![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een schande. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Solidariteit is belangrijk, maar het is toch verbijsterend hoe men ons zelfs in deze corona-crisis met een schuldgevoel probeert op te zadelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Solidariteit met andere landen is een gunst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij dat er nog ergens in Europa zo'n meningen verkondigd worden. Hopelijk komt er een kentering.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral de meest "brave" serie ooit.
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Schuldgevoel is niet nodig . Canada bijvoorbeeld heeft 9 keer zoveel vaccins besteld als ze zelf nodig hebben. Als die allemaal geleverd worden, dan zal Canada tientallen miljoenen dosissen uitdelen aan andere landen - want wat zou je er anders mee doen nadat iedereen ingeënt is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of het nu gaat over oorlog, staatsgreep, epidemie of natuurramp (ik herinner me dat sommige media ons zelfs een schuldgevoel voor de tsunami in Azie in 2004 probeerden aan te praten); telkens opnieuw zijn er strekkingen/media/mensen die ons met een schuldgevoel willen steken. Ik walg daarvan.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na wat rond lezen vraag ik mij af of er wel echt een vragende partij tegen Grease is. Volgens mij zuigen die reporters wat uit hun duim om nieuws te maken en zo de bevolking te pesten.
Daarom dat ik geen mainstream meer kijk of lees. Soms door toeval staat het nieuws eens op, maar zap dat meteen weg bij bewustwording er van. Volgens mij doen we er goed aan die reporters dood te zwijgen en hun artikelen geen aandacht meer te geven.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 6 januari 2021 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de Zwarte Piet kwestie. Tot enkele jaren geleden werd er door de meerderheid van de bevolking vooral wat gelachen met die triestige planten die een probleem zagen in Zwarte Piet. Nu zijn we 2020 en zien we dat de Zwarte Piet-strijd eigenlijk al volledig gestreden is en dat zonder enige inmenging van de wetgever. Tal van commerciële ondernemingen zagen zich 'gedwongen' te stoppen met Zwarte Piet te vertonen. Het gaat zelfs zo ver dat je kan worden geband van facebook voor het vertonen van een Zwarte Piet foto. Wat kan en wat niet kan voor wat betreft Zwarte Piet werd dus helemaal niet bepaald door de overheid / de wetgever. Op enkele jaren tijd en volledig tegen de wil van een groot deel van de bevolking in, is eigenlijk door een invloedrijke groep hysterische losers bepaald dat Zwarte Piet vertonen in de praktijk gewoon een misdrijf is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar Pizzagate en Qanon dat er uit ontstaan is. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 januari 2021 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan zeggen dat universiteiten bolwerken dienen te zijn van de rede en de vrije gedachte. Tegenwoordig zijn ze eerder een maatstaf voor de teloorgang van de vrije mening en kampioenen vh conformisme. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 6 januari 2021 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Met fascisme/nazisme had je tenminste nog het voordeel dat je er een gezicht op kon kleven. Dit is echter een haast volledig anonieme beweging die beetje bij beetje en haast geruisloos de samneleving aan het overnemen is en gaat dicteren wat de fatsoensnormen zijn.
Gezichtsloze griezels die eens dringend moeten uitgerookt worden als ratten en eens de duimschroeven moeten worden aangedraaid om te komen verklaren wat het precies is dat ze willen en hoever het moet gaan. Nu heeft men schrik van een anonieme vijand die de publieke opinie bespeelt. Dit gaat al een stuk minder zijn als die anonimiteit verdwijnt. Ze willen ook bewust gezichtsloos blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben weinig bijval gekend. En zoals ik al zei: dergelijke mensen zijn inderdaad wokes. Negéren die troep. Qanon is veel gevaarlijker, dat zien we nu in de US: de democratie ondermijnen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 januari 2021 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in een of ander wereldwijd complot hé. Ik stel gewoon vast dat een mondige groep vaak wordt gevolgd door heel wat grote ondernemingen (zoals facebook) uit angst iets 'verkeerd' te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het dan opgepikt wordt door de media, dan is het hek dikwijls van de dam. En begrijp mij goed! Ik ben tegen dergelijk ‘woke’ gedoe. Ik vind acties zoals deze tegen Grease, zwarte piet, Aalst Carnaval onnozel en contraproductief. Het doet meestal meer kwaad dan goed omdat ze dingen zoals racisme ‘ridiculiseren’. Maar een roetpiet ipv een zwarte piet is geen bedreiging voor onze democratie. Complotbewegingen zoals Qanon en alt-right zijn dat wel. |
|
![]() |
![]() |