![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ze zijn niet dood dus het is een groot complot en iedereen doet maar op alsof er niks aan de hand is!
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ook op iets anders wijzen hoor. K'zal maar niet zeggen wat.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 november 2020 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel 'goed' ... Moet u zich voorstellen, (moeten wij ons voorstellen) hoe de politieke klasse zich de dag van vandaag moet voelen. Wat voor een macht haar werd toegeworpen - of zij zich heeft toegeëigend - in maart. Mijn politieke 'interesse' gaat een kleine vijftig jaar terug, maar nooit had ik deze usurpatie - in de westerse wereld - voor mogelijk gehouden. Bangelijk.
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele van die mensen heeft blijvende gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige vraag is hoe daarop te reageren. Dan moet je de situatie niet vergelijken met "stel dat er geen virus was". Dat is idioot want die situatie bestaat niet. Je moet je afvragen: ten aanzien van alle realistische manieren van handelen, welke is de kosten-baten analyse van elke mogelijke strategie ? En dan die kiezen met de hoogste kosten-baten. Dat wil niet zeggen dat die gelijk is aan die "zonder virus", want dat virus is er nu eenmaal. Het spreekt vanzelf dat de ideale manier van doen is: de epidemie tegenhouden zonder noemenswaardig effect op de maatschappij. Z-Korea lijkt daarin te lukken. Maar van zodra men zware kosten aan de maatschappij gaat opleggen, moet men zich afvragen of dat wel de moeite waard is. Levensjaren zijn niet oneindig veel waard, zeker niet als ze anderen hun levensjaren verknoeien, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs volgens Biden supporters is de pandemie voorbij nu dat ze gewonnen hebben.
https://youtu.be/cFCWvOQFJ-c?t=18 Zijn dat nu ook moordenaars? ![]() . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 8 november 2020 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de tienduizenden 3d graphics. En ook niet zomaar een virus als vergelijk.
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben waarschijnlijk besmet geraakt op een zaterdag, 6 dagen later getest en nog eens 2 dagen later positief resultaat gekregen. Intussen woonde en sliep ik met mijn vrouw, heb met mijn volwassen zonen geleefd en heb ik 3 volledige dagen met telkens een andere groep mensen in een vergaderzaal doorgebracht. Niemand van hen heeft positief getest.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, ik denk niet dat je op internet 1 echte foto kunt vinden. Alleen computer gesimuleerde beelden. En als je die bekijkt zouden er wel 1000 verschillende coronavirussen zijn nu. Een met lange toeters, korte toeters, met stekels,....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een collega die positief was 2 weken geleden, maar zelf heeft hij maar een lichte snotvalling gehad. Hij heeft het opgedaan bij een familie bijeenkomst waar 1 persoon achteraf positief testte, en 6 op de 7 mensen die "contact" waren, zijn positief geweest nadien. We hadden dat in het begin in maart/april ook gezien: er zijn blijkbaar heel specifieke omstandigheden die enorme besmettingen toelaten, en in andere omstandigheden gebeurt er niet veel. Ja, er zijn theorieen over luchtvochtigheid en temperatuur en dergelijke. Maar weten doen we het nog altijd niet. Dat is bijzonder idioot van dat niet te weten, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke cel ? Een virus is te klein om door een microscoop te bekijken he. Enkel met een electronenmicroscoop kan je dat "zien", aar daar kan je niet door "kijken". Dat is een reconstructie van een meetproces.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, evenwicht zal uiteindelijk toch bereikt worden he. Of die nu vandaag stijgen, of over 3 weken, maakt niks uit, niewaar. Uiteindelijk moet een zeker aantal mensen het betrappen. Ideaal zo jong mogelijke mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet er wel bij zeggen dat ze weliswaar alle symptomen had maar nooit getest is geweest want ze was in de weken ervoor niet in een risicogebied geweest. Dokter kon enkel zeggen dat het een virus was maar geen griep. Daar is het trouwens volgens mij mis gegaan in het begin. Veel te weinig getest en zo totaal geen idee waar het virus circuleerde.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 van de redenen waarom het hier en vooral Luik zo hard is gegaan zou trouwens geweest zijn omdat de studenten in het weekend naar huis gingen. Virologen hadden dit nochtans afgereden. Hadden de studenten zich een maand uitgeleefd hebben zonder dat ze met hun ouders en grootouders in contact waren gekomen, situatie zou anders geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat natuurlijk niks veranderen aan het gegeven dat, maatregelen of niet, toch een behoorlijke fractie van de bevolking het zal opgedaan hebben. Ik heb al enkele keren herhaald dat het ongewenst zijn van een epidemie die niet doet stoppen. En dat er veel meer mensen zijn die geen corona zullen opdoen, of die corona opdoen en daar GEEN zware gevolgen aan hebben. Al die mensen verliezen een deel van hun levensjaar met al dat gemaatregel, en winnen daar niks bij. De som van al die verloren levensjaren is gigantisch, en zelfs met die long covid slachtoffers denk ik niet dat het in de verste verte gecompenseerd zal worden, *vooral omdat men uiteindelijk maar weinig mensen van besmetting zal redden* met dat gemaatregel. Dat zie je nu toch: allen die vandaag besmet zijn in deze tweede golf, werden NUTTELOOS beschermd tijdens de eerste lockdown he. Want ze hebben het nu toch vast. Voor hen is die eerste lockdown totaal nutteloos geweest. De mensen die tijdens een derde golf besmet zullen worden, hebben niks gehad aan hun 'bescherming' tijdens die eerste lockdown, en tijdens deze lockdown: uiteindelijk zijn ze toch ziek geworden. Waarschijnlijk zit Belgie nu al goed over de 20% van de bevolking die het al gehad heeft. Misschien zelfs meer. Voor al die mensen is al dat gemaatregel dus 100% perfect zinloos geweest. Dus voor welk volk gaat het uiteindelijk nog "nut" gehad hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De goeie werkwijze is inderdaad van de mensen die het meeste risico vormen, zowel voor het sterven, als voor belasting op de gezondheidszorg, af te zonderen in de mate van het mogelijke. Maar wat deden wij ? Vingertje wijzen naar stoute studenten. En je hebt perfect gelijk: hoe meer die zichzelf besmet zouden gehad hebben in het begin van 't jaar terwijl ze NIET naar huis gingen, hoe veiliger het voor hun ouders nadien was. Maar nee, we moesten absoluut BELETTEN dat studenten zich SNEL gingen besmetten, we moesten dat UITSMEREN zodat ze zeker vroeg of laat anderen zouden besmetten. Gans de zomer hebben we ze gepest. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2020 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |