Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2021, 08:55   #101
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Vanmorgen in de binnenlandse krantencommentaren: "de hebzucht van de Westerse landen omdat ze teveel vaccins hebben gekocht".

Komaan zeg: als er te weinig vaccins zouden zijn gekocht, of als bepaalde vaccins niet werkzaam zouden blijken te zijn, dan zijn de regeringen onverantwoord, maar nu is het weer niet goed, en probeer men ons met een schuldgevoel te steken daarover.

Dit, beste forumgenoten, is de essentie: we proberen onszelf in het Westen steeds opnieuw een schuldgevoel te geven, of het nu gaat over het verleden, over vaccins, of over het maken van films.

Ik vermoed dat de reden cultureel is, in onze Christelijke cultuur staat het principe dat wij allemaal zondaars zijn centraal, in andere culturen, is dat dus niet zo.
Westerse landen kopen vaccins van Westerse bedrijven die voor een groot deel zijn gesubsidieerd door diezelfde Westerse landen. In die Westerse bedrijven werken mensen die een opleiding hebben gekregen in Westerse landen.

Wat een schande.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 09:23   #102
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Westerse landen kopen vaccins van Westerse bedrijven die voor een groot deel zijn gesubsidieerd door diezelfde Westerse landen. In die Westerse bedrijven werken mensen die een opleiding hebben gekregen in Westerse landen.

Wat een schande.
Solidariteit is belangrijk, maar het is toch verbijsterend hoe men ons zelfs in deze corona-crisis met een schuldgevoel probeert op te zadelen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 09:27   #103
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Solidariteit is belangrijk, maar het is toch verbijsterend hoe men ons zelfs in deze corona-crisis met een schuldgevoel probeert op te zadelen.
Het probleem is dat men die solidariteit als iets vanzelfsprekend ziet, als een recht dat men kan afdwingen.

Solidariteit met andere landen is een gunst.
Oud 6 januari 2021, 12:02   #104
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Interessant artikel. Bedankt.
Oud 6 januari 2021, 12:32   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zalig !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 13:12   #106
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Interessant artikel. Bedankt.
Ik ben blij dat er nog ergens in Europa zo'n meningen verkondigd worden. Hopelijk komt er een kentering.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 13:26   #107
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Friends is ook onder vuur, de beste komische serie ooit.

Zullen onze kleinkinderen nog weten waar ze vandaan komen en wat een fobie werkelijk is?
Vooral de meest "brave" serie ooit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 13:43   #108
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Schuldgevoel is niet nodig . Canada bijvoorbeeld heeft 9 keer zoveel vaccins besteld als ze zelf nodig hebben. Als die allemaal geleverd worden, dan zal Canada tientallen miljoenen dosissen uitdelen aan andere landen - want wat zou je er anders mee doen nadat iedereen ingeënt is?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 13:49   #109
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Schuldgevoel is niet nodig . Canada bijvoorbeeld heeft 9 keer zoveel vaccins besteld als ze zelf nodig hebben. Als die allemaal geleverd worden, dan zal Canada tientallen miljoenen dosissen uitdelen aan andere landen - want wat zou je er anders mee doen nadat iedereen ingeënt is?
Inderdaad, ik ga er ook van uit dat de dosissen teveel naar armere landen gaan, maar again, men grijpt het NU toch maar weer eens aan om ons met een schuldgevoel te steken.

Of het nu gaat over oorlog, staatsgreep, epidemie of natuurramp (ik herinner me dat sommige media ons zelfs een schuldgevoel voor de tsunami in Azie in 2004 probeerden aan te praten); telkens opnieuw zijn er strekkingen/media/mensen die ons met een schuldgevoel willen steken. Ik walg daarvan.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 14:44   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vooral de meest "brave" serie ooit.
Na wat rond lezen vraag ik mij af of er wel echt een vragende partij tegen Grease is. Volgens mij zuigen die reporters wat uit hun duim om nieuws te maken en zo de bevolking te pesten.
Daarom dat ik geen mainstream meer kijk of lees. Soms door toeval staat het nieuws eens op, maar zap dat meteen weg bij bewustwording er van.

Volgens mij doen we er goed aan die reporters dood te zwijgen en hun artikelen geen aandacht meer te geven.

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 januari 2021 om 14:45.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 15:30   #111
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Na wat rond lezen vraag ik mij af of er wel echt een vragende partij tegen Grease is. Volgens mij zuigen die reporters wat uit hun duim om nieuws te maken en zo de bevolking te pesten.
Daarom dat ik geen mainstream meer kijk of lees. Soms door toeval staat het nieuws eens op, maar zap dat meteen weg bij bewustwording er van.

Volgens mij doen we er goed aan die reporters dood te zwijgen en hun artikelen geen aandacht meer te geven.
Het zou me niet eens verbazen als die twitterkliekjes deel blijken uit te maken van de kennissenkring van lieden die werkzaam zijn in de mediasector. Influencers.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 15:36   #112
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou me niet eens verbazen als die twitterkliekjes deel blijken uit te maken van de kennissenkring van lieden die werkzaam zijn in de mediasector. Influencers.
Eerst vond ik het wel een grappig fenomeen, de personen die zich 'influencers' noemen. Tot ik door had dat ze wel degelijk op ongeziene wijze kunnen beïnvloeden.

Kijk maar naar de Zwarte Piet kwestie. Tot enkele jaren geleden werd er door de meerderheid van de bevolking vooral wat gelachen met die triestige planten die een probleem zagen in Zwarte Piet.

Nu zijn we 2020 en zien we dat de Zwarte Piet-strijd eigenlijk al volledig gestreden is en dat zonder enige inmenging van de wetgever. Tal van commerciële ondernemingen zagen zich 'gedwongen' te stoppen met Zwarte Piet te vertonen. Het gaat zelfs zo ver dat je kan worden geband van facebook voor het vertonen van een Zwarte Piet foto.

Wat kan en wat niet kan voor wat betreft Zwarte Piet werd dus helemaal niet bepaald door de overheid / de wetgever. Op enkele jaren tijd en volledig tegen de wil van een groot deel van de bevolking in, is eigenlijk door een invloedrijke groep hysterische losers bepaald dat Zwarte Piet vertonen in de praktijk gewoon een misdrijf is.
Oud 6 januari 2021, 15:46   #113
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst vond ik het wel een grappig fenomeen, de personen die zich 'influencers' noemen. Tot ik door had dat ze wel degelijk op ongeziene wijze kunnen beïnvloeden.

Kijk maar naar de Zwarte Piet kwestie. Tot enkele jaren geleden werd er door de meerderheid van de bevolking vooral wat gelachen met die triestige planten die een probleem zagen in Zwarte Piet.

Nu zijn we 2020 en zien we dat de Zwarte Piet-strijd eigenlijk al volledig gestreden is en dat zonder enige inmenging van de wetgever. Tal van commerciële ondernemingen zagen zich 'gedwongen' te stoppen met Zwarte Piet te vertonen. Het gaat zelfs zo ver dat je kan worden geband van facebook voor het vertonen van een Zwarte Piet foto.

Wat kan en wat niet kan voor wat betreft Zwarte Piet werd dus helemaal niet bepaald door de overheid / de wetgever. Op enkele jaren tijd en volledig tegen de wil van een groot deel van de bevolking in, is eigenlijk door een invloedrijke groep hysterische losers bepaald dat Zwarte Piet vertonen in de praktijk gewoon een misdrijf is.
Zelfs Sinterklaas en Kerstmis sterven uit En wat de tussenkomst van de overheid betreft: in Nederland speelde de overheid het vuile spelletje van de KOZP en co gewoon mee. Ook al zijn er geen formele initiatieven: KOZP wordt geen strobreed in de weg gelegd als ze actie willen voeren, de regering en ordediensten spreken de anti-Pieten naar de mond en zo voort.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 15:46   #114
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is echt een internetprobleem: mensen die enkel nog achter hun computer met geestesgenoten zitten te kletsen over de raarste ideeën en theorieën en op de duur echt geloven dat het waar is.

Kijk maar naar Pizzagate en Qanon dat er uit ontstaan is.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 januari 2021 om 15:47.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 15:52   #115
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Om maar te zwijgen over universiteiten die studentenverenigingen verbieden om zich als zwarte piet te verkleden tijdens sinterklaasfeestjes. Welke wet overtreden die studenten dan mss? Heel bedenkelijke praktijken en complete onwil van media en politiek om daar tegen in te gaan.

En dan zeggen dat universiteiten bolwerken dienen te zijn van de rede en de vrije gedachte. Tegenwoordig zijn ze eerder een maatstaf voor de teloorgang van de vrije mening en kampioenen vh conformisme.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 6 januari 2021 om 15:52.
Oud 6 januari 2021, 15:55   #116
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zijn ridicule theorieen. Maar vooralsnog hebben die nog niet geleid tot het bannen van films, boeken of culturele tradities zoals zwarte piet.

En dat vind ik veel verontrustender.
Oud 6 januari 2021, 15:59   #117
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Met fascisme/nazisme had je tenminste nog het voordeel dat je er een gezicht op kon kleven. Dit is echter een haast volledig anonieme beweging die beetje bij beetje en haast geruisloos de samneleving aan het overnemen is en gaat dicteren wat de fatsoensnormen zijn.

Gezichtsloze griezels die eens dringend moeten uitgerookt worden als ratten en eens de duimschroeven moeten worden aangedraaid om te komen verklaren wat het precies is dat ze willen en hoever het moet gaan. Nu heeft men schrik van een anonieme vijand die de publieke opinie bespeelt. Dit gaat al een stuk minder zijn als die anonimiteit verdwijnt. Ze willen ook bewust gezichtsloos blijven.
Oud 6 januari 2021, 16:02   #118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn ridicule theorieen. Maar vooralsnog hebben die nog niet geleid tot het bannen van films, boeken of culturele tradities zoals zwarte piet.

En dat vind ik veel verontrustender.
Niet overdrijven hé: Grease is niet gebannen, het zijn gewoon wat aandachtshoeren op Twitter die onnozel doen en die wat aandacht kregen van Britse tabloids.
Ze hebben weinig bijval gekend.

En zoals ik al zei: dergelijke mensen zijn inderdaad wokes. Negéren die troep.

Qanon is veel gevaarlijker, dat zien we nu in de US: de democratie ondermijnen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 januari 2021 om 16:03.
Oud 6 januari 2021, 16:06   #119
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is echt een internetprobleem: mensen die enkel nog achter hun computer met geestesgenoten zitten te kletsen over de raarste ideeën en theorieën en op de duur echt geloven dat het waar is.

Over wat heeft u het nu concreet?

Ik geloof niet in een of ander wereldwijd complot hé. Ik stel gewoon vast dat een mondige groep vaak wordt gevolgd door heel wat grote ondernemingen (zoals facebook) uit angst iets 'verkeerd' te doen.
Oud 6 januari 2021, 16:16   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over wat heeft u het nu concreet?

Ik geloof niet in een of ander wereldwijd complot hé. Ik stel gewoon vast dat een mondige groep vaak wordt gevolgd door heel wat grote ondernemingen (zoals facebook) uit angst iets 'verkeerd' te doen.
Ja, als het ‘groot’ genoeg wordt. Maar het ontstaat momenteel toch altijd in social media ‘groepen’ dat is wat ik zeg.
En als het dan opgepikt wordt door de media, dan is het hek dikwijls van de dam.

En begrijp mij goed! Ik ben tegen dergelijk ‘woke’ gedoe. Ik vind acties zoals deze tegen Grease, zwarte piet, Aalst Carnaval onnozel en contraproductief. Het doet meestal meer kwaad dan goed omdat ze dingen zoals racisme ‘ridiculiseren’.

Maar een roetpiet ipv een zwarte piet is geen bedreiging voor onze democratie.
Complotbewegingen zoals Qanon en alt-right zijn dat wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be