Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2021, 14:37   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de mensen in mijn omgeving zijn het strontmoe. Als de overheid niet ontmaatregelt, dan doen de mensen dat zelf wel

Dit weekend 4 bbq's in de buurt met iets meer dan 4 personen. Eens de lente echt van start gaat is het hek van de dam. Dan kunnen al die "nog even volhouden" "experten" hun advies steken daar waar de zon niet schijnt
Ja, dat is wel gemakkelijk te zeggen maar wat doe je dan met extreem repressieve maatregelen ? Met het op straat executeren van mensen, het vierendelen van kinderen en zo ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 14:39   #102
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie mijn schrijfsels wat heeft gelezen zal merken dat ik sinds heel het begin van de pandemie herhaaldelijk voorspelde dat we het vlaggen zouden hebben tot 2027.

En kijk mijn voorspelling wordt met de dag meer bewaarheid.

Ik wens aan iedereen veel moed. En wie het niet aankan moet er zich maar bij neerleggen of een weg zoeken naar de uitgang

https://www.hln.be/binnenland/bloomb...odig~a8ad3a1c/
Het is niet omdat dat virus er is tot 2027 dat we zo moeten leven tot 2027. De griep is er al van voor ik geboren was en ik heb daar nooit over gehuild eerlijk gezegd.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 14:47   #103
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik wacht op de draad 'Tot 2041'.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 14:52   #104
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat is korte termijn denken. Zoals het IPCC in verband met het klimaat mik ik eerder op 2100.
Oud 22 februari 2021, 15:15   #105
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het is niet omdat dat virus er is tot 2027 dat we zo moeten leven tot 2027. De griep is er al van voor ik geboren was en ik heb daar nooit over gehuild eerlijk gezegd.
Vertel dat eens aan de virologen en politici.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 15:24   #106
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Vertel dat eens aan de virologen en politici.
Die hebben daar toen ook nooit een probleem van gemaakt, maar omdat er nu tov griep 2 keer zoveel ouderen sterven is het paniek alom, op maat gedirigeerd door de WHO.
Er is - naar mijn vermoeden - iets meer aan de gang.
Oud 22 februari 2021, 17:52   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er zal niks anders opzitten dan je er bij neer te leggen. Wees blij want er zijn steden en landen waar de mensen al bijna een jaar amper buiten mogen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 17:54   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die hebben daar toen ook nooit een probleem van gemaakt, maar omdat er nu tov griep 2 keer zoveel ouderen sterven is het paniek alom, op maat gedirigeerd door de WHO.
Er is - naar mijn vermoeden - iets meer aan de gang.
Ik denk dat uw vermoeden terecht is.

https://www.nd.nl/nieuws/varia/10213...coronapandemie
Oud 22 februari 2021, 18:00   #109
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nederandsdagblad
Guterres noemt geen namen
Guterres zou dit beter wel doen.
Wie A zegt moet B zeggen.
Dit schept enkel verwarring.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 18:26   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die is precies uit hetzelfde hout gesneden als J.M Dedecker....die gaat ook al 27 jaren namen noemen.
Oud 22 februari 2021, 22:02   #111
Diego Raga

Standaard

Citaat:

Dit dus.
Toch even de tekst erbij halen, om de kern van z’n verklaring aan te duiden:

Landen gebruiken coronamaatregelen als voorwendsel om mensenrechten te beperken. Andersdenkenden en onafhankelijke media wordt het zwijgen opgelegd, waarschuwt de baas van de Verenigde Naties, António Guterres. Onder het mom van coronabestrijding worden basisvrijheden afgeschaft, aldus de secretaris-generaal in een videoboodschap als openingsspeech voor een vergadering van de VN-mensenrechtenraad.

Guterres noemt geen namen. Maar volgens de VN-leider worden er in bepaalde landen strenge veiligheids- en noodmaatregelen afgekondigd om zogenaamd de coronacrisis te bestrijden. Feitelijk misbruiken de machthebbers de coronapandemie zodat de ‘meest fundamentele vrijheden’ van burgers verdwijnen. Hij spreekt over een vicieuze cirkel aan schendingen.

Guterres wijst op het uithollen van verkiezingen en het onderdrukken van de stem van de oppositie. Mensenrechtenactivisten, journalisten, advocaten en zelfs gezondheidsmedewerkers worden gearresteerd, vervolgd, geïntimideerd of in de gaten gehouden omdat ze coronabeperkingen bekritiseren of juist het gebrek aan maatregelen aan de kaak stellen.

Die CEO zegt wat hier al een jaar wordt geschreven, dat al dat lockdowngedoe, gemaatregel, angstzaaierij en boeteschrijven niets anders is dan een voorbereiding van de Grote Reset, dat de politieke bonzen al enkele jaren in hun koker hebben zitten.
Wie nu nog niet doorheeft dat ‘m op elitaire wijze kurkdroog gepakt is, zal het nooit snappen.
Oud 22 februari 2021, 22:06   #112
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het heeft geen enkele zin om namen te noemen (er zijn er teveel), het gaat over de instituten die deze saga in gang hebben gestoken en op hun vertelselkes blijven verder surfen.
Kijk naar de WHO, de artsenkoepels en virologen, die nog zelfs geen krimp gegeven hebben om zelfs maar te pógen om bv met Ivermectine het dodental omlaag te krijgen, terwijl daar al verschillende positieve onderzoeken over gevoerd zijn.
Al wie daar tegenin gaat wordt gewoon genegeerd.

Mocht voor die dikbetaalde blaaskaken een leven écht zoveel waard zijn om daarvoor een maatschappij op te blazen, dan zou dat medicijn al van vorige zomer toegepast geweest zijn, niet dus.
Er is dus wel degelijk iets anders aan de hand dan ‘de ziekenhuizen niet overbelasten’.
Oud 22 februari 2021, 22:20   #113
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft geen enkele zin om namen te noemen (er zijn er teveel), het gaat over de instituten die deze saga in gang hebben gestoken en op hun vertelselkes blijven verder surfen.
Kijk naar de WHO, de artsenkoepels en virologen, die nog zelfs geen krimp gegeven hebben om zelfs maar te pógen om bv met Ivermectine het dodental omlaag te krijgen, terwijl daar al verschillende positieve onderzoeken over gevoerd zijn.
Al wie daar tegenin gaat wordt gewoon genegeerd.

Mocht voor die dikbetaalde blaaskaken een leven écht zoveel waard zijn om daarvoor een maatschappij op te blazen, dan zou dat medicijn al van vorige zomer toegepast geweest zijn, niet dus.
Er is dus wel degelijk iets anders aan de hand dan ‘de ziekenhuizen niet overbelasten’.
Het gaat wel over de Verenigde Naties, bestaat uit een pak meer landen dan de EU.
Zou die man landen van de EU in gedachten hebben ?
Dat er landen zijn binnen de VN die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten weten we al langer dan vandaag.

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 februari 2021 om 22:20.
Oud 22 februari 2021, 22:23   #114
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die CEO zegt wat hier al een jaar wordt geschreven, dat al dat lockdowngedoe, gemaatregel, angstzaaierij en boeteschrijven niets anders is dan een voorbereiding van de Grote Reset, dat de politieke bonzen al enkele jaren in hun koker hebben zitten.
Wie nu nog niet doorheeft dat ‘m op elitaire wijze kurkdroog gepakt is, zal het nooit snappen.
Wat hij zegt is dat er misbruik wordt gemaakt van de corona maatregelen. Als EU zou ik mij niet zo direct aangesproken voelen.
Oud 22 februari 2021, 22:27   #115
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het gaat wel over de Verenigde Naties, bestaat uit een pak meer landen dan de EU.
Zou die man landen van de EU in gedachten hebben ?
Dat er landen zijn binnen de VN die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten weten we al langer dan vandaag.
Wie in China, N-K of een ander dictatoriaal land geboren is, zal niet echt opkijken als de overheid de ketting wat verder aanhaald.
Ik denk dat 'm het heeft over de zgn 'vrije wereld', waar het gemaatregel de bevolking dieper treft dan ze ooit voor mogelijk hebben gehouden.

Het zou me dan ook niet verbazen dat die kerel de komende weken/maanden van het toneel zal verdwijnen, naar 'n minder in het oog springende positie.
Oud 22 februari 2021, 22:27   #116
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wat hij zegt is dat er misbruik wordt gemaakt van de corona maatregelen. Als EU zou ik mij niet zo direct aangesproken voelen.
Tuurlijk niet, de 'EU' is een haviksnest en onbereikbaar voor het plebs.
Die torenbewoners zitten daar veilig en goed.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 februari 2021 om 22:28.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 06:13   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De EU zelf misschien niet, maar de EU lidstaten wel, die trouwens een paar van hun "dissidente" mede lidstaten lelijk door de modder hebben gehaald he.

Het is juist dat het gros van de tirannie niet van de EU zelf, maar wel van hun lidstaten zelf kwam. Het enige dat de EU gedaan heeft, is op een belachelijke manier vaccins besteld door op de prijs te negocieren en daarmee finaal aangegeven dat dat legertje papierschuivers geen ballen waard is, maar het dient gezegd dat de EU zelf als apparaat niet echt de drijvende kracht is geweest achter de regime change die wij meegemaakt hebben.
Oud 23 februari 2021, 06:15   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie in China, N-K of een ander dictatoriaal land geboren is, zal niet echt opkijken als de overheid de ketting wat verder aanhaald.
Ik denk dat 'm het heeft over de zgn 'vrije wereld', waar het gemaatregel de bevolking dieper treft dan ze ooit voor mogelijk hebben gehouden.

Het zou me dan ook niet verbazen dat die kerel de komende weken/maanden van het toneel zal verdwijnen, naar 'n minder in het oog springende positie.
Inderdaad... men beseft de moed niet die nodig is om zelfs maar zo een klein toespraakske te doen. Maar misschien heeft hij de schaapjes op het droge, en heeft het gefilter niet 100% gewerkt en toch nog iemand in die positie gelaten die niet totaal ontdaan is van enig menselijk inzicht he. En dan kan je begrijpen dat hij met die bende maniakken niet wil voortdoen.
Oud 23 februari 2021, 07:43   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De helft van de studenten denkt 2034. Misschien denkt de andere helft inderdaad eerder aan 2041

https://www.demorgen.be/nieuws/de-he...tten~bfb60841/
Oud 23 februari 2021, 11:25   #120
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De helft van de studenten denkt 2034. Misschien denkt de andere helft inderdaad eerder aan 2041

https://www.demorgen.be/nieuws/de-he...tten~bfb60841/
Allemaal autistische gameverslaafden in wording dus. Dat belooft voor de sociale vaardigheden van de toekomst.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 februari 2021 om 11:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be