![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben pro de steunmaatregelen die de regering geeft aan bedrijven.
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EN Ik ben pro steun voor mensen die het daardoor moeilijk krijgen. Dat is consequent solidair zijn. Voor sommigen werkt solidariteit maar in 1 richting.
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Gisteren DeCr00 en VDB, er is eigenlijk amper sprake van versoepelingen.
Dus als we de wet volgen dan kan je maar 1 of 2 personen uitnodigen op de feestdis. Nieuwjaar vieren met een avondklok om 12u. Dat die niet verschoven wordt naar 1u begrijp ik niet. Voor mijn part 12u30. Ik denk dat niemand maar dan ook niemand tijdens de feestdagen de maatregelen gaat volgen. Als ik gewoon om me heen kijk dan is kwasi iedereen zijn bubbel groter dan wettelijk toegelaten. Dus als de cijfers dalen, dan is het toch niet vanwege die ultra kleine bubbels want die regel wordt massaal aan de laars gelapt en dat gaat niet anders zijn tijdens de feestdagen. Als bij mij de flikken aan de deur zouden staan zonder huiszoekingsbevel, ik laat ze domweg niet binnen. Ik ga niet feesten zoals vorig jaar, maar de regels zijn te streng om die te volgen. Alleen die avondklok bij nieuwjaar, die kan ik niet omzeilen. Dus wij klokken nieuwjaar om 23u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is een evenwichtige wetenschappelijke basis over alle disciplines heen ? Daar wordt niet over gesproken, enkel die ziekenhuizen tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Decroo & C°: het is vandaag, 28 november de Dag zonder Krediet !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeer pro de huidige maatregelen. Zij zijn hoogstnoodzakelijk.
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Nu wilt dieje dweil terug grenscontroles maar de burgemeesters willen niet meer meedoen.
Eengemaakt Europa telt alleen maar voor de postjes. https://m.hbvl.be/cnt/dmf20201128_95020368 |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Carl Devos: “De Croo en Vandenbroucke laten zo weinig ruimte dat het de andere partijen steeds meer irriteert”
https://www.hln.be/binnenland/carl-d...64bcae3451591a Misschien blijkt het toch De Wever die het slimst van al is geweest. Premier zijn in Corona tijden, het is een verlies verlies operatie. Totzover mijn compassie met De Cr00. Een premier geboren uit nepotisme. En hij doopte zichzelf de dweil van de wetstraat. Hij is ook zeer vrouwvriendelijk, hij is een feminist, behalve als zijn eigen carriere in het gedrang komt. Hij brengt open vld vrolijk dichter bij de kiesdrempel. Na de volgende verkiezingen moet Quicky gaan solliciteren bij een andere partij. Geen probleem, de man verandert van politieke overtuiging alsof het een verse onderbroek is. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 november 2020 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst werd Wilmes verweten dat ze niet doortastend genoeg was, nu is het omgekeerd en weer niet goed. Devos is ook nogal een windhaan. Maar ja hij moet iets hebben om zijn column te vullen. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 november 2020 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Devos is alvast beter dan Sinardet. Maar door de band heb ik geen politicoloog nodig, ik doorzie de politieke spelletjes zelf wel en trek mijn eigen conclusies. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 november 2020 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 28 november 2020 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het over gaat, is de gezondheidszorg. Iedereen heeft een grote bek over de maatregels maar wilt u piepend in ademnood op de gang liggen van een ziekenhuis zonder dat iemand tijd heeft zich over uw lot te buigen? Daar gaat het over. En daarom waren die maatregels nodig omdat het om een besmettelijk virus gaat. En ja, dat heeft ongeziene gevolgen, het is ook de eerste keer dat we met een vergelijk virus te maken krijgen. Ziet niemand dat nogal wat mensen gewoon maatregels niet vertalen in gezond verstand? Uw handen en winkelkar ontsmetten is zo te zien voor velen lastig. Afstand houden ook. Op straat staan mensen vlak bij mekaar een uitleg te houden. Joodse Antwerpenaren houden gewoon hun feestjes. Evenals groepen jongeren op kot, in huizen en in mekaars garage. We kruipen nog steeds te dicht bij mekaar en het begrip collectieve verantwoordelijkheid? Das voor seuten. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien bent u aan het overdrijven. Niet iedereen wordt zo ziek als wat u beschrijft. Heel België gaat op slot, en daar zijn ook negatieve gevolgen van, en het lijkt of die niet meetellen. Die kapster die haar schulden niet kon betalen is daar een voorbeeld van, en er zullen er nog veel volgen. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat men aan het schieten is met een bazooka op een mug. De mug ontsnapt dan nog, en er is ontzettend veel schade. Er is een nieuw soort politieke correctheid ontstaan. Want als je de maatregelen in vraag durft te stellen, dan ben je al bij voorbaat een onmens. Toen Jambon het effect van eerdere maatregelen wilde afwachten, werd hij verguisd door de media en het ziekenhuispersoneel, terwijl hij gelijk had. Op dat moment was het effect van de eerdere maatregelen nog niet te zien. Maar neen, er moest een opbod komen van bijkomende maatregelen. Mijns inziens als je gewoon buiten kijkt, vergeleken met de eerste lockdown, worden de regels massaal overtreden. En toch zakken de cijfers. De uitleg van oa VDB is patethisch en op de rand van het leugenachtige. Als we de maatregelen niet volgen gaat er nog een piek volgen, en die zou dan nog hoger en nog ergere gevolgen hebben. Waarom zou dat zo zijn. Dat virus weet dat het de derde keer is ? Ik geloof niet meer in de logica van de virologen. Aan het begin van de pandemie werd gezegd dat niks erger is dan paniek. En sindsdien heeft men niets anders gedaan dan mensen angst voor het virus aan te leren. Mijn eigen huisarts stelt zich daar ook vragen bij. "Mag een mens nog ziek worden." Dat zei hij. Als de tweede piek hoger is, dan is dat gewoon omdat men te lang gewacht heeft met in te grijpen. En ingrijpen, dan bedoel ik dat met de juiste maatregelen. In Antwerpen deze zomer lukte dat perfect. In Brussel wilde men niets doen en nu dragen we de gevolgen. Er is niks verfrissends aan VDB die totaal geen oog heeft voor de ecomische en psycho sociale impact van het huidige beleid, waar ook doden mee vallen. Het vaccin, de retoriek daaromtrent is ook vreemd. De ene dag is het hoera, er is een vaccin, zelfs 2, neen 3. De andere dag duurt het nog tot het derde kwartaal volgend jaar tot iedereen gevaccineerd kan worden. Ik heb best begrip voor het verzorgend personeel en hun verzuchtingen, maar ik stel me vragen over de maatregelen en hun doelmatigheid. Nieuwjaar vieren met een avondklok om 24u. Kan het nog belachelijker. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 november 2020 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand _ behalve Jan Hesp misschien_ heeft het over 'stoppen' maar over beheersen En ge weet begot goed _ ook al kan je het daar niet mee eens zijn _ dat de geschiedenis net leert dat men dat altijd heeft gedaan ten spijt van de 'lokale' ,'tijdelijke' economische activiteiten. Zoek maar eens wat fotookes op over de Spaanse Nogmaals, voor de zevendertigste keer, ik blijf erbij dat gij de impact op de economie grondig onderschat als ge dat ding volledig vrij spel laat. Het gaat net niet over die zoveel procent doden meer uitgesmeerd over een jaar die niet zo ernstig zouden zijn. Wat natuurlijk los staat van het feit dat ge ernstige bedenkingen kunt maken over de soort maatregelen en hoe ze worden geïmplementeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |