Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 30 november 2004, 20:48   #101
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Het gewoonterecht? Iemand de mond snoeren omdat dit de ''gewoonte'' is. En dat voor een partij die de martelaar uithangt van hier tot in Zuid-Afika omdat ze (althans 3 vzw's) veroordeeld werden omdat ze geschreven wetten hebben overtreden en daarvoor door verschillende rechtbanken werden veroordeeld. Tss.
Inderdaad, erg hypocriet.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 30 november 2004, 20:49   #102
rroloff
Burger

Standaard

Zeldzaam dom van de kroonprins: hij toont zich niet boven de partijenstaand en zal nooit meer een bemiddelende of sussende rol kunnen spelen. Zodoende benadrukt hij ook het anachronistische anti-democratie van de monarchie: ondanks dit falen kan hij niet naar huis worden gestuurd.

Zelden zijn voorstanders van de republiek zulke schitterende argumenten in de schoot geworpen.
rroloff is offline  
Oud 30 november 2004, 20:55   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Er is geen wettelijke basis voor hetgeen u zegt. De Grondwet spreekt zelfs met geen woord over (kroon)prinsen. De vrijheid van mening daarentegen is voor ieder Belg gewaarborgd.
Gelieve dit dan eens te melden aan Verhofstadt en diens kabinet, daar er in het persbericht uit die hoek juist hetzelfde staat als wat ik zeg. Of anders gezegd, ik herhaal slechts wat ik op het nieuws daaromtrent vernam: het stond letterlijk in het dat bericht.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 november 2004, 20:55   #104
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Zeldzaam dom van de kroonprins: hij toont zich niet boven de partijenstaand en zal nooit meer een bemiddelende of sussende rol kunnen spelen. Zodoende benadrukt hij ook het anachronistische anti-democratie van de monarchie: ondanks dit falen kan hij niet naar huis worden gestuurd.

Zelden zijn voorstanders van de republiek zulke schitterende argumenten in de schoot geworpen.
Volgens u moet een lid van een Koninklijk Huis dus neutraal blijven tegenover organisaties die de monarchie wensen af te schaffen?
Oud 30 november 2004, 20:56   #105
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Gelieve dit dan eens te melden aan Verhofstadt en diens kabinet, daar er in het persbericht uit die hoek juist hetzelfde staat als wat ik zeg. Of anders gezegd, ik herhaal slechts wat ik op het nieuws daaromtrent vernam: het stond letterlijk in het dat bericht.
Kortom: u weet dus geen antwoord. Buiten "de prins mag geen ongeschreven wet overtreden en het VB mag wél geschreven overtreden (!!!)"
Oud 30 november 2004, 20:58   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens u moet een lid van een Koninklijk Huis dus neutraal blijven tegenover organisaties die de monarchie wensen af te schaffen?
Jazeker, daar de monarchie in een democratische rechtsstaat slechts bestaat bij gratie van het volk (d.i. door de volksvertegenwoordigers). Kiest dat volk nu volksvertegenwoordigers die vraagtekens plaatsen bij de monarchie, dan kan de monarch dat enkel lijdzaam aanvaarden. Zoniet, ondergraaft hij de basis juist van de democratische rechtsstaat, nl. de soevereiniteit van het volk.

U heeft maar twee keuze: ofwel kiest u voor de democratie waarbij de macht uitiendelijk bij het volk (en dus de door het volk verkozen vertegenwoordigers ligt);

ofwel kiest u voor een autocratisch bestel waarbij de koning regeert op basis van slechts één principe, nl. de macht van de koning.
Oud 30 november 2004, 21:00   #107
Vlaanderen de Leeuw
Vreemdeling

Standaard

Zalug :d
Laat Fluppe maar schoon voortdoen. En morren mag Guyke tgaan uiteggen. Hij mag geen politieke uitspraken doen omdat hij kroonprins is, maar wie zegt dat diene mens nog koning wordt. Tegen dan is Vlaanderen al lang onafhankelijk!!!!!
Vlaanderen de Leeuw is offline  
Oud 30 november 2004, 21:00   #108
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
ja, dat was niet een officiele interview, maar wel alleen een gesprek die in de blad zal getoond worden. En ik hoop dat hij alles tegen de racisten zal doen !

Albert II heeft al gezegd dat hij tegen nationalisme is, 2 jaar geleden in Kerstmis denk ik. Er waren geen politieke probleem met dat. want nationalisme=racisme, te stoppen dus !

Ge zijt zelf bezig met nationalistische praat slimme! Belgisch nationalisme dan nog wel, het soort staatsnationalisme dat oorlogen veroorzaakt.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 30 november 2004, 21:01   #109
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Jazeker, daar de monarchie in een democratische rechtsstaat slechts bestaat bij gratie van het volk (d.i. door de volksvertegenwoordigers). Kiest dat volk nu volksvertegenwoordigers die vraagtekens plaatsen bij de monarchie, dan kan de monarch dat enkel lijdzaam aanvaarden. Zoniet, ondergraaft hij de basis juist van de democratische rechtsstaat, nl. de soevereiniteit van het volk.

U heeft maar twee keuze: ofwel kiest u voor de democratie waarbij de macht uitiendelijk bij het volk (en dus de door het volk verkozen vertegenwoordigers ligt);

ofwel kiest u voor een autocratisch bestel waarbij de koning regeert op basis van slechts één principe, nl. de macht van de koning.
Onzin, nergens is er één wet of bepaling die de koning of kroonprins verbieden er een mening op na te houden.
Oud 30 november 2004, 21:01   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom: u weet dus geen antwoord. Buiten "de prins mag geen ongeschreven wet overtreden en het VB mag wél geschreven overtreden (!!!)"
Bij mijn weten gaat de discussie over de prinselijke uitlatingen; niet over het proces tegen het Vlaams Blok (daar bestaat zelfs een aparte rubriek binnen dit forum over).
Oud 30 november 2004, 21:02   #111
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Ge zijt zelf bezig met nationalistische praat slimme! Belgisch nationalisme dan nog wel, het soort staatsnationalisme dat oorlogen veroorzaakt.
Aha, u wil
-geen Vlaamse staat
-een Vlaamse staat zonder nationalisme ?
Oud 30 november 2004, 21:03   #112
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten gaat de discussie over de prinselijke uitlatingen; niet over het proces tegen het Vlaams Blok (daar bestaat zelfs een aparte rubriek binnen dit forum over).
Fijn dat u al de krijtlijnen uitstippelt tussen de welke ik mijn woorden moet wikken en wegen
Oud 30 november 2004, 21:04   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin, nergens is er één wet of bepaling die de koning of kroonprins verbieden er een mening op na te houden.
Aha. Daarom dat het kabinet-Verhofstadt een persbericht de wereld instuurt waarin er staat dat de prins politiek neutraal moet zijn. Daarom dat de op het VTM-journaal geïnterviewde politieke analyst hetzelfde zegt.
Oud 30 november 2004, 21:07   #114
BELGIAN WARRIOR
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha. Daarom dat het kabinet-Verhofstadt een persbericht de wereld instuurt waarin er staat dat de prins politiek neutraal moet zijn. Daarom dat de op het VTM-journaal geïnterviewde politieke analyst hetzelfde zegt.
Sinds wanneer is het "omdat" deze ofgene iets zegt dat dat correct is? In uw logica bent u het eens met elke maatregel van de regering.
Oud 30 november 2004, 21:09   #115
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Lette gij maar op uw taaltje, stukske Royalist van men klooten.
Ik stel voor dat gij uw volledig loon geeft aan het koningshuis.
Dan moet ik mijn deel niemeer betalen.
En de koning is er enkel maar voor de schijn.
Voor mijn part mogen ze heel de familie publiekelijk ophangen op de grote markt van Brussel, en er een groot feest bij geven.
De koning heeft hier NIKS TE ZEGGEN!!!

WIJ BEPALEN WAT ER GEZEGD WORDT, WANT WIJ BETALEN DE KONING, en niet jullie groepeke van BUB met elle 20 leden ....
Klep toe achterlijke nazi
Patriot! is offline  
Oud 30 november 2004, 21:11   #116
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Klep toe achterlijke nazi
Beleefd hé voor iemand die communicatie studeert.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 30 november 2004, 21:12   #117
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zijt maar zeker.

In crisissituaties gaan we hier naar Oekraïnse toestanden, waarbij jacht gemaakt wordt op al het Vlaams gespuis dat jaren en jaren en jaren ons Koningshuis én ons land bespot heeft. BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE!
Gekke Yann begint weer door te draven. Heeft de BUB na Bruno nog niet geleerd hun labiele leden weg te houden van politieke fora?
zorroaster is offline  
Oud 30 november 2004, 21:12   #118
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Bij deze genoteerd dat het Vlaams Blok volgens u een nazipartij was.

En bij deze ook genoteerd dat het Vlaams Belang verklaarde niet van de oorspronkelijke standpunten af te wijken.
Klopt en hoeft ze niet te doen, ze wijkt geen letter af van het verkiezingsprogramma 2004

Ik lig weeral strijk van je commentaar, grappig toch die BLUBBERTJES!

Sam is offline  
Oud 30 november 2004, 21:12   #119
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Gekke Yann begint weer door te draven. Heeft de BUB na Bruno nog niet geleerd hun labiele leden weg te houden van politieke fora?
hebben ze dan andere dan labiele leden?
Pieter de Coninck is offline  
Oud 30 november 2004, 21:14   #120
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Verkiest de monarchie niet zich politiek onafzijdig te houden?

CONSEQENT BLIJVEN!

Schijnt men ferm problemen bij te hebben!
Inderdaad, het VB schijnt grote problemen te hebben met het feit dat vrije meningsuiting ook voor niet-Blok-leden telt.
Hans1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be