Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2020, 01:22   #101
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, daar zit wel iets in. Zo heb ik de existentiele twijfel dat ik toch wel heel zwaar ziek zou kunnen zijn. Ik heb eigenlijk meer schrik van zwaar ziek te zijn dan van dood te gaan, dat laatste is iets waar ik eigenlijk geen problemen mee heb. Ik ben niet graag zwaar ziek. En ergens zegt er iets in mij dat karma a bitch is. Mocht ik weten welk ziektepatroon mij wacht, dan zou het inderdaad cooler zijn. Onder de 40 zou ik mij geen zorgen maken. Aan mijn leeftijd (lichtjes 50+) is het grijzer.

Dus, als ik deel zou kunnen uitmaken van zij die van de anderen hun groepsimmuniteit profiteren, sla ik het aanbod niet af !

Maar ik ga daarvoor geen essentiele dingen laten. En het zou bij mij niet opkomen om van anderen hiervoor iets te eisen (tenzij misschien van mij te informeren als ze ziek zijn en het weten, voor ik zomaar bij hen ga).

Ik ben er altijd van uit gegaan dat als ik iets betrap, dat komt door wat ik zelf doe.
Verschillende kennissen van mij kunnen al maanden maar 6 uur per dag actief zijn. Corona heeft hun helemaal uitgeput. Ze hebben 13 uur nachtrust nodig en bij de minste inspanning zijn ze buiten adem.

Maar ze zijn niet dood dus het is een groot complot en iedereen doet maar op alsof er niks aan de hand is!
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 01:36   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Verschillende kennissen van mij kunnen al maanden maar 6 uur per dag actief zijn. Corona heeft hun helemaal uitgeput. Ze hebben 13 uur nachtrust nodig en bij de minste inspanning zijn ze buiten adem.

Maar ze zijn niet dood dus het is een groot complot en iedereen doet maar op alsof er niks aan de hand is!

Kan ook op iets anders wijzen hoor.

K'zal maar niet zeggen wat.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 november 2020 om 01:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 07:45   #103
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, nu kunnen ze het land dichtsmijten en vrijheden beperken voor gelijk wat ze maar willen. Het volgende staat al in de stijgers, global warming.
Dat heeft u goed gezien.
Alhoewel 'goed' ...
Moet u zich voorstellen, (moeten wij ons voorstellen) hoe de politieke klasse zich de dag van vandaag moet voelen.

Wat voor een macht haar werd toegeworpen - of zij zich heeft toegeëigend - in maart.
Mijn politieke 'interesse' gaat een kleine vijftig jaar terug, maar nooit had ik deze usurpatie - in de westerse wereld - voor mogelijk gehouden.
Bangelijk.
Oud 8 november 2020, 07:47   #104
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat heeft u goed gezien.
Alhoewel 'goed' ...
Moet u zich voorstellen, (moeten wij ons voorstellen) hoe de politieke klasse zich de dag van vandaag moet voelen.

Wat voor een macht haar werd toegeworpen - of zij zich heeft toegeëigend - in maart.
Mijn politieke 'interesse' gaat een kleine vijftig jaar terug, maar nooit had ik deze usurpatie - in de westerse wereld - voor mogelijk gehouden.
Bangelijk.
Idem, het werd in een weekendje beslist, al wat ze moeten doen is de bevolking bang maken voor iets dat anders nauwelijks ging opvallen. Schrikbarend hoe makkelijk dat gaat.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 07:55   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er zo geen. Er zijn er wel, dat zie ik in publicaties. Maar ik ken er persoonlijk geen. In totaal ken ik nu al wel een 20-tal mensen die het gehad hebben persoonlijk. Slechts 1 geval daarvan heeft ziekenhuis nodig gehad.
Geen enkele van die mensen heeft blijvende gevolgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 07:59   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zwart-wit voorstelling toch. Niemand zegt (op mambo na) dat er niks aan de hand is. Er is een corona virus dat de ronde doet.

De enige vraag is hoe daarop te reageren. Dan moet je de situatie niet vergelijken met "stel dat er geen virus was". Dat is idioot want die situatie bestaat niet.

Je moet je afvragen: ten aanzien van alle realistische manieren van handelen, welke is de kosten-baten analyse van elke mogelijke strategie ? En dan die kiezen met de hoogste kosten-baten. Dat wil niet zeggen dat die gelijk is aan die "zonder virus", want dat virus is er nu eenmaal.

Het spreekt vanzelf dat de ideale manier van doen is: de epidemie tegenhouden zonder noemenswaardig effect op de maatschappij. Z-Korea lijkt daarin te lukken.

Maar van zodra men zware kosten aan de maatschappij gaat opleggen, moet men zich afvragen of dat wel de moeite waard is. Levensjaren zijn niet oneindig veel waard, zeker niet als ze anderen hun levensjaren verknoeien, he.
Oud 8 november 2020, 11:07   #107
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Zelfs volgens Biden supporters is de pandemie voorbij nu dat ze gewonnen hebben.

https://youtu.be/cFCWvOQFJ-c?t=18

Zijn dat nu ook moordenaars?

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 8 november 2020 om 11:16.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 13:06   #108
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs volgens Biden supporters is de pandemie voorbij nu dat ze gewonnen hebben.

.
Of het moordenaars zijn daar heb ik géén idee van maar er is wel een serieuze hoek af van die kiezers.
Oud 8 november 2020, 13:10   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of het moordenaars zijn daar heb ik géén idee van maar er is wel een serieuze hoek af van die kiezers.
Waarom ? De meesten riskeren niet veel van corona he.
Oud 8 november 2020, 13:47   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zwart-wit voorstelling toch. Niemand zegt (op mambo na) dat er niks aan de hand is. Er is een corona virus dat de ronde doet.

De enige vraag is hoe daarop te reageren. Dan moet je de situatie niet vergelijken met "stel dat er geen virus was". Dat is idioot want die situatie bestaat niet.

Je moet je afvragen: ten aanzien van alle realistische manieren van handelen, welke is de kosten-baten analyse van elke mogelijke strategie ? En dan die kiezen met de hoogste kosten-baten. Dat wil niet zeggen dat die gelijk is aan die "zonder virus", want dat virus is er nu eenmaal.

Het spreekt vanzelf dat de ideale manier van doen is: de epidemie tegenhouden zonder noemenswaardig effect op de maatschappij. Z-Korea lijkt daarin te lukken.

Maar van zodra men zware kosten aan de maatschappij gaat opleggen, moet men zich afvragen of dat wel de moeite waard is. Levensjaren zijn niet oneindig veel waard, zeker niet als ze anderen hun levensjaren verknoeien, he.
Ik zou zo een cel onder de microscoop graag eens zien.
Niet de tienduizenden 3d graphics.
En ook niet zomaar een virus als vergelijk.
Oud 8 november 2020, 13:53   #111
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ? De meesten riskeren niet veel van corona he.
Ik stel me soms ook vragen bij de besmettelijkheid.
Ik ben waarschijnlijk besmet geraakt op een zaterdag, 6 dagen later getest en nog eens 2 dagen later positief resultaat gekregen.
Intussen woonde en sliep ik met mijn vrouw, heb met mijn volwassen zonen geleefd en heb ik 3 volledige dagen met telkens een andere groep mensen in een vergaderzaal doorgebracht.
Niemand van hen heeft positief getest.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 14:01   #112
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niet de tienduizenden 3d graphics.
En ook niet zomaar een virus als vergelijk.
Inderdaad, ik denk niet dat je op internet 1 echte foto kunt vinden. Alleen computer gesimuleerde beelden. En als je die bekijkt zouden er wel 1000 verschillende coronavirussen zijn nu. Een met lange toeters, korte toeters, met stekels,....
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 14:39   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik stel me soms ook vragen bij de besmettelijkheid.
Ik ben waarschijnlijk besmet geraakt op een zaterdag, 6 dagen later getest en nog eens 2 dagen later positief resultaat gekregen.
Intussen woonde en sliep ik met mijn vrouw, heb met mijn volwassen zonen geleefd en heb ik 3 volledige dagen met telkens een andere groep mensen in een vergaderzaal doorgebracht.
Niemand van hen heeft positief getest.
Wel, als je zo goed als asymptomatisch bent geweest, dan ben je in principe ook niet heel erg besmettelijk. En ja, het is eigenaardig dat men met jonge mensen geen experimenten heeft gedaan, maar het grootste mysterie blijft nog altijd in welke omstandigheden men besmettingen overdraagt en wanneer niet. Trouwens, wie zegt dat mensen rondom U eigenlijk al niet immuun zijn ? Ze hoeven niet eens anti lichamen te hebben tegen corona he. Zij hebben misschien een andere vorm van resistentie.

Ik heb een collega die positief was 2 weken geleden, maar zelf heeft hij maar een lichte snotvalling gehad. Hij heeft het opgedaan bij een familie bijeenkomst waar 1 persoon achteraf positief testte, en 6 op de 7 mensen die "contact" waren, zijn positief geweest nadien.

We hadden dat in het begin in maart/april ook gezien: er zijn blijkbaar heel specifieke omstandigheden die enorme besmettingen toelaten, en in andere omstandigheden gebeurt er niet veel. Ja, er zijn theorieen over luchtvochtigheid en temperatuur en dergelijke. Maar weten doen we het nog altijd niet. Dat is bijzonder idioot van dat niet te weten, he.
Oud 8 november 2020, 14:40   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Welke cel ? Een virus is te klein om door een microscoop te bekijken he. Enkel met een electronenmicroscoop kan je dat "zien", aar daar kan je niet door "kijken". Dat is een reconstructie van een meetproces.
Oud 8 november 2020, 14:50   #115
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Slim is het in ieder geval niet. Cijfers gaan daar dus weer serieus stijgen de volgende weken.
Oud 8 november 2020, 14:52   #116
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Slim is het in ieder geval niet. Cijfers gaan daar dus weer serieus stijgen de volgende weken.
Wel, evenwicht zal uiteindelijk toch bereikt worden he. Of die nu vandaag stijgen, of over 3 weken, maakt niks uit, niewaar. Uiteindelijk moet een zeker aantal mensen het betrappen. Ideaal zo jong mogelijke mensen.
Oud 8 november 2020, 14:55   #117
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken er zo geen. Er zijn er wel, dat zie ik in publicaties. Maar ik ken er persoonlijk geen. In totaal ken ik nu al wel een 20-tal mensen die het gehad hebben persoonlijk. Slechts 1 geval daarvan heeft ziekenhuis nodig gehad.
Geen enkele van die mensen heeft blijvende gevolgen.
Ik ken er ook zo. Als je na 6 maanden als 40-jarige nog altijd met moeite de trap op kunt, dan lijkt er me toch iets meer aan de hand dan een gewoon griepje. Ik spreek trouwens over iemand die perfect gezond was.

Ik moet er wel bij zeggen dat ze weliswaar alle symptomen had maar nooit getest is geweest want ze was in de weken ervoor niet in een risicogebied geweest. Dokter kon enkel zeggen dat het een virus was maar geen griep.

Daar is het trouwens volgens mij mis gegaan in het begin. Veel te weinig getest en zo totaal geen idee waar het virus circuleerde.
Oud 8 november 2020, 15:01   #118
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, evenwicht zal uiteindelijk toch bereikt worden he. Of die nu vandaag stijgen, of over 3 weken, maakt niks uit, niewaar. Uiteindelijk moet een zeker aantal mensen het betrappen. Ideaal zo jong mogelijke mensen.
Als die jonge mensen dan geen contact met oudere mensen zouden hebben, zou dat ideaal geweest zijn. Maar blijkbaar zit zo de wereld niet in elkaar, generaties komen bij elkaar, constant.

1 van de redenen waarom het hier en vooral Luik zo hard is gegaan zou trouwens geweest zijn omdat de studenten in het weekend naar huis gingen. Virologen hadden dit nochtans afgereden.

Hadden de studenten zich een maand uitgeleefd hebben zonder dat ze met hun ouders en grootouders in contact waren gekomen, situatie zou anders geweest zijn.
Oud 8 november 2020, 15:05   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken er ook zo. Als je na 6 maanden als 40-jarige nog altijd met moeite de trap op kunt, dan lijkt er me toch iets meer aan de hand dan een gewoon griepje. Ik spreek trouwens over iemand die perfect gezond was.
Juist. Dat zijn dus ook mensen die kwaliteitslevensjaren verloren hebben. Ik heb echter totaal geen cijfers over hoeveel dat er nu zijn.

Dat gaat natuurlijk niks veranderen aan het gegeven dat, maatregelen of niet, toch een behoorlijke fractie van de bevolking het zal opgedaan hebben. Ik heb al enkele keren herhaald dat het ongewenst zijn van een epidemie die niet doet stoppen. En dat er veel meer mensen zijn die geen corona zullen opdoen, of die corona opdoen en daar GEEN zware gevolgen aan hebben. Al die mensen verliezen een deel van hun levensjaar met al dat gemaatregel, en winnen daar niks bij. De som van al die verloren levensjaren is gigantisch, en zelfs met die long covid slachtoffers denk ik niet dat het in de verste verte gecompenseerd zal worden, *vooral omdat men uiteindelijk maar weinig mensen van besmetting zal redden* met dat gemaatregel.

Dat zie je nu toch: allen die vandaag besmet zijn in deze tweede golf, werden NUTTELOOS beschermd tijdens de eerste lockdown he. Want ze hebben het nu toch vast. Voor hen is die eerste lockdown totaal nutteloos geweest.

De mensen die tijdens een derde golf besmet zullen worden, hebben niks gehad aan hun 'bescherming' tijdens die eerste lockdown, en tijdens deze lockdown: uiteindelijk zijn ze toch ziek geworden.

Waarschijnlijk zit Belgie nu al goed over de 20% van de bevolking die het al gehad heeft. Misschien zelfs meer. Voor al die mensen is al dat gemaatregel dus 100% perfect zinloos geweest. Dus voor welk volk gaat het uiteindelijk nog "nut" gehad hebben ?
Oud 8 november 2020, 15:06   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hadden de studenten zich een maand uitgeleefd hebben zonder dat ze met hun ouders en grootouders in contact waren gekomen, situatie zou anders geweest zijn.
Tiens, ge begint het te snappen.

De goeie werkwijze is inderdaad van de mensen die het meeste risico vormen, zowel voor het sterven, als voor belasting op de gezondheidszorg, af te zonderen in de mate van het mogelijke.

Maar wat deden wij ? Vingertje wijzen naar stoute studenten. En je hebt perfect gelijk: hoe meer die zichzelf besmet zouden gehad hebben in het begin van 't jaar terwijl ze NIET naar huis gingen, hoe veiliger het voor hun ouders nadien was.

Maar nee, we moesten absoluut BELETTEN dat studenten zich SNEL gingen besmetten, we moesten dat UITSMEREN zodat ze zeker vroeg of laat anderen zouden besmetten. Gans de zomer hebben we ze gepest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2020 om 15:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be