Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2021, 17:14   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor je het wel en goed beseft zal ook uw leven grotendeels voorbij zijn
Absoluut, en dat moet je aanvaarden. Dat hoort erbij. Je moet dan gedaan hebben wat je wenste te doen, en daar tevreden over zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:14   #102
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus met een toenemende vergrijzing gaat u een heel groot deel vh kiespubliek uitsluiten vh democratisch proces?
Ja en liefst hun rijbewijs ook afpakken. Ze veroorzaken het meeste accidenten en verschillend met verkeersslachtoffers bij de jeugd die hun eigen dood rijden, nemen die bejaarde meestal ook nog andere slachtoffers mee.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:15   #103
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Nou, het misbruik door pastoors paters nonnen vierde toen nochtans hoogtij.
Hoeveel mishandelde kinderen heeft dat niet opgeleverd en die werden dan nog niet eens geloofd want meneer pastoor deed dat niet. Hoeveel ellende hebben ouders hun kinderen toe niet toegebracht door net als nu hun eigen gezond verstand niet te gebruiken.
Meneer pastoor was zeer afwezig in mijn jeugdjaren. Meneer pastoor heeft trouwens genoeg concurrentie van andere griezelfiguren om een jeugd te verknallen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:16   #104
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja en liefst hun rijbewijs ook afpakken. Ze veroorzaken het meeste accidenten en verschillend met verkeersslachtoffers bij de jeugd die hun eigen dood rijden, nemen die bejaarde meestal ook nog andere slachtoffers mee.
Mag ik vragen hoe oud u nu bent?
Oud 3 januari 2021, 17:18   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, het misbruik door pastoors paters nonnen vierde toen nochtans hoogtij.
Hoeveel mishandelde kinderen heeft dat niet opgeleverd en die werden dan nog niet eens geloofd want meneer pastoor deed dat niet. Hoeveel ellende hebben ouders hun kinderen toe niet toegebracht door net als nu hun eigen gezond verstand niet te gebruiken.
Het bestond en bestaat ook nu nog maar je moet dat ook niet overdrijven. Buiten een vriend van me die beweerde in het college te zijn benaderd door een pater heb ik daar weinig weet van....We hebben daar toen gewoon allemaal hard moeten om lachen....ja in die tijd werd daar ook minder dramatisch over gedaan...
Het was uiteraard allemaal meer verborgen maar ik denk niet dat er toen meer kindermisbruik was als vandaag. En in gans die pedofilie verhalen zijn ook nogal wat gradaties.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 17:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:22   #106
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ....maar niet iedereen is een held zoals Benny

Bijlage 113601

Hij overleed rond 18 april 1992 terwijl hij televisie keek in zijn flat in Teddington (Londen), waar zijn lichaam op de avond van 20 april werd aangetroffen.
Tommy Cooper, a true knight of comedy, stierf in het midden van een toneelact:

https://www.youtube.com/watch?v=HpZq3ul1ld4
Oud 3 januari 2021, 17:34   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
U stelt het volgens mij toch wat te eenzijdig voor. De 1 op de 4 verkeersdoden zijn zwakke weggebruikers. In die categorie zitten dan ook heel veel zeer oude mensen (fietsers voetgangers)

Dat 75 + sterven in een verkeersongeval zou dan weer veel hebben te maken met hun verzwakte weerbaarheid.....een jonge sportieve mens heeft nu eenmaal meer kans een ongeluk te overleven dan een stokoude ziekelijke mens.

Ik ben zeker akkoord dat heel wat oude mensen niet echt meer thuishoren in een auto als bestuurder.

Maar goed trek zelf uw conclusies uit de officiële statistieken.

https://www.statistiekvlaanderen.be/...slachtoffers-0
Oud 3 januari 2021, 17:38   #108
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bestond en bestaat ook nu nog maar je moet dat ook niet overdrijven. Buiten een vriend van me die beweerde in het college te zijn benaderd door een pater heb ik daar weinig weet van....We hebben daar toen gewoon allemaal hard moeten om lachen....ja in die tijd werd daar ook minder dramatisch over gedaan...
Het was uiteraard allemaal meer verborgen maar ik denk niet dat er toen meer kindermisbruik was als vandaag. En in gans die pedofilie verhalen zijn ook nogal wat gradaties.....
Heb je de laatste 30 jaar geslapen.
Niet overdrijven, dit was een even grote pandemie als corona nu is. Het aantal priesters loopt in de duizenden.
In Amerika heeft de kerk honderden miljoenen aan schadevergoeding moeten betalen.
En dan hebben we het nog niet over de nonnen die zwangere meisjes hun kind stalen en doorverkochten, zoals onze lieve zusters van Kindsheid Jesu in Lommel.

Kindermisbruik en kinderhandel een beetje nuanceren als vroeger werd er niet zo dramatisch over gedaan dan stel ik mij toch serieuze vragen bij uw moreel kompas. Niet verwonderlijk dat je het huidige mishandelen van de jeugd geen probleem vindt.
Voor de meeste mensen is geweld tegen kinderen zowat een van de ergste misdaden voor u blijkbaar een fait divers.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 17:39   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Met andere woorden: uw jonge jaren die zo weinig waard waren

En waar een ergere epidemie heeft gewoed dan corona
Wat je nu eigenlijk insinueert weet ik niet goed. Als ik het zo ongeveer vat lijkt het me wel heel erg ver gezocht. Toch bedankt voor de aandacht.
Oud 3 januari 2021, 17:40   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je de laatste 30 jaar geslapen.
Niet overdrijven, dit was een even grote pandemie als corona nu is. Het aantal priesters loopt in de duizenden.
In Amerika heeft de kerk honderden miljoenen aan schadevergoeding moeten betalen.
En dan hebben we het nog niet over de nonnen die zwangere meisjes hun kind stalen en doorverkochten, zoals onze lieve zusters van Kindsheid Jesu in Lommel.

Kindermisbruik en kinderhandel een beetje nuanceren als vroeger werd er niet zo dramatisch over gedaan dan stel ik mij toch serieuze vragen bij uw moreel kompas. Niet verwonderlijk dat je het huidige mishandelen van de jeugd geen probleem vindt.
Voor de meeste mensen is geweld tegen kinderen zowat een van de ergste misdaden voor u blijkbaar een fait divers.

Niet overdrijven he kerel. Voor zulke beschuldigingen heb ik weinig tot geen begrip.
Ik ga dat ook niet meer herhalen. U bent verwittigd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 18:02.
Oud 3 januari 2021, 17:45   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niets veranderd. Ik heb bv nog steeds geen smartphone. Internet wel anders kon ik mijn werk niet doen. Het werd ook steeds moeilijker om mensen te vinden die een bordspel willen spelen. Tegen video games kun je nu eenmaal niet op.

En wees gerust. Er is een hoop brol van vroeger dat ik niet vergeten ben.
Buitenhuis gebruik ik ook geen smartphone gewoon opdat ik het niet echt nodig heb en geen zin heb om dit steeds met me mee te sleuren.
Oud 3 januari 2021, 17:53   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Absoluut, en dat moet je aanvaarden. Dat hoort erbij. Je moet dan gedaan hebben wat je wenste te doen, en daar tevreden over zijn.
Daarin geef ik je gelijk. Rijk leven en arm sterven is de kunst.
Oud 3 januari 2021, 18:01   #113
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niets veranderd. Ik heb bv nog steeds geen smartphone. Internet wel anders kon ik mijn werk niet doen. Het werd ook steeds moeilijker om mensen te vinden die een bordspel willen spelen. Tegen video games kun je nu eenmaal niet op.

En wees gerust. Er is een hoop brol van vroeger dat ik niet vergeten ben.
Het was misschien niet juist om u persoonlijk aan te spreken. Het gaat immers over een volledige generatie.

De vraag blijft, als het vroeger beter was waarom hebben de mensen die er toen bij waren het veranderd?
Zelfs al zijn er uitzonderingen, als de meerderheid niet akkoord was dan zou het toch niet gebeurd mogen zijn.

Citaat:
Dus met een toenemende vergrijzing gaat u een heel groot deel vh kiespubliek uitsluiten vh democratisch proces?
Ja. We sluiten de -18 jarigen toch ook uit, waarom zouden we dan bejaarden laten stemmen?
Ik heb evenmin vertrouwen in de mentale capaciteiten van de gemiddelde 80 jarige als in die van de gemiddelde 10 jarige.

Citaat:
Voor je het wel en goed beseft zal ook uw leven grotendeels voorbij zijn

En let op dat zal er sneller zijn dan je nu denkt. Het is maar een flits.

Uiteraard op voorwaarde dat je niks engs overkomt.
Inderdaad. En juist omdat ik morgen kan verongelukken of kanker kan krijgen moet ik nu van het leven profiteren.
Elke dag die je verliest ben je nu eenmaal kwijt, en door er nu 1 op te offeren krijg ik er niet ergens anders 1 bij.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 18:04   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Inderdaad. En juist omdat ik morgen kan verongelukken of kanker kan krijgen moet ik nu van het leven profiteren.
Elke dag die je verliest ben je nu eenmaal kwijt, en door er nu 1 op te offeren krijg ik er niet ergens anders 1 bij.
Zo erg moet je nu toch niet klagen. Je schreef hier al meermaals dat je de uitnodigingen van feestjes niet kan bijhouden zelfs moet afslaan.

Je holt van het ene feestje naar het andere.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2021 om 18:05.
Oud 3 januari 2021, 18:12   #115
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo erg moet je nu toch niet klagen. Je schreef hier al meermaals dat je de uitnodigingen van feestjes niet kan bijhouden.
Je holt van het ene feestje naar het andere.
Goh ja, de afgelopen 14 dagen zijn er toch 2 dagen zonder feestje geweest. Ik ben blij dat ik maandag terug kan gaan werken, het is lastig genoeg geweest.

Ik ga een paar idiote kwakzalvers mijn leven niet laten bepalen hoor. Maar helaas heeft niet iedereen dezelfde mogelijkheden.
Oud 3 januari 2021, 18:49   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik bekijk de huidige problemen van de jeugd meer vanop wat afstand.

Er is natuurlijk een redelijk groot probleem. Het was al enigszins zo dat kinderen geen kinderen meer mogen zijn (oa vaak nergens onbezorgd kunnen ravotten op andere plaatsen dan afgeborstelde speeltuinen ..),
maar nu dus is dat een ferme graad erger.

Maar om nu te spreken van verloren jeugdige levens, of 70 procent psychische problemen .. dat is overdreven.

Positief bekeken: hoe kunnen we de corona-historie zo vlug als mogelijk achter ons laten?
- harde maatregelen geeft kortere pijn?
- met iets hardere hand zorgen dat 90 procent zich laat vaccineren, of anders gezegd het leven van zij die zonder medische reden vaccinatie weigeren, het leven wat moeilijker maken. Geen vliegtuig, geen trein, geen bus, om de x tijd op eigen kosten doen testen, ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2021, 18:58   #117
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. We sluiten de -18 jarigen toch ook uit, waarom zouden we dan bejaarden laten stemmen?
Ik heb evenmin vertrouwen in de mentale capaciteiten van de gemiddelde 80 jarige als in die van de gemiddelde 10 jarige.
Dat vind ik een manke vergelijking. Een gepensioneerde heeft een lange carriere achter de rug en zijn steentje bijgedragen bv door belastingen te betalen. Dat kun je niet vergelijken met een 12-jarige die net zijn eerste zaadlozing heeft gehad.

Ik ben er wel voorstander van dat bejaarden zich jaarlijks moeten laten testen of ze nog de mentale capaciteiten hebben om met de wagen te rijden. Op basis daarvan kan men eventueel ook beslissen om hen stemrecht te laten behouden.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 januari 2021 om 18:58.
Oud 3 januari 2021, 19:06   #118
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind ik een manke vergelijking. Een gepensioneerde heeft een lange carriere achter de rug en zijn steentje bijgedragen bv door belastingen te betalen. Dat kun je niet vergelijken met een 12-jarige die net zijn eerste zaadlozing heeft gehad.

Ik ben er wel voorstander van dat bejaarden zich jaarlijks moeten laten testen of ze nog de mentale capaciteiten hebben om met de wagen te rijden. Op basis daarvan kan men eventueel ook beslissen om hen stemrecht te laten behouden.
Hoeveel iemand heeft bijgedragen verandert niets aan het verstand dat hij heeft. Op basis van eerdere verdienste kan je niet bepalen wie wel of niet bekwaam is om te stemmen, de rusthuizen zitten vol demente mensen die ooit heel verstandig waren.

Je kunt niet ontkennen dat met het ouder worden de cognitieve vaardigheden achteruit gaan. Je kunt niet ontkennen dat er veel 80 plussers zijn die geen flauw benul meer hebben wat er gebeurt in de wereld.

Dus waarom zouden we 16 jarigen niet laten stemmen omdat ze zogezegd nog niet voldoende mentaal ontwikkeld zijn, maar hoogbejaarden wel terwijl ze mentaal vaak zelfs minder capabel zijn dan die 16 jarige?
Oud 3 januari 2021, 19:14   #119
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel iemand heeft bijgedragen verandert niets aan het verstand dat hij heeft. Op basis van eerdere verdienste kan je niet bepalen wie wel of niet bekwaam is om te stemmen, de rusthuizen zitten vol demente mensen die ooit heel verstandig waren.

Je kunt niet ontkennen dat met het ouder worden de cognitieve vaardigheden achteruit gaan. Je kunt niet ontkennen dat er veel 80 plussers zijn die geen flauw benul meer hebben wat er gebeurt in de wereld.

Dus waarom zouden we 16 jarigen niet laten stemmen omdat ze zogezegd nog niet voldoende mentaal ontwikkeld zijn, maar hoogbejaarden wel terwijl ze mentaal vaak zelfs minder capabel zijn dan die 16 jarige?
Zoals ik stelde, ik ben er wel voorstander van om bejaarden te laten testen op jaarlijkse basis of ze hun rijbewijs kunnen behouden. Dat kan ook mee bepalen of ze hun stemrecht blijven behouden.

Het spreekt voor zich dat dementen niet meer zouden mogen autorijden of gaan stemmen. Net zoals 16-jarigen geen rijbewijs kunnen krijgen. Tenzij dan hier in de VS.
Oud 3 januari 2021, 19:18   #120
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik stelde, ik ben er wel voorstander van om bejaarden te laten testen op jaarlijkse basis of ze hun rijbewijs kunnen behouden. Dat kan ook mee bepalen of ze hun stemrecht blijven behouden.

Het spreekt voor zich dat dementen niet meer zouden mogen autorijden of gaan stemmen. Net zoals 16-jarigen geen rijbewijs kunnen krijgen. Tenzij dan hier in de VS.
Die dementen waren vroeger een bron van extra stemmen voor sommige politici zonder enig moreel besef.
Dat hebben ze uiteindelijk toch aan banden gelegd.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be