Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2020, 12:36   #101
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sorry, dat is niet toegelaten.

Lees het federale dinges nog maar eens goed na.
Welk stuk van de "federale dinges" wil je dat ik er op na lees ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 12:38   #102
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En aan de winkel aanschuiven mag dan wel? Of moet ik met mijn kar toerkes maken rond de parking tot ik binnen mag aan?
Winkels zijn verplicht de maatregelen te handhaven. Veel supermarkten schakelen hier veiligheidspersoneel voor in.
Oud 13 april 2020, 12:40   #103
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En al de anderen die ze terughaalden uit risicogebieden?
België spring hier veel te laks mee om. In Polen wordt iedereen in die uit het buitenland komt verplicht in quarantaine gezet. Ze dienen thuis te blijven en via een app op hun smartphone worden op onregelmatige tijdstippen gecontroleerd. Degene die de app weigeren krijgen onverwachte politiecontroles.
Oud 13 april 2020, 12:43   #104
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap niet wat Bart De Wever hiermee te maken heeft.
Heb jij een gebrek aan gezond verstand om de link tussen subversieve oproepen van Bart De Wever met een Ugent Professor die er op ingaat te begrijpen ? De wederhelft van Bart De Wever is net als het lief van de assistent afkomstig uit Nederland.
Oud 13 april 2020, 12:52   #105
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar De Wever heeft zelf bij het begin van deze crisis zitten foeteren op het feit dat eerst alle burgemeesters bevoegd waren om maatregelen te treffen in hun eigen gemeenten. Hij zei dat je dan honderden crisismanagers kreeg en er een kakofonie van maatregelen zou zijn.

En nu doet hij dit...
Niet zijn meest geslaagde zet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 12:57   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gaan we spreken over het aantal doden dat er gekomen is doordat de federale veel en veel te laat met de nodige maatregelen is afgekomen...
Wie zei dat de terugkomers uit hun vacantie in Italië geen probleem waren???
Hoeveel doden zijn daaruit voorgekomen denk je???
Van Ranst.
Oud 13 april 2020, 13:11   #107
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de winkel aanschuiven, op voorwaarde dat je de afstand bewaart...
Daarom ook dat ze verplichten een winkelkarretje te gebruiken in veel winkels.
Oud 13 april 2020, 13:12   #108
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Reservespeler: op de bank zitten mag dus niet.

Bemerkt iemand hier enige ironie?
Oud 13 april 2020, 13:13   #109
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als oudere ben je verdomme verplicht om maatregelen te nemen en je af te zonderen; juist omdat jij en niet al die jongere mensen tot de gevarenzone behoort...
Ik denk niet dat mijn vrouw en ikzelf, 65+-ers tot de grote risicogroep behoren. Wij hebben een uitstekende conditie, beter dan velen die 10 of 20 jaar jonger zijn.
Men stelt trouwens vast dat een hoog BMI hebben een veel groter risico is. Ik denk niet dat mijn BMI van 24 te hoog is. En dat van mijn vrouw is iets van 22.

Ga je nu iedereen vanaf een bepaald hoger BMI afzonderen?

Buiten enkele keren per week fietsen kom ik nergens. Winkelen doet mijn vrouw alleen. Mijn kinderen en kleinkinderen zie en spreek ik enkel via internet. Ik zou hopen dat iedereen zichzelf eenzelfde discipline zou opleggen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 13:13   #110
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je haalt een paar zaken door elkaar.
BDW vond het niet kunnen dat er geen duidelijkheid was over de aanbevelingen rond samenkomsten van meer dan 1000 mensen.
Daar moesten de gemeentes maar beslissen wat ze er mee deden.

En ook nu is er geen duidelijkheid over de maatregelen.
Je mag kilometers gaan wandelen, je mag de ronde van Vlaanderen gaan rijden met je fiets, maar je mag niet gaan zitten.
Je mag met je fiets heel Vlaanderen doorkruisen, maar je mag niet naar de winkel 3 dorpen verder met je auto.

Wat BDW als burgemeester doet is een overweging maken, tussen de mogelijke coronadoden in zijn stad en de mogelijke zelfmoorden, huiselijke geweldplegingen, enz.. door de corona-maatregelen.

En balans die niet word gemaakt door dictator Marc Van Ranst.
Laat nu maar eens enkele phygologen aan het woord komen en hen de gevolgen van de opsluitingen maar eens uitleggen.

Het is vandaag zelfs zo erg, dat je beter in de gevangenis kan zitten dan in je kot, want die hebben nu meer vrijheid en sociale contacten dan de vrije burger.
Bejaarden zitten vandaag zelfs in eenzame opsluiting in de RVT's.
Allé, zelfs in hun eigen kot zitten ze in eenzame opsluiting, want zelfs hun kinderen mogen van Dictator MVR niet bij hen op bezoek komen.
Als ze maar niet dood gaan aan covid besmetting, dat ze sterven aan eenzaamheid en verdriet, kan dictator MVR geen bal schelen, want die komen toch niet op de lijst van de coronadoden, het enige waar die vent oog voor heeft.
De beelden geschoten in Antwerpen logen er anders niet om dat de coronamaatregelen massaal werden overtreden zonder dat de politie tussen beide kwam.
En dat in de stad met de meeste besmettingen!!!
Als de crisisraad woensdag beslist om de regels nog te verstrengen hebben we dat grotendeels te wijten aan de eigenwijze zakken zoals Weverke.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 13:41   #111
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De beelden geschoten in Antwerpen logen er anders niet om dat de coronamaatregelen massaal werden overtreden zonder dat de politie tussen beide kwam.
En dat in de stad met de meeste besmettingen!!!
Als de crisisraad woensdag beslist om de regels nog te verstrengen hebben we dat grotendeels te wijten aan de eigenwijze zakken zoals Weverke.
Nee, dat hebben we dan te danken aan de onkunde die de crisisraad tentoon spreide in het begin van de crisis in zuid Europa.
En laat ze de regels van Wuhan hier in België maar invoeren, binnen de week is er hier dan een hongersnood.
En over onze economie zal er dan niet meer gesproken worden, want die hebben we dan niet meer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 13:42   #112
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, en om dat idiootje ideetje van jou moet de economie omzeep en iedereen zijn vrijheden kwijt ? Gij verzaakt aan uw burgerplicht? Gij zijt een dikke egoist ! Erger dan die feestgangers. Het zijn mensen zoals gij die deze miserie veroorzaken. Omdat ze het rekken uit schrik. .
Tjonge. Wat een toon en wat een onredelijke beschuldigingen. Je opponent mag zijn zaak verdedigen en het is jouw burgerplicht om zijn vrijheid van meningsuiting te respecteren.

Jouw benadering van de corona epidemie wordt internationaal gezien door een kleine minderheid van de bevolkingen begrepen en gerespecteerd en ze is onhistories. Een epidemie is een maatschappelijk probleem en de aanpak is een politiek probleem. In een democratie zal men daarom de diverse meningen van burgers, wetenschappers, filosofen en religieuze leiders en hun achterban moeten respecteren. Dat wil zeggen met redelijke argumenten debatteren en niet gaan schelden.

Historisch gezien is de natuurlijke reflex dat men van de leiders een plan verwacht om de epidemie te stoppen en het volk is bereid daarvoor offers te brengen. Men offert liever geld dan levens. Tot in de negentiende eeuw riep men de hulp in van de goden. Er werden processies georganiseerd en men liep met iconen door de straten en rond de stad waarbij men zichzelf geselde. Van de regering verwacht men maatregelen en als die niets zou doen is het kot te klein. De burgers willen offers brengen en dan mag de economie er aan gaan. Echter, ook die schade wil men eerlijk verdelen. De gekozen aanpak is pragmatisch. Of deze efficiënt is en economisch zinvol daarover kan men van mening verschillen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 14:32   #113
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, en om dat idiootje ideetje van jou moet de economie omzeep en iedereen zijn vrijheden kwijt ? Gij verzaakt aan uw burgerplicht ? Gij zijt een dikke egoist ! Erger dan die feestgangers. Het zijn mensen zoals gij die deze miserie veroorzaken. Omdat ze het rekken uit schrik.

Ik zal je zeggen, ik ga liever niet naar het ziekenhuis. Want mocht ik dat nodig hebben, en daar uit komen, is er heel veel kans dat mijn leven nadien toch de moeite niet meer waard is. Dus ziek ik dat liever zelf uit als het moet, en ga eraan dood op mijn eigen als het moet, dan dat men mij vol darmen steekt gedurende 3 weken, om dan zwaar gehavend te overleven. De piepkleine kans dat ik daar ongeschonden uit zou komen, laat ik gerust aan een ander.
Ik moets vorig jaar tot 3 keer toe naar het ziekenhuis. In januari dit jaar ook nog eens. De kans dat ik opnieuw zal binnen moeten (corona of niet-corona gerelateerd) is vrij reeel.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 april 2020 om 14:33.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:19   #114
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn schoondochter werkt hier in een rusthuis en nog geen enkel geval van corona...
In dat van het OCMW hier ook niet.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:24   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik moets vorig jaar tot 3 keer toe naar het ziekenhuis. In januari dit jaar ook nog eens. De kans dat ik opnieuw zal binnen moeten (corona of niet-corona gerelateerd) is vrij reeel.
Ik heb het hier enkel over op IC moeten voor corona he. Ik heb het niet in het algemeen over ziekenzorg. Maar de ziekenzorg op IC voor corona is bijzonder inefficient, in de zin dat ze dan niet veel meer voor U kunnen doen dat de moeite is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:25   #116
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat bedoel je eigenlijk ?

Denk jij dat er ergens ter wereld een enquête is gedaan naar het draagvlak van getroffen corona maatregelen ?
Lees wat ik eerder schreef, als mensen een maatregel begrijpen is er een draagvlak voor, anders niet.
Oud 13 april 2020, 16:27   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Winkels zijn verplicht de maatregelen te handhaven. Veel supermarkten schakelen hier veiligheidspersoneel voor in.
Daar gaat het toch niet om.

Als ik ga wandelen, mag ik niet stilstaan, maar aan de winkel mag dat dan weer wel.
Oud 13 april 2020, 16:29   #118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij een gebrek aan gezond verstand om de link tussen subversieve oproepen van Bart De Wever met een Ugent Professor die er op ingaat te begrijpen ? De wederhelft van Bart De Wever is net als het lief van de assistent afkomstig uit Nederland.
Wat heeft de afkomst van Veerle daar nu mee te maken?
Oud 13 april 2020, 16:31   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Tjonge. Wat een toon en wat een onredelijke beschuldigingen.
Ik wilde gewoon de zaak even omkeren. Hier wordt de ganse tijd de onwaarheid gepropageerd als zou het "in iedereens nadeel zijn" als men "ziek wordt" terwijl dat het omgekeerde is. Als men mensen gaat 'beschuldigen van zich aan hun burgerplicht te onttrekken door dingen te doen waardoor ze ziek kunnen worden", zoals bij vrienden op bezoek gaan, dan draai ik hier de zaak even om en zeg dat het eerder een dienstbetoon is aan anderen om zelf ziek te worden. Dat is trouwens zo.

Wel even toelichten:

- het is inderdaad een "grove nalatigheid waar anderen nadeel van hebben" van onvoorzichtig ziek te worden ALS MEN POOGT OM DE ZIEKTE TE ELIMINEREN. Maar dat gaat nu niet lukken natuurlijk.

- het is dus eerder een "vorm van zelf-opoffering" om ziek te worden als men uiteindelijk toch tot een herd-immuniteit moet komen om de weinigen die zich beschermd hebben, en dus de DURE PLAATSEN van "niet ziek worden" voor zich hebben opgeeist, hun bevoordeligd plekje niet te stelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 april 2020 om 16:35.
Oud 13 april 2020, 16:35   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een epidemie is een maatschappelijk probleem en de aanpak is een politiek probleem.
Maar een epidemie is ook een heel eenvoudig dynamisch verschijnsel, waarvan de wetmatigheden zich niet door de politiek laten beslissen. Dat is hier nu juist het probleem.

Ik wil wel best aannemen dat het een politieke keuze is tussen "geld" of "levens", maar het probleempje met deze epidemie is dat de keuze "levens" gewoon niet werkt. Als men dan het "geld" opoffert, is men beide kwijt, meer niet.

Maw, men doet hier niks anders dan een NIET-WERKEND PLAN als "keuze" op tafel leggen. Omdat het niet-werkend plan geen rekening houdt met de dynamische werkelijkheid van deze epidemie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be