![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België spring hier veel te laks mee om. In Polen wordt iedereen in die uit het buitenland komt verplicht in quarantaine gezet. Ze dienen thuis te blijven en via een app op hun smartphone worden op onregelmatige tijdstippen gecontroleerd. Degene die de app weigeren krijgen onverwachte politiecontroles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij een gebrek aan gezond verstand om de link tussen subversieve oproepen van Bart De Wever met een Ugent Professor die er op ingaat te begrijpen ? De wederhelft van Bart De Wever is net als het lief van de assistent afkomstig uit Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men stelt trouwens vast dat een hoog BMI hebben een veel groter risico is. Ik denk niet dat mijn BMI van 24 te hoog is. En dat van mijn vrouw is iets van 22. Ga je nu iedereen vanaf een bepaald hoger BMI afzonderen? Buiten enkele keren per week fietsen kom ik nergens. Winkelen doet mijn vrouw alleen. Mijn kinderen en kleinkinderen zie en spreek ik enkel via internet. Ik zou hopen dat iedereen zichzelf eenzelfde discipline zou opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat in de stad met de meeste besmettingen!!! Als de crisisraad woensdag beslist om de regels nog te verstrengen hebben we dat grotendeels te wijten aan de eigenwijze zakken zoals Weverke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat ze de regels van Wuhan hier in België maar invoeren, binnen de week is er hier dan een hongersnood. En over onze economie zal er dan niet meer gesproken worden, want die hebben we dan niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jouw benadering van de corona epidemie wordt internationaal gezien door een kleine minderheid van de bevolkingen begrepen en gerespecteerd en ze is onhistories. Een epidemie is een maatschappelijk probleem en de aanpak is een politiek probleem. In een democratie zal men daarom de diverse meningen van burgers, wetenschappers, filosofen en religieuze leiders en hun achterban moeten respecteren. Dat wil zeggen met redelijke argumenten debatteren en niet gaan schelden. Historisch gezien is de natuurlijke reflex dat men van de leiders een plan verwacht om de epidemie te stoppen en het volk is bereid daarvoor offers te brengen. Men offert liever geld dan levens. Tot in de negentiende eeuw riep men de hulp in van de goden. Er werden processies georganiseerd en men liep met iconen door de straten en rond de stad waarbij men zichzelf geselde. Van de regering verwacht men maatregelen en als die niets zou doen is het kot te klein. De burgers willen offers brengen en dan mag de economie er aan gaan. Echter, ook die schade wil men eerlijk verdelen. De gekozen aanpak is pragmatisch. Of deze efficiënt is en economisch zinvol daarover kan men van mening verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 april 2020 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het hier enkel over op IC moeten voor corona he. Ik heb het niet in het algemeen over ziekenzorg. Maar de ziekenzorg op IC voor corona is bijzonder inefficient, in de zin dat ze dan niet veel meer voor U kunnen doen dat de moeite is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft de afkomst van Veerle daar nu mee te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel even toelichten: - het is inderdaad een "grove nalatigheid waar anderen nadeel van hebben" van onvoorzichtig ziek te worden ALS MEN POOGT OM DE ZIEKTE TE ELIMINEREN. Maar dat gaat nu niet lukken natuurlijk. - het is dus eerder een "vorm van zelf-opoffering" om ziek te worden als men uiteindelijk toch tot een herd-immuniteit moet komen om de weinigen die zich beschermd hebben, en dus de DURE PLAATSEN van "niet ziek worden" voor zich hebben opgeeist, hun bevoordeligd plekje niet te stelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 april 2020 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil wel best aannemen dat het een politieke keuze is tussen "geld" of "levens", maar het probleempje met deze epidemie is dat de keuze "levens" gewoon niet werkt. Als men dan het "geld" opoffert, is men beide kwijt, meer niet. Maw, men doet hier niks anders dan een NIET-WERKEND PLAN als "keuze" op tafel leggen. Omdat het niet-werkend plan geen rekening houdt met de dynamische werkelijkheid van deze epidemie. |
|
![]() |
![]() |