Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2020, 05:22   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Een collectieve waanzien die bijna over de gehele wereld wordt toegepast.
Misschien...
Dat is wat het woord "collectief" wil zeggen. Een gekend verschijnsel: groupthink.

Citaat:
Hoe zou jij het gedaan hebben mocht jij het voor het zeggen gehad hebben ?
Niet met wat we nu weten, maar met wat we toen wisten wel te verstaan.
Wat ik toen ook gezegd heb: niks, op misschien wat vrijblijvende maatregelen na voor ouderen.

Als je niks weet, doe je niks. Dan kunnen de individuen zich naar eigen kennis aanpassen, en krijgen we een Darwinistisch voordeel voor zij die het beste gedrag hanteren. Wat altijd toe te juichen is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 07:25   #102
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kunde zeker ne prijs voor krijgen, maar die zou ik, moest ik u zijn, nu wel niet aan iedereen laten zien zenne.
Beetje beschamend zou ik eerder denken als ik je bijdragen hier zo wat lees.
Veel beweren maar niet veel staven.
Best grappig moest het zo erg niet zijn, maar soit.
Ik post meer links naar bronnen in één topic dan u op het ganse forum.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:48   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wat het woord "collectief" wil zeggen. Een gekend verschijnsel: groupthink.

Wat ik toen ook gezegd heb: niks, op misschien wat vrijblijvende maatregelen na voor ouderen.

Als je niks weet, doe je niks. Dan kunnen de individuen zich naar eigen kennis aanpassen, en krijgen we een Darwinistisch voordeel voor zij die het beste gedrag hanteren. Wat altijd toe te juichen is.
Hebben ze in Griekenland een Darwinistisch voordeel ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 10:03   #104
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Toogpraat gelul. Als ge iets ernstig voorhebt wordt ge liever in een Belgisch hospitaal verzorgd dan in in een Grieks. Ik loop nochtans niet hoog op met België maar één ding is zeker op gebied van medische zorg staat België in de wereldtop.
Ik heb met België bitter weinig te maken, kom daar de laatse decennia niet vaak meer en heb ook nooit ergens een uitspraak gedaan over Belgische gezondheidszorg. Maar behalve voor beenbreuken en zo, kan ik mezelf en een aantal mensen rondom mij meestal veel beter behandelen dan met de rotzooi waarmee de farmaceutische maffia de bevolking vergiftigt.

Zelfs tegen malaria had ik op den duur geen farma-gif meer nodig.
Oud 25 mei 2020, 11:47   #105
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er gewoon mee stoppen dus.
Ok.

Wat is er nu aan het gebeuren in Duitsland ?
Daar hebben ze al een deel van de maatregelen opgeheven.

Of wat zou het meeste kosten.
1 week te vroeg de maatregelen opheffen en nadien terug naar af moeten gaan (= 2de lockdown) of geleidelijk aan afbouwen ?
Je begrijpt het niet dus echt niet hé? Aangezien een 2e lockdown totaal geen optie meer is, kan je maatregelen niet te vroeg lossen. Want of je ze nu lost volgende week, of volgende maand, een nieuwe piek komt er toch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 16:08   #106
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je begrijpt het niet dus echt niet hé? Aangezien een 2e lockdown totaal geen optie meer is, kan je maatregelen niet te vroeg lossen. Want of je ze nu lost volgende week, of volgende maand, een nieuwe piek komt er toch.
Ik begrijp het maar al te goed. Beter dan jij blijkbaar en dat doet pijn hé.
Oud 25 mei 2020, 17:01   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het maar al te goed. Beter dan jij blijkbaar en dat doet pijn hé.
Nee, want als je begrijpt dat een 2e lockdown geen optie is, dan zou je moeten begrijpen dat de eerste totaal zinloos was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 25 mei 2020, 17:08   #108
edwinp
Banneling

Standaard

Wetenschap is continu evolueren, politiek is continu nuanceren

We weten nu veel meer, de wintertoeristen zetten we in quaraintaine, de scholen blijven open, bedrijvigheid met gel en maskers, ziekenhuizen en woonzorgcentra in lockdown, reizen naar haarden verboden, meer moe(s)t dat niet zijn
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 17:09   #109
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, want als je begrijpt dat een 2e lockdown geen optie is, dan zou je moeten begrijpen dat de eerste totaal zinloos was.
Wat hebben we ondertussen al allemaal bijgeleerd over het virus ?
Daar al aan gedacht ?
Dan komt alles nu wel in een andere context te staan hé.
Als de eerste lockdown dan totaal zinloos was geweest waarom zijn dan bijna alle landen in de een of de andere vorm van een lockdown geweest denk je ?

Een lockdown heeft idd ook nadelen, en daarom moeten we nu voorkomen dat er een tweede kan komen.
Dat is de essentie en niets anders.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 mei 2020 om 17:13.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 17:16   #110
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar al aan gedacht ?
Als de eerste lockdown dan totaal zinloos was geweest waarom zijn dan bijna alle landen in de een of de andere vorm van een lockdown geweest denk je ?
Ik heb een Zweedse leverancier, die moet dringend zijn portfolio aan nieuwe produkten komen tonen, maar kan het niet. Tot 15 Juli geeft de Zweedse regering de raad om niet te reizen naar Europese landen.

Ze hebben zichzelf in een produktiestop moeten zetten, geen vraag naar produkten, geen leveringen van produkten. Als laatste in de Europese keten was geen lockout uitroepen immers geen probleem voor de Zweedse regering.
Ze zijn vanzelf wel stilgevallen door het stilvallen van de economie elders.

Laatst gewijzigd door dpg : 25 mei 2020 om 17:17.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 17:41   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2
Oud 25 mei 2020, 17:45   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar al aan gedacht ?
Zo goed als niks betreffende de besmettingen. Er is nog niet veel echt bruikbaar wetenschappelijk materiaal beschikbaar, en dat is geen wonder, men heeft het nagelaten om daar systematisch grootschalig onderzoek over te organiseren.

Waar zijn de papers die zeggen hoeveel een lockdown MET fietstochten toegelaten verschilt van een lockdown waarbij fietstochten verboden zijn ?

Waar zijn de papers die zeggen of je nu in een grootwarenhuis wel of geen maskers moet dragen ?

Waar hebben we de resultaten van de kans op besmetting op 1 meter, op 1.5 meter, op 2 meter, en met of zonder masker, en welk masker ?

Waar is al dat "bijgeleerde" ?
Oud 25 mei 2020, 17:45   #113
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar al aan gedacht ?

Een lockdown heeft idd ook nadelen, en daarom moeten we nu voorkomen dat er een tweede kan komen.
Dat is de essentie en niets anders.
Het concept collectieve waanzin is u vreemd en daar kan ik weinig aan veranderen natuurlijk. Het is ook moeilijk om in te zien als je zelf meegaat in dat collectief.
Oud 25 mei 2020, 17:45   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als laatste in de Europese keten was geen lockout uitroepen immers geen probleem voor de Zweedse regering.
Ze zijn vanzelf wel stilgevallen door het stilvallen van de economie elders.
Want de bedoeling van de lockdown was om de economie plat te leggen ?
Oud 25 mei 2020, 17:52   #115
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het concept collectieve waanzin is u vreemd en daar kan ik weinig aan veranderen natuurlijk. Het is ook moeilijk om in te zien als je zelf meegaat in dat collectief.
Alle landen ter wereld, of toch bijna allemaal, hebben verkeerde beslissingen genomen ?
Klinkt wat mij betreft serieus pretensieus en eerder van iemand die niet zo goed op de hoogte is van de situatie in zijn geheel wel te verstaan.
Oud 25 mei 2020, 17:54   #116
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo goed als niks betreffende de besmettingen. Er is nog niet veel echt bruikbaar wetenschappelijk materiaal beschikbaar, en dat is geen wonder, men heeft het nagelaten om daar systematisch grootschalig onderzoek over te organiseren. ...
Er zijn nu al landen die een vaccin hebben of het bijna hebben en jij beweert dat de wetenschap op haar gat is blijven zitten ?
Oud 25 mei 2020, 18:58   #117
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nu al landen die een vaccin hebben of het bijna hebben en jij beweert dat de wetenschap op haar gat is blijven zitten ?
Je moet eens zien wat ik hier bijna allemaal heb
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:12   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle landen ter wereld, of toch bijna allemaal, hebben verkeerde beslissingen genomen ?
Klinkt wat mij betreft serieus pretensieus en eerder van iemand die niet zo goed op de hoogte is van de situatie in zijn geheel wel te verstaan.

Je mag dat gerust prententieus noemen maar als je ziet wat de economische schade is, dan kan je eigenlijk alleen maar die conclusie trekken. We hebben een mensenjaar overgewaardeerd tov de standaard en nog geen klein beetje. We kiezen ervoor om zowat 100 levensjaren weg te gooien van anderen ten voordele van 1 levensjaar van een coronapatient. Jij kan dat normaal vinden, ik noem dat collectieve waanzin.

Met de 50 miljard die we nu vergooien aan het redden van een aantal bejaarden, hadden we veel nuttigere dingen kunnen doen. Hart en vaatziekten verminderen, verkeersinfrastructuur verbeteren etc etc. Het is een onwaarschijnlijk inefficient gebruik van middelen op een ongeziene schaal.
Oud 25 mei 2020, 19:23   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag dat gerust prententieus noemen maar als je ziet wat de economische schade is, dan kan je eigenlijk alleen maar die conclusie trekken. We hebben een mensenjaar overgewaardeerd tov de standaard en nog geen klein beetje. We kiezen ervoor om zowat 100 levensjaren weg te gooien van anderen ten voordele van 1 levensjaar van een coronapatient. Jij kan dat normaal vinden, ik noem dat collectieve waanzin.

Met de 50 miljard die we nu vergooien aan het redden van een aantal bejaarden, hadden we veel nuttigere dingen kunnen doen. Hart en vaatziekten verminderen, verkeersinfrastructuur verbeteren etc etc. Het is een onwaarschijnlijk inefficient gebruik van middelen op een ongeziene schaal.
Jouw ouders zijn nog niet bij die bejaarden ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:24   #120
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb met België bitter weinig te maken, kom daar de laatse decennia niet vaak meer en heb ook nooit ergens een uitspraak gedaan over Belgische gezondheidszorg. Maar behalve voor beenbreuken en zo, kan ik mezelf en een aantal mensen rondom mij meestal veel beter behandelen dan met de rotzooi waarmee de farmaceutische maffia de bevolking vergiftigt.

Zelfs tegen malaria had ik op den duur geen farma-gif meer nodig.
Zonder enige twijfel komen je patiënten van heinde en verre aanschuiven om je geneeskundige brouwsels te proberen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be