Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2021, 08:18   #101
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Onze westerse waarden zijn die van vrijheid. Niet die van geweldloosheid. Geweldloosheid is het teken van totale dictatuur. Van volledige onderwerping.
U die de vrijheid dan zo radicaal interpreteert, tot in het absurde, zult dan ook geen probleem hebben met iedereen de vrijheid te geven te gaan wonen waar ze willen ?

En dan hebt u ook niets dat iedereen de vrijheid heeft zijn godsdienst in het openbaar te uiten en te beleiden ?

Anderzijds moet toch gewezen worden dat de Westerse waarden van vrijheid, respect, solidariteit, gelijkheid en burgerschap (https://www.vlaamsbelang.org/normen-en-waarden/) oa gefundeerd zijn in de christelijke godsdienst. Die van de linkerwang en de rechterwang.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 08:24   #102
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zal ik u daar een antwoord op proberen geven?

Er zijn er gewoon teveel. Er zijn hier al +/- 2.5 miljoen allochtonen toegekomen de laatste 30 jaar.
Stel u even voor dat er in Marokko, dat nu een kleine 40 miljoen inwoners heeft, er zo een 10 miljoen inwoners zouden bijkomen die een volledig andere cultuur hebben en daarenboven nog eens oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en het sociaal systeem( als dat daar al is) misbruiken? Zouden ze daar gelukkig mee zijn?

"Trop is teveel en teveel is trop" zei er ooit eentje.
Dat is uw persoonlijke mening, die ik veel hoor bij mensen die electoraal bij het VB horen.
Zoals u allicht begrijp deel ik uw mening niet.

Welke ongemakken hebt u in uw dagelijkse leven veroorzaakt door allochtonen ?
Wat trekt u aan in het VB, waarvan dat u hoopt dat ze het aantal vreemdelingen kunnen verminderen ? En neen, het 70 puntenplan, wat trouwens niet meer actueel is binnen het huidige VB, is echt geen realistisch haalbaar antwoord om het aantal allochtonen te doen verminderen.

En men kan misschien de uiterlijkheden van racisme verbieden, het denken van de mensen is vrij en in het stemhokje doet iedereen wat hij wil.
Maar dit geld ook voor de uiterlijkheden van bv de islam. En als er een islampartij komt, en wij zijn er al een paar keer dicht bij geweest, dan doet iedereen wat hij wil in volle vrijheid van de anonimiteit van het kieshokje;

Oud 15 februari 2021, 08:33   #103
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is uw persoonlijke mening, die ik veel hoor bij mensen die electoraal bij het VB horen.
Zoals u allicht begrijp deel ik uw mening niet.

Welke ongemakken hebt u in uw dagelijkse leven veroorzaakt door allochtonen ?
Wat trekt u aan in het VB, waarvan dat u hoopt dat ze het aantal vreemdelingen kunnen verminderen ? En neen, het 70 puntenplan, wat trouwens niet meer actueel is binnen het huidige VB, is echt geen realistisch haalbaar antwoord om het aantal allochtonen te doen verminderen.

En men kan misschien de uiterlijkheden van racisme verbieden, het denken van de mensen is vrij en in het stemhokje doet iedereen wat hij wil.
Maar dit geld ook voor de uiterlijkheden van bv de islam. En als er een islampartij komt, en wij zijn er al een paar keer dicht bij geweest, dan doet iedereen wat hij wil in volle vrijheid van de anonimiteit van het kieshokje;
Zijn inbraken en overvallen voldoende om mijn keuze voor VB te justifiëren?
Daar bovenop komt nog dat je als autochtoon uiteindelijk "de vreemdeling" wordt in de buurt waar uw familie al generaties lang woont.
De algemene onveiligheid?
Voel je u niet beter tussen cultureel gelijkgestemden dan tussen mensen die niets met u gemeen hebben?

Beetje leesvoer?
https://www.frontnieuws.com/voormali...ich-meebrengt/

Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 februari 2021 om 08:35.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 08:49   #104
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U die de vrijheid dan zo radicaal interpreteert, tot in het absurde, zult dan ook geen probleem hebben met iedereen de vrijheid te geven te gaan wonen waar ze willen ?

En dan hebt u ook niets dat iedereen de vrijheid heeft zijn godsdienst in het openbaar te uiten en te beleiden ?

Anderzijds moet toch gewezen worden dat de Westerse waarden van vrijheid, respect, solidariteit, gelijkheid en burgerschap (https://www.vlaamsbelang.org/normen-en-waarden/) oa gefundeerd zijn in de christelijke godsdienst. Die van de linkerwang en de rechterwang.
geeft gij u bed maar af als er vreemden in uw huis komen wonen

westerse waarden werken alleen onder de westerlingen
Oud 15 februari 2021, 08:55   #105
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Daar bovenop komt nog dat je als autochtoon uiteindelijk "de vreemdeling" wordt in de buurt waar uw familie al generaties lang woont.
Voel je u niet beter tussen cultureel gelijkgestemden dan tussen mensen die niets met u gemeen hebben?

Beetje leesvoer?
U moet uw politieke keuze niet verantwoorden, en al zeker niet voor mij.
Verschillen in politieke mening zijn nu eenmaal noodzakelijk om een forum als dit te laten draaien.

Ik begrijp dat inbraken een motivatie kunnen zijn. Wij zijn er zelf het slachtoffer van geworden. Veel schade en veel kwijt. Maar het waren inbrekers uit het Zuid Oosten van de EU...en daar is geen enkele politieke partij die daar tegen op komt.

Dat vreemdeling worden in uw buurt, begrijp ik ook.

Die algemene onveiligheid begrijp ik niet. Ik voel of voelde mij eigenlijk nergens onveilig. En zeker in mijn eigen woonomfgeving begrijp ik dat gevoel van algemene onveiligheid helemaal niet.

Die cultureel gelijkgestemden moet ik zelfs tussen de autochtonen heel ver zoeken. Heel veel Marilyn manson fans (ai dat is totaal verbrand nu) die ook van Klaus Schulze houden vind ik hier niet. Al zeker niet als ik dan ook no over abstract avantgardisme in schilderkunst en literatuur wil praten...ik wil maar zeggen dat MIJN (persoonlijke) culturele belevenis eerder een zoektocht is naar nieuwe dingen die IK leuk vind. Ik heb daar geen anderen voor nodig. Maar de multi-culturaliteit van onze huidige maatschappij is eerder een grote uitbreiding van de mogelijkheden dan een beperking.

Ik wil uw "leesvoer" niet ontkennen. De moderne maatschappij brengt speciale zorgen en problemen met zich mee. Daar zullen we mee moeten leren omgaan (en dan bedoel ik beheersen).....

En dan komt natuurlijk de persoonlijke ervaring en overtuiging kijken om daaraan een politieke vertaling te geven. En voor mij persoonlijk kan het VB niet instaan voor die politieke vertaling van de actuele problemen van de moderne maatschappij.

Oud 15 februari 2021, 08:57   #106
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
geeft gij u bed maar af als er vreemden in uw huis komen wonen

westerse waarden werken alleen onder de westerlingen
Ik ben ik het niet die hier over absolute vrijheid, tot in het absurde, kom schijven.

Trouwens... afwisseling van spijs doet eten, ook in bed.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 februari 2021 om 09:01.
Oud 15 februari 2021, 09:02   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De algemene onveiligheid begrijp je niet?

Mijn vrouw is twee keer op klaarlichte dag in Ninove ei-zo-na overvallen door "getinten"
Gelukkig was ze alert genoeg om het te voorkomen.
Mijn ma is in Aalst bestolen door "getinten"
Mijn overbuurvrouw heeft een poging tot carjacking mogen beleven, u kan het al raden, door "getinten"

Wat begrijp je niet aan onveiligheid?
Oud 15 februari 2021, 09:11   #108
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
De algemene onveiligheid begrijp je niet?

Mijn vrouw is twee keer op klaarlichte dag in Ninove ei-zo-na overvallen door "getinten"
Gelukkig was ze alert genoeg om het te voorkomen.
Mijn ma is in Aalst bestolen door "getinten"
Mijn overbuurvrouw heeft een poging tot carjacking mogen beleven, u kan het al raden, door "getinten"

Wat begrijp je niet aan onveiligheid?
ik begrijp UW gevoel van onveiligheid.

Wij winkelen (zeker maandelijks) in Borgerhout. Nog nooit "last" gehad van de mensen daar. Integendeel.

Er is wel bij ons ingebroken door Zuid Oost Europese christenen...

Wat ik blijf niet begrijpen is wat mensen verwachten dat politieke partijen daar aan doen.

Kijk naar Francken, in woord en Twitter een harde. Strenge migratie....en in de praktijk liet de man een stad ter grote van Antwerpen nieuwe Belgen binnen. Ik wil maar zeggen, politiek blijft meestal een woordenspelletje en ik heb als meerdere krachten van verandering zien passeren...
Mijn conclusie is, maak zelf dat je je gelukkig voelt in het leven. En "management of change" is daar een sterke en voor mij goede hulp bij.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 februari 2021 om 09:14.
Oud 15 februari 2021, 09:15   #109
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik begrijp UW gevoel van onveiligheid.

Wij winkelen (zeker maandelijks) in Borgerhout. Nog nooit "last" gehad van de mensen daar. Integendeel.

Er is wel bij ons ingebroken door Zuid Oost Europese christenen...

Wat ok blijf niet begrijpen is wat mensen verwachten dat politieke partijen daar aan doen.

Kijk naar Francken, in woord en Twitter een harde. Strenge migratie....en in de praktijk liet de man een stad ter grote van Antwerpen nieuwe Belgen binnen. Ik wil maar zeggen, politiek blijft meestal een woordenspelletje en ik heb als meerdere krachten van verandering zien passeren...
Mijn conclusie is, maak zelf dat je je gelukkig voelt in het leven. En "management of change" is daar een sterke en voor mij goede hulp bij.
U zal er mij nergens op dit forum op betrappen dat ik Francken zou prijzen voor zijn handelen mbt migratie. Naar mijn mening heeft die man ook NIETS gedaan om de instroom van vreemd gespuis te beperken, integendeel.
Oud 15 februari 2021, 09:18   #110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zal er mij nergens op dit forum op betrappen dat ik Francken zou prijzen voor zijn handelen mbt migratie. Naar mijn mening heeft die man ook NIETS gedaan om de instroom van vreemd gespuis te beperken, integendeel.
Ik denk dat ik nog wat tijd ga wegblijven uit jullie paradijs.

Call me a sissie
Oud 15 februari 2021, 09:27   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar heb ik niks tegen.

Citaat:
Daar heb ik ook niks tegen.

Wat jij wel niet begrijpt, is dat bij diezelfde vrijheid, ook de vrijheid tot geweldplegen hoort.

Het vrij moeten ondergaan van de apenstreken van anderen is enkel maar toelaatbaar als je daar ook vrij mag tegen vechten natuurlijk. Ik vind dat moslimvrouwen gedoekt over straat mogen lopen. En dat mensen het recht moeten hebben om die mogen af te lappen. Als die vrouwen dan niet afgelapt worden, wil dat zeggen dat het mensen niet stoort he.

Ik ben dan ook een voorstander van open grenzen, open blaffers. Iedereen mag binnenkomen, en wij als burgers mogen iedereen aflappen die ons niet aanstaat. Wie overblijft is dan welkom bij definitie he.

Ik ben ook voorstander van het mogen neerknallen van inbrekers. En van wapendracht op straat. Dan heb je eigenlijk geen politie meer nodig he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 februari 2021 om 09:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 09:29   #112
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik zou het anders verwoorden, maar over de inhoud ben ik het 200% eens met u.
En met Francken komen we terug dichter bij het onderwerp van de draad.

Hij werd (Verleden Tijd wegens opzij gezet) gezien als het bruggenhoofd naar een samenwerking met het VB. Hij was ook de N-VA politicus die openlijk beweerde dat de gesprekken met het VB geen showke waren.

De verkiezing van Van Peel en Parys door de partijraad was een zeer duidelijk signaal dat samenwerking met het VB uitgesloten is. Ze hebben er zelfs hun brug(genhoofd) voor verbrand. Deze meer conservatief rechtse (paapse) richting wordt bekroond door de kers die De Wever op de taart plaatste met zijn oproep tot een centrumrechtse hergroepering.

De N-VA strategie lijkt dus de "harde" lijn af te stoten en te vervangen door de rechtsen van de twee andere Vlaamse regeringspartijen.

Oud 15 februari 2021, 09:31   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De christelijke godsdienst is NIET de fundering van onze westerse beschaving, maar wel de Grieks-Latijnse erfenis, door het christendom ongeveer 1000 jaar onder de kaasstolp gezet, en dan weer opgenomen door de verlichting en de ontdekking van de wetenschappelijke methode, die ons onze feitelijke superioriteit in de wereld heeft gegeven he.

De essentie van onze beschaving is de individualiteit. En daarbij komt dus de vrijheid. Het niet-onderworpen zijn aan het collectief of aan een hogere macht.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 09:40   #114
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De christelijke godsdienst is NIET de fundering van onze westerse beschaving, maar wel de Grieks-Latijnse erfenis, door het christendom ongeveer 1000 jaar onder de kaasstolp gezet, en dan weer opgenomen door de verlichting en de ontdekking van de wetenschappelijke methode, die ons onze feitelijke superioriteit in de wereld heeft gegeven he.

De essentie van onze beschaving is de individualiteit. En daarbij komt dus de vrijheid. Het niet-onderworpen zijn aan het collectief of aan een hogere macht.
Laat net de islam, wat we massaal importeren, een ferme dreiging zijn voor dit verworven goed.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 februari 2021 om 09:40.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 09:44   #115
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Beetje leesvoer?

Impeachment of Inger Støjberg

Leverancier van fake news: Frontnieuws.com herkauwt oud junknieuws
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 09:49   #116
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de mening u niet bevalt is het fake?
Oud 15 februari 2021, 09:51   #117
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik denk dat ik nog wat tijd ga wegblijven uit jullie paradijs.

Call me a sissie
Dat is uw beste plan. Blijf hier weg uit dit shit-hole.

Nog een paar jaar en ik bol het hier ook af.
Oud 15 februari 2021, 09:53   #118
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

ne Rode willem die hier een draadje over de wever en compagnie komt verkloten met over zijn geliefde moslimtuig te komen zeveren, ge zou bijna denken dat het hiermee heeft te maken.

sossen buiten, islam buiten, zwart tuig buiten, en OCMW sluiten enwij leven in het rijkste land van Europa

Citaat:
Socialisten willen "ondemocratische groeperingen" kunnen verbieden
Sp.a en PS willen organisaties die aanzetten tot haat, geweld en discriminatie kunnen verbieden. Ze kijken onder meer naar Schild & Vrienden, de extreemrechtse jongerenvereniging opgericht door parlementslid Dries Van Langenhove (Vlaams Belang). Dat schrijft De Morgen.
https://www.hln.be/binnenland/social...eden~a157f579/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 09:59   #119
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
ne Rode willem die hier een draadje over de wever en compagnie komt verkloten met over zijn geliefde moslimtuig te komen zeveren, ge zou bijna denken dat het hiermee heeft te maken.

sossen buiten, islam buiten, zwart tuig buiten, en OCMW sluiten enwij leven in het rijkste land van Europa

https://www.hln.be/binnenland/social...eden~a157f579/
Vwalla sé, de korte pijn.
Oud 15 februari 2021, 10:59   #120
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Wat het leuke is aan zulke uitspraken is dat u zelf weet dat het pure nonsens is en dat er nooit of te nimmer ook maar een halve komma van in de praktijk zal kunnen gebracht worden.

Zulke rethoriek is gedoemd om eindeloos op internet fora te worden herhaald en te worden be-applaudiseert door de in cerkeltjes draaiende extreem-rechtse racistische in-crowd.

Maar droom maar rustig verder. Sublimeren in de eigen verzuurdheid kan soms zeer vermakelijk zijn.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 februari 2021 om 11:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be