![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Federale regering zou excuses moeten maken voor 191 jaar taal- en cultuurassimilatie. | |||
Eens |
![]() ![]() ![]() |
16 | 76,19% |
Oneens |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo, kom net terug van Rotterdam. Wederom me erg goed bevallen. Die directheid is gewoon heerlijk. Die stad is Antwerpen op steroïden.
De Randstad is toch echt anders dan elders in Nederland qua directheid. En het beste is, ik ben er evenmin verlegen he? De sfeer is dusdanig dat - ik alleszins - gewoon geen problemen heb me te uiten. Holland is ook de enige regio van waar ik nooit vooroordelen over Vlamingen ben gewaargeworden. Ik word er als gelijke behandeld. Nochtans vertellen andere Vlamingen het tegendeel en beweren ze dat Holland net de ergste regio hierin is en hoe ze weigeren verstaan te worden. Ik vertel je, ik maak dit nooit mee in de Randstad, maar heb dit wel meegemaakt in Noord-Brabant. Het is erg raar eigenlijk. Ik ben een omgekeerde Vlaming ofzo, maar ben ook Antwerpenaar. Antwerpen is de meest directe plek van Vlaanderen en wordt erdoor als 'arrogant' bestempeld bij de provincialen (die het liefst enkel hun dorp willen en met rust gelaten worden en verder zeer verlegen mensen zijn). Laatst gewijzigd door Weyland : 3 november 2021 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is één zaak die me tegen gaat: overal waar je op een terras gaat zitten, wordt je aangesproken in het Engels, ook al horen ze je praten met je gezellen in het Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom wel eens in Breda, Bergen-op-Zoom of Roosendael. Daar heb ik dat nooit ondervonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op mijn vorige werk om me te pesten wel eens 'wablieft?' gehoord, maar dan is het juiste antwoord: 'klootzak!' ![]() Zelf heb ik veel van Nederland bezocht en ik snap de afkeer voor de Randstad niet zo. Gezellige Hollanders. Wie is daar nu tegen? Tegenwoordig is het wel wat minder, gelukkig en dat is goed. Ze zijn zeer direct en zeggen wat ze willen. Ik bots veel meer met la Flandre profonde dan met Holland. Limburgers staan verder van mij dan Rotterdammers, maar ik bezoek Limburg ook graag. Mooie vrouwen vooral. Eigenlijk bots ik met niemand. Ik bots enkel met mensen die mopperen over een regio die ik graag heb. En ik doe ironisch gezien nu hetzelfde. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 3 november 2021 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Antwerpen en Rotterdam zijn beide havensteden, qua mentaliteit zijn er waarschijnlijk overeenkomsten. Misschien verklaart dit waarom u zich thuisvoelt in Rotterdam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Grappig, opnieuw beziet u de Friese kwestie door een Belgische bril. Het is genuanceerder. In uw Uw berichten ontbreekt vaak de nuancering en context. Ken uw eerdere berichten over de "knuppelfred" ...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 november 2021 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Belgicisten beginnen over Friesland om het maar niet over de verfransingspolitiek van de Belgische overheden te hoeven hebben. Wanneer het ontbreekt aan steekhoudende argumenten verleggen zij tactisch de focus ; )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kneppelfreed als 'knuppelfred' schrijven is een voorbeeld van de misnoeging van de Friese taal.
![]() Alleen raar dat een Nederlandstalige de verfransingspolitiek zo vergoeilijkt. "Hoe durf je een politiek ten nadele van mijn taalgroep veroordelen!" En dat uit puur Belgisch-nationalisme. Het is de tragedie van Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Weyland : 3 november 2021 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn punt, ik spreek de 3 landstalen en ben dus 3 keer Belg. Laatst gewijzigd door TREBRON : 4 november 2021 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
P.s. ik heb geen idee in welke taal er in huize De Croo gesproken wordt. Ik hoop Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Willem I wilde het Nederlands als tweede officiële taal invoeren, maar daar was de Franstalige elite het uiteraard niet mee eens. Het Frans, dat moest de enige officiële taal van het nieuwe land worden, en taal- en cultuurassimilatie was het middel om dit te bewerkstelligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waardoor gedrochten om de Vlaamse meerderheid % stemmen te minderen bij verkiezing Ik bedoel het cordon dus mogelijk gemaakt werd op aandringen van de Franstaligen. Waar de Franstalige partijen en hun collaboratie partijen in Vlaanderen die er prat op gingen bij iedereen in bed te kruipen sinds het ontstaan van het sjoemel merk België hun kiezers constant verkochten voor en plaatje en zetel in het federale parlement. >>> Door inderdaad inde beginne stemmen te kopen >> stemrecht recht te kopen volgens vermogen. Waarbij "het vermogen" toen Frans sprekend was. Dokter, rechter, kardinaal, dus de machten .... ze liegen en logen allemaal.... in het Frans...... De wetten van dictator Napoleon Bonaparte werden door de particratie partijen zo gekneed en in dat wetboek ingepland als de zoveelste dwang regel alleen ten gunste voor hun eigen eenzijdig partij belang. (hoe komen we anders aan al die schulden berg? terwijl wij die leven op Vlaamse bodem al decennia de meeste belastingen van de EU betalen en er het minst voor terug krijgen!!!!! zelfs de EU bevoordeeld de Franstaligen heel duidelijk verwijzend naar onze wetten ....die dus deze zijn van dictator Napoleon Bonaparte) Het gekende Belgische compromis is maffia toestand om gunsten aan de particratie partijen te verzekeren. Waarvan al lang duidelijk is dat de Franstaligen door De wetten van dictator Napoleon Bonaparte steeds de eerste zijn om te graaien en ons te laten opdraaien voor al de kosten zodat ze hun aanhang kunnen onderhouden. Men zal het nu al wel weten zeker dat ik alleen geloof in het goed werkende Financieel en politiek systeem van Zwitserland. Zwitserland waar de bevolking kiest wat er in hun land, kanton zal gebeuren. En niet zoals hier de goudhaantjes tot dictators in het politieke spectrum. Om via verkiezingen zo de almacht te grijpen al of niet verkozen …..zoals “de staatsgreep” van Vivaldi hier…..Ook alleen maar mogelijk door de op maat gesneden, genaaide, verbouwde >>> wetboek, de wetten ene regels van dictator Napoleon Bonaparte .2.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 november 2021 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was vooral een brug te ver ,en één van de kiemen van de revolutie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Was het niet enkel in Vlaanderen verplicht, dat Nederlands? Het is alleen raar wanneer Nederlandstaligen in de bres springen voor deze Franstaligen grieven, wat ik erg vaak terug zie. Zeer in ons nadeel en toch.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 4 november 2021 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waar het om gaat is dat die zogenaamde "revolutie" volledig geregisseerd werd door de Franstalige gezagsdragers. Zij wilden dat Nederlands helemaal niet. Sterker nog: het moest met wortel en tak worden uitgeroeid. En de gewone Vlaming was de dupe, hij maakte deel uit van een revolutie die uiteindelijk zou leiden tot een degradatie van zijn eigen taal en cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Charles Rogier met name.... De bedoeling erachter was om wat nu belgië is aangehecht bij Frankrijk te krijgen ,zo zou de verfransing voor 100% gelukt zijn... Laatst gewijzigd door Svennies : 4 november 2021 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bewijs?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |