt? Opnieuw, uw argumentatie is dunner dan een sigarettenblaadje. Citaat:
Als iemand één keer overloopt van partij is dat geen schande, zeker als de partijen niet zo ver van elkaar liggen. Ik vind het veel erger zoals bij iemand als Van Quickenborne, die van Amada (extreem links) naar ID21, naar Open VLD gegaan is (centrumrechts). Citaat:
Flinterdunne argumentatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is diegene die met een aanval komt, die dat moet motiveren. Het is niet een hoop onzin uitkramen, en dan de anderen die al die onzin moeten ontkrachten.
![]() |
![]() |
#113 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is het nu weer? Gat-lelijk? De vorige keer was het gat-achterlijk. Is het omdat je iedere keer op je bek gaat in het Catalonië debat dat je zo nijdig bent? Is het omdat ik zonder problemen al die artikels in het Spaans lees en begrijp, en jij altijd op de Engelse versie moet voortgaan, of wachten tot er een artikel op een Vlaamse site staat? Dat jij jaloers bent op mijn talenkennis, kan ik ergens wel begrijpen. Citaat:
De lessen die ik volg zijn overigens op het hoogste niveau dat je in avondonderwijs kunt volgen (conversatieniveau, moet je in principe 6 jaar gewone les voor gevolgd hebben). Zelfs als die morgen afgeschaft worden, zal ik die kennis niet zomaar kwijtraken, tot spijt van nijdige panda's. Citaat:
Het lijkt mij in elk geval iets heel vies. Misschien moeten we eens GAIA op de hoogte brengen. In elk geval, je 'argumenten' zijn iets beter verwoord (moeilijk is dat niet) dan die van Het Oosten, maar van hetzelfde niveau: laag bij de grondse haatproza.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 januari 2020 om 00:03. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel echte Vlaamse Belgen lopen er rond denk je? Daarmee bedoel ik dus tot 3 generaties terug. Het aantal 'Vlamingen met Italiaanse, Spaanse, Griekse, Portugese enz. roots ligt hoger dan je denkt. Maar ja, dat zijn blanken niet waar. Het uberras. ( ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven op het Europese vasteland met een Europese cultuur. Hierdoor zijn er grote gelijkenissen tussen de volkeren in Europa. Loop eens een paar weken rond in een Aziatisch land en je zal vlug het verschil merken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |