Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2021, 20:05   #101
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt net daarom ik absoluut niet naar U zou willen luisteren. Misschien net daarom dat onze virologen ook niet naar U luisteren opdat het goed is niet te moeten luisteren
Dus gans uw betoog heeft weinig zin.
Dat is/was het mooie aan de samenleving eh. Zelf kunnen beslissen naar wie je luistert.

Jij en de virologen mogen beslissen om niet te luisteren naar Patrickve. Net zoals ik niet verplicht ben te luisteren naar de kwakzalver-virologen.

Ik hoor wel naar wat ze te vertellen hebben, kom dan tot de conclusie dat het pure onzin is. In een dictatuur moet je luisteren naar meneer de dictator, hoe groot de onzin ook is dat hij vertelt.
Oud 3 april 2021, 04:52   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat is/was het mooie aan de samenleving eh. Zelf kunnen beslissen naar wie je luistert.

Jij en de virologen mogen beslissen om niet te luisteren naar Patrickve. Net zoals ik niet verplicht ben te luisteren naar de kwakzalver-virologen.

Ik hoor wel naar wat ze te vertellen hebben, kom dan tot de conclusie dat het pure onzin is. In een dictatuur moet je luisteren naar meneer de dictator, hoe groot de onzin ook is dat hij vertelt.
Ja je komt wel tot de conclusie dat het pure onzin is maar toch moet je er naar luisteren. Dus zo veel verschil is er niet met een dictatuur behalve dan dat jij mag zeggen dat het onzin is.

U mag helemaal niet beslissen naar wie je luistert dat is nooit zo geweest en is nog altijd zo ook in onze zogenaamde democratie.
De meeste mensen moeten al luisteren naar hun partner om te beginnen en tegenwoordig zelfs naar hun kinderen
4 op de 5 mensen moeten luisteren naar hun werkgever....of naar hun belastingcontroleur.

In feite mag je niks en wat je wel mag is verplicht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2021 om 04:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 06:04   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja je komt wel tot de conclusie dat het pure onzin is maar toch moet je er naar luisteren. Dus zo veel verschil is er niet met een dictatuur behalve dan dat jij mag zeggen dat het onzin is.

U mag helemaal niet beslissen naar wie je luistert dat is nooit zo geweest en is nog altijd zo ook in onze zogenaamde democratie.
De meeste mensen moeten al luisteren naar hun partner om te beginnen en tegenwoordig zelfs naar hun kinderen
4 op de 5 mensen moeten luisteren naar hun werkgever....of naar hun belastingcontroleur.

In feite mag je niks en wat je wel mag is verplicht.
Tiens, dat is dan wel eigenaardig want jij vond het een probleem alzo:

Citaat:
Veel van die jongeren hebben nog nooit in hun leven moeten luisteren denk ik en daar zit hem misschien een deel van het probleem.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 08:28   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens, dat is dan wel eigenaardig want jij vond het een probleem alzo:
Voor de jongere generatie wordt luisteren inderdaad steeds problematischer.

Stel die vraag maar eens aan mensen uit het onderwijs.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2021 om 08:29.
Oud 3 april 2021, 09:17   #105
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Stel die vraag maar eens aan mensen uit het onderwijs.
Jongeren zijn wat ouderen ervan gemaakt hebben.
Oud 3 april 2021, 09:42   #106
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jongeren zijn wat ouderen ervan gemaakt hebben.
jongeren zijn jongeren...
die volgen hun eigen mainstream sinds men alle opvoedkundige tools heeft verboden of afgeschaft

jekan als ouder alleen maar hopen dat er van uw voorbeeld iets blijft hangen in hun latere leven

Laatst gewijzigd door edwinp : 3 april 2021 om 09:43.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 09:49   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar is het nu een goed, of een slecht idee om "naar andere mensen te luisteren" en gehoorzaam hun grilletjes uit te voeren ?

Dat je in sommige omstandigheden het onderspit delft, en daar niet onderuit kan is juist, maar in het ideale heb je toch een attitude waar je zo min mogelijk "luistert" naar mensen die hun dada's aan U willen opsolferen zou ik denken ?

Ik noem die onbereidheid om te luisteren naar dwingelanden dus eerder iets positiefs. Dat wij zowel als zij soms in de situatie zitten waar er spijtig genoeg niks anders opzit omdat je het onderspit delft, verandert niks aan het feit dat "aan een andere kwiebus gehoorzamen" iets is dat zo min mogelijk zou moeten voorvallen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2021 om 09:50.
Oud 3 april 2021, 09:59   #108
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Grote meutes studenten beginnen in opstand te komen in parken en pleinen waar ze niet meer gedwee de politie volgen maar ook op school zelf worden ze eindelijk wat mondiger.

Uit eigen ervaring die beperkt is tot 1 hoge school en wat contacten schat ik dat 1/3 tot de 1/2 van de studenten het jaar heeft opgegeven, sommige stoppen ronduit maar de meeste doen gewoon de moeite niet meer maar blijven wel aanwezig.

Ik verwacht dus een enorme uitval dit en de volgende jaren, studentenraden beginnen zich te roeren en geven eindelijk openlijk kritiek op de gang van zaken. Momenteel worden de thuis-taken wat lichter gemaakt maar er zal toch iets wezenlijks moeten veranderen met meer echte lessen.

"Door de coronacrisis zetten sommige studenten hun studies stop. Cijfers zijn er (nog) niet, maar studentenpsychologen van universiteiten en hogescholen zijn overbevraagd."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12...n-door-corona/

"Studenten haken niet massaal af"
https://www.ad.nl/breda/studenten-ha...l-af~a4ed6c92/

"Waarom protesteren studenten niet massaal?"
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...uren~b3c80ed7/
STUDENTEN????????? ? Moest mijn kroost er bij gelopen hebben dan had ik ze direct van school gehaald en hen een overall gekocht. Maandag gaan werken ;;;punt
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 10:02   #109
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
jongeren zijn jongeren...
die volgen hun eigen mainstream sinds men alle opvoedkundige tools heeft verboden of afgeschaft

jekan als ouder alleen maar hopen dat er van uw voorbeeld iets blijft hangen in hun latere leven
Welke morele bagage hebben die zelf en welke soort opvoeding gaan die aan hun kinderen doorgeven??????????????? Strondbedorven, zwakke jeugd die nooit voor iets verantwoordelijk geweest zijn...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 10:03   #110
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
STUDENTEN????????? ? Moest mijn kroost er bij gelopen hebben dan had ik ze direct van school gehaald en hen een overall gekocht. Maandag gaan werken ;;;punt
Je hebt alle soorten werkers nodig, dat is waar.

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 10:24   #111
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke morele bagage hebben die zelf en welke soort opvoeding gaan die aan hun kinderen doorgeven??????????????? Strondbedorven, zwakke jeugd die nooit voor iets verantwoordelijk geweest zijn...
En wie heeft die zwakke jeugd dan wel dat soort opvoeding gegeven en hen 'strondbedorven' zonder hen enige verantwoordelijkheid bij te brengen?
Je weet toch: als je wijst naar iemand, dan wijzen 3 vingers naar jezelf?

Wat heb jij dus je kroost bijgebracht?
En denk eraan: voorbeeld doet navolgen?
Je keurt het dus af dat studenten protesteren dat hun toekomst wordt verziekt en onnodig verwoest door machtsgeile politici met regeldrift?
Oud 3 april 2021, 10:56   #112
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sure buddy
Oud 3 april 2021, 11:17   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht ik in uw plaats geweest zijn, ik had 'em doodgeklopt. Zo zou er dan meer plaats zijn voor de kinderen van anderen
Oud 3 april 2021, 14:08   #114
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou eerder aan mijn zoon vragen waarom hij er niet tss loopt. Een kritische geest hebben is voor mij het allerhoogste goed
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 14:21   #115
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is godgeklaagd.
Terug op de vingers tikken met houten latten!
Dat horen ze op 't school te doen met die koters!
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 14:35   #116
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
't Is godgeklaagd.
Terug op de vingers tikken met houten latten!
Dat horen ze op 't school te doen met die koters!
Ja, over Zoom
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 14:46   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ik zou eerder aan mijn zoon vragen waarom hij er niet tss loopt. Een kritische geest hebben is voor mij het allerhoogste goed
Raar maar vandaag was er een betoging aangekondigd tegen de maatregelen. Van die jongeren die het beu zijn niet veel te zien

https://www.hln.be/brussel/aangekond...nten~a6eb15d9/
Oud 3 april 2021, 14:52   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Geen enkel land heeft het onder controle, ofwel is de bevolking besmet ofwel zitten ze nog steeds gevangen. Dat is niet 'onder controle' hebben.
Allee gij
Oud 3 april 2021, 14:56   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht

Als je al weet hoe ver je te ver mag gaan, kom je er wel levend uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 14:59   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jamaar is het nu een goed, of een slecht idee om "naar andere mensen te luisteren" en gehoorzaam hun grilletjes uit te voeren ?

Dat je in sommige omstandigheden het onderspit delft, en daar niet onderuit kan is juist, maar in het ideale heb je toch een attitude waar je zo min mogelijk "luistert" naar mensen die hun dada's aan U willen opsolferen zou ik denken ?

Ik noem die onbereidheid om te luisteren naar dwingelanden dus eerder iets positiefs. Dat wij zowel als zij soms in de situatie zitten waar er spijtig genoeg niks anders opzit omdat je het onderspit delft, verandert niks aan het feit dat "aan een andere kwiebus gehoorzamen" iets is dat zo min mogelijk zou moeten voorvallen he.
Herhaling: ik vind jou een dwingeland die speelt met de volksgezondheid.

Maar inderdaad: een beetje opstandigheid kan geen kwaad.
Natuurlijk moet je weten wat, waar en hoe. Anders krijg je een ongewenste tik van een flik of duw van zijn knol.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be