Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2022, 10:13   #101
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
De azeri's gaan het werk afmaken wat de Turken eerder al meer begonnen; nml de totale uitroeiïng van het hele Armeense volk en de ontbinding van de staat Armenië. De recente aanvallen van Azerbeisjan op Armeense doelen in Armenië zelf duidt aan Bakoe uit is op grondgebied dat Bakoe niet toebehoort. De Armeniërs staan alleen, net als toen in 1915...Van Europa hoeven ze geen hulp te verwachten, die willen de gastoevoer niet op het spel zetten nml..
Ik heb altijd sympathie gehad voor de Armeense zaak (en nu nog). Maar je verliest nu eenmaal sympathie bij het Westen als je ervoor kiest de Krim-annexatie te erkennen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 10:45   #102
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde

siegfried1648's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb altijd sympathie gehad voor de Armeense zaak (en nu nog). Maar je verliest nu eenmaal sympathie bij het Westen als je ervoor kiest de Krim-annexatie te erkennen.
Het westen is altijd al een kampioen geweest in het wegkijken en hypocriet politiek beoefenen.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 11:04   #103
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De azeri's gaan het werk afmaken wat de Turken eerder al meer begonnen; nml de totale uitroeiïng van het hele Armeense volk en de ontbinding van de staat Armenië. De recente aanvallen van Azerbeisjan op Armeense doelen in Armenië zelf duidt aan Bakoe uit is op grondgebied dat Bakoe niet toebehoort. De Armeniërs staan alleen, net als toen in 1915...Van Europa hoeven ze geen hulp te verwachten, die willen de gastoevoer niet op het spel zetten nml..
Geef dan het goede voorbeeld. Steek uw aardappelmesje in de schede, gesp hem vast aan uw riem, vul je knapzak met enkele flesjes Heineken en gortepap, spring op uw Groninger Blaarkop en galoppeer in snelle draf richting Yerevan ter hulp als eerste van een Nederlandse vrijwillgersbrigade.
Oud 18 september 2022, 13:46   #104
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde

siegfried1648's schermafbeelding

Standaard

Azerbeidzjaanse militairen verkrachten, martelen en doden Armeense soldate: “Ultieme vorm van wreedheid”

Diverse media en het Armeense ministerie van Defensie melden dat Azerbeidzjaanse soldaten een Armeense soldate hebben verkracht en vermoord. De benen en vingers van de vrouw zouden zijn afgehakt. Een aantal van de afgehakte vingers werden in de mond van het dode lichaam gestoken. Het ontblote, verminkte lichaam van de vrouw werd op camera vastgelegd en door de Azeri zelf verspreid op sociale media.

Op de beelden is te zien dat de vrouw een oog mist en dat in de oogkas een steen is gezet. Op haar ontblote borsten en buik is een tekst geschreven. De man die de beelden maakt, zegt: “Kijk naar deze hoer, zij is een steen geworden.”

Terwijl men de gruweldaden begaat en filmt, is gelach te horen. De authenticiteit van de beelden is inmiddels bevestigd door het hoofd van de Armeense strijdkrachten, Edward Asyran.

Schending van internationaal recht
Tijdens een bezoek van een aantal diplomaten aan de beschoten stad Jermuk werd de video getoond. Asyran verklaarde daarbij: “Ik kan geen woorden vinden om te beschrijven wat ze gedaan hebben met deze Armeense soldate, dit is de ultieme vorm van wreedheid.” Ook zei Asyran dat geen enkele militaire macht het recht heeft dergelijke agressie tegenover de vijand te tonen en dat het een schending is van het internationale recht.

Twitter heeft de video waarin de misdaden worden begaan inmiddels verwijderd. Op de Instagram-pagina van The Armenian Report staat dat het om de 36-jarige vrouw Anush Abetyan zou gaan. Acht maanden geleden besloot zij bij het leger te gaan. De vrouw laat drie kinderen van 16, 15 en 4 jaar oud na.

https://palnws.be/2022/09/azerbeidzj...van-wreedheid/

waar blijft de EU nu met verontwaardiging? Sancties graag opleggen aan Azerbeidsjan..of is de gastoevoer meer waardevol dan de levens van de Armeense christelijke bevolking. Het antwoord laat zich raden
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 13:59   #105
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Azerbeidzjaanse militairen verkrachten, martelen en doden Armeense soldate: “Ultieme vorm van wreedheid”

Het ziet er inderdaad een horrorverhaal uit......Het zal interessant zijn te vernemen hoe de Azerbeidjaanse Krijgsauditoraat daarmee zal omgaan want dit soort zaken beschadigen het uniform en zijn bovendien gedragingen die ,indien getolereerd,een indrukwekkende gedisciplineerde strijdmacht kunnen veranderen in een grote bende "mannen met wapens" die uiteindelijk de strijd verliezen....ongeacht hun hoeveelheid uitrusting en hun aantallen...

Ik moet niet speculeren...
Ongeveer 2 etmalen rijden van mijn laptopje vandaan,in Europa nog,zien we hoe het Rusissche Leger,na het begaan van duizenden,zoniet tienduizenden feiten van gelijkaardige zwaarte,veranderd is in een reusachtige bende "mannen met wapens" en daarmee alle mogelijke standing,eer, en trots verloren hebben en.....v e r l i e z e n

Het niet meedogenloos ingrijpen van het Russische Krijgsauditoraat bij het eerste opduiken van feiten van ondiscipline heeft ENORME gevolgen gehad....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2022 om 14:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 17:29   #106
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heb je sympathie voor de 'Armeense zaak'?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 19:03   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ziet er inderdaad een horrorverhaal uit......Het zal interessant zijn te vernemen hoe de Azerbeidjaanse Krijgsauditoraat daarmee zal omgaan want dit soort zaken beschadigen het uniform en zijn bovendien gedragingen die ,indien getolereerd,een indrukwekkende gedisciplineerde strijdmacht kunnen veranderen in een grote bende "mannen met wapens" die uiteindelijk de strijd verliezen....ongeacht hun hoeveelheid uitrusting en hun aantallen...

Ik moet niet speculeren...
Ongeveer 2 etmalen rijden van mijn laptopje vandaan,in Europa nog,zien we hoe het Rusissche Leger,na het begaan van duizenden,zoniet tienduizenden feiten van gelijkaardige zwaarte,veranderd is in een reusachtige bende "mannen met wapens" en daarmee alle mogelijke standing,eer, en trots verloren hebben en.....v e r l i e z e n

Het niet meedogenloos ingrijpen van het Russische Krijgsauditoraat bij het eerste opduiken van feiten van ondiscipline heeft ENORME gevolgen gehad....
Dit is 'nieuws' van 't Palieterke hee...

In geen enkel ernstig medium is hier iets over te vinden. Geen enkel persagentschap maakt er melding van, als je de naam van die mevrouw intikt komt 't Palieterke als eerste zoekresultaat in Google...

Verder alleen maar websites van rariteiten & freakshows...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2022, 20:15   #108
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iran heeft 45,000 man gemobiliseerd naar de Aze-Arm grens. Pelosi naar de Armeense hoofdstad, Russische PM en voorzitter parlement naar Azerbeidzjan. Israël heeft zich inmiddels ook gemeld. Gisteravond een lading Israelische drones richting Bakoe.

Het wordt gezellig !
Oud 19 september 2022, 09:25   #109
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom heb je sympathie voor de 'Armeense zaak'?
Omdat het één van de volkeren is voor wie de recente geschiedenis echt niet gunstig is geweest.

Het stuk 'Armenië' dat overblijft is een armetierig stuk land met weinig mogelijkheden.
Oud 19 september 2022, 09:44   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het één van de volkeren is voor wie de recente geschiedenis echt niet gunstig is geweest.

Het stuk 'Armenië' dat overblijft is een armetierig stuk land met weinig mogelijkheden.
Ik heb mij altijd afgevraagd waar het (inderdaad echte) fenomeen vandaan komt dat wij sympathie hebben voor losers. Zoals ik zeg, ik ontken het bestaan van dat fenomeen niet. Maar ik vraag mij af waar zo een rariteit vandaan komt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2022 om 09:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2022, 09:52   #111
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb mij altijd afgevraagd waar het (inderdaad echte) fenomeen vandaan komt dat wij sympathie hebben voor losers. Zoals ik zeg, ik ontken het bestaan van dat fenomeen niet. Maar ik vraag mij af waar zo een rariteit vandaan komt.
Misschien iets instinctmatig? Zoals we een kleine baby of een puppy schattig vinden?

Nu, in het concrete geval van Armenië is het vooral omdat het een 'tegenstander' van Turkije is. Een sterker Azerbeidzjan is een sterker Turkije.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 september 2022 om 09:54.
Oud 19 september 2022, 12:46   #112
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vast en zeker. Maar het is niet alsof Armeniërs in de historie zelf geen landen hebben aangericht. Zeker tegen de Azerbeidzjanen.

Ik observeer dat vaker. Dat men in het westen nogal de neiging heeft sympathie te hebben voor de 'underdog'. Of het nu Koerden zijn, Palestijnen of Armeniërs. Het was dan ook schrikken toen er berichten kwamen dat Koerdische strijdgroepen Arabieren als tweederangsburgers gingen behandelen in de gebieden waar zij het voor het zeggen hadden (in Irak, Syrie). He! die arme Koerden!! ??
Oud 25 februari 2023, 08:31   #113
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is in Yerevan ook wel duidelijk,ze staan schaakmat,de krijgskansen zijn kompleet tegen hen gekeerd en ze hebben zelfs niet altijd meer toegang tot wat hen rest van Nagorno-Karabach doorheen die smalle (enkele kilometers) doorgang in dit geografisch uitdagende landschap.....

Vooral blijken Russische garanties en het lidmaatschap van de CSTO van bijzonder weinig waarde te zijn.De Russische militairen die als stabilisatiemacht verondersteld zijn op te treden doen dit met,laat ons zeggen,weinig enthousiasme.....Voor de Russen ligt Armenie ondertussen vrijwel buiten bereik en er zijn recent voor hen wel enige andere probleempjes opgedoken.(uit verschillende Kaukasusgebieden hebben de Russen al vrij veel militairen weggetrokken richting Oekraine overigens,ze VERZWAKKEN daar)....Zoals de kaarten er bij beginnen te liggen zijn het straks mogelijk de Russische militairen in Armenie die geisoleerd dreigen te raken,en al zeker in Nagorno-Karabach...

In ieder geval hebben Armeense politici,tegen de wil van harde nationalisten in Armenie zelf de koe bij de horens gevat,spreken met de Turken,hebben een schets van vredesvoorstel naar Bakoe gezonden....

https://english.alarabiya.net/News/w...ct-in-Karabakh

Dit conflict gaat overmorgen niet opgelost zijn,en taktisch heeft Armenie al verloren ,maar Azerbeydzjan heeft daarmee strategisch nog niet gewonnen,dat heb je pas als er VREDE en enigszins normale relaties kunnen zijn......de armeniers hebben ook nog troeven in handen hé...

De Russen gaan ongetwijfeld ook nog wel wat "diplomatieken" maar....who cares...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2023 om 08:34.
Oud 23 mei 2023, 05:25   #114
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het evolueert verder....mei 23

Er loopt een onderhandelingsproces tussen Armenie en Azerbeidzjan,met steun van Turkije,Rusland,.....

En het is blijkbaar al zo ver dat Armenie bereid is te erkennen dat Nagorno-Karabach onder Azeirbeidzjan zal vallen (wat strikt formeel ook de situatie is) met een reeks voorwaarden voor de aanwezige (Armeense-) bevolking...

Misschien,heel misschien,zien we daar een begin van de vorming van een Kaukasus samenwerking...Stel je voor dat de twee aartsvijanden daar een compromis en dan een samenwerking vinden.......

Andere naties kunnen daar naar kijken......en er ZIJN daar nog zo een paar van die gebiedjes

Laatst gewijzigd door kelt : 23 mei 2023 om 05:27.
Oud 19 september 2023, 18:12   #115
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

september 23..

Het is nu wel duidelijk dat Rusland als "garantor" van Armenie waardeloos is geworden...Die Russische troepen aldaar zijn net als Zweedse Blauwhelmen....irrelevant,bijna lachwekkend...

De Azeiri's zijn niet (meer) bang van de Russen,waarom zouden ze ook.Qua training en uitrusting staan ze ver voorbij het Russische leger en die Russen zitten bovendien ver van huis.Bovendien zijn het niet die Russen die ze moeten hebben maar het Armeense leger.

Het lijkt er momenteel op dat Nagorno-Karabach,de ganse enclave,binnen niet al te lange tijd weer Azerbeidzaans grondgebied zal zijn,mét of zonder Armeniers....(na minstens 1000 jaar.... )

De enige factor die de Azeiri's mogelijk kan weerhouden het nog grover te spelen is.....Iran...

We zouden nog de Ironische situatie kunnen krijgen dat plotsklaps Iraanse Revolutionaire wachters opduiken in de Zuidelijke Kaukasus....

Verschiet tegenwoordig van NIKS meer hé?

Laatst gewijzigd door kelt : 19 september 2023 om 18:16.
Oud 19 september 2023, 22:26   #116
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Je hebt nog een 12 tot 20 miljoen Azeri's die in Iran leven. Iran kan een "machtig" Azerbeidzjan missen als kiespijn.
Ik zie Iran nog wel het gat vullen van de Russen, vnl om de Azeri's duidelijk te maken wie de echte baas is in de regio.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 16:39   #117
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien genetisch, omdat chimpansees met rang 2 en 3, als ze samenwerken, de alfa chimpansee de kop kunnen inslaan?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 18:32   #118
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

20 september 2023 en verbijsterend,en hoopvol,nieuws komt door...

De gevechten die de laatste dagen weer opgelaaid waren,na een reeks wekenlange,en waarschijnlijk opzettelijk vrij zichtbare-,Azeiri troepenopbouw en wat artilleriedemonstraties met explosies tot in de hoofdplaats van de enclave toe.....liggen stil.

De Azeiri's en de Russen beweren dat de Armeense separatisten toegezegd hebben al hun wapens te overhandigen en gesprekken over de herintegratie van Nagorno Karabach aan te vangen....Armeense troepen,zo die zich nog zouden bevinden in de enclave,dienen te vertrekken....

In de Republiek Armenie ondertussen,die al politiek zo onstabiel is,wordt het straks pandemonium ongetwijfeld.

Maar er heeft in de achtergrond iets veel groters gespeeld,dat is duidelijk...en de "regionale machten" die in de achtergrond zitten,zijnde Rusland,Turkije en Iran ,die elk achter een van de partijen staan,hebben GEEN goesting om onderling te gaan vechten...Sedert Rusland maar een regionaal machtje is gebleken bovendien zullen de verhoudingen ook wat egaler zijn tussen Moskou,Teheran en Ankara.Ze gaan mekaar in die Zuidelijke Kaukasus trouwens nog NODIG hebben......

Ze hebben ervaring in zulke zaken want in Syrie zitten voornoemde drie in een zeer gelijkaardige delicate situatie.....en zijn inderdaad niet direct slaags geraakt....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 september 2023 om 18:38.
Oud 21 september 2023, 07:59   #119
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De Griekse analist Mercouris heeft historische sympathie voor Armenië maar tegelijk vraagt hij zich af of Armenië er wel goed aan gedaan heeft nieuwe vrienden gekozen te hebben in plaats van de bestaande vriendschap met Rusland.

In de eerste 18 minuten van deze video geeft hij zijn visie op de huidige situatie rond Nagorno-Karabakh.

https://m.youtube.com/watch?v=H5ZvqIIhMTc

Ik stel voor deze analyse naast de NATO geïnspireerde visie te leggen zoals hier geuit door Kelt bijvoorbeeld, om een beter oordeel te kunnen vormen.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 september 2023 om 08:00.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 08:16   #120
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Griekse analist Mercouris heeft historische sympathie voor Armenië maar tegelijk vraagt hij zich af of Armenië er wel goed aan gedaan heeft nieuwe vrienden gekozen te hebben in plaats van de bestaande vriendschap met Rusland.
Misschien scheelt er iets aan uw vertaling, maar een analist die het verschil niet kent tussen "vrienden" en "bondgenoten" is achterlijk.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be