Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2021, 20:42   #101
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Punt is wel dat die collega antivaxxer heeft beslist voor haar moeder.
Zo coherent is dat nu ook niet bepaald.
Voor hetzelfde geld was die moeder na vaccinatie ook gestorven. Door het vaccin of door gewwon te weinig antilichamen vanwege ouderdom.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:43   #102
Walvader
Parlementslid

Standaard

Getuigenis gehaald van FB: wat ik uit goede bron weet (en met goede bron bedoel ik : een collega op mijn werk is getrouwd met iemand uit de zorg die op coronaafdeling werkt), er hing een affiche uit in het hospitaal dat het alle medewerkers verboden was om op social media iets te posten over de daadwerkelijke ernst van corona. Anders gezegd, ze mogen wel posten "het is heel erg, we gaan er aan onderuit" maar ze mogen absoluut niets posten in de aard van "het valt wel mee" of "er liggen maar een paar patiënten, de meeste bedden zijn leeg." Dat mocht absoluut niet. Die affiche heb ik gezien, maar ik mocht het beeld niet posten omdat dat ook gevolgen kan hebben voor zijn vrouw. Maar, het klopt dus écht, en dit is nog nooit in de geschiedenis gebeurt. Je kan je afvragen hoe "normaal" dit eigenlijk wel is.
Oud 9 september 2021, 20:47   #103
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Voor hetzelfde geld was die moeder na vaccinatie ook gestorven. Door het vaccin of door gewwon te weinig antilichamen vanwege ouderdom.
Voor hetzelfde geld waren de Twin Towers ook vanzelf ingestort.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:55   #104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ouderdom of niet maar ....

Amerikaanse Rode Kruis wil geen bloed van vaxxers meer

Het Amerikaanse Rode Kruis wil hierom geen bloeddonaties meer van vaxxers om mensen te helpen te herstellen van een ernstige Covid-19 infectie. De Covid ‘vaccins’?*vernietigen namelijk de natuurlijke antilichamen in het bloedplasma, waardoor dit waardeloos wordt. Uit autopsies van overleden vaxxers is namelijk gebleken dat hun hele lichaam – inclusief hun hart, hersenen en vitale organen zoals de longen, lever, nieren en alvleesklier – miljarden tot biljoenen trombose-opwekkende spike proteïnen bevatten.

Het kan er toch niet zo goed aan toegaan zo inwendig mijn gedacht.
Als dat zo is.

Misschien toch beter niet iedereen vaccineren. Mocht je eens bloed nodig hebben en naar ik gehoord heb heeft 67% ooit eens bloed nodig.....

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 september 2021 om 20:57.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 21:07   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Het Amerikaanse Rode Kruis wil hierom geen bloeddonaties meer van vaxxers om mensen te helpen te herstellen van een ernstige Covid-19 infectie. De Covid ‘vaccins’?*vernietigen namelijk de natuurlijke antilichamen in het bloedplasma, waardoor dit waardeloos wordt. Uit autopsies van overleden vaxxers is namelijk gebleken dat hun hele lichaam – inclusief hun hart, hersenen en vitale organen zoals de longen, lever, nieren en alvleesklier – miljarden tot biljoenen trombose-opwekkende spike proteïnen bevatten.

Als dat zo is.

Misschien toch beter niet iedereen vaccineren. Mocht je eens bloed nodig hebben en naar ik gehoord heb heeft 67% ooit eens bloed nodig.....
Dikke vette leugen.

Edit: leugen is niet het juiste woord. Complete onzin is beter.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 september 2021 om 21:11.
Oud 9 september 2021, 21:12   #106
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Debiel. En dat is de laatste reactie van mij op jouw idiote antwoorden.
Oud 9 september 2021, 21:14   #107
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Als dat zo is.

Heb je een bron ?
Oud 9 september 2021, 21:25   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je een bron ?
Naargelang de bron is het waar/onwaar.
Ik vermoed dat het in de vraag zit. Doneren zal wel mogen maar plasma wordt aangemaakt nadien en mogelijks zal het niet gebruikt worden. Gis ik.

Deze bron bevestigd het.
Artsen voor vrijheid.

https://www.artsenvoorvrijheid.be/bl...evaccineerden/
Oud 9 september 2021, 21:25   #109
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je een bron ?
Citaat:
Q: Are individuals who received a COVID-19 vaccine eligible to give blood, platelets and plasma?

A: Yes, you can donate blood after getting a COVID-19 vaccine, as long as you are symptom-free and feeling well at the time of the donation. Please come prepared to share the manufacturer name of the vaccine you received. If you do not know the name of the vaccine manufacturer, we request you wait two weeks to donate after vaccination, out of precaution.

Q: Are individuals who received a COVID-19 vaccine eligible to give COVID-19 convalescent plasma?

A: The FDA allows people who have received a COVID-19 vaccine to donate dedicated COVID-19 convalescent plasma within six months of their infection of the virus, based on data that antibodies from natural infection can decline after six months however, the Red Cross has discontinued our convalescent plasma collection program.

Throughout the pandemic, the Red Cross has adapted its collection of lifesaving products to meet the needs of all patients including COVID-19 patients. Due to the decline in hospital demand and because the Red Cross and our industry partners have been able to build a sufficient supply of convalescent plasma to meet the foreseeable needs of COVID-19 patients the Red Cross stopped collecting convalescent plasma completely on June 14.

The Red Cross is grateful to the tens of thousands of convalescent plasma donors who rolled up their sleeves to share their health and provide hope to patients and their families during an uncertain time.
Citaat:
Q: I’ve heard claims that the Red Cross refuses to accept convalescent plasma from individuals who have received a COVID-19 vaccine because it wipes out the antibodies. Is this true?

A: There are claims circulating that incorrectly state that the Red Cross will not accept convalescent plasma donations from those who have received the COVID-19 vaccine because “the vaccine wipes out those antibodies making the convalescent plasma ineffective in treating other COVID-19 patients.” This is not accurate.

Due to the decline in hospital demand and because the Red Cross and our industry partners have been able to build a sufficient supply of convalescent plasma to meet the foreseeable needs of COVID-19 patients the Red Cross stopped collecting convalescent plasma completely on June 14.
https://www.redcross.org/about-us/ne...igibility.html
Oud 9 september 2021, 21:35   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Debiel. En dat is de laatste reactie van mij op jouw idiote antwoorden.
Weet je wel wat jij zit te vergoeilijken? Een dochter die alles doet om haar bejaarde moeder niet laten vaccineren. Dat is in het beste geval dood door nalatigheid.
En dat zit jij goed te praten. Fraai hoor.

Edit: en ook dank voor de P.A.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 september 2021 om 21:45.
Oud 9 september 2021, 22:13   #111
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Zorg weigeren!
En er niet meer voor bijdragen.
Oud 9 september 2021, 22:14   #112
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De oplossing ligt toch voor de hand: geen niet-gevaccineerden meer opnemen.

"zatte automobilisten veroorzaken ongelukken, we moeten het drinken van alcohol verbieden voor de bevolking".
Aha, je bedoelde zorgverstrekking. Ja, dat ook natuurlijk. Maar de heer K. Kodo weigert hun snertzorg te benutten.
Oud 9 september 2021, 22:17   #113
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals WTC 7.
Oud 9 september 2021, 22:49   #114
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Piss off Mambo
Ik heb sterk de indruk dat dit nodeloos onbeleefd is. Waarom zeg je niet gewoon: "Pisst u alstublieft off, geachte heer Mambo?" En dan vind ik het nog veel te grof, want misschien heeft iemand zich soms vergist, maar toch een opmerkelijk gerucht onder de aandacht gebracht.
Oud 9 september 2021, 23:16   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb sterk de indruk dat dit nodeloos onbeleefd is. Waarom zeg je niet gewoon: "Pisst u alstublieft off, geachte heer Mambo?" En dan vind ik het nog veel te grof, want misschien heeft iemand zich soms vergist, maar toch een opmerkelijk gerucht onder de aandacht gebracht.
Bolletjes duwer.
Oud 9 september 2021, 23:21   #116
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Piss off Mambo

Monseigneur morte vivants, u staat voortaan op mijn negeerlijst.
Je weet wel waarom he?

Eerst piss off zeggen en bij reactie driehoekje duwen.

Duwerke provocatie uitlokken .

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 september 2021 om 23:26.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 04:42   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moreel gezien kan je dat uiteraard niet maken. Zoals FvdB daarstraks zei: we moeten ook degenen die in de fout gegaan zijn proberen te redden.
Dat is een idioot regeltje dat men zichzelf oplegt om enorm veel dwingelandij uit te oefenen he.

Citaat:
En verder: ze vrijheden ontzeggen is absoluut aan te raden.
Want dat is moreel dan weer geen enkel probleem.

Zie je hoe idioot dat is ? Men gaat zich vastzetten in een "moreel verbodje" dat de logische oplossing in de weg staat, en aangezien we dan met een probleem zitten, moeten we honderden "morele verbodjes" voor VEEL VEEL MEER MENSEN met de voeten treden, maar DAAR is er dan weer geen enkel bezwaar tegen.

Citaat:
En een andere mogelijkheid: hen laten opdraaien voor (een deel van) de ziekenhuiskosten.
Uiteraard is een totaal geprivatiseerde zorg dan beter, want een vrije markt lost AL die resource problemen ALTIJD op. Maar dat gaat niet want zorg is nu eenmaal een communistisch systeem, he, en zelfs al leg je een miljoen op tafel, als er geen bed is, is er geen bed he. Dat bed zal er dan misschien komen binnen 2 maanden, maar ondertussen is het er niet.

Het probleem zijn niet de niet-gevaccineerden. Het probleem zijn DE KLEINE FRACTIE niet gevaccineerden die ziekenzorg nodig hebben, en die niet coherent zijn in hun keuze. Wie niet gevaccineerd is, zou er normaal gezien van uit gaan dat hij weinig kans heeft om zwaar ziek te worden. Voor vele niet-gevaccineerden, vooral jongeren, is dat nog juist ook. DIE mensen ambras aandoen omdat er een klein aantal plots zorg wil, is idioot, want DIE MENSEN DRAGEN BIJ TOT HET BETER OPBOUWEN VAN EEN VOLKSRESISTENTIE.

Jij zit nog altijd in de optiek van de propaganda dat vaccinatie beter is dan natuurlijke immuniteit terwijl we ondertussen weten dat het omgekeerd is.

ELKE NIET GEVACCINEERDE DIE ZIEK WORDT, EN GENEEST, is een persoon die veel MEER bijdraagt tot de volksresistentie dan zijn gevaccineerde buurman. Het is enkel maar als die niet-gevaccineerde een te groot risico had om zwaar ziek te worden dat die een lastpost is. Als die niet in het ziekenhuis terechtkomt, is dat eerder een burger die bijdraagt tot een meer duurzame resistentie in het volk.

Maar zoals hierboven gezegd, niet iedereen kan zich dat permitteren, want een deel van de bevolking loopt een te groot risico om een te grote vraag naar bedden te geven. DIE moeten zich vaccineren of ze gaan de ziekenzorg overbevragen.

De evidente oplossing is dan toch om ziekenzorg enkel aan gevaccineerden open te stellen, en mensen de juiste keuze voor zichzelf laten te maken.

Door risico aversie gaan er toch teveel mensen zich vaccineren, maar kom, we gaan ze niet beletten ook niet he. En zij die teveel risico namen, ondergaan wat iedereen ondergaat die teveel risico neemt: die gaan eraan dood, en daar is niks mis mee.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 06:06   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Punt is wel dat die collega antivaxxer heeft beslist voor haar moeder.
Zo coherent is dat nu ook niet bepaald.
Ik vond dat heel coherent "ik wil dat mijn moeder snel een natuurlijke dood sterft zodat ik rap kan erven"
Oud 10 september 2021, 06:08   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat zoiets zelfs als onvrijwillige doodslag beschouwd kan worden.
Dat zijn juist de coherente keuzes die mogelijk zijn he, als er zulke opportuniteiten voordoen

Ik zie trouwens niet in wat daar "onvrijwillig" aan is. Destijds had mijn vrouw mij al gezegd dat ze een rare collega had die niet wilde dat haar ma gevaccineerd werd, en toen had ik al gezegd dat zij waarschijnlijk hoopte op een iets snellere erfenis. Niks meer gehoord, en een paar dagen geleden werd mijn ideetje dus bevestigd.

Wat eigenaardig is, is dat zij - volgens haar zeggen - de huisdokter van haar ma heeft kunnen overtuigen om een gelijkaardig discours te houden.

Wat wel grappig is, is dat die collega zelf die al een zekere leeftijd is, en zodanig obees is dat ze niet door een normale deuropening kan, ook niet gevaccineerd zou zijn (zegt ze). Ze debiteerde blijkbaar een deel van Mambo's wijsheden hier in de lerarenkamer Met een beetje chance gaat zij het betrappen van een gevaccineerde collega he

Maar als ze natuurlijk ECHT slim is, is ze wel gevaccineerd, en is dit enkel maar een dekmantel om alle verdenkingen ten aanzien van haar ma tegen te werken. Hoe zou je zelf zijn he

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 06:15.
Oud 10 september 2021, 07:01   #120
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Lol.

De posts van Mambo zijn al meer dan een jaar lang niet meer dan strontslingeren.
Zolang hij dat doet in zijn eigen nonsens-draad is dat ok, maar als hij uitbreekt is het vervelend en mag hij getaserd worden lijkt me.

Hygiene is toch wel belangrijk en Mambo hoort in quarantaine.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 september 2021 om 07:02.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be