Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2020, 14:16   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien ook de hele SZ opdoeken ?
Nee. Het punt is gewoon dat het billijk moet blijven, en dat er geen enkele reden is om 10 of 100 keer meer te willen besteden om 1 soort zieke te redden, dan een andere.

Er zijn meer potentiele corona slachtoffers dan er elk jaar griep slachtoffers zijn, maar niet ZOVEEL meer. Je zou dus een proportionele respons verwachten.

Stel dat er 5 keer meer corona doden te redden vallen dan griep doden. Dan verwacht men dus dat mijn 5 keer meer maatregelen neemt tegen corona, dan tegen griep. Als men voor griep elk jaar 3 weken lockdown doet, dan kan men verwachten dat men voor corona 15 weken lockdown doet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 november 2020 om 14:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 14:18   #102
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men wenst blijkbaar alles stop te zetten om dan al dat geld in eigen zak te steken.

Misschien ook de hele SZ opdoeken ?
De SZ wordt gefinancierd door onze eigen bijdragen. Dat is geen geld dat uit de lucht komt vallen.

De pot is dus gelimiteerd (want afhankelijk van onze bijdragen). Men moet dan nadenken over hoe men het geld in de pot zo goed mogelijk kan besteden.

Hoe rijm je dat principe met de vaststelling dat voor het vermijden van corona-zieken, men 10-100 keer zoveel betaalt als voor andere zieken?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 november 2020 om 14:18.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 14:27   #103
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Heren, gelieve geen al te moeilijke vragen te stellen aan Henri1 en consoorten.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 14:31   #104
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Nee dat geloof ik niet.

Ik stel enkel dat er naast inkomsten ook kosten zijn. Bij een handels of producerend bedrijf meer dan bij een puur dienstenleverende zaak.

Naast vaste kosten, heb je andere kosten:
- aankoopkosten van handelswaren en grondstoffen.
- onderaannemers die betaald worden.
Als zelfstandig freelancer in de dienstenverlenende sector heeft men geen aankoopkosten of onderaannemer.
Ook in de cultuursector heeft men dat niet als zelfstandige (bv manager van bands)
Een kledingwinkel heeft de collectie al moeten kopen en heeft nu geen inkomsten en kan ook die kosten niet meer terugdraaien.
Het is rampzalig voor velen.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 14:46   #105
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als zelfstandig freelancer in de dienstenverlenende sector heeft men geen aankoopkosten of onderaannemer.
Ook in de cultuursector heeft men dat niet als zelfstandige (bv manager van bands)
Een kledingwinkel heeft de collectie al moeten kopen en heeft nu geen inkomsten en kan ook die kosten niet meer terugdraaien.
Het is rampzalig voor velen.

Ik begrijp dat dit financiële en menselijke drama's zijn en dat (lage) stimuli van de overheid niet op iedereen van toepassing zijn.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 14:50   #106
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Door de coronamaatregelen zal ik dit jaar ongeveer €70.000,- aan inkomsten mislopen.
hoeveel zou je misgelopen zijn zonder maatregelen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:13   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Indien dat ook was zonder waanzin, zie ik niet waarom er enig effect zou geweest zijn, tenzij schietboog zijn business bij bejaardentehuizen zit - maar dan zou hij nu wel werken he

Ik ben daar al 10 keer over gegaan: het sanitaire effect van corona op de actieve bevolking is onmerkbaar. Het puur sanitaire he. Niet de hysterie, maar die hoeft niet eens met een echte ziekte gepaard te gaan. Straks gaan we nog een 5G hysterie meemaken bijvoorbeeld. Moeten we dan ook lockdowns doen tegen 5G hysterie ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 november 2020 om 15:14.
Oud 25 november 2020, 15:22   #108
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik begrijp dat dit financiële en menselijke drama's zijn en dat (lage) stimuli van de overheid niet op iedereen van toepassing zijn.
Heel gelukkig hebben we die steunmaatregelen van de overheid.
En ik ben daar heel dankbaar voor.
Oud 25 november 2020, 15:23   #109
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Indien dat ook was zonder waanzin, zie ik niet waarom er enig effect zou geweest zijn, tenzij schietboog zijn business bij bejaardentehuizen zit - maar dan zou hij nu wel werken he

Ik ben daar al 10 keer over gegaan: het sanitaire effect van corona op de actieve bevolking is onmerkbaar. Het puur sanitaire he. Niet de hysterie, maar die hoeft niet eens met een echte ziekte gepaard te gaan. Straks gaan we nog een 5G hysterie meemaken bijvoorbeeld. Moeten we dan ook lockdowns doen tegen 5G hysterie ?
De 5G hysterie zal er niet komen.
De ramp van de Brexit wel.
En dat boven op de corona-schade.
Wie gaat dat ooit allemaal betalen en over hoeveel decennia ?
Oud 25 november 2020, 15:24   #110
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Heel gelukkig hebben we die steunmaatregelen van de overheid.
En ik ben daar heel dankbaar voor.
*steunmaatregelen van de belastingbetaler

De eigen inkomsten van de overheid zijn minimaal. De financiële steun die wordt gegeven, wordt betaald door de belastingbetaler en niet door de overheid.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 november 2020 om 15:35.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:26   #111
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk hier:

https://www.drugwatch.com/news/2015/...Speed=noscript

Zoals je ziet kost een kankerbehandeling enkele 10 000 tot ongeveer 100 000 dollar op een jaar. Het idee is natuurlijk dat het U een paar jaar zal kopen.

We zitten weer bij diezelfde grootte orde he van 40 000 Euro / levensjaar.
In amerika is dat 50000$ per patient.
Opbrengst.

Vroeger was 1 op de 20 kanker patient.
Nu ongeveer 1 op de 3.
Oud 25 november 2020, 15:28   #112
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Hola, dit gaat allemaal veel en veel verder dan de solidariteit die we samen opbrengen voor zieken in de sociale zekerheid.

Daarmee dragen we allemaal samen het grootste deel van de kosten die met een ziekenhuisopname, medicatie, doktersbezoek, revalidatie, ... gepaard gaan.

Hier doen we dat én verplichten we de ganse samenleving om sterk in te boeten op economische activiteit, educatie, sport en vrije tijd en een persoonlijk leven. Daar losweg op antwoorden dat dat solidariteit is, vind ik vele malen te simpel.

En ik reken mezelf tot de linkerkant van het politieke spectrum. Dat versta ik er nog het minst aan. Linkse mensen die niet inzien dat ze hiermee vooral armen treffen die geen buffer hebben tegen inkomensverlies, die niet de omstandigheden kunnen invullen waar afstandsonderwijs voor hun kinderen werkt.

De angstige burger met een zeker inkomen en een ruime woning ziet dat wel zitten. Maar noem het niet sociaal.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:30   #113
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien dat ook was zonder waanzin, z?
ik hoef maar naar enkele gebieden te kijken om te beseffen dat het zonder maatregelen veel dramatischer zou zijn.

maar jij ontkent dat natuurlijk staalhard
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:32   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik hoef maar naar enkele gebieden te kijken om te beseffen dat het zonder maatregelen veel dramatischer zou zijn.
Er is sanitair niks dramatisch aan de hand, dus ik zie niet goed in waarover jij het hebt. Nog eens, ik heb het niet over de HYSTERIE he. Ik heb het over het sanitaire. Het gegeven dat mensen dood zijn, en dus niet kunnen komen werken.

Hoeveel bedrijven ken jij die over kop zijn gegaan omdat er zodanig veel werknemers van doodgegaan zijn door corona, dat het niet meer kan functioneren ?
Oud 25 november 2020, 15:34   #115
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hola, dit gaat allemaal veel en veel verder dan de solidariteit die we samen opbrengen voor zieken in de sociale zekerheid.

Daarmee dragen we allemaal samen het grootste deel van de kosten die met een ziekenhuisopname, medicatie, doktersbezoek, revalidatie, ... gepaard gaan.

Hier doen we dat én verplichten we de ganse samenleving om sterk in te boeten op economische activiteit, educatie, sport en vrije tijd en een persoonlijk leven. Daar losweg op antwoorden dat dat solidariteit is, vind ik vele malen te simpel.

En ik reken mezelf tot de linkerkant van het politieke spectrum. Dat versta ik er nog het minst aan. Linkse mensen die niet inzien dat ze hiermee vooral armen treffen die geen buffer hebben tegen inkomensverlies, die niet de omstandigheden kunnen invullen waar afstandsonderwijs voor hun kinderen werkt.

De angstige burger met een zeker inkomen en een ruime woning ziet dat wel zitten. Maar noem het niet sociaal.
Nee het is zeker niet sociaal zoals je aangeeft. Voor degene die hun volledige pré nog krijgen zonder iets te doen, voelt het zelfs aan als win for life. Dat is toch wat 2 van mijn vrienden vertelden die leerkrachten zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:36   #116
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

maar jij ontkent dat natuurlijk staalhard
Als u met kijken alleen de mensheid zou kunnen overtuigen....U zou een perfecte en continue bron van inkomsten hebben.
Zoals ik het ervaar (persoonlijk dus) heeft de viro-hysterie een niet te overziene ramp geschapen waar wij alleen op zeer lange termijn en met zeer veel inleveren zullen uitkomen.
Er is mij tot hier toe geen enkel echt wetenschappelijk bewijs geleverd dat de extreem dictatoriale maatregelen de situatie zou verbeterd hebben. Integendeel de corona-cijfers waren gedurende deze tweede golf al aan het dalen VOOR dat er strenge maatregelen getroffen werden. Het ultieme bewijs dat die maatregelen pure quatch zijn.
Oud 25 november 2020, 15:45   #117
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik welke sector bent u aftief om zo zwaar te incasseren ?
Wat is de relevantie van uw vraag?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:47   #118
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets.
Het is pure B-to-B dienstverlening.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 25 november 2020 om 15:48.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:51   #119
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is sanitair niks dramatisch aan de hand, dus ik zie niet goed in waarover jij het hebt. Nog eens, ik heb het niet over de HYSTERIE he. Ik heb het over het sanitaire. Het gegeven dat mensen dood zijn, en dus niet kunnen komen werken.

Hoeveel bedrijven ken jij die over kop zijn gegaan omdat er zodanig veel werknemers van doodgegaan zijn door corona, dat het niet meer kan functioneren ?
Vorige week na het MTB dezelfde discussie gehad.

Ik vroeg toen aan de andere 5 hoeveel mensen zij dan kennen die in het ziekenhuis beland waren of die gestorven waren.
Na veel aarzeling was er 1 die wist dat er 1 gestorven was die hij kende. Maar die kende hij van zo ver dat als het niet Corona was geweest dat hij het nooit zou geweten hebben.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2020, 15:59   #120
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Vorige week na het MTB dezelfde discussie gehad.

Ik vroeg toen aan de andere 5 hoeveel mensen zij dan kennen die in het ziekenhuis beland waren of die gestorven waren.
Na veel aarzeling was er 1 die wist dat er 1 gestorven was die hij kende. Maar die kende hij van zo ver dat als het niet Corona was geweest dat hij het nooit zou geweten hebben.
Op een bepaalde leefttijd veroudert uw kennissenkring ook. En dan wordt het antwoord wel even anders. Ondertussen heb ik 4 mensen goed gekend die overleden zijn aan corona.

En ondertussen 2 die zelfmoord gepleegd hebben, waaronder 1 zeer dichte kennis, doordat corona de druppel was die de emmer deed overlopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be