![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TREBRON : 17 december 2020 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens vragen aan mijn neef die in Brussel is gaan wonen of hij van zichzelf vindt dat hij geen Vlaming meer zou zijn omdat hij nu een Brusselaar zou geworden zijn... Eens vragen aan iemand in Gent die zich een Vlaamse Gentenaar noemt en geen Gentse Vlaming of hij van zichzelf zegt dat hij geen Vlaming meer zou zijn... En met zulke doodlompe taal, waarmee omgekochte Vlamingen denken het plebs te kunnen paaien zullen de globalistische Vlamingen, die zogezegd aan de juiste kant van de geschiedenis staan, Vlaanderen nog verder uitverkopen oei, ze verkopen zelf niet, ze geven het gratis weg... en zelfs niet meer voor de Belgische grootheid, want Bruxelles is zogoed als een staat appart... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk onze Vlaamse media... een dag zo'n tien, vijftien jaar geleden heb ik ze gewoon buitengegooid zo verontwaardig dat ik was over zoveel dubbel spel en mondpraterij van de zogenaamde juiste partijen... Ik die jaren lang het nieuws op de BRT volgde, s'morgens, s'middags en s'avonds met de duidingsprogramma's erop. Het begon met te zeggen dat het niet juist was dat het nieuws samengeperst zat op die bepaalde tijden en dat de mensen zogezegd continu recht hadden op dat nieuws... Daarna ging het erover dat het nieuws zich niet moest beperken tot al dat negatieve, maar dat goede gebeurtenissen ook opgeworpen moesten worden tot nieuws... Enfin, nieuws zou entertainement geworden zijn... En het niveau daalde en daalde en de kontendraaierij draaide mee... Was een vermeende rechtse aan het woord; keihard probeerden ze ze de grond in te boren... maar was het een linkse, nooit zieliger poesliefheid gezien... Ik heb ze buitengegooid... En als ik nu of dan iets van hen hoor, dan weet ik dat ze nog erger afgezakt zijn hun bruine (panda) beerput in... en dat is geen beerput van 80 jaar geleden maar eentje die mijlen ver in het rond stinkt en die van vandaag is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() De Belgische geschiedenis in en rond Bruxelles... en de resultaten spreken boekdelend...
Oké, je kan als verschoning voor het FDF misschien wel oproepen dat ze niet de enige franstalige partij waren die dat wilden; maar de andere partijen speelden het iets minder openlijk dan het FDF... die steeds weer en opnieuw op de franstalige zenders werden gepresenteerd als een democratische partij; waarschijnlijk omdat ze bang waren dat de mensen anders wel eens zouden inzien dat ze dat alles behalve waren... Laatst gewijzigd door marie daenen : 17 december 2020 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Het FDF zorgde in 1976 in de persoon van Roger Nols, burgemeester van Schaarbeek, voor groot communautair oproer met de zogenaamde "lokettenkwestie". Tegen de taalwetten in, wees hij van de negen loketten in het gemeentehuis er zes toe aan de Franstaligen, twee aan de "gastarbeiders" en één aan de Nederlandstaligen. ; Onder leiding van voorzitter Olivier Maingain werd de radicaal francofone lijn aangehouden en zelfs opgevoerd en kreeg de partij in sommige middens de bijnaam Frans Belang, in navolging van het VB. De partij wil de Vlaamse faciliteitengemeenten bij het Brussels Gewest aanhechten en eist de uitbreiding van de taalfaciliteiten naar een ruimer gebied in Vlaams-Brabant. Bij de communautaire besprekingen in de federale sfeer en later bij die tussen de gemeenschappen en gewesten van 2007 . Blijkt hieruit nu niet de grote haat voor Vlamingen ?????? Maingain zijn motto was; "Bruxelles pour les Francophones et les Flamands dehors...:" |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef het al eerder maar op Linker Oever is men verschillende sociale gebouwen aan het verniewen. Voor de lol moet je de namen eens gaan lezen op de brievenbussen. Koop alvast een klinker. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zijn er ook al tal van uitzendingen geweest waar men iemand van het VB die aan het woord was onderbroken heeft om met wat anders voort te gaan.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 december 2020 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de rest spreken ze zowiezo in de leegte. De aanhechting en uitbreiding kunnen ze al totaal vergeten en bovendien is het volk verstandig genoeg om daarmee geen rekening te houden. De N-VA en het VB zijn ook niet echt lief tegenover de Franstaligen en toch leven er veel Franstaligen in Vlaanderen. En niet alleen in de Vlaamse Rand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar dat de taalfaciliteiten die in feite een tijdelijke maatregel waren nooit gestopt zijn. Ik zou daar al direct mee beginnen om die af te schaffen. Dat ze google translate maar gebruiken als ze het niet begrijpen. Lui franstalig gespuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben daar ook geen voorstander van, maar mensen mogen politieke meningen hebben die van de mijne verschillen.
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Kan en mag niet in la Belgique, ze laten nog liever heel het land verkommeren en afdalen tot het niveau van onder een vierde wereld land dan hun francofone bekrompen en hoogst schadelijke previleges op te geven...
|
![]() |
![]() |