Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heb ik het al persoonlijk meegemaakt?
Ja, zwaar gebeten door een loslopende hond; moest minstens genaaid worden 2 4,88%
Ja, licht gebeten door een loslopende hond. 16 39,02%
Neen, nog nooit gebeten door een loslopende hond 6 14,63%
Ja, vervelend gevoel gehad door loslopende hond 17 41,46%
Neen, zelfs nog nooit een vervelend gevoel door zo'n hond 7 17,07%
Deze optie ben jij vergeten, Schoofken, dus ik leg uit. 4 9,76%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2020, 20:46   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ben ik dan geen burger ?
Bovendien, wil je relevant reageren, moet je weten waar en wanneer ik mijn honden laat los lopen.
Je draait de rollen om... Ik hoef helemaal niets te 'weten' aangezien de wet loslopende honden niet toelaat. Het slachtoffer van bijtincidenten gaan culpabiliseren is kierewiet.

En om je vraag te beantwoorden : uiteraard ben je een burger. Die net als de rest gehouden is zich aan de wet te houden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 20:49   #102
bhang
Banneling

Standaard

Citaat:
U zou eens moeten weten, bij valavond in het stadspark....ik durf er nog in. En wie bij mij loopt ook nog.
Wat is je punt? Als je je honden bijhebt en aanlijnt gaat er niemand denken, "HA, zijn honden zijn aan de leiband, nu kunnen we hem aanvallen!"..
bhang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 20:52   #103
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

https://www.natuurenbos.be/q-a-honden-aan-de-leiband
Oud 29 november 2020, 20:54   #104
bhang
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik dan geen burger ?
Bovendien, wil je relevant reageren, moet je weten waar en wanneer ik mijn honden laat los lopen.
Ja, maar gij plaats uzelf wel boven andere burgers door de wet te negeren, en het veiligheidsgevoel van andere burgers ondergesteld aan het uwe te maken...

Als gij uw honden al moet laten loslopen voor uw eigen veiligheidsgevoel, moet je niet verwonderd zijn dat andere mensen zoals Panda zei, zich gaan bewapenen met messen om daar weer nét boven te raken...

Wat is er mis met de safe-side, zoals de wet regelt, honden aan de leiband?
Oud 29 november 2020, 21:23   #105
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Voortaan loop ik rond met een AK47

https://nl.wikipedia.org/wiki/AK-47

In geval ik uw honden tegenkom wil ik mij kunnen verdedigen als die mij aanvallen.
Even onverantwoord als jij die uw honden laat loslopen en de buurt en vooral kinderen op stang jaagt. Een extreme vorm van egoïsme.
Al een geluk zijn de meeste honden eigenaren wel verstandig.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 21:29   #106
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik dan geen burger ?
Een burger die de wet overtreedt en dan nog tegen beter weten in.
Waar jij uw honden laat loslopen tenzij het een hondenweide is waar het is toegelaten interesseert mij geen hol.

Je hebt hier zelf al gedreigd om mensen hun armen te laten afbijten en dergelijke meer.

Al een geluk bestaat er zoiets als burgerlijke aansprakelijkheid voor dieren.
Oud 29 november 2020, 21:31   #107
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U zou eens moeten weten, bij valavond in het stadspark....ik durf er nog in. En wie bij mij loopt ook nog.
Uiteraard, en niemand anders, want iedereen heeft schrik van uw honden.
qed

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 november 2020 om 21:32.
Oud 30 november 2020, 00:11   #108
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Een eeuwige discutie, die door de hondenbezitters steeds wordt ontkend.

Citaat:
Grote honden definitief in beslag genomen na zoveelste bijtincident

RANST
Als u de afgelopen maanden over het wandelpad tussen de Profeetstraat en de Ranstsesteenweg heeft gelopen, kon u ze wellicht zelf een keer zien.
Twee grote honden die los rondliepen en agressief reageerden op voorbijgangers.
Volgens veel Ranstenaars terroriseerden ze al langer de omgeving en tot twee keer toe vielen ze ook een andere hond aan, waarvan een keer met dodelijke afloop.
Na het tweede bijtincident afgelopen vrijdag zijn de beesten definitief in beslag genomen.
Veel mensen vinden echter dat de politie en het gemeentebestuur veel te laks hebben gereageerd.

Twee Anatolische herders, een groot hondenras dat oorspronkelijk afkomstig is uit Turkije, hadden al meerdere keren voorbijgangers en fietsers lastiggevallen, maar afgelopen vrijdag vielen ze een hondje en zijn baasje aan toen die nietsvermoedend voorbij wandelden.

https://www.hln.be/ranst/grote-honde...dent~a6d06410/

Laatst gewijzigd door Anselmo : 30 november 2020 om 00:12.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 01:52   #109
bhang
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Een eeuwige discutie, die door de hondenbezitters steeds wordt ontkend.

Ik denk niet dat het zo zwart-wit is.. Ik ken heel wat eigenaars van powerbreeds die net hevig voorstander zijn van aanlijnen, altijd en overal, die een soort van bewijs van verantwoordelijkheidszin voor eigenaren willen invoeren etc... Mensen die echt van hun hond en het ras houden, willen zo veel mogelijk verantwoord voorbeeld geven van hoe het wel kan...

Natuurlijk heb je altijd idioten die hun honden laten vrijlopen waar het niet mag en te egoistisch zijn om aan anderen te denken, maar volgens mij is dit eerder te wijten aan hun beperkte verstandelijke mogelijkheden dan aan het feit dat ze hondeneigenaar zijn.
Bij sommige anderen zal er misschien een angst-problematiek meespelen die hen blind maakt voor het gevaar die ze zelf creeeren. "Zolang ik me maar veilig voel, pech voor de rest", etc... Die zullen het helaas blijven ontkennen inderdaad...

Blijven discuteren is mijn advies. Een gezonde discussie doet geen kwaad, onverantwoord gedrag laten passeren wel))
Oud 30 november 2020, 09:04   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voortaan loop ik rond met een AK47

https://nl.wikipedia.org/wiki/AK-47

In geval ik uw honden tegenkom wil ik mij kunnen verdedigen als die mij aanvallen.
Even onverantwoord als jij die uw honden laat loslopen en de buurt en vooral kinderen op stang jaagt. Een extreme vorm van egoïsme.
Al een geluk zijn de meeste honden eigenaren wel verstandig.

Nu we toch aan het overdrijven zijn, draag ik graag mijn steentje bij : http://xm42.com/
Oud 30 november 2020, 09:09   #111
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Nu we toch aan het overdrijven zijn, draag ik graag mijn steentje bij : http://xm42.com/
Is het legaal om met zo'n wapen rond te lopen dat elektrische stroom op het slachtoffer loslaat ? Waarschijnlijk niet.
Ik was inderdaad aan het overdrijven. Ik kan met zo'n wapen niet omgaan, en waarschijnlijk doe ik mezelf meer pijn dan dat ik een fatsoenlijk schot los.
Oud 30 november 2020, 09:21   #112
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze zo gevaarlijk zijn?

Hoe sneller, hoe liever.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 09:23   #113
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben ik dan geen burger ?
Ja, en net daarom dat u zich aan de wetten dient te houden.

Welk gevaar/onrecht/risico loopt u door uw honden aan de leiband te houden?
Oud 30 november 2020, 09:34   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Is het legaal om met zo'n wapen rond te lopen dat elektrische stroom op het slachtoffer loslaat ? Waarschijnlijk niet.
Ik was inderdaad aan het overdrijven. Ik kan met zo'n wapen niet omgaan, en waarschijnlijk doe ik mezelf meer pijn dan dat ik een fatsoenlijk schot los.
Stroomstootwapens zijn idd verboden.
Oud 30 november 2020, 09:42   #115
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stroomstootwapens zijn idd verboden.
Als je hoort wat die Rode Willem uitkraamt, zou men eigenlijk kunnen pleiten voor volledig vrije wapendracht.

Wat voor wapen zou je nodig hebben om met zekerheid en met een minimaal risico voor het potentieel slachtoffer, die beesten zo snel mogelijk af te knallen?
Oud 30 november 2020, 09:58   #116
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je hoort wat die Rode Willem uitkraamt, zou men eigenlijk kunnen pleiten voor volledig vrije wapendracht.

Wat voor wapen zou je nodig hebben om met zekerheid en met een minimaal risico voor het potentieel slachtoffer, die beesten zo snel mogelijk af te knallen?
12 gauge buckshot
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:03   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het probleem in ons systeem is dat we hier eigenlijk machteloos zijn. Het geweld monopolie ligt bij de overheid, als wij beslissen op eigen houtje om toch een wapen te dragen riskeren we zelf vervolging. Kombineer dat met een quasi totaal gebrek aan controle op loslopende honden, en je krijgt dan statistieken zoals die nu bestaan : duizenden bijtincidenten per jaar.

Dit kan niet opgelost worden door wapendracht toe te laten.
Het probleem zit bij de eigenaars van de loslopende honden. Inbeslagname van hun dieren bij betrapping, dat is de enige methode die resultaat kan opleveren.
Oud 30 november 2020, 10:07   #118
bhang
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze zo gevaarlijk zijn?

Hoe sneller, hoe liever.
Honden an sich zijn niet 'zo' gevaarlijk, net als auto's dat niet zijn op zichzelf.
Waarmee ik zeker niet wil ontkennen dat Akita's meer risicos inhouden dan bvb Lassie (je zal ook harder kunnen crashen met een lambo dan met een liger)

In het geval Willem lijkt herplaatsen mij echter geen overdreven luxe gezien hetgeen wij hier mogen aanschouwen aan tentoongestelde verantwoordelijkheid.
Oud 30 november 2020, 10:08   #119
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
2 mAK47ita’s afmaken ?
https://en.wikipedia.org/wiki/AK-47
Je hebt uw dieren voorwaar opgeleid tot dodelijke wapens. De schrik van de buurt. En zeker nu, in tijden van corona, waar iedereen de natuur terug aan het ontdekken is, is het totaal onverantwoord om die wapens los te laten lopen in de natuur.
Hopelijk komen jullie Almaci niet tegen, wie weet welke wapens haalt die niet boven. Dat gaat meer dan een simpel patatten mesje zijn.
Oud 30 november 2020, 10:10   #120
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Wie ‘kwaadaardige’ honden bewust laat loslopen op publiek domein kan trouwens ook vervolgd worden voor verboden wapendracht.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be