Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2020, 16:36   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daarvoor moet er herteld worden en de stembrieven controleren.
Ja goed, als ze daar recht op hebben laat ze, dan kan ik nog eens lachen als Trump nog een keer verliest.
Oud 10 november 2020, 16:36   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De kwestie is gewoon: Biden heeft gewonnen. Tenzij er enig bewijs komt van fraude heeft Biden gewonnen.
Wel, als het telproces aangeeft dat er heel rare dingen gebeurd zijn, dan heeft Biden gewonnen met een printer of zo he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 16:37   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, het is heel simpel: Trump dient met bewijzen af te komen, niet met wat gezever over statistiek.
Eh, die statistiek is een HEEL HARD BEWIJS.

Tenzij daar een heel sluitende verklaring voor kan gegeven worden.

Statistiek is typisch wat men in rechtszaken gebruikt om dingen aan te geven. In wetenschap ook.

Kijk, als men zegt dat dit vaccin 90% efficient is, dan is dat pure statistiek. Je zou evengoed kunnen zeggen dat "heel toevallig alle zieken die met een placebo waren". Zoals je kan zeggen dat "heel toevallig al die zakken op orde van Biden stemmen zaten". Nee, dat is totaal onwaarschijnlijk. Als je daar geen deftige verklaring voor hebt dan IS DAT EEN WATERDICHT BEWIJS VAN FRAUDE. Omdat het gewoon statistisch zodanig weinig waarschijnlijk is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2020 om 16:39.
Oud 10 november 2020, 16:40   #104
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, het is heel simpel: Trump dient met bewijzen af te komen, niet met wat gezever over statistiek.
het bewijs kan perfect geleverd worden door een hertelling. Deze kost ongeveer 3 miljoen dollar per staat, dus dik 150 miljoen in totaal, op "eenvoudige aanvraag."
Staat in de verkiezingswetgeving. En waarschijnlijk begint het pas met een hertelling. Want alle "absentee-ballots" die werden geteld zonder republikeinse aanwezigheid zijn bij voorbaat al illegaal.

It stinks, like it or not....

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 november 2020 om 16:41.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 16:41   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Statistiek is typisch wat men in rechtszaken gebruikt om dingen aan te geven. In wetenschap ook.

Kijk, als men zegt dat dit vaccin 90% efficient is, dan is dat pure statistiek. Je zou evengoed kunnen zeggen dat "heel toevallig alle zieken die met een placebo waren". Zoals je kan zeggen dat "heel toevallig al die zakken op orde van Biden stemmen zaten". Nee, dat is totaal onwaarschijnlijk. Als je daar geen deftige verklaring voor hebt dan IS DAT EEN WATERDICHT BEWIJS VAN FRAUDE. Omdat het gewoon statistisch zodanig weinig waarschijnlijk is.
OK, laat hij er dan mee naar de bevoegde instantie gaan. Ik voorspel u wat er gaat gebeuren: men gaat hem terecht weglachen.
Oud 10 november 2020, 16:42   #106
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, als het telproces aangeeft dat er heel rare dingen gebeurd zijn, dan heeft Biden gewonnen met een printer of zo he.
In Georgia is dat dan een Republikeinse printer.
Oud 10 november 2020, 16:42   #107
gunter5148

Standaard

Citaat:
OK, laat hij er dan mee naar de bevoegde instantie gaan. Ik voorspel u wat er gaat gebeuren: men gaat hem terecht weglachen.
ik vermoed dat hij (zijn legal team althans) daar mee bezig is.
Oud 10 november 2020, 16:44   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand moet 'outliers' uitleggen.
Outliers zijn statistisch begrepen fenomenen.

Dit is een heel onwaarschijnlijke ORDENING van postzakken. Elk dotje op die lijn stelt een postzak voor. Je hebt daar tientallen of honderden postzakken die in een PERFECTE UNIEKE ORDE staan, die van stijgende Biden stemmen. Weet je hoeveel ordes er zijn van 10 postzakken ? 10 * 9 * 8 * 7 * 6 * 5 * 4 * 3 * 2 = 3628800

Van al die ordes is er maar 1 enkele die deze MONOTONE verandering kan aangeven. Dat, mochten daar 10 dotjes staan. Als er 15 staan, is dat 15 * 14 * 13 * ....

Heb je gezien hoeveel dotjes daar staan ?

Als men dat niet kan uitleggen, moet men zeggen dat men toch wel een heel heel heel onwaarschijnlijke volgorde van postzakken had he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2020 om 16:45.
Oud 10 november 2020, 16:45   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat het enkel de gouverneur is die postzakken kan vullen ?
Oud 10 november 2020, 16:46   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
ik vermoed dat hij (zijn legal team althans) daar mee bezig is.
Hij is bezig te proberen via Twitter en kliklijnen bewijs te vinden.
Nogal zwak: eerst vanalles beweren en dan achteraf bewijs zoeken.
Oud 10 november 2020, 16:47   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, dat is dan zoals iemand die dat vaccin weglacht en zegt "uw vaccin werkt niet, het is gewoon een toevalligheidje dat er veel meer mensen met placebo ziek waren dan met vaccin".

Nu kan het zijn dat er een verklaring voor is dat die postzakken precies in volgorde stonden van toenemende Biden stemmen, maar dat kan nooit zonder "tussenkomst" van een of ander fenomeen toevallig zo zijn.
Oud 10 november 2020, 16:47   #112
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik moet niet weten van Trump maar ik heb nog minder vertrouwen in wat tegenwoordig voor 'linkse' activisten moet doorgaan. De verkiezingen stinken.

Veel mensen begrijpen niet waarom Trump niet massaal is afgestraft maar de VS zit al een pak verder dan wij. Hun universiteiten en grote bedrijven zijn nog veel meer dan de onze verziekt door de woke-theorie, een theorie die wij hier nog niet goed begrijpen maar die verschrikkelijke gevolgen heeft. De westerse wetenschappelijke methodes gaan eraan, neutraliteit gaat eraan, rationaliteit weg ermee, empirisch onderzoek wordt vervangen door introspectie maar enkel die van minderheidsgroepen tellen mee want de ander gaat uit van macht en privilege (dat dringt door in alle richtingen!), de samenleving wordt opgedeeld in kasten, mensen die de op de subjectieve beleving van de minderheidsgroepen gebaseerde visies niet volgen worden gecanceld, zieke mensen worden niet meer geholpen maar in hun ziek zijn bevestigd, jongeren worden psychisch zwak en ziek gemaakt door ze in al hun twijfels en onzekerheden te bevestigen, alle kritiek is uit den boze, bedrijven smijten mensen buiten die zich misspreken of op sociale media grappen maken, alle witten zijn racisten en moeten daarvoor gestraft worden, het westen heeft niets goeds voortgebracht, de samenleving moet gedekoloniseerd worden waarbij maar weinigen doorhebben wat dat inhoud maar als zelfs wiskunde moet gedekoloniseerd worden omdat het objectief is en er blijkbaar te weinig zwarten goed in zijn dan hoeft er geen tekeningetje bij zeker ... Ik vind het verschrikkelijk om dat op me af te zien komen.

Een paar voorbeeldjes van wat ginds aan wetenschappelijke artikelen wordt gepubliceerd:
https://twitter.com/RealPeerReview/s...82930646298624

https://twitter.com/RealPeerReview/s...92847040708609

https://twitter.com/RealPeerReview/s...45028553940993

Als ik dan hoor wat sommige 'linksen' of moslims die ik ken en die niet door hebben dat ik van dat soort 'links' niet meer gediend ben allemaal uitkramen. Zulke dingen hoor ik de goorste racist die ik ken (een waal) nog niet uitspugen. Allemaal die rijke wokers aan de unifs en in de departementen diversiteit van steden en bedrijven beseffen niet goed wat dat op de werkvloer en onderaan de maatschappij veroorzaakt. Het antiwit racisme en antisemitisme wordt stilaan serieus verstikkend. Mensen die beweren dat de gazastrook een concentratiekamp is zijn zwaar ziek in hun hoofd. In de concentratiekampen werden mensen vermoord, werd gepoogd een bevolkingsgroep uit te roeien. In de gaza zijn op 5 jaar tijd bijna 100.000 inwoners bijgekomen op een bevolking van geen miljoen maar ik wijk af .
Dat van de Gaza vind ik nu wel een slecht voorbeeld maar dat terzijde wegens off topic.

En inderdaad, wat dat tweede artikel betreft:

Verdeel en heers he. (En ook hier hoor je jongeren al over 'pronouns' etc... In het onderwijs idem: ze leren ook dat stikstof een 'slechte stof' is etc. )
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 16:48   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het toch eigenaardig dat jij niet versteld staat van wat er hier getoond werd. Is dat omdat je eigenlijk niet wil weten wat er ginder gebeurd is, zolang Trump maar weg is, of men nu tegen de sterren op gefraudeerd heeft of niet, heeft geen belang, of begrijp je het niet ?
Oud 10 november 2020, 16:51   #114
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat vind jij daar plezant aan misschien? Jij lijkt net als bij corona voor jezelf een onwelgevallige conclusie bij voorbaat uit te sluiten. Weet jij wel wat dit betekent, van wat voor grootteorde zulke fraude is? Wellicht sta je daar niet bij stil omdat je alweer ondanks de argumentatie denkt dat 'het wel niet zal kloppen'.
Oud 10 november 2020, 16:53   #115
gunter5148

Standaard

Citaat:
hoe werkt zoiets bij pakweg een moord? Men vindt ergens een dode, en vermoed kwaad opzet. Dan begint men bewijs te verzamelen om het vermoeden te staven.

Ofwel VINDT men bewijs, en kan de moord aangetoond worden, ofwel vindt men er géén, en lost "sleepy joe" in de derde week van januari alle wereldproblemen met een achteloos gewuifde hand op.
Oud 10 november 2020, 16:54   #116
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stembrieven kunnen overal bijgedrukt worden, ook in Georgia is die anomalie zichtbaar.

https://threadreaderapp.com/thread/1...428163072.html
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 16:55   #117
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Domme vraag.... Zijn die statistieken/data wel juist ?
Tegenwoordig moet je van niets meer verschieten.
Oud 10 november 2020, 16:57   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Domme vraag.... Zijn die statistieken/data wel juist ?
Dat weet ik niet. Die data zijn volgens de auteur genomen van de websites van TV stations die de verkiezingen live volgden en dus telkens updates gaven van de uitslagen.

Ik heb die niet. Maar het spreekt vanzelf dat die door een rechter gemakkelijk na te trekken zijn.
Oud 10 november 2020, 16:57   #119
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het toch eigenaardig dat jij niet versteld staat van wat er hier getoond werd. Is dat omdat je eigenlijk niet wil weten wat er ginder gebeurd is, zolang Trump maar weg is, of men nu tegen de sterren op gefraudeerd heeft of niet, heeft geen belang, of begrijp je het niet ?
Nu: als er gefraudeerd is, moet men er wel stevig op vertrouwd hebben dat men dat onder de mat kon schuiven. Al goed dat Trump niet meteen een concessiespeech gaf om ervan af te zijn...
Oud 10 november 2020, 17:01   #120
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ontgaat mij. Wil jij zeggen dat de meeste mensen gewoon niet logisch kunnen redeneren ?

Ik heb het niet over heel technische dingen he. Gewoon logisch redeneren.
Ik weet niet of hij dat wil zeggen, maar ik zal u alvast vertellen dat dat inderdaad zo is. Het probleem bij u is dat jij vermoedelijk alleen met mensen omgaat die dat wel kunnen, zowel professioneel als privé. Maar als je een dwarsdoorsnede van de bevolking bekijkt dan zou je wel eens raar kunnen opkijken hoor...Ik zie dat hier dagelijks op de werkvloer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be