![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: zie openingsvraag | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 52,00% |
ich habe das nicht gewusst |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
The virus is us! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Elke week een hoop centen op de vuilbak voor een kans van 1 op 8.000.000 en verder een gratis prik weigeren met een mortaliteitskans van 1 op 200.000. Beetje raar toch? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
80 plussers moet je niet gaan bijtellen, die liggen al op intensieve zorgen bij een verkoudheid.
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
Nu nog iets veel moeilijker, kan je eens precies aangeven waar je democratische waarden zijn geschonden? Als er morgen een zwaar besmette Covid patiënt op het onverwacht vol in je gezicht hoest ... welke vrijheid heb je dan gewonnen?
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
het vaccin zo sterk afneemt (zie als voorbeeld het vaccin Johnson&Johnson) en ze morgen beslissen om de hele bevolking om de drie maand in een extra vaccin toe te dienen dan heb ik daar geen probleem mee. Van welke leeftijd dat dat dan zou moeten gebeuren om efficiënt te zijn dat zal ervaring ons wel leren zeker?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 november 2021 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al van midden 2020 is heel duidelijk wie de risicopatiënten zijn, en dat op basis van zeer grootschalige onderzoeken (heel de wereld was ermee bezig). Ik geloof die tv en die lobbyisten (die blijkbaar als enige beeldtijd krijgen) niet meer. Iemand die de waarheid heeft doet niet aan censuur en stigma zoals deze boegbeelden van de pandemie deden. Dat ze hun vaccin in hun gat steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() grapjas. en ik maar denken dat je serieus was. het is moeilijk om zulk sarcasme te onderscheiden van de echte idioten, het is beter om er een smiley ofzo bij te zetten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Maar ik ben serieus hoor. Kansen inschatten en handelen (of niet handelen), het is gewoon menselijk gedrag.
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
zoon zich enkele maanden geleden ziek moeten melden en testte positief voor Covid. Enkele dagen niet al te best geweest en toch verschillende weken zijn reukzin kwijt. Hij heeft wel zijn eigen verdiep maar verder delen we alle gemeenschappelijke ruimtes. Na een week was het ziektebeeld verdwenen en noch ik noch mijn vrouw hebben Covid opgelopen. Wat zou jij in mijn plaats concluderen?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 november 2021 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me zo dat uw zoon met zijn natuurlijke immuniteit beter af gaat zijn dan gevaccineerden die nooit de eerste originele versie hebben opgedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
maken gaan krijgen met het virus maar dat dankzij het vaccin de strijd snel wordt gewonnen zonder echt doodziek te worden.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 november 2021 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu 2j na pandemie kunnen ze nog geen 500 man op de IC aan verspreid over het hele land? Wat gaat ge doen als 100% gevaccineerd is maar de zorg is nog steeds niet uitgebreid? Verder de wortel van die wolven in schaapsklederen volgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() simpelweg:
vaccinaties bieden maar tijdelijke bescherming met antilichamen, en die breken af na verloop van tijd, dan kan een mutant v corona weer makkelijk toeslaan. 100 % Vaccinatie percentage is dus toch GEEN 100 % corona ziektevrij blijven, er vallen daarna nog zeker doden door nieuwe corona mutaties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja Cufi jij krijgt gelijk, nu zorg IC bedden, corona afdelingen met 1000 % dus vertienvoudigen is totaal onmogelijk. dat corona positief testen is gewoon zinloze geldverspilling denk ik. je kan liever de IC bedden gaan vertienvoudigen en beter verplegen met het geld maximaal 0,34 procent vd hele bevolking van Belgie zal doodziek op IC bed belanden denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
'Sinds 2012 heeft 11% tot 15% van de gehospitaliseerde patiënten met een bevestigde griepinfectie ernstige complicaties ontwikkeld. Bij 4% tot 9% van de gehospitaliseerde patiënten zijn deze complicaties fataal gebleken.' In Nederland spreekt men over een gemiddelde van 6500 sterfgevallen over de 5 laatste griepperiodes. De bevolking is wel 1.5 maal zo groot.
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
![]() Wat de hardware betreft zitten we veel beter dan Nederland. Verbeter me als ik verkeerd ben maar ik dacht dat we 3x het aantal bedden op intensieve hebben dan Nederland en ze zijn met 5 miljoen meer.
Citaat:
Niet veel anders over te vertellen denk ik. Citaat:
Citaat:
Wat niet betekend dat ze het zorgpersoneel onderbetaald moeten laten verder zwoegen.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
100 doden of 5 doden, DAT is verschillend. Er is geen principieel verschil in het eerste geval. Als het eerste OK is, dan is het tweede dat ook. Je kan niet zeggen dat de eerste situatie perfect aanvaardbaar is, OK is, en geen "maatregelen" vergt, en de tweede noopt tot handelen, een schandaal is, te vermijden is en wat weet ik allemaal. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 06:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het punt is dat we ambras zouden hebben mocht het virus SPECIFIEK het vaccin ontduiken, omdat dat GEMAKKELIJKER is (er zijn minder epitopen). En daarvoor moet er een selectie optreden, die je dus krijgt als het virus HEEL VAAK aan het vaccin wordt blootgesteld, zoals in: een totaal gevaccineerde bevolking waar het toch stevig in woedt (nu dus). Citaat:
|
||
![]() |
![]() |