Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2021, 06:01   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Demir komt hier sterker uit dan je denkt.
Ze kreeg een klap, maar Demir is nu eenmaal Demir, die laat het daar niet bij, die vecht terug. Die vecht terug met de middelen die ze heeft.

Go Zuhal, Go!

Je weet wel beter... De wolfpack heeft bloed geroken, er is geen weg terug. Dit gaat heus niet vanzelf weggaan, de portemonnee heeft een bij-zon-der sterk effect op de Vlaming, vooral als een minister model staat voor de hold-up die de regering daar nu op pleegt. En ZIJ is het gezicht dat plakt op die hold-up.

Courtesy by her boss, die haar dit vergiftigde geschenk gaf bij de bevoegdheidsverdeling.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 06:48   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik denk niet dat het veel zal helpen in de beeldvorming om nu te komen aandraven met een bijna sinds 6 jaar dode sos.

De beeldvorming is gemaakt.
Tommelein is de uitvinder van de niet meer terugdraaiende teller.
Peeters is de uitvinder van de afgeschoten wet.
Demir is diegene die het debacle op de burger afwenteld.
De Vlaemsche Regerinck van Bourgeois komt uit deze afgang als verantwoordelijke regering.

Jammer voor de sympathieke mevr Demir. Zij is opgeofferd door haar partij waarvan de voorzitter de huidige Vlaemsche Regerinck heeftt bij elkaar gebricoleerd. Zij is het gezicht van deze politieke katastrofe.

Eerlijk ? Helemaal niet. Maar zo werkt de wereld.
Den onderduiker treft hier de grootste schuld.
Dat de lafaard zes jaar geleden onderdook, doet niets af aan z'n grote schuld.

Dat Demir het afwentelt op de belastingbetaler is eigenlijk ook maar een fabeltje, maar dan moet je wel begrijpen waarover het gaat.

Wentel je het af, zoals voorheen, op de gebruiker, dan betalen de zonnepaneeleigenaars, doordat ze stroom verbruiken van de zonnepanelen, in verhouding minder dan degenen die geen zonnepanelen hebben.

Door de compensatie te betalen met alg. middelen, betaald iedereen evenveel in verhouding met z'n inkomen.

Dit is veel eerlijker.
Maar ja, zo had je het nog niet bekeken hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 06:49   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet wel beter... De wolfpack heeft bloed geroken, er is geen weg terug. Dit gaat heus niet vanzelf weggaan, de portemonnee heeft een bij-zon-der sterk effect op de Vlaming, vooral als een minister model staat voor de hold-up die de regering daar nu op pleegt. En ZIJ is het gezicht dat plakt op die hold-up.

Courtesy by her boss, die haar dit vergiftigde geschenk gaf bij de bevoegdheidsverdeling.
Dat Demir het afwentelt op de belastingbetaler is eigenlijk ook maar een fabeltje, maar dan moet je wel begrijpen waarover het gaat.

Wentel je het af, zoals voorheen, op de gebruiker, dan betalen de zonnepaneeleigenaars, doordat ze stroom verbruiken van de zonnepanelen, in verhouding minder dan degenen die geen zonnepanelen hebben.

Door de compensatie te betalen met alg. middelen, betaald iedereen evenveel in verhouding met z'n inkomen.

Dit is veel eerlijker.
Oud 1 februari 2021, 06:59   #104
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is veel eerlijker.
Toch wel.
En dit is toch maar de verpakking opsmukken om mij te zeggen dat de burger toch gaat betalen voor het geknoei van de vorige Vlaamse N-VA regering.
Mensen die dus te arm zijn (of in de finaanciele onmogelijkheid) om zonnepanelen aan te achaffen mogen wel opdraaien voor de enorme politieke afgang van de vorige Vlaamse regering ?
Komaan...hoe asociaal kan men het maken ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 07:09   #105
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.
En dit is toch maar de verpakking opsmukken om mij te zeggen dat de burger toch gaat betalen voor het geknoei van de vorige Vlaamse N-VA regering.
Mensen die dus te arm zijn (of in de finaanciele onmogelijkheid) om zonnepanelen aan te achaffen mogen wel opdraaien voor de enorme politieke afgang van de vorige Vlaamse regering ?
Komaan...hoe asociaal kan men het maken ?
Begrijpend lezen is precies niet uwe sterkste kant.

Mensen met weinig inkomen gaan minder betalen in het voorstel van Demir.
Weinig inkomen is gelijk aan weinig belastingen betalen.

Elektriciteitsverbruik kijkt niet naar het inkomen, daar kijken ze gewoon naar het verbruik.

Het voorstel van Demir maakt dat eigenaars van zonnepanelen, in verhouding evenveel betalen als niet eigenaars.

Ik kan het echt niet simpeler uitleggen hoor.
Oud 1 februari 2021, 07:22   #106
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is precies niet uwe sterkste kant.

Mensen met weinig inkomen gaan minder betalen in het voorstel van Demir.
Weinig inkomen is gelijk aan weinig belastingen betalen.

Elektriciteitsverbruik kijkt niet naar het inkomen, daar kijken ze gewoon naar het verbruik.

Het voorstel van Demir maakt dat eigenaars van zonnepanelen, in verhouding evenveel betalen als niet eigenaars.

Ik kan het echt niet simpeler uitleggen hoor.

Wat u zegt is het volgende :
Ondanks herhaalde waarschuwingen rij ik mijn auto flutten van een. Kapot in de 10de macht. Zelfs de politie heeft mij gewaarschuwd maar ik deed koppig door met mijn onverantwoord rijgedrag.

Ik heb geen geld om een nieuwe auto te kopen.

Mijn vrouw heeft een geweldig idee. Ze stelt voor de geburen te laten betalen voor mijn brokkenparcours.

En mijn zoon gaat de geburen van nummer 103 gaan paaien dat het idee van zijn moeder fenomenaal goed is en de mensen veel minder gaat kosten dan dat ze zelf een nieuwe auto moeten betalen.
En dat het nog veel eerlijker is ook. Want op 107 hebben ze meer inkomen dan op 103 en zullen dus ook, zeer sociaal als we zijn, meer moeten betalen.

Een idioot voorbeeld ?
Juist ja.
Maar dat is wat Demir doet !

Oud 1 februari 2021, 08:00   #107
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat u zegt is het volgende :
Ondanks herhaalde waarschuwingen rij ik mijn auto flutten van een. Kapot in de 10de macht. Zelfs de politie heeft mij gewaarschuwd maar ik deed koppig door met mijn onverantwoord rijgedrag.

Ik heb geen geld om een nieuwe auto te kopen.

Mijn vrouw heeft een geweldig idee. Ze stelt voor de geburen te laten betalen voor mijn brokkenparcours.

En mijn zoon gaat de geburen van nummer 103 gaan paaien dat het idee van zijn moeder fenomenaal goed is en de mensen veel minder gaat kosten dan dat ze zelf een nieuwe auto moeten betalen.
En dat het nog veel eerlijker is ook. Want op 107 hebben ze meer inkomen dan op 103 en zullen dus ook, zeer sociaal als we zijn, meer moeten betalen.

Een idioot voorbeeld ?
Juist ja.
Maar dat is wat Demir doet !

Zeer idioot, daar Demir niet aan het stuur zat.
Demir probeert gewoon de brokken, die haar voorgangers maakten, te lijmen.

Zet die anti-N-VA bril toch eens af.
De discussie zou hier zoveel fijner zijn.

U schiet wild om zich heen, wild om zich heen, maar u weet niet waar het doel is.
U denkt blijkbaar bij uzelf: "Als ik maar vaak genoeg schiet, zal ik wel één keer iets raken." Niet dus.

A.S.
Oud 1 februari 2021, 08:22   #108
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Zeer idioot, daar Demir niet aan het stuur zat.
Demir probeert gewoon de brokken, die haar voorgangers maakten, te lijmen.

Zet die anti-N-VA bril toch eens af.
De discussie zou hier zoveel fijner zijn.

U schiet wild om zich heen, wild om zich heen, maar u weet niet waar het doel is.
U denkt blijkbaar bij uzelf: "Als ik maar vaak genoeg schiet, zal ik wel één keer iets raken." Niet dus.

A.S.
U lijkt niet goed gelezen te hebben. Het was mijn vrouw, die niets met mijn brokkenparcours te maken had, die het lumineuze idee van "de geburen te laten betalen" heeft gehad en zo de brokken die ik veroorzaakt heb, probeert te lijmen

En dit is geen anti-N-VA bril, dit is doodgewoon de realiteit.
Ik kan er moeilijk iets aan doen dat onze Vlaamse politici zichzelf in de vernieling rijden.

En om de treffendheid van mijn vergelijking even duidelijk te maken zal ik ze even wat herschrijven.

Ondanks herhaalde waarschuwingen rijdt de Vlaamse Regering Bourgeois zichzelf juridisch flutten van een. Kapot in de 10de macht. Zelfs de federale regering heeft mij gewaarschuwd maar de Vlaamse regering deed koppig door met haar onverantwoord gedrag.

Ze heeft geen geld om haar domme flater te betalen.

Demir (of N-VA of Vlaamse regering) heeft een geweldig idee. Ze stelt voor de 6 miljoen Vlaamse geburen te laten betalen voor het brokkenparcours.

Reservespeler (of was het De Wever ?) gaat de geburen gaan paaien dat het idee van Demir fenomenaal goed is en de mensen veel minder gaat kosten dan dat ze anders hadden moeten betalen.
En dat het nog veel eerlijker is ook. Want Sint Martens Latem heeft meer inkomen dan Mesen en zal dus ook, zeer sociaal als de Vlaamse politici zijn, meer moeten betalen.

Sorry hoor. Niets anti-N-VA. Doodgewoon de realiteit. Trouwens een politieke discussie moet niet alleen onder gelijkgestemden gevoerd worden. In een democratie mogen alle politieke stromingen aan bod komen. Dat is één van de uitingen van de Vlaamse multicultuur. Een politieke multicultuur. Want HET Vlaanderen met DE Vlaming bestaat niet !

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 februari 2021 om 08:30.
Oud 1 februari 2021, 08:34   #109
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Den onderduiker treft hier de grootste schuld.
Dat de lafaard zes jaar geleden onderdook, doet niets af aan z'n grote schuld.

Dit is veel eerlijker.
Bekijk jij het eens van de kant van de belastingbetaler.
Die heeft ze voor een deel gefinancierd om ze niet bij hem, maar bij een ander te plaatsen.
En nu mag diezelfde belastingbetaler, die er geen geplaatst heeft, nogmaals opdraaien voor diegenen die ze wel gelegd heeft, want Demir betaald die premie niet uit haar portemonnee, maar uit de onze.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 09:01   #110
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik bekijk ook al die mensen die zonnepanelen geplaatst hebben met minachting inderdaad.(O wat heb ik daar indertijd,toen ik nog een bureaujob had,en dus tijd om erover te lullen,onplezierige discussies gehad met collegas die "investeerden")...Zij vonde/zij vinden het blijkbaar maar normaal te "profiteren" van andermans portemonee.Neen,het was niet wegens "groene" redenen,iedere mens met meer dan twee hersencellen wist al 10 jaar geleden dat dit slechts facade was.

Een PV installatie die niet onafhankelijk van het net,en onafhankelijk van andermans portemonnee kan werken is gewoon een fiscale konstruktie.Dat is inmiddels keihard bewezen.

Mevrouw Demir (amper gestart in de politiek toen deze waanzin begon hé!) heeft het zeer kernachtig samengevat....

Er is 50 miljard "geinvesteerd" en toch halen we de doeleinden niet....

Ja,nu krijgt ZIJ de wind van voren,zoals ooit heersers brengers van slecht nieuws lieten executeren....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2021 om 09:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 09:24   #111
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik bekijk ook al die mensen die zonnepanelen geplaatst hebben met minachting inderdaad.(O wat heb ik daar indertijd,toen ik nog een bureaujob had,en dus tijd om erover te lullen,onplezierige discussies gehad met collegas die "investeerden")...Zij vonde/zij vinden het blijkbaar maar normaal te "profiteren" van andermans portemonee.Neen,het was niet wegens "groene" redenen,iedere mens met meer dan twee hersencellen wist al 10 jaar geleden dat dit slechts facade was.

Een PV installatie die niet onafhankelijk van het net,en onafhankelijk van andermans portemonnee kan werken is gewoon een fiscale konstruktie.Dat is inmiddels keihard bewezen.

Mevrouw Demir (amper gestart in de politiek toen deze waanzin begon hé!) heeft het zeer kernachtig samengevat....

Ja,nu krijgt ZIJ de wind van voren,zoals ooit heersers brengers van slecht nieuws lieten executeren....
Over de rendabiliteit van zonnepanelen geef ik u volledig gelijk.
Doch ik zie als burger dat Demir nog maar eens een half miljard op de hals van de burger afwenteld om in die bodemloze put van de zonnepanelen te pompen.

En om het met uw woorden te stellen ? Wie heeft Demir aan de executiepaal gebonden ? Dat de kiezer het oordeel zal volbrengen weet ik al. Blijft alleen de vraag wie een sympathieke Vlaamse vrouw als mevrouw Demir wetens en willens op "energie" heeft geplaatst, in de wetenschap dat het een politieke executiepaal ging worden ?

Oud 1 februari 2021, 10:18   #112
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Het gaat er enkel om dat diegenen die ze geplaatst hebben met voor 50 miljard aan subsidies, nu nogmaals vergoed worden, voor een verlies dat geen verlies is, want hun installatie zorgt nog steeds voor gratis stroom.
Enkel voor de overproductie moeten ze betalen om terug op het net te plaatsen.

Deze ganse miserie kon voorkomen worden als er in iedere partij, ipv zakkenvullers, echte "volksvertegenwoordigers" zaten.
Oud 1 februari 2021, 10:34   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over de rendabiliteit van zonnepanelen geef ik u volledig gelijk.
Doch ik zie als burger dat Demir nog maar eens een half miljard op de hals van de burger afwenteld om in die bodemloze put van de zonnepanelen te pompen.

En om het met uw woorden te stellen ? Wie heeft Demir aan de executiepaal gebonden ? Dat de kiezer het oordeel zal volbrengen weet ik al. Blijft alleen de vraag wie een sympathieke Vlaamse vrouw als mevrouw Demir wetens en willens op "energie" heeft geplaatst, in de wetenschap dat het een politieke executiepaal ging worden ?
De 'wie' vraag lijkt me duidelijk : de portefeuille verdeling is de exclusieve bevoegdheid van de partijvoorzitter(s) dus het is De Wever die haar die komkommer heeft opgestoken.

Wat ik niet begrijp is 'waarom' hij dat heeft gedaan.
Oud 1 februari 2021, 12:09   #114
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De 'wie' vraag lijkt me duidelijk : de portefeuille verdeling is de exclusieve bevoegdheid van de partijvoorzitter(s) dus het is De Wever die haar die komkommer heeft opgestoken.

Wat ik niet begrijp is 'waarom' hij dat heeft gedaan.

Troost Uzelf Panda. Je bent niet de enige die de Vlaamse mentaliteit niet begrijpt. Ik stel mijzelf reeds die vraag gedurende vijftig jaar.
Steek uw kop niet boven het maaiveld want je maakt het hen gemakkelijker om hem af te snijden.
Om het huidige resultaat te bekomen hebben ze zelfs "Mata Haries" aan het
het werk gezet. En de resultaten zullen zich laten voelen.
Bukken en kruipen en zorgen dat ze er bij zijn.
Meer moet dat niet zijn .
Al decennia lang heb ik het niet anders geweten.
"Get a live' roepen alle zogezegde Vlamngen terwijl ze het dolkmes in uw rug nog eens ronddraaien.
Ik heb ze niet meer gehoord. Het zijn strijders die onder de tafels wegduiken en de maffia de vrije hand geven. En dan zie je wie er wat bereikt.
De betaalde plaatsjes zijn steeds voor dezelfde kleurtjes en de stront is voor de Vlaamse voorvechters.
Er is maar één middel om te ontsnappen aan die mentaliteit.
Zeggen "foert" en denken kust mijn kloten.
En probeer niet van te begrijpen want ze begrijpen zichzelf niet meer.
Vlamingen hebben maar één soort vijanden en dat zijn ze zelf.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 12:19   #115
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Steek uw kop niet boven het maaiveld want je maakt het hen gemakkelijker om hem af te snijden.
Dat is Vlaendren ! Moet ik na 60 jaar leven U gelijk geven

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 februari 2021 om 12:24.
Oud 1 februari 2021, 12:42   #116
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bekijk jij het eens van de kant van de belastingbetaler.
Die heeft ze voor een deel gefinancierd om ze niet bij hem, maar bij een ander te plaatsen.
En nu mag diezelfde belastingbetaler, die er geen geplaatst heeft, nogmaals opdraaien voor diegenen die ze wel gelegd heeft, want Demir betaald die premie niet uit haar portemonnee, maar uit de onze.
Wij hebben zonne-pannelen gelegd omwille van een belofte van de Vlaamse regering. Als ze die belofte niet kunnen waarmaken mogen wij toch gecompenseert worden zekers.

Het is niet Demir die die belofte heft gedaan, maar haar voorganger... Dus niet zij zit in uw portemonne maar haar voorganger.
Oud 1 februari 2021, 13:02   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Wij hebben zonne-pannelen gelegd omwille van een belofte van de Vlaamse regering. Als ze die belofte niet kunnen waarmaken mogen wij toch gecompenseert worden zekers.

Het is niet Demir die die belofte heft gedaan, maar haar voorganger... Dus niet zij zit in uw portemonne maar haar voorganger.
De regering bourgeois heeft een belofte gedaan, de regering jambon merkt nu dat ze die niet kan houden, Zuhal is door haar partij aangewezen om daar nu de buil voor op te vangen.
Arme Zuhal...
Oud 1 februari 2021, 13:37   #118
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht

Waarom jij, die nog gratis stroom heeft nog compenseren, voor die gratis stroom?
En ja al haar voorgangers zouden de bak in moeten omdat ze ons belastingbetalers bestolen hebben en nu steelt zij het weer van iedereen, ook van die die geen geplaatst hebben.
Oud 1 februari 2021, 13:49   #119
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom jij, die nog gratis stroom heeft nog compenseren, voor die gratis stroom?
En ja al haar voorgangers zouden de bak in moeten omdat ze ons belastingbetalers bestolen hebben en nu steelt zij het weer van iedereen, ook van die die geen geplaatst hebben.
Ik heb die investering van 7k€ enkel gemaakt omdat er subsidies waren he... Anders was de ROI veel te lang en was het niet de moeite.

Ik zet die panelen niet voor het Milieu he...
Oud 1 februari 2021, 14:02   #120
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
De regering bourgeois heeft een belofte gedaan, de regering jambon merkt nu dat ze die niet kan houden, Zuhal is door haar partij aangewezen om daar nu de buil voor op te vangen.
Arme Zuhal...
Dat is toch hetzelfde als wat ik zeg. Het heeft geen zin om hier op Zuhal te schieten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be