Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2021, 10:33   #101
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik kan alleen de inleiding lezen... worden er bewust vaccins opzijgelegd voor hen, gaat het om oudjes die hun vaccin weigeren, of lopen de uitnodigingen in het honderd zodat oudjes zelfs niet weten dat ze hadden moeten komen? Of een combinatie?
een combinatie:
Citaat:
Als er ergens een overschotje is, dan kan dat in de arm van een brandweerman of politieagent gezet worden. Op het terrein zien we echter iets anders. Zo werden in Luik op 10 maart 180 politieagenten in één keer gevaccineerd. Op diezelfde dag verdween ook in Bergen één op de vijf spuitjes in de arm van een agent. En sindsdien vaccineert men daar het korps aan een tempo van twintig agenten per dag.
Citaat:
Bij het Waalse agentschap Aviq klinkt het dat zij voor de hele regio begin maart beslist hebben om agenten op hetzelfde niveau te plaatsen als 65-plussers. Uit noodzaak. “We hebben dat gedaan om onze vaccinatiecampagne te optimaliseren”, zegt woordvoerder Lara Kotlar. Ook in Brussel schoof men de agenten naar voor wegens ‘gaten in de agenda’.
Citaat:
In Wallonië blijken veel uitgenodigde 65-plussers en zorgverleners niet te reageren op hun uitnodiging. Dat kan te maken hebben met vaccintwijfel, maar ook het reservatiesysteem speelt een rol.
Aalst:
Citaat:
D’Haese slaagde erin om die allemaal op één week te laten vaccineren. “We hebben de strategische voorraad in onze ziekenhuizen aangesproken en wat geschoven met reserves. Daardoor hebben we bijna 100 agenten op enkele dagen tijd kunnen vaccineren. Komende dinsdag zou iedereen zijn eerste spuit gehad moeten hebben.”
(...)Volgens D’Haese gebeurde dat zonder andere mensen hun spuitje te ontzeggen, maar in Antwerpen betwijfelen ze dat. “Ik gooi geen steen naar mijn collega in Aalst”, zegt De Wever. “Maar hij kan dat enkel omdat hij meer overschotten heeft dan wij. En dat kan enkel omdat er in zijn vaccinatiecentrum veel mensen niet komen opdagen." D’Haese bevestigt dat in Aalst de voorbije drie weken 604 mensen niet kwamen opdagen. Dat is bijna tien procent van de uitgenodigde mensen en twintig keer meer dan in Antwerpen en Gent.
Oud 22 maart 2021, 18:47   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zolang ik zelf niet gevaccineerd ben zou ik de gevaccineerde vragen wat afstand te houden en zijn mondmasker op te zetten.
Dat vaccin beschermt enkel de gevaccineerde. Dat is het aanvangsstandpunt.
Op plaatsen en omstandigheden waar een mondmasker gedragen moet worden, zal ik de eerste zijn en blijven om het te dragen.
Ik gedraag me doorgaans nogal beleefd, sociaal en voorkomend. Doorgaans natuurlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 08:11   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang ik zelf niet gevaccineerd ben zou ik de gevaccineerde vragen wat afstand te houden en zijn mondmasker op te zetten.
Ik ben geen ruziemaker dus daar ga ik me niet meer aan wagen. Vergeet niet dat Vlamingen zeer ontvlambare mensen zijn en de nieuwe Vlamingen des te meer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 09:15   #104
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door polio vaccins in Soedan is er een superverspreiding gekomen van een aangepast labopoliovirus.
Nu spuiten ze aangepaste virussen in die dieper in genetica -die ze nog niet halvelings begrijpen- kruipen dan een normaal virus doet.

Wie kan mij garanderen dat deze vaccins niet voor een superverspreiding zorgen? Het is allemaal nieuwe technologie en alles nieuw komt met errors zoals we reeds zagen.
Mensen die dat allemaal minimaliseren weten evenveel dan die het maximaliseren. Dit is een Russische roulette op wereldschaal.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:46   #105
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw aanvangsstandpunt klopt al niet want net gevaccineerden kunnen opnieuw besmet worden en het virus zelfs doorgeven, vaccinatie beschermt dus helemaal niemand.
En het fabeltje van beschermende mondmaskers werd reeds maanden geleden ontmaskerd, het enige dat nutteloze mondmaskers doen is mensen ziek maken en vrij ademen belemmeren.
Mondmaskers bieden geen bescherming, dat is proberen een mug tegen te houden met kiekedraad.

"Geloof is een ding, werkelijkheid een ander."
Krishnamurti

'Geloof' betekent niet willen weten wat waar is"
Friedrich Nietzsche
Onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die blijven geloven dat mondmaskers zouden kunnen beschermen tegen een virus, daardoor vrijwillig hun gezondheid schaden en zichzelf het vrije ademen belemmeren uit angst voor een griepvirus.
Oud 23 maart 2021, 13:43   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Door polio vaccins in Soedan is er een superverspreiding gekomen van een aangepast labopoliovirus.
Nu spuiten ze aangepaste virussen in die dieper in genetica -die ze nog niet halvelings begrijpen- kruipen dan een normaal virus doet.

Wie kan mij garanderen dat deze vaccins niet voor een superverspreiding zorgen? Het is allemaal nieuwe technologie en alles nieuw komt met errors zoals we reeds zagen.
Mensen die dat allemaal minimaliseren weten evenveel dan die het maximaliseren. Dit is een Russische roulette op wereldschaal.
Zijt ge weer ergens op een duistere site gaan surfen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 maart 2021, 13:46   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Jouw aanvangsstandpunt klopt al niet want net gevaccineerden kunnen opnieuw besmet worden en het virus zelfs doorgeven, vaccinatie beschermt dus helemaal niemand ....MIS .
En het fabeltje van beschermende mondmaskers werd reeds maanden geleden ontmaskerd,...[color="Red"]MIS het enige dat nutteloze mondmaskers doen is mensen ziek maken ...[color="Red"]MIS en vrij ademen belemmeren ...[color="Red"]OVERDREVEN.
Mondmaskers bieden geen bescherming, dat is proberen een mug tegen te houden met kiekedraad.

Krishnamurti

Friedrich Nietzsche
Onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die blijven geloven dat mondmaskers zouden kunnen beschermen tegen een virus, daardoor vrijwillig hun gezondheid schaden ...[color="Red"]MIS en zichzelf het vrije ademen belemmeren uit angst voor een griepvirus.

Oud 23 maart 2021, 13:47   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw aanvangsstandpunt klopt al niet want net gevaccineerden kunnen opnieuw besmet worden en het virus zelfs doorgeven, vaccinatie beschermt dus helemaal niemand ....MIS .
En het fabeltje van beschermende mondmaskers werd reeds maanden geleden ontmaskerd,...MIS het enige dat nutteloze mondmaskers doen is mensen ziek maken ...MIS en vrij ademen belemmeren ...OVERDREVEN.

Krishnamurti

Friedrich Nietzsche
Onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die blijven geloven dat mondmaskers zouden kunnen beschermen tegen een virus, daardoor vrijwillig hun gezondheid schaden ...MIS en zichzelf het vrije ademen belemmeren uit angst voor een griepvirus.

Oud 23 maart 2021, 13:51   #109
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik sta er van verwonderd dat ze duizenden mensen in hun teststraten krijgen maar met moeite 100 in de prikstraten.

Eerlijk gezegd geloof ik er niks meer van.
Zeker niet van die duizenden testen per dag.
Oud 23 maart 2021, 13:55   #110
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik sta er van verwonderd dat ze duizenden mensen in hun teststraten krijgen maar met moeite 100 in de prikstraten.

Ik vind dat ook straf. Elke besmette moet dan gemiddeld 20 man opgeven als risico contact. Een tijd terug waren ze aan het klagen dat mensen minder risicocontacten opgaven en toch komen ze nog altijd aan dat zelfde aantal nl 20 man.

ik heb mijn vrienden specifiek gevraagd om mij nooit op te geven als contact. Ze moeten mij maar zelf bellen.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 23 maart 2021 om 13:56.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 14:19   #111
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
MIS
Schooftje, het is te makkelijk om overal MIS bij te schrijven. Het is ondertussen bewezen dat je nog steeds ziek kan worden na een vaccinatie en dus besmettelijk kan zijn.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 maart 2021 om 14:19.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 14:26   #112
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma
En het fabeltje van beschermende mondmaskers werd reeds maanden geleden ontmaskerd,...MIS het enige dat nutteloze mondmaskers doen is mensen ziek maken ...MIS en vrij ademen belemmeren ...OVERDREVEN.

Krishnamurti

Friedrich Nietzsche
Onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die blijven geloven dat mondmaskers zouden kunnen beschermen tegen een virus, daardoor vrijwillig hun gezondheid schaden ...MIS en zichzelf het vrije ademen belemmeren uit angst voor een griepvirus.
Doe je best in je eigen zinsbegoocheling te blijven geloven, wie weet wordt het door herhaling dan misschien ooit weleens bewaarheid. Een gedacht is tenslotte veel waard, zelfs al is het maar hallucineren en geen werkelijkheid.
Oud 23 maart 2021, 14:26   #113
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Schooftje, het is te makkelijk om overal MIS bij te schrijven. Het is ondertussen bewezen dat je nog steeds ziek kan worden na een vaccinatie en dus besmettelijk kan zijn.
*minder ernstig ziek. En besmettelijk misschien, maar een recente studie uit de UK toont aan dat gevaccineerden, als ze ziek worden, minder gemakkelijk de rest van het gezin besmetten
Oud 23 maart 2021, 14:33   #114
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Wie ooit eens is gaan kijken bij de teststraten heeft gezien dat ze leeg waren, op de voertuigen van degene die de testen afnamen na.
Idem voor de prikstraten.
Dat is weer een marketing strategie: de indruk wekken dat iedereen staat te dringen om gevaccineerd te worden om volk te lokken voor hun vaccinatie.
Niks is minder waar en de meerderheid trapt niet meer in die marketing val van de leugenmedia.
Oud 23 maart 2021, 14:40   #115
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
*minder ernstig ziek. En besmettelijk misschien, maar een recente studie uit de UK toont aan dat gevaccineerden, als ze ziek worden, minder gemakkelijk de rest van het gezin besmetten
Als gezonde mens ga je je dus laten vaccineren met de kans om ziek te worden maar dat heb je ervoor over om misschien minder gemakkelijk maar toch nog altijd de rest van het gezin te kunnen besmetten waardoor ook zij ziek zouden kunnen worden?
Wtf?
Een geestelijk gezonde mens blijft liever ook lichamelijk gezond, net als de rest van het gezin, zonder vaccinatie.
Oud 23 maart 2021, 15:59   #116
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Als gezonde mens ga je je dus laten vaccineren met de kans om ziek te worden maar dat heb je ervoor over om misschien minder gemakkelijk maar toch nog altijd de rest van het gezin te kunnen besmetten waardoor ook zij ziek zouden kunnen worden?
Wtf?
Een geestelijk gezonde mens blijft liever ook lichamelijk gezond, net als de rest van het gezin, zonder vaccinatie.
das flink, en verdient een lolly

Oud 23 maart 2021, 20:18   #117
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Fake news

Beke: “Toch tweede kans voor wie niet ingaat op uitnodiging vaccinatie”

https://www.hln.be/binnenland/beke-t...atie~a9de75d0/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 22:58   #118
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Dat is puur omdat je dan geen symptomen hebt, je weet wel, zonder symptomen ga je minder mensen besmetten.

Waarom doen we die lockdowns ook al weer? Vanwege zieken zonder symptomen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 11:27   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw aanvangsstandpunt klopt al niet want net gevaccineerden kunnen opnieuw besmet worden en het virus zelfs doorgeven, vaccinatie beschermt dus helemaal niemand.
Jawel, een vaccin is er in de eerste plaats om de gevaccineerde te beschermen tegen ziek worden en te sterven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 11:32   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Fake news

Beke: “Toch tweede kans voor wie niet ingaat op uitnodiging vaccinatie”

https://www.hln.be/binnenland/beke-t...atie~a9de75d0/
https://www.youtube.com/watch?v=A4I9DMSvJxg
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be