Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2020, 20:22   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik noem het geen hoax he. Er wordt wel gewoon gelogen over het feit dat het een dramatische pandemie zou zijn. Wat jij "bagateliseren" noemt, is gewoon de feiten eens op een rijtje plaatsen, en U zeggen dat wat men allemaal oplegt, en veroorzaakt van ambras,
1) niet in verhouding staat tot de werkelijke "dreiging" van die ziekte
2) niet kan werken om daar iets aan te doen

In vergelijking met de ramp die men dus leugenachtig maakt van covid-19, is de echte covid-19 epidemie inderdaad een bagatel. In vergelijking met de schade die men veroorzaakt, is covid-19 inderdaad een bagatel.

Maar ik ga niet zeggen dat er geen covid-19 ziekte is waar geen mensen ziek van worden en van dood gaan. Alleen is dat zo erg niet, en zeker niet in verhouding met wat men U wijsmaakt. Dat is dus inderdaad leugen en hoax.

Er is gewoon geen "verschrikkelijke pandemie" die zodanig veel schade zou veroorzaken dat we dat allemaal moeten doen ; maar meer nog, wat we doen verandert daar niet eens iets aan.

Als we nu geen maskers dragen, gaan er een zeker aantal doden en zieken vallen in de twee maanden die komen. Als we wel maskers dragen, cafe's sluiten en zo voort, dan gaat IDENTIEK HETZELFDE AANTAL doden en zieken vallen, maar gaat dat misschien 3 of 4 maanden duren. Of misschien 5.

Of misschien zelfs niet eens, en gaat het TOCH op 2 maanden voorbij zijn.

Alles bij elkaar is covid-19 min of meer 3 of 4 keer een gewone griep. Of misschien zelfs minder. Qua uiteindelijk aantal doden en dergelijke. En wat we ook doen, we gaan de nodige doden en zieken hebben. We kunnen enkel kiezen: met of zonder maatschappelijke schade door maatregelen.

In die laatste zin is "bagatelliseren" uiteindelijk wel nuttig. Want je kan kiezen van ziek te worden met schrik, of zonder schrik. Zonder schrik is beter, dat verandert toch niks aan het resultaat.
Ik begrijp niet dat er nog altijd mensen zijn die die pathetische imbeciel willen verdedigen.

Hij heeft in de USA een aanhang van het Eddy Wally type. Dat is de enige reden waarom hij verkozen is.
Oud 11 september 2020, 20:24   #102
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat er nog altijd mensen zijn die die pathetische imbeciel willen verdedigen.

Hij heeft in de USA een aanhang van het Eddy Wally type. Dat is de enige reden waarom hij verkozen is.
Ik begrijp dan weer niet, dat het bij veel mensen (media eigenlijk) niet daagt, dat hoe meer ze kappen op de man, hoe populairder hij wordt. De cynische kant van me denkt dan dat ze dat wel degelijk weten en net daarom naarstig verder kappen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 20:31   #103
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je inhoudloos gekakel begint een beetje aandoenlijk te worden.
Tijd om die poster van Bjorn naast die van Superman boven je bed eens in de vuilnis te gooien.

Trek je pakje aan en vlieg eens naar de US.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 20:32   #104
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik begrijp dan weer niet, dat het bij veel mensen (media eigenlijk) niet daagt, dat hoe meer ze kappen op de man, hoe populairder hij wordt.
Kun je ook aantonen dat "hoe meer men kapt op Trump, hoe populairder hij wordt" ?

Het zal me verbazen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 20:33   #105
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kun je ook aantonen dat "hoe meer men kapt op Trump, hoe populairder hij wordt" ?

Het zal me verbazen.
Wie is de huidige president van de Verenigde Staten?
Wie was het grootste mikpunt van spot naar aanloop van de vorige verkiezingen?

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 20:35   #106
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is de huidige president van de Verenigde Staten?
Donald Trump ?
Citaat:
Wie was het grootste mikpunt van spot naar aanloop van de vorige verkiezingen?
Hillary Clinton ?

Los daarvan antwoord je totaal niet op de vraag. Niet mee inzitten, je bent de enige niet. Weinig Trump-volgelingen durven en kunnen inhoudelijk debatteren.
Oud 11 september 2020, 20:38   #107
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Donald Trump ?

Hillary Clinton ?

Los daarvan antwoord je totaal niet op de vraag. Niet mee inzitten, je bent de enige niet. Weinig Trump-volgelingen durven en kunnen inhoudelijk debatteren.
M.i. was Trump het grootste mikpunt van spot hoor. Niet mee inzitten ...

Op basis waarvan trek je de conclusie dat ik aanhanger ben van de man? Louter en alleen omdat ik vaststel dat de man zijn populariteit vooral te danken heeft aan de media die hem net wil ondergraven? Ja, wat betreft inhoudelijk debatteren kan dat tellen.

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 20:38   #108
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dan weer niet, dat het bij veel mensen (media eigenlijk) niet daagt, dat hoe meer ze kappen op de man, hoe populairder hij wordt. De cynische kant van me denkt dan dat ze dat wel degelijk weten en net daarom naarstig verder kappen.
Trumpisten zullen Trumpisten blijven.

En niemand ‘kapt’ op Trump. Het volstaat om gewoon zijn eigen uitspraken weer te gevende.
Oud 11 september 2020, 20:48   #109
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een grote misvatting, maar verdere discussie als men met zulke lapidaire stellingen afkomt is nutteloos. U zou wel eens serieus kunnen verrast zijn wie allemaal voor Trump stemt. Die staan niet tussen die onnozelaars die in verkiezingsmeetings te zien zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 21:05   #110
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Trumpisten zullen Trumpisten blijven.

En niemand ‘kapt’ op Trump. Het volstaat om gewoon zijn eigen uitspraken weer te gevende.
Edoch, het is niet de juiste strategie om hem publiekelijk trachten te ridiculiseren. Trump-fans gaan dit juist zien als een teken dat ze op de juiste hebben gestemd. Hoe meer de "liberals" de kast worden opgejaagd hoe meer ze dat zien als een proeve van bekwaamheid.

Het is beter om uit te gaan van eigen kracht en serieux en te weerstaan aan de verleiding om in te pikken op Trump. Als je hem wil verslaan tenminste. Vergeet ook niet dat de modale Amerikaan een oeverloze sympathie heeft voor de underdog. Een cultuur van sarcasme kennen ze hier niet echt.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 september 2020 om 21:06.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 21:10   #111
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Louter en alleen omdat ik vaststel dat de man zijn populariteit vooral te danken heeft aan de media die hem net wil ondergraven?
Dit slaat nergens op.

Dat de media trouwens gretig op Trump zijn vele leugens, tegenstrijdigheden en nonsens springt, tja, dat kun je hen moeilijk kwalijk nemen. Of stel je voor dat het onder de mat geveegd wordt ?
Oud 11 september 2020, 21:11   #112
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Edoch, het is niet de juiste strategie om hem publiekelijk trachten te ridiculiseren. Trump-fans gaan dit juist zien als een teken dat ze op de juiste hebben gestemd.
Trump fans zien alles als een teken dat ze op de juiste gestemd hebben.
Oud 11 september 2020, 21:11   #113
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Edoch, het is niet de juiste strategie om hem publiekelijk trachten te ridiculiseren. Trump-fans gaan dit juist zien als een teken dat ze op de juiste hebben gestemd. Hoe meer de "liberals" de kast worden opgejaagd hoe meer ze dat zien als een proeve van bekwaamheid.

Het is beter om uit te gaan van eigen kracht en serieux en te weerstaan aan de verleiding om in te pikken op Trump. Als je hem wil verslaan tenminste. Vergeet ook niet dat de modale Amerikaan een oeverloze sympathie heeft voor de underdog. Een cultuur van sarcasme kennen ze hier niet echt.
Het heeft geen zin om ‘de echte Trumpfans’ met rationele argumenten te overtuigen. Die geloven gewoon mcEnany als ze zegt dat Trump niet gelogen heeft over Covid (ondanks de tapes).

Wat wel een impact kan hebben is de uitspraken van Trump over militairen.
Oud 11 september 2020, 21:12   #114
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Trump fans zien alles als een teken dat ze op de juiste gestemd hebben.
En toch zullen ze moeten overtuigd worden vh tegendeel als je niet exact dezelfde verkiezingsuitslag wil als 4 jaar geleden.
Oud 11 september 2020, 21:18   #115
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit slaat nergens op.

Dat de media trouwens gretig op Trump zijn vele leugens, tegenstrijdigheden en nonsens springt, tja, dat kun je hen moeilijk kwalijk nemen. Of stel je voor dat het onder de mat geveegd wordt ?
Men kan het vermelden in het nieuws, er desnoods even bij stilstaan, of men kan (zoals al te vaak) er non-stop over blijven doorgaan.

U hoeft uiteraard helemaal niets van me aan te nemen. Ik verkondig ook maar mijn kijk op het gebeuren. En wat dat betreft blijf ik ervan overtuigd dat de reden waarom Trump nu president is, niet zozeer Trump zelf is, maar de media/pers die hem naar aanloop van de presidentsverkiezingen al te veel aandacht hebben gegeven.

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 21:20   #116
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het heeft geen zin om ‘de echte Trumpfans’ met rationele argumenten te overtuigen. Die geloven gewoon mcEnany als ze zegt dat Trump niet gelogen heeft over Covid (ondanks de tapes).

Wat wel een impact kan hebben is de uitspraken van Trump over militairen.
Het heeft idd geen zin om Trump-aanhangers te doen geloven dat hij een oen is. Daarom zou ik helemaal geen gewag maken van hem maar een beleid voorstellen dat iedereen nauw aan het hart ligt. Veel Amerikanen zijn financieel geraakt door corona. Ik zou me daar vooral op toespitsen. En vooral argumenten ontkrachten dat je geen commie bent omdat je armoede wil bestrijden en ziekteverzekering betaalbaar en toegenkelijk wil maken. En dat het je geen fortuinen hoeft te kosten als je je kind verder wil laten studeren. Hamer daar vooral op.

Je gaat er de tandeloze, pruimtabak-kauwende hillbillie met zijn tweeloop niet mee overtuigen maar wel een pakje swing voters. Op voorwaarde dat je niet de laatdunkende, elitaire libtard gaat uithangen. Dan ga je het verkloten.
Oud 11 september 2020, 21:22   #117
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan het vermelden in het nieuws, er desnoods even bij stilstaan, of men kan (zoals al te vaak) er non-stop over blijven doorgaan.

U hoeft uiteraard helemaal niets van me aan te nemen. Ik verkondig ook maar mijn kijk op het gebeuren. En wat dat betreft blijf ik ervan overtuigd dat de reden waarom Trump nu president is, niet zozeer Trump zelf is, maar de media/pers die hem naar aanloop van de presidentsverkiezingen al te veel aandacht hebben gegeven.
Wat hier niet zo geweten is, is dat Trump een Reality Show figuur is. Een soort Van Rossem.
Oud 11 september 2020, 21:23   #118
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Je inhoudloos gekakel begint een beetje aandoenlijk te worden.
Tijd om die poster van Bjorn naast die van Superman boven je bed eens in de vuilnis te gooien.

Trek je pakje aan en vlieg eens naar de US.
dit. altijd die zelfde blinde propaganda onzin.

ik begrijp niet hoe je als europeaan zo geobsedeerd kan zijn door trump.
dat je als amerikaan door enkel naar cnn te kijken zo gek kan worden tot daar aan toe, maar als belg zo een haat ontwikkelen tegenover iemand die je nog nooit ontmoet hebt doet me toch een beetje twijfelen aan zijn mentale toestand.

ofwel is hij een troll account natuurlijk, dat kan ook nog.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 21:25   #119
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat hier niet zo geweten is, is dat Trump een Reality Show figuur is. Een soort Van Rossem.
Ik denk dat dit vrij goed geweten is hoor.

'You are fired!' is niet bepaald een ongekende uitspraak.

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 21:26   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft idd geen zin om Trump-aanhangers te doen geloven dat hij een oen is. Daarom zou ik helemaal geen gewag maken van hem maar een beleid voorstellen dat iedereen nauw aan het hart ligt. Veel Amerikanen zijn financieel geraakt door corona. Ik zou me daar vooral op toespitsen. En vooral argumenten ontkrachten dat je geen commie bent omdat je armoede wil bestrijden en ziekteverzekering betaalbaar en toegenkelijk wil maken. En dat het je geen fortuinen hoeft te kosten als je je kind verder wil laten studeren. Hamer daar vooral op.

Je gaat er de tandeloze, pruimtabak-kauwende hillbillie met zijn tweeloop niet mee overtuigen maar wel een pakje swing voters. Op voorwaarde dat je niet de laatdunkende, elitaire libtard gaat uithangen. Dan ga je het verkloten.
Inderdaad. Iedere partij spreekt voor de eigen aanhang.
Het is voor de Democraten gewoon een kwestie van voldoende mensen te mobiliseren om te stemmen. Of er veel swing voters zijn in de US weet ik eigenlijk niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be