Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2020, 18:50   #101
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De meeste ziekenhuizen kunnen het niet meer aan: hun personeel is moe, doodmoe !
Dan laat je rusthuis corona patienten uitzieken inhet rusthuis onder toezicht van een dokter. In plaats van andere zieken en jongeren op te offeren.

Al wat je bereikt is die mensen in hun laatste jaar wat langer op te sluiten, 70+% wil dood, nog meer dan vroeger door de corona maatregelen.

Denk toch eens na zeg.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:52   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan laat je rusthuis corona patienten uitzieken inhet rusthuis onder toezicht van een dokter. In plaats van andere zieken en jongeren op te offeren.

Al wat je bereikt is die mensen in hun laatste jaar wat langer op te sluiten, 70+% wil dood, nog meer dan vroeger door de corona maatregelen.

Denk toch eens na zeg.
Er is een verschil tussen uitzieken en behandelen. Denk je dat er alleen op IC mensen aan zuurstof liggen?
Oud 29 oktober 2020, 19:02   #103
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is een verschil tussen uitzieken en behandelen. Denk je dat er alleen op IC mensen aan zuurstof liggen?
Hoogbejaarden moet je niet intuberen, dat is al iets wat duidelijk moet zijn. Totaal nutteloos in de huidige situatie.

De zuurstof die je moet geven is gewoon lucht die mechanisch gegeven wordt, dat is alles. Dat kan ook in een rusthuis gegeven worden, ze hadden genoeg tijd om voor te bereiden. Probleem is alleen als de bejaarde niet overweg kan met zo'n mondmasker of neuspluggen, en dan gaan ze intuberen.

Het kan perfect en je moet er gewoon mee akkoord gaan dat er iets meer doden gaan zijn, idem voor mensen met de fiets te laten rijden, trappen niet verbieden, roken toelaten, drank toelaten, Mc Donnald toelaten, enz enz.

Covid-19 is 1-malig maar cigaretten doden jaarlijks bijna evenveel mensen. Toch laten we dit toe, net zoals ziekten zoals griep en verkoudheden omdat we er nu eenmaal mee gewoon zijn geraakt. Mensen gaan dood, punt.
Oud 29 oktober 2020, 19:06   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
ik wil absoluut niet discrimineren, maar er zijn 2 oplossingen.

Lockdown voor de +65 jarigen en lockdown voor iedereen. Alleen egoisten kiezen de 2de optie
Niet alleen +65 zijn slachtoffer
Laat die +65 in strikte quarantaine en de rest op z'n beloop en de ic bedden gaan ook gevuld geraken

Citaat:
Ik en alle min 50 jarige zijn niet het probleem omdat wij de ziekenhuizen niet gaan overbelasten, maar wij moeten wel gaan werken en onze kinderen moeten wel naar school. DUs wij hebben geen keuze om daar niet besmet te worden.
Ge 'liegt' ergens als de pest hé
GIJ en de -50 jarigen zijn evenzeer het probleem dat ziekenhuizen overbelast kunnen geraken
klik
Het zou enkel wat uitstel van executie zijn voor ge terug aan die 2000 komt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 19:08   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
2!
awel ik zou zeggen dat we dat experiment eens zouden moeten overdoen ...gewoon maar om de betweters de mond te snoeren
IEDEREEN IEDEREEN hé....dus dat zijn de -50 jarigen ook die net hier roepen voor vrijheid blijheid en de 65+ jarigen willen opsluiten
Oud 29 oktober 2020, 19:09   #106
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nm.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 oktober 2020 om 19:13.
Oud 29 oktober 2020, 19:12   #107
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het zijn dus niet de +65sters die u besmetten maar uw collegas op uw werk en die zijn dus tussen de 18 en de 65.
Onbegrijpelijk hé dat ze altijd ergens een zondebok moeten uitpikken.
Nu zouden het de ouderen zijn, daarvoor waren het de Turken, daarvoor de illegalen die het zouden binnengebracht hebben.
Oud 29 oktober 2020, 19:16   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ze kunnen ook gewoon thuisblijven, de zieken uitzieken tot ze genezen zijn, de zwakkeren, de ouderen en de doodsbange(n).

De jonge, sterke, niet tot 'n risicogroep behorenden moeten nu eenmaal de economie, de maatschappij draaiende houden.
Zoniet zal er geen economie ergo gezondheidszorg meer zijn.
Voor niemand, ook voor de ouderen & zwakkeren niet.
Vooral voor hen niet.
ge bedoelt die -50 jarigen die binnen dit en twee weken de ic-bedden in ziekenhuizen evenzeer gaan overbelasten ?
Of gaan we die gewoon wat laten uitzweten ?
Oud 29 oktober 2020, 19:22   #109
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ge bedoelt die -50 jarigen die binnen dit en twee weken de ic-bedden in ziekenhuizen evenzeer gaan overbelasten ?
Of gaan we die gewoon wat laten uitzweten ?
Die stoere gasten die het allemaal overdreven vinden gaan ‘hun’’ plaatsje op IC niet opgeven voor een ouwe zak.
Vergeet dat maar, zij hebben het recht om de maatregelen te negeren en hebben op IC voorrang.
Oud 29 oktober 2020, 19:29   #110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de vraag is, wat je zou kiezen uit 2 volgende opties wetende dat beide oplossingen het probleem zouden oplossen van overbezetting ziekenhuis.

oplossing 1:
de +65jarige + risico gevallen in lockdown voor 1 maand. Economie blijft doordraaien.

Oplossing 2:
iedereen een maand in lockdown. Economie naar de vaantjes
Dat noemen ze dan een valse vergelijking

Citaat:
Eigenlijk is er voor de +65 jarige geen verschil, want in beide gevallen zitten ze 1 maand in lockdown. En ik zeg dan dat oplossing 2 kiezen egoïstisch is. Denk aan Salomonsoordeel.
Weer een ronduit schandalig voorstel hé
Die +65 jarigen die het niet nu/nooit gaan krijgen krijgen strafstudie omwille van diegenen die het wel nu zouden gaan krijgen.
Compleet maf hé en ook valselijk daar er eveneens een hoop 65+ de economie draaiende houden
Btw wat is je fetisj ? Waarom niet op -45 & +45 stellen ?
Oud 29 oktober 2020, 19:34   #111
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hoeveel jongeren (de generatie voor de huidige bejaarden) hebben hun vrijheden, zelfs hun leven (op)gegeven zodat die bejaarden in vrijheid konden leven.
Zij hebben die vrijheden gehad, nu willen ze die van de volgende generatie beknotten?
Wat een onnozel redenering
Dan kunt ge evenzeer een pleidooi houden voor verplicht euthanaseren (los van corona) vanaf 70 of zo om de jongeren wat plaats & ruimte te gunnen

Citaat:
Maar nee, de keuze is aan hen.
Ben je doodsbenauwd voor besmetting, blijf dan gewoon thuis.
Dat geldt dan voor de rest ook hé
Blijft ! ....het lost geen zak op hé
Als iedereen die niet doodsbang is niet gaat binnenblijven evenzeer op complete vrijheid is gesteld en denkt in termen dat de ander zich dan maar moet beschermen of thuisblijven dan zaten we al weken geleden over de max capaciteit tjokvol met -30 jarigen die zich ongenaakbaar voelden.
Oud 29 oktober 2020, 19:35   #112
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou 4 keer zo lang duren. Dan zouden er ruw geschat eerst 5 miljoen mensen moeten besmet zijn.

En dat komt al een stuk hoger dan hetgeen we denken nodig te hebben voor groepsimmuniteit.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 19:35   #113
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk hé dat ze altijd ergens een zondebok moeten uitpikken.
Nu zouden het de ouderen zijn, daarvoor waren het de Turken, daarvoor de illegalen die het zouden binnengebracht hebben.
Ik zeg nergens dat de +65 jarige de oorzaak zijn van het probleem (andere groepen misschien wel) maar het zijn wel zij die de meeste kans hebben om te ernstig ziek te worden of te sterven. Lees uw eigen artikel in uw link verder. Dus we moeten er voor zorgen dat die niet besmet geraken. En volgens jullie is de oplossing iedereen op te sluiten wetende dat het voor de oudere geen enkel verschil maakt want ze worden ook opgesloten. Waar zie jij het verschil tussen een maand lockdown en een maand lockdown?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 19:37   #114
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen +65 zijn slachtoffer
Laat die +65 in strikte quarantaine en de rest op z'n beloop en de ic bedden gaan ook gevuld geraken

Ge 'liegt' ergens als de pest hé
GIJ en de -50 jarigen zijn evenzeer het probleem dat ziekenhuizen overbelast kunnen geraken
klik
een link naar een artikel van maart. Ge had evengoed een artikel uit 1919 kunnen linken...

Het grote probleem is dat ge op geen enkele manier cijfers kunt vastkrijgen over de leeftijd van gehospitaliseerden. Niet via sciensano, en niet via epistat.

Citaat:
ik betwijfel dat ten zeerste
Oud 29 oktober 2020, 19:38   #115
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg nergens dat de +65 jarige de oorzaak zijn van het probleem (andere groepen misschien wel) maar het zijn wel zij die de meeste kans hebben om te ernstig ziek te worden of te sterven. Lees uw eigen artikel in uw link verder. Dus we moeten er voor zorgen dat die niet besmet geraken. En volgens jullie is de oplossing iedereen op te sluiten wetende dat het voor de oudere geen enkel verschil maakt want ze worden ook opgesloten. Waar zie jij het verschil tussen een maand lockdown en een maand lockdown?
We kunnen misschien ook alle fietsers opsluiten want die maken het meest kans om te sterven bij een verkeersongeval.
Oud 29 oktober 2020, 19:39   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Je hoort het niet graag he, dat jou leven minder waard is dan dat van een jonge mens?

Ik begrijp uw egoïstisch standpunt natuurlijk wel. Ik zou waarschijnlijk ook fuck de jeugd en fuck de toekomst zeggen als ik zo oud zou zijn.

Dit is natuurlijk wel een extreme vorm van egoïsme, want uiteindelijk wil jij enkel maar een lockdown omdat jij je niet alleen wil afzonderen. Je wil iedereen opsluiten en de economie naar de knoppen helpen omdat jij niet wil thuisblijven terwijl de rest wel buiten komt.

Maar fred toch, begrijp je nu nog niet dat ik niet in mijn kot blijf?
Er is dit jaar nog geen enkele week geweest dat ik ik mijn kot ben gebleven, geen enkel weekend dat ik niet ergens ben uit geweest. En ik zie niet in waarom dat nu plots zou veranderen.

Jij moet natuurlijk wel in je kot blijven want jij gaat de ziekenzorg wel overspoelen als je ziek wordt. Ik ga in het slechtste geval een weekje niet kunnen werken.
tjah ik weet natuurlijk niet hoe ge buitenkomt maar dat ziet er niet goed uitgerust uit als ge zo denkt.
Dan zeg je zoveel als : gij en diegenen die zo redeneren besmetten het max aantal personen dat maar mogelijk is en gij en dat zootje veroorzaken dus die overbelasting..want er zijn genoeg jongeren en mensen van gemiddelde leeftijd voorhanden die ook in aanmerking zullen komen om die overbezetting te verwezenlijken ook al zouden de +65 jarigen allen ergens veilig in lockdown zitten.
Oud 29 oktober 2020, 19:42   #117
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een algehele lockdown komt er aan.
Morgen is er de vergadering van de regeringen...
In Frankrijk begint morgen de lockdown...
Wat zal het hem schelen, Boduo ...hij blijft toch niet binnen, voelt zich ongenaakbaar en denkt tevens voor zijn leeftijdsgenoten

Nu ja van mij mag iedereen zo denken en handelen maar pas als ze een blad ondertekenen dat ze bij overbelasting die door hen veroorzaakt is ( door wie anders ? ) als laatste in de rij staan aan te schuiven moest er toch een klein ic-tje inzitten
Oud 29 oktober 2020, 19:52   #118
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het zou 4 keer zo lang duren. Dan zouden er ruw geschat eerst 5 miljoen mensen moeten besmet zijn.

En dat komt al een stuk hoger dan hetgeen we denken nodig te hebben voor groepsimmuniteit.
Hoe kom je daarbij .
Er is een verdubbeling _ ik kan mis zijn hoor _ zowat quasi om de twee weken.
Meer dan de helft op ic is -50
Denk nu alle +65 even weg ..en denk vooral dat zij niet de grote besmetters zullen zijn
Oud 29 oktober 2020, 20:08   #119
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat zal het hem schelen, Boduo ...hij blijft toch niet binnen, voelt zich ongenaakbaar en denkt tevens voor zijn leeftijdsgenoten

Nu ja van mij mag iedereen zo denken en handelen maar pas als ze een blad ondertekenen dat ze bij overbelasting die door hen veroorzaakt is ( door wie anders ? ) als laatste in de rij staan aan te schuiven moest er toch een klein ic-tje inzitten
Nee ik blijf niet binnen om te gaan werken en naar de winkel te gaan. Voor de rest mag je al niks meer en ik houd me aan de regels. Dus ik voel me ongenaakbaar omdat ik moet gaan werken?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 20:09   #120
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
awel ik zou zeggen dat we dat experiment eens zouden moeten overdoen ...gewoon maar om de betweters de mond te snoeren
IEDEREEN IEDEREEN hé....dus dat zijn de -50 jarigen ook die net hier roepen voor vrijheid blijheid en de 65+ jarigen willen opsluiten
Zucht..., ok, jij gaat nu de vierde zijn (zonder weerwoord) aan wie ik dit aangeef, een artikel van een huisartsenvereniging mbt ziekenhuisopnames van besmette personen, die het volgende stelt:

“En eigenlijk is de belangrijkste vraag:
Wilt u opgenomen worden in het ziekenhuis?
Er is geen behandeling voor het Corona virus. In het ziekenhuis wordt alleen zuurstof en medicatie tegen benauwdheid gegeven, dit kunnen we thuis voor u regelen.
U familie mag dan bij u zijn.”

https://www.huisartsenwijkenaalburg....et-ziekenhuis/

Aldus, waarom zouden besmette mensen thuis niet kunnen uitzieken, ipv ziekenhuisbedden te bezetten die dan zouden ingenomen kunnen worden door mensen met een andere aandoening ?
En kom niet af met ‘er is niet genoeg zuurstofapparatuur voorradig’, want daar zijn er blijkbaar voldoende van, ook in aanbod op internet:

Demcon bouwde 500 beademingsmachines, maar nu staan ze in de opslag

https://www.tubantia.nl/enschede/dem....google.com%2F

Aldus, is er volgens jou een goede reden om besmette mensen in ziekenhuizen op te nemen, terwijl ze dat ook thuis kunnen doen ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 oktober 2020 om 20:10.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be