Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2020, 23:57   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Verkrachting door de duivel?
Ik heb het boek niet geschreven, noch de miniserie geproduceerd.

Citaat:
Maar euh, stilaan begin ik te denken dat het NL'se model mss nog het beste is, zoveel mglk immunen & gedaan met het gestress......
Ook in de UK gat men voor dat model nietwaar.
Citaat:
Straks is het herfst en zitten we nog steeds in quarantaine
Wie zijn vrijheid opoffert voor en stukje veiligheid , eindigt zonder vrijheid of veiligheid.
Ja , het afvlakken van de curve is een idee, vergelijkbaar met het verwijderen van een ontstoken blindedarm door middel van lavementen.
Oud 19 maart 2020, 00:01   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ook de verpleegsters die na hun zware dag naar huis gaan, staan soms voor lege rekken door de domme hamsteraars (die nochtans denken dat ze de slimsten zijn).
Di Rupo zou zeggen, "eel erk".

:tranen:
Oud 19 maart 2020, 00:07   #103
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
je bent vergeten het woord creampie te gebruiken.
Probeer opnieuw
wat een trut
creampie
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 00:43   #104
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ook de verpleegsters die na hun zware dag naar huis gaan, staan soms voor lege rekken door de domme hamsteraars (die nochtans denken dat ze de slimsten zijn).
Die niet alleen,de rest van de bevolking die ook nog aan het werk is heeft hetzelfde probleem...

En dan nog zeggen dat die hamsteraartjes hier nog trots een topic over openen om te laten zien hoeveel ze al hebben gehamsterd...

Je zou ze zo een infectie van covid -19 toewensen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 00:59   #105
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Die niet alleen,de rest van de bevolking die ook nog aan het werk is heeft hetzelfde probleem...

En dan nog zeggen dat die hamsteraartjes hier nog trots een topic over openen om te laten zien hoeveel ze al hebben gehamsterd...

Je zou ze zo een infectie van covid -19 toewensen....
Mag ik er re-bij vermelden dat ik reeds lang voor 12 maart mijn voorraadje aanlegde. Ik zag namelijk wat er in Italy gebeurde & zoals ik reeds zei 'better safe than sorry'. Ik ben trouwens sociaal een outcast & had anders goed in de shit gezeten vermits als het er echt op aankomt ik toch maar bijna enkel op mezelf kan rekenen. Van mijn buren hoef ik heus niets te verwachten (met kerst kregen ze nochtans een doos pralinen van mij & onlangs nog een doosje paracetamol). En wat kreeg ik vd buurvrouw te horen -ook al was het niet persoonlijk bedoeld, maar ze zei het me toch maar mooi ih gezicht... "dat ze in feite niets van Chinezen moest hebben, dat het dierenbeulen zijn omdat ze honden & andere dieren meedogenloos afslachten enz." En toen volgde een litanie dat het feitelijk sadisten zijn enz. enz.

Dus tja daar moet ik eigenlijk niet op rekenen op die haar hulp, fysisch noch moreel is ze er toe in staat. Als een crisisje als dit al genoeg is om zogezegd alle Chinezen te ontmenselijken/over 1 kam te scheren; en ih verlengde de rest van Azie uiteraard, dan tja. Maybe just maybe had ze de delicatesse kunnen aan de dag leggen dat wat men nu meemaakt in BE voor mij als so-called Asian niet leuk is en wat zij verkondigt dit mij in feite nog meer raakt, want mensen hoesten ih openbaar (reeds 2× gebeurd, jawel) wel op mij, niet op haar.

Dus bon, ik zorg voor mezelf, mijn 'gehamster' heeft in ieder geval niet geleid tot de lege rekken waar men deze dagen voor staat. Just saying want er wordt weer aardig uit z'n context gerukt & bij gefantaseerd.

Ik wil vooral zo min mogelijk nog buiten komen, want als er straks nog meer doden vallen zal het voor Jan met de Pet natuurlijk mede mijn schuld zijn. Precies of ik ben verantwoordelijk voor wat er zich daar in China afspeelt. Ik ben die situatie echt zo beu, voel me hoe langer hoe meer trapped tssn 4 muren. You can not imagine.

Laatst gewijzigd door bembem : 19 maart 2020 om 01:26.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 01:24   #106
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik er re-bij vermelden dat ik reeds lang voor 12 maart mijn voorraadje aanlegde. Ik zag namelijk wat er in Italy gebeurde & zoals ik reeds zei 'better safe than sorry'. Ik ben trouwens sociaal een outcast & had anders goed in de shit gezeten vermits als het er echt op aankomt ik toch maar bijna enkel op mezelf kan rekenen. Van mijn buren hoef ik heus niets te verwachten (met kerst kregen ze nochtans een doos pralinen van mij & onlangs nog een doosje paracetamol). En wat kreeg ik vd buurvrouw te horen -ook al was het niet persoonlijk bedoeld, maar ze zei het me toch maar mooi ih gezicht... "dat ze in feite niets van Chinezen moest hebben, dat het dierenbeulen zijn omdat ze honden & andere dieren meedogenloos afslachten enz." En toen volgde een litanie dat het feitelijk sadisten zijn enz. enz.

Dus tja daar moet ik eigenlijk niet op rekenen op die haar hulp, fysisch noch moreel is ze er in toe in staat. Als een crisisje als dit al genoeg is om zogezegd alle Chinezen te ontmenselijken/over 1 kam te scheren; en ih verlengde de rest van Azie uiteraard, dan tja. Maybe just maybe had ze de delicatesse kunnen aan de dag leggen dat wat men nu meemaakt in BE voor mij als so-called Asian niet leuk is en wat zij verkondigt dit mij in feite nog meer raakt, want mensen hoesten ih openbaar (reeds 2× gebeurd, jawel) wel op mij, niet op haar.

Dus bon, ik zorg voor mezelf, mijn 'gehamster' heeft in ieder geval niet geleid tot de lege rekken waar men deze dagen voor staat. Just saying want er wordt weer aardig uit z'n context gerukt & bij gefantaseerd.
Bla bla miss bum bum....

Ga je nog maar eens in de slachtofferrol wentelen....

Spaar gewoonweg je leedvermaak tegen diegenen die heden dezen dagen nog moeten gaan werken,en die niet de ganse dag de tijd hebben noch krijgen om te gaan hamsteren,want dat is wat me stoort in jouw posts...

Misschien kom je wel op een dag te liggen op de afdeling waar mijn schoonzoon verantwoordelijk is....

Zal ik hem in dat geval dan maar zeggen,"laat maar liggen"....
Oud 19 maart 2020, 01:30   #107
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bla bla miss bum bum....

Ga je nog maar eens in de slachtofferrol wentelen....

Spaar gewoonweg je leedvermaak tegen diegenen die heden dezen dagen nog moeten gaan werken,en die niet de ganse dag de tijd hebben noch krijgen om te gaan hamsteren,want dat is wat me stoort in jouw posts...

Misschien kom je wel op een dag te liggen op de afdeling waar mijn schoonzoon verantwoordelijk is....

Zal ik hem in dat geval dan maar zeggen,"laat maar liggen"....
Zeker & vast niet. Moest het ooit zover komen ik maak er zelf een einde aan. Ih ziekenhuis creveren, over my dead body.
Oud 19 maart 2020, 01:33   #108
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnet op HLN....

Olala ze had nochtans tijd zich voor te bereiden. Eens te meer met wat ze via haar beroep (verpleegster) had kunnen zien aankomen cf. Italie.

Sorry hoor maar geen compassie.

+ Als ze echt een geweten had zou ze nu ook niet haar 60+ vader uitsturen voor eten. Die arme man riskeert nu letterlijk zijn leven. Hebben ze btw in ziekenhuizen geen cantine of zo waar ze terecht kan. Echt zo het slachtoffer uithangen. Bijt 1 weekje op uw tanden ipv te wenen om een f*cking rol wc-papier. Nee maar pfffffft!

Jezus, ga daar mee naar de oorlog
'n Verpleegster.

Verzorgend personeel dat op de eerste rij van besmettingsgevaar staat, letterlijk in levensgevaar zou kunnen verkeren, om anderen te helpen, te verzorgen, waarschijnlijk doodop na 'n uitputtende dienst, ook mentaal omwille van de gevaren.

Compassie, nee dat ken jij niet, net zomin als empathie.

Dat heeft 'n naam.

In tijden van nood, oorlog, crisis zoals deze, komt vaak 't beste naar boven bij velen, solidariteit, behulpzaamheid, uitkijken voor mekaar...ik heb al heel wat acties op poten zien zetten ondertussen.

Maar bij velen komt ook 't allerslechtste naar boven.

Jij hoort althans niet bij de eerste groep.

Geen wonder dat je loopt te janken dat je al je hele leven sociaal geïsoleerd leeft.
Dat ligt echter niet aan alle anderen zoals je jezelf wil wijsmaken.

Doe eens wat aan introspectie/zelfreflectie.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 01:34   #109
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker & vast niet. Moest het ooit zover komen ik maak er zelf een einde aan. Ih ziekenhuis creveren, over my dead body.
Ach,zoiets zoals in de zee springen,of in het oerwoud verdwijnen,was de zee verdwenen en het oerwoud gaan lopen toen u in de nabijheid was...

U hebt hier al zoveel gezegd,véél blablabla en daar blijft het zoals gewoonlijk bij...
Oud 19 maart 2020, 01:36   #110
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Als ze niet steeds van die gatachterlijke topics zou starten inclusief foto's over bebloede ontlasting en dode muizen in je woonst, dan zou men idd nog kunnen opperen dat het vooruitziend was om een voorraadje op te slaan.

Dit echter etaleren als leedvermaak tav degenen die de kans niet hadden getuigt van een verminkte sociale instelling die ingegeven is door een mentale aandoening en een onverwerkt jeugdtrauma dat tevens de inspiratie vormt van je merendeel racistische en asociale topics die je hier komt droppen als een bebloede stront.

Dus, nee Bem Gun, veel bijval en appreciatie zul je niet krijgen voor je zoveelste brain fart.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 19 maart 2020 om 01:36.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 01:42   #111
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n Verpleegster.

Verzorgend personeel dat op de eerste rij van besmettingsgevaar staat, letterlijk in levensgevaar zou kunnen verkeren, om anderen te helpen, te verzorgen, waarschijnlijk doodop na 'n uitputtende dienst, ook mentaal omwille van de gevaren.

Dat heeft 'n naam.

In tijden van nood, oorlog, crisis zoals deze, komt vaak 't beste naar boven bij velen, solidariteit, behulpzaamheid, uitkijken voor mekaar...ik heb al heel wat acties op poten zien zetten ondertussen.

Geen wonder dat je loopt te janken dat je al je hele leven sociaal geïsoleerd leeft.

Ach ,ooit heb ik via mijn dochter het madammeke een job aangeboden,alle mogelijke excuses kwamen daar bij om er toch maar onderuit te kunnen kronkelen...

Mijn schoondochter én mijn schoonzoon werken allebei in ziekenhuizen,zij worden momenteel tot het uiterste geprest om zoveel mogelijk bijstand te verlenen ,en dit terwijl hun eigen gezondheid zo mogelijk nog meer op het spel staat dan de patiënten die zij verzorgen....

Mijn zoon werkt als verantwoordelijke in de distributiesector,en die klopt momenteel ook al werkdagen van 12 uur om de boel te kunnen blijven bevoorraden....

En dan komt dat madammeke hier zowat lachen met alles en iedereen...

Zulke egoïsten wens ik gelijk covid-19 toe....
Oud 19 maart 2020, 01:44   #112
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Op zijn minst toch een muizenplaag en een verstopte WC.
Oud 19 maart 2020, 01:45   #113
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n Verpleegster.

Verzorgend personeel dat op de eerste rij van besmettingsgevaar staat, letterlijk in levensgevaar zou kunnen verkeren, om anderen te helpen, te verzorgen, waarschijnlijk doodop na 'n uitputtende dienst, ook mentaal omwille van de ge6varen.

Dat heeft 'n naam.

Ik ga iets cru zeggen, maar dat zijn de risico's vh vak.

Uiteraard dat ik het erg vind. Maar ik heb haar studiekeuze, beroep, levenswandel niet bepaald. Dat deed zij.

En ik heb zelfs geen auto, leef vh minimum. Niet dat jullie dat niet weten, maar goed. Dus bon, ik zorg in de 1ste plaats vr mezelf, mag het nog Die boodschappen deed ik btw te voet/tram. Heb zitten sleuren als een gek dus tja sta me toe dat ik nu toch wat leedvermaak heb met mensen die niet eens het hoogstnodige zoals wc-papier in huis haalden. Zeker gezien wat zich in Italie afspeelde. Anticiperen noemen ze dat. Alsook niet altijd alles een ver van m'n bed show vinden. Italie ligt tenslotte niet zo ver van BE. (Men lacht hier anders ook met wat ze in Australie meemaken inzake shortages maar daar hoor ik je niet over memmen. Typisch )

Het is natuurlijk mijn schuld allemaal. Ook mijn schuld dat die verpleegster nu eens daadwerkelijk gaat horen te doen waar ze uiteindelijk voor opgeleid is & zelf als beroep koos ie. desnoods in the line of fire doodzieke patienten verzorgen.

Als je dat niet aankunt neem dan ontslag ipv het slachtoffer uit te hangen. Genoeg burn-outs in Belgie.

Laatst gewijzigd door bembem : 19 maart 2020 om 02:04.
Oud 19 maart 2020, 01:46   #114
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Op zijn minst toch een muizenplaag en een verstopte WC.
glutenallergie
Oud 19 maart 2020, 01:55   #115
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteraard dat ik het erg vind. Maar ik heb haar studiekeuze, beroep, levenswandel niet bepaald. Dat deed zij.

En ik heb zelfs geen auto, leef vh minimum. Niet dat jullie dat niet weten, maar goed. Dus bon, ik zorg in de 1ste plaats vr m'n eigen, mag het nog Het is natuurlijk mijn schuld allemaal. Ook mijn schuld dat die verpleegster nu eens daadwerkelijk gaat horen te doen waar ze uiteindelijk voor opgeleid is & zelf als beroep koos ie. Desnoods in the line of fire doodzieke patienten verzorgen.

Als je dat niet aankunt neem dan ontslag ipv het slachtoffer uit te hangen. Genoeg burn-outs in Belgie.
De parlé van een dikke egoïst,maar dan wel ene die op de kap van de gemeenschap leeft ,én die dan nog het lef heeft om diegenen die zich inzetten om de mensen door deze crisis te verzorgen en heen te helpen gewoon vierkant in het gezicht nog durven uit te lachen ,zout hier dan maar op weet je,zulke mensen hoeven wij hier niet...
Oud 19 maart 2020, 02:01   #116
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik kan dit nummer maar niet uit mijn hoofd zetten. Weet echt niet hoe het komt.

https://www.youtube.com/watch?v=GWiuo_8xhXc
Oud 19 maart 2020, 02:06   #117
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De parlé van een dikke egoïst,maar dan wel ene die op de kap van de gemeenschap leeft ,én die dan nog het lef heeft om diegenen die zich inzetten om de mensen door deze crisis te verzorgen en heen te helpen gewoon vierkant in het gezicht nog durven uit te lachen ,zout hier dan maar op weet je,zulke mensen hoeven wij hier niet...
Hewel ga die verpleegster helpen. Wat belet u.
Oud 19 maart 2020, 02:07   #118
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ,ooit heb ik via mijn dochter het madammeke een job aangeboden,alle mogelijke excuses kwamen daar bij om er toch maar onderuit te kunnen kronkelen...

Mijn schoondochter én mijn schoonzoon werken allebei in ziekenhuizen,zij worden momenteel tot het uiterste geprest om zoveel mogelijk bijstand te verlenen ,en dit terwijl hun eigen gezondheid zo mogelijk nog meer op het spel staat dan de patiënten die zij verzorgen....

Mijn zoon werkt als verantwoordelijke in de distributiesector,en die klopt momenteel ook al werkdagen van 12 uur om de boel te kunnen blijven bevoorraden....

Respect voor die mensen is op z'n plaats.

Lokaal werden verschillende acties gevoerd om hen te bedanken.
Ze verdienen dat dubbel & dik.
Oud 19 maart 2020, 02:15   #119
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kom niet lachen met alles & iedereen. En wat zit je uw schoondochter etc. er bij te betrekken. Als het allemaal zo moeilijk is, kies dan een ander beroep. Kleuterleidster of zo, dan mocht ze nu thuisblijven.

Neem toch niet alles wat ik zeg au 1er degre. Uiteraard zit ik met de mensen in. Jezus zeg.
Oud 19 maart 2020, 02:18   #120
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik heb zelfs geen auto, leef vh minimum. Niet dat jullie dat niet weten, maar goed. Dus bon, ik zorg in de 1ste plaats vr mezelf, mag het nog Die boodschappen deed ik btw te voet/tram. Heb zitten sleuren als een gek dus tja sta me toe dat ik nu toch wat leedvermaak heb met mensen die niet eens het hoogstnodige zoals wc-papier in huis haalden. Zeker gezien wat zich in Italie afspeelde. Anticiperen noemen ze dat. Alsook niet altijd alles een ver van m'n bed show vinden. Italie ligt tenslotte niet zo ver van BE. (Men lacht hier anders ook met wat ze in Australie meemaken inzake shortages maar daar hoor ik je niet over memmen. Typisch )

Het is natuurlijk mijn schuld allemaal. Ook mijn schuld dat die verpleegster nu eens daadwerkelijk gaat horen te doen waar ze uiteindelijk voor opgeleid is & zelf als beroep koos ie. desnoods in the line of fire doodzieke patienten verzorgen.

Daar heb jij ook zelf voor gekozen.
Om in je daybed te liggen stinken, op kosten van de maatschappij te teren en 't eeuwige slachtoffer uit te hangen.

Die mevrouw heeft gekozen om in de verpleging te gaan, mensen te helpen, medeleven te tonen met anderen.
Zou je ook eens moeten proberen, je weet niet hoe bevredigend 't is om anderen te kunnen helpen, je steentje te kunnen bijdragen, en vooral zelfvoorzienend te zijn, op eigen kracht iets bereikt hebben.

En nee, 'n smerig kruipkoteke waar de muizen van ellende doodvallen volsjouwen met 't meest ongezonde voer hoort daar niet bij.

Jezelf voortdurend in de slachtofferrol stoppen, onderwijl je minachtend uitlaten over anderen maakt geen groot of goed mens van je.
Integendeel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be