Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2020, 07:41   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Yep.
Nu ja leegmaken is niet altijd mogelijk in functie van wat er allemaal staat.
Maar er minstens voor zorgen dat het afgesloten is voor het publiek.
Je moet er gewoon voor zorgen dat het niet uitnodigt om er te gaan zitten / uitrusten.

Komt de volgende vraag natuurlijk: "Wat met de banken die de overheid her en der geplaatst heeft?"
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 08:54   #102
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar te zien aan het aantal zageventen hier over het feit dat ze taksen moeten betalen voor hun tweede verblijven en er niet van mogen genieten, kun je er niet anders dan uit opmaken dat ge geen hoog IQ behoeft om een tweede verblijf aan de kust te hebben! Hebben die mensen nu echt maar één hersencel?
Misschien maar één hersencel, maar wel twee handen om te werken zodat ze zich een tweede verblijf kunnen permitteren.

Niet zozeer het taksen betalen stuit tegen de borst. Wel het feit dat de plaatselijke bevolking géén taksen betaalt door de veel te hoge belastingen van tweede verblijven.

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 maart 2020 om 08:56.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 09:24   #103
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je al in Napels geweest? Ik Wel. Ze Spreken Italiaans, ze eten Italiaans, ze drinken Italiaans en zen zijn al bij al misschien nog Italiaanser dan de rest van Italië. Ik ben er al meer dan eens geweest en heb telkens mijn auto geparkeerd met alles er in en deuren los en raampjes wijt open. De eerste keer dat ik daar samen met mijn vrouw kwam en dat ik dat deed met een amper twee maanden oude auto vroeg mijn vrouw, " zou je dat wel doen". Geen probleem er is zelfs nooit iets uit gejat geweest. Maar zet je hem compleet goed afgesloten ergens op een parking loop je wel de kans dat er een ruit uitgeslagen is wanneer je weer keert.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik steeds een sticker op mijn auto's heb met de Italiaanse kleuren en toen ook nog een met de tekst, "Parlo Italiano, e lei?". Er is trouwens een verschil tussen "Parlo Italiano en Parlo l' Italiano", ter inlichting.
Geeuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

https://pbs.twimg.com/media/CsVy_aXW...jpg&name=small

Laatst gewijzigd door dpg : 22 maart 2020 om 09:40.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 09:35   #104
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je al in Napels geweest? Ik Wel. Ze Spreken Italiaans, ze eten Italiaans, ze drinken Italiaans en zen zijn al bij al misschien nog Italiaanser dan de rest van Italië. Ik ben er al meer dan eens geweest en heb telkens mijn auto geparkeerd met alles er in en deuren los en raampjes wijt open. De eerste keer dat ik daar samen met mijn vrouw kwam en dat ik dat deed met een amper twee maanden oude auto vroeg mijn vrouw, " zou je dat wel doen". Geen probleem er is zelfs nooit iets uit gejat geweest. Maar zet je hem compleet goed afgesloten ergens op een parking loop je wel de kans dat er een ruit uitgeslagen is wanneer je weer keert.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik steeds een sticker op mijn auto's heb met de Italiaanse kleuren en toen ook nog een met de tekst, "Parlo Italiano, e lei?". Er is trouwens een verschil tussen "Parlo Italiano en Parlo l' Italiano", ter inlichting.
Vroeger (misschien nu nog) zei men steeds: "Napels zien en dan sterven!"
Oud 22 maart 2020, 09:43   #105
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Krijgen ze korting voor alle andere dagen dat ze hun tweede verblijf niet gebruiken ?

Wat een gezeur en gezaag en het draait altijd uit op geld.
In West-Vaalderen draait alles over poen.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 09:44   #106
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Vergeef hen want zij weten niet wat zij doen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb maar zes

vragen daarbij :

1° op basis van welke wet kan een burgemeester zomaar effe een nieuwe wet schrijven die bovendien nog een maatstaf krijgt van 4000euro boete dat iemand die een huis heeft in zijn gemeente daar niet meer moet komen

2° en als je dan weet dat de burgers die betalen de tweedeverblijvers zijn,, en de burgers die niets betalen de autochtonen zijn, dan zou je verwachten aangezien je niet meer uw huis mag gebruiken dat er ook een 10% korting gaat komen op die gemeentebelasting en de gemeente diezelfde som gaat recupereren bij de autochtone inwoners, want anders betaal je voor iets dat je niet krijgt en profiteert diegene dieaan de kust woont extra hard van uw belasting

3° stel je zit daar toevallig dan effe aan de kust tijdens het verordenen van die maatregel. Wat moet je dan doen ? Blijven zitten of terug naar huis ?? je kan zo een boete krijgen terwijl je eens naar delhaize rijdt achter uw eten ????

4° je bent toevallig marokkaan enje hebt daar een tweede verblijf ? Kan die kerel dan geen klacht indienen tegen de burgemeester wegens racisme ??

5° als je mensen wilt spreiden... wat dan toch het doel is, waarom moet iedereen samenhokken in de steden, en kunnen we niet gewoon zorgen dat mensen evengoed een stuk gespreid over de steden zitten

6° waarom mag je niet kiezen waar je woont als je twee verblijven hebt ??? en hé we moeten spreiden... dus dat is spreiden

7° dient deze massapsychose nu echt om allerlei zotte regels uit te vaardigen ? Dus concreet, kan het zomaar dat onder de mom van corona, en volmachten iedereen verplicht is om regels te slikken die zomaar erop los gefantaseerd worden.. ik zou veronderstellen dat een volmacht gebruikt wordt om te zorgen dat er alcohol, maskers, chloroquine beschikbaar is e niet om burgers aan 100 per uur boetes te geven en ongeschreven erop losgefantaseerde regels te doen volgen
2 +

Het is te gek voor woorden en streeft naar West-Vlaams 'racisme'.

Een Waals gezin heeft 2 kinderen van 14 en 17 jaar.

De ouders beslissen jullie blijven met al jullie spelletjes hier in Bergen en wij gaan naar ons tweede verblijf aan de kust.

Kan niet het is verboden.

Door wie , de Gouverneur van deze provincie West Vlaanderen Carl De Caluwé die de boter wilt en het geld van de boter net zoals de meeste West-Vlamingen.

Dit is een zaak voor UNIA

Contact opnemen met Unia

Heb je een vraag voor Unia? Wil je discriminatie melden? Dan kun je gratis en in alle vertrouwen contact met ons opnemen.

Wil je discriminatie melden?

Omdat Unia momenteel veel meldingen ontvangt, kan het dat de verwerkingstijd voor je melding langer is dan normaal.

We doen er alles aan om je melding zo snel mogelijk te behandelen. Bedankt voor je geduld en begrip.

Gebruik ons online meldingsformulier of bel naar het gratis nummer 0800 12 800. We ondervinden problemen met ons telefonisch onthaal. Dank u voor uw begrip.

https://www.unia.be/nl/contact-opnemen-met-unia

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 22 maart 2020 om 09:51.
Oud 22 maart 2020, 10:22   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Niet dus. Ja,... al slapend kunt ge daar ook niets gaan doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 10:26.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 10:25   #108
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
En bij jullie onder poen?? ( het is West-VLaanderen)
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 10:27   #109
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En bij jullie onder poen?? ( het is West-VLaanderen)
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 10:27   #110
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet dus. Ja al slapend kunt ge daar ook niets gaan doen.
Met al uw stoef rond Italie begreep je duidelijk de "hint" niet.

Het zijn de Napolitanen zelf die beweren dat ze geen Italianen zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 10:28   #111
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Mijn zoon heeft een tweede verblijf hier in ons dorp in de Ardennen. Hij wou hierheen komen met de vier kinderen tijdens de lockdown, maar dat mag niet!
Dus West-Vlaanderen aanvallen ???,
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 10:45   #112
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

[quote=omaplop;9273621]Mijn zoon heeft een tweede verblijf hier in ons dorp in de Ardennen. Hij wou hierheen komen met de vier kinderen tijdens de lockdown, maar dat mag niet!
Dus West-Vlaanderen aanvallen ???,[/QUOTE

UNIA, is niet discriminerend zij zal zowel de Ardennen gevallen behandelen als deze van West-Vlaanderen.

Of zij daar minimaal een klacht voor nodig heeft of dat zij zelf gaat vervolgen is hun beslissing.

De zogezegde 'overtreders' die een zware boete hebben gekregen dit W.E. hebben zeker een grondige reden om klacht in te dienen.

Hopelijk zetten 'eerlijke' advocaten dat in gang.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 22 maart 2020 om 10:45.
Oud 22 maart 2020, 10:52   #113
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Waar is dat?
Oud 22 maart 2020, 10:55   #114
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

De tweede verblijvers vallen vooral onder de noemer 65-plus.De West-Vlamingen willen gewoon niet dat hun ziekenhuizen straks worden ingenomen door "aangespoelde" bejaarden.
Oud 22 maart 2020, 10:57   #115
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 +....
Had je nu eens eerst dit gelezen.... https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=90

Want nu ben je écht onzin aan het posten.
Oud 22 maart 2020, 11:00   #116
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
De tweede verblijvers vallen vooral onder de noemer 65-plus.De West-Vlamingen willen gewoon niet dat hun ziekenhuizen straks worden ingenomen door "aangespoelde" bejaarden.
Niet alleen dat.
Hun grootste zorg zijn de bejaarden die er wonen. Niet per sé de 2de verblijvers.
Door een invasie van toeristen lopen deze mensen een extra risico.
Oud 22 maart 2020, 11:04   #117
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn zoon heeft een tweede verblijf hier in ons dorp in de Ardennen. Hij wou hierheen komen met de vier kinderen tijdens de lockdown, maar dat mag niet!
Yep.
Hier lopen blijkbaar wat mensen rond die iets tegen West-Vlaanderen hebben.
Beslissingen die door de federale regering genomen geweest zijn zijn blijkbaar door West-Vlaanderen genomen.
Je mag ze er attent op maken, maar ze blijven het rustig keer op keer herhalen....

Laatst gewijzigd door kojak : 22 maart 2020 om 11:04.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 11:06   #118
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
UNIA, is niet discriminerend zij zal zowel de Ardennen gevallen behandelen als deze van West-Vlaanderen.

Of zij daar minimaal een klacht voor nodig heeft of dat zij zelf gaat vervolgen is hun beslissing.

De zogezegde 'overtreders' die een zware boete hebben gekregen dit W.E. hebben zeker een grondige reden om klacht in te dienen.

Hopelijk zetten 'eerlijke' advocaten dat in gang.
Zever in pakskes. We zitten hier in een noodsituatie hé. Djeezes toch.
Snappen jullie dat nu écht niet ?

Laatst gewijzigd door kojak : 22 maart 2020 om 11:07.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 11:40   #119
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Misschien maar één hersencel, maar wel twee handen om te werken zodat ze zich een tweede verblijf kunnen permitteren.

Niet zozeer het taksen betalen stuit tegen de borst. Wel het feit dat de plaatselijke bevolking géén taksen betaalt door de veel te hoge belastingen van tweede verblijven.
Hoe weet je dat die mensen geen taksen betalen op hun 2de verblijf in het binnenland?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 11:43   #120
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo kennen we onze linkiewinkies...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be