Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Moet de avondklok afgeschaft worden?
Ja 31 86,11%
Neen 5 13,89%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2021, 18:55   #101
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Niet enkel moet de avondklok worden afgeschaft.

Degenen die het hebben ingesteld moeten strafrechtelijk worden vervolgd.
Nogmaals: de zogezegde “avond”klok moet helemaal niet afgeschaft worden om de eenvoudige reden dat wij in Vlaanderen geen avondklok hebben. Er is wel een nachtklok. En daar heeft onze samenleving veel minder last van.
Oud 8 maart 2021, 18:59   #102
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nogmaals: de zogezegde “avond”klok moet helemaal niet afgeschaft worden om de eenvoudige reden dat wij in Vlaanderen geen avondklok hebben. Er is wel een nachtklok. En daar heeft onze samenleving veel minder last van.
Het kan me niet schelen hoe je het noemt. Er is geen enkele proportionele reden waarom ik 's nachts niet naar buiten zou mogen gaan indien ik dat zou willen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 19:02   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan me niet schelen hoe je het noemt. Er is geen enkele proportionele reden waarom ik 's nachts niet naar buiten zou mogen gaan indien ik dat zou willen.
Inderdaad.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 19:15   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik zie vooral dat de indoctrinatie er bij u goed heeft ingehakt. Rationeel-kritisch denken is er niet meer bij precies.
...
De enen verwijten krak hetzelfde als wat de anderen verwijten.
We zullen zien "wie aan de juiste kant van de geschiedenis staat".

(ergens zeer vaag heb ik wel de indruk van aan de juiste kant van de democratie te staan, want er is geen enkel parlementair initiatief om het geheel van de maatregelen naar de verdoemenis te stemmen.
Wat de vraag doet rijzen: in welk kamp zit jouw voorkeurspartij ?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 19:18   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
De echte vraag is: hoeveel infecties en zieken/doden willen we vermijden? Als je daar geen duidelijk standpunt op kunt innemen dan zit je gewoon wat inhoudsloos te blaten.
...
Ik dacht dat het al 6 miljoen en zeventienduizend keer gezegd is: de maatregelen moeten ervoor zorgen dat de medische sector niet blokkeert. Daartoe moet de curve uitgerekt worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 maart 2021, 19:20   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
2. het is niet aan die bio-statistici om te bepalen wat al dan niet aanvaardbaar is.
..
Dat klopt. De bio-statistici en andere experts (te weinig sociologen, psychologen, criminologen, pedagogen ...) brengen hun modellen en wetenschappelijke bevindingen naar voor;
de regering beslist daarop welke het evenwicht is.

Oud 8 maart 2021, 20:06   #107
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt. De bio-statistici en andere experts (te weinig sociologen, psychologen, criminologen, pedagogen ...) brengen hun modellen en wetenschappelijke bevindingen naar voor;
de regering beslist daarop welke het evenwicht is.
Maar als de beslissing ingaat tegen de virologen worden ze zot en lopen de TV stations en kranten plat om het tegen te houden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 20:22   #108
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat dit een ja/nee vraag is.

Ik vind dat de avondklok zeker zijn nut kan hebben op momenten dat het piekt... Het valt me echter op dat de drempel om het te doen heel laag is.

Vorig jaar vielen we van onze stoel doen ze het deden, nu blijft de klok zelfs wanneer het niet echt strikt gezien nodig is. Ik vind dat niet correct. Praktisch gezien kan het mij weinig schelen omdat ik toch nooit na middernacht buitenkom, maar het gaat in tegen mijn principes.

Niet dat ik voor comazuippartijen ben tijdens epidemietijden, maar, maar ik denk wel "er moet een grondwettelijke manier zijn". Ik vind het jammer dat men daar niet dieper over nadenkt. Ik vergelijk het met een poppetje dat je in een vitrinekast zet. Zolang het poppetje in de vitrine blijft staan zijn er minder verkeersongevallen, dus laten we het er best instaan want "baat het niet, dan schaadt het niet"...

Maar in een technocratie is een avondklok niet zo bijzonder eigenlijk. Moesten we nog in een democratie leven zoals vorig jaar zou dit ondenkbaar zijn.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 20:23   #109
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De café’s zijn nog steeds gesloten ingevolge de Covid-plaag, Er zijn geen nachtelijke festval-activiteiten. Amoureuse connecties? O.k. dit kan gemakkelijk opgelost worden door de jongedame tijdig en hoffelijk tot aan haar woonplaats te vergezellen en daarna te zorgen dat je netjes uiterlijk om 24 uur jouw eigen voordeur achter je dichtklapt. Je overleeft het wel hoor...
Oud 8 maart 2021, 20:24   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Ik moet Xenophon, of wie was het, in deze gelijk geven, de grondwet kan niet tijdelijk geschorst worden. Een avondklok is een forse persoonlijke beperking, die niet kan.

Dat nog niemand naar het grondwettelijk hof is getrokken is me een raadsel.
Oud 8 maart 2021, 20:36   #111
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Nieuw poll.

Wie stemt er voor dat Boduo en andere voorstanders voor de nachtklok gedwongen worden dit vol te houden tot er wereldwijd geen enkele dode meer valt? De rest mag vrij natuurlijk.

+1
je mag een beetje overdrijven maar niet te veel hé !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 20:37   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2!
Oud 8 maart 2021, 20:44   #113
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik moet Xenophon, of wie was het, in deze gelijk geven, de grondwet kan niet tijdelijk geschorst worden. Een avondklok is een forse persoonlijke beperking, die niet kan.

Nood breekt wet...
Oud 8 maart 2021, 20:44   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Wij hebben in Vlaanderen geen “avond”klok. Het is hooguit een nachtklok. En dat heeft weinig of geen impact. Diegenen die zelfs tegen die nachtklok lopen te emmeren doen dat gewoon uit dwarsliggerij. Als je werkelijk wil dat er niets verboden wordt ongeacht de openbare sanitaire toestand dan kom je onherroepelijk terecht in een anarchie. De samenleving is meer dan een optelsom van alle individuutjes elk met hun “rechten”. Het is een organisme waarin het collectieve evenzeer telt. De publieke gezondheidszorg behoort daar toe en daar moeten de egoïstische “ego”tjes rekening mee houden en er naar leven tot de pandemie onder controle is.
Oud 8 maart 2021, 20:47   #115
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat het al 6 miljoen en zeventienduizend keer gezegd is: de maatregelen moeten ervoor zorgen dat de medische sector niet blokkeert. Daartoe moet de curve uitgerekt worden.
Uitrekken wil niet zeggen minder doden, dat is duidelijk.

Als de medische sector niet blokkeert (zoals sinds november al het geval is in Vlaanderen) dan moeten er geen algemene maatregelen zijn.

Blij te horen dat je voorstander bent om die stomme maatregelen af te schaffen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 20:47   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij hebben in Vlaanderen geen “avond”klok. Het is hooguit een nachtklok. En dat heeft weinig of geen impact. Diegenen die zelfs tegen die nachtklok lopen te emmeren doen dat gewoon uit dwarsliggerij. Als je werkelijk wil dat er niets verboden wordt ongeacht de openbare sanitaire toestand dan kom je onherroepelijk terecht in een anarchie. De samenleving is meer dan een optelsom van alle individuutjes elk met hun “rechten”. Het is een organisme waarin het collectieve evenzeer telt. De publieke gezondheidszorg behoort daar toe en daar moeten de egoïstische “ego”tjes rekening mee houden en er naar leven tot de pandemie onder controle is.
Iedere vorm van nacht of avondklok is niet toegelaten onder de grondwet quercus.

Maakt dus niet. De overheid heeft mijn vrijheid van beweging niet te beperken als algemene maatregel.

Belgie kent geen noodtoestand.
Oud 8 maart 2021, 20:48   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nood breekt wet...
Nope.
Oud 8 maart 2021, 21:09   #118
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nood breekt wet...
nope
nood was maart en april vorig jaar
niet mei 1,5j later.

we leven nu dekfacto in een dictatuur
rechters zwijgen, parlement bestaat niet en 4 of 5 ministers beslissen iets waarna VDB of verlinden een paar zinnen op papier zetten.
flikken volgen da blind want ambtenaren denk niet, die voeren gewoon uit.

op die manier kunnen ze morgen de doodstraf herinvoeren als ze daar zin in hebben

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 maart 2021 om 21:09.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2021, 21:10   #119
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Tot nu toe heeft de Raad van State alle Coronamaatregelen die haar voorgelegd werden goedgekeurd.
Enige uitzondering: erediensten mogen met 15 personen.
Oud 8 maart 2021, 21:12   #120
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nope
nood was maart en april vorig jaar
niet mei 1,5j later.

we leven nu dekfacto in een dictatuur
rechters zwijgen, parlement bestaat niet en 4 of 5 ministers beslissen iets waarna VDB of verlinden een paar zinnen op papier zetten.
flikken volgen da blind want ambtenaren denk niet, die voeren gewoon uit.

op die manier kunnen ze morgen de doodstraf herinvoeren als ze daar zin in hebben
Inderdaad, van nood kan al lang geen sprake meer zijn.

Vorig jaar een oversterfte van 16%. Wat heeft dat nog met een noodtoestand te maken ?

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 8 maart 2021 om 21:22.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be