Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: zie openingsvraag
Ja 3 12,00%
Neen 13 52,00%
ich habe das nicht gewusst 7 28,00%
The virus is us! 6 24,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2021, 21:28   #101
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat ik als gezonde 30er zelfs zonder vaccin 0,0005% kans heb om aan corona te sterven. Ik heb echter ook 0,0065% kans om te sterven in het verkeer dit jaar, wat 13 keer meer is.
Och, kansberekening - de zin en onzin ervan wordt duidelijk als je de kansen afweegt op voor winnen van de Lotto en dat is 0,0000125% .Toch zetten een pak mensen elke week dwangmatig wat centen opzij om mee te spelen. Als zij geloven dat ze kunnen winnen dan geloven zij ook dat de kans bestaat dat ze kunnen sterven aan Covid.
Elke week een hoop centen op de vuilbak voor een kans van 1 op 8.000.000 en verder een gratis prik weigeren met een mortaliteitskans van 1 op 200.000.
Beetje raar toch?

Citaat:
Waarom vindt u dan dat ik een stoere boy zou zijn als ik geen vaccin zou nemen, maar geeft u die opmerking niet als ik deelneem aan het verkeer?
Dat 'stoere' was sarcastisch bedoeld hoor. Ik kan echt geen andere reden bedenken voor het weigeren van het vaccin dan wat schrik voor de prik.

Citaat:
Waarom weet u dan niet dat reeds enkele weken geleden FVDB al heeft toegegeven dat 70% van de ziekenhuisopnames uit gevaccineerden bestond?
Wie zegt dat ik dat niet weet? Er is nooit gezegd dat gevaccineerden niet ziek kunnen worden. Hetzelfde geldt trouwens voor het griepvaccin. Beiden verbeteren uw weerstand tegen het virus. Met een vaccin het verschil maken tussen ziek zijn (ziekenhuisopname) of te maken krijgen met een leven dat aan een zijden draadje hangt of zelfs overlijden, (intensieve zorgen) lijkt mij een evidentie.

Citaat:
Omdat er een zeer opvallende correlatie is tussen leeftijd en het verwerken en begrijpen van informatie over corona.
Het is natuurlijk maar een correlatie, er zijn ook jongere mensen die al dan niet bewust blijven vasthouden aan voorbijgestreefde of bewezen verzonnen informatie.
Die opmerking zal ik maar negeren zeker? We zien het rondom ons vaak genoeg, de dertigers weten het allemaal en die mensen met het dubbel van levenservaring op de teller zijn domkoppen.
Oud 15 november 2021, 21:32   #102
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En op zich is dat toch logisch dat er meer gevaccineerden op de IC belanden dan niet bij een vaccinatiegraad van 90%?
Is dat zo? Liggen er meer gevaccineerden op intensieve zorgen dan niet gevaccineerden?
80 plussers moet je niet gaan bijtellen, die liggen al op intensieve zorgen bij een verkoudheid.
Oud 15 november 2021, 21:35   #103
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Schrikwekkend hoeveel mensen niet het minste belang hechten aan vrijheid of democratie.
Kan je eens precies aangeven welke vrijheid je is ontnomen?
Nu nog iets veel moeilijker, kan je eens precies aangeven waar je democratische waarden zijn geschonden?

Als er morgen een zwaar besmette Covid patiënt op het onverwacht vol in je gezicht hoest ... welke vrijheid heb je dan gewonnen?
Oud 15 november 2021, 21:52   #104
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ook dat artikel beweert verder dat niet gevaccineerden meer risico lopen op ziekenhuisopname, maar dat belet niet dat er IN TOTAAL meer gevaccineerden op IC belanden dan niet gevaccineerden sedert we volledig gevaccineerd hebben.
Totaliteit.
Ik heb dat artikel eens helemaal gelezen en de gegeven resultaten verwonderen me eigenlijk en wel in negatieve zin. Als de werking van
het vaccin zo sterk afneemt (zie als voorbeeld het vaccin Johnson&Johnson) en ze morgen beslissen om de hele bevolking om de drie
maand in een extra vaccin toe te dienen dan heb ik daar geen probleem mee.
Van welke leeftijd dat dat dan zou moeten gebeuren om efficiënt te zijn dat zal ervaring ons wel leren zeker?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 november 2021 om 21:52.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 22:00   #105
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb dat artikel eens helemaal gelezen en de gegeven resultaten verwonderen me eigenlijk en wel in negatieve zin. Als de werking van
het vaccin zo sterk afneemt (zie als voorbeeld het vaccin Johnson&Johnson) en ze morgen beslissen om de hele bevolking om de drie
maand in een extra vaccin toe te dienen dan heb ik daar geen probleem mee.
Van welke leeftijd dat dat dan zou moeten gebeuren om efficiënt te zijn dat zal ervaring ons wel leren zeker?
Antigene shift
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 22:03   #106
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Liggen er meer gevaccineerden op intensieve zorgen dan niet gevaccineerden?
80 plussers moet je niet gaan bijtellen, die liggen al op intensieve zorgen bij een verkoudheid.
Als de vaccins dan toch niet aanslagen bij risicopatiënten en gezonde weerbare niet gevaccineerden mensen belanden niet frequent op ic, wat is dan het probleem?
Al van midden 2020 is heel duidelijk wie de risicopatiënten zijn, en dat op basis van zeer grootschalige onderzoeken (heel de wereld was ermee bezig).
Ik geloof die tv en die lobbyisten (die blijkbaar als enige beeldtijd krijgen) niet meer. Iemand die de waarheid heeft doet niet aan censuur en stigma zoals deze boegbeelden van de pandemie deden.
Dat ze hun vaccin in hun gat steken.
Oud 15 november 2021, 22:10   #107
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, kansberekening - de zin en onzin ervan wordt duidelijk als je de kansen afweegt op voor winnen van de Lotto en dat is 0,0000125% .Toch zetten een pak mensen elke week dwangmatig wat centen opzij om mee te spelen. Als zij geloven dat ze kunnen winnen dan geloven zij ook dat de kans bestaat dat ze kunnen sterven aan Covid.
Elke week een hoop centen op de vuilbak voor een kans van 1 op 8.000.000 en verder een gratis prik weigeren met een mortaliteitskans van 1 op 200.000.
Beetje raar toch?
Dat 'stoere' was sarcastisch bedoeld hoor. Ik kan echt geen andere reden bedenken voor het weigeren van het vaccin dan wat schrik voor de prik.
Wie zegt dat ik dat niet weet? Er is nooit gezegd dat gevaccineerden niet ziek kunnen worden. Hetzelfde geldt trouwens voor het griepvaccin. Beiden verbeteren uw weerstand tegen het virus. Met een vaccin het verschil maken tussen ziek zijn (ziekenhuisopname) of te maken krijgen met een leven dat aan een zijden draadje hangt of zelfs overlijden, (intensieve zorgen) lijkt mij een evidentie.
Die opmerking zal ik maar negeren zeker? We zien het rondom ons vaak genoeg, de dertigers weten het allemaal en die mensen met het dubbel van levenservaring op de teller zijn domkoppen.
Citaat:

grapjas. en ik maar denken dat je serieus was.

het is moeilijk om zulk sarcasme te onderscheiden van de echte idioten, het is beter om er een smiley ofzo bij te zetten.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 22:19   #108
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:

grapjas. en ik maar denken dat je serieus was.

het is moeilijk om zulk sarcasme te onderscheiden van de echte idioten, het is beter om er een smiley ofzo bij te zetten.
Maar ik ben serieus hoor. Kansen inschatten en handelen (of niet handelen), het is gewoon menselijk gedrag.
Oud 15 november 2021, 22:31   #109
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Als de vaccins dan toch niet aanslagen bij risicopatiënten en gezonde weerbare niet gevaccineerden mensen belanden niet frequent op ic, wat is dan het probleem?
Al van midden 2020 is heel duidelijk wie de risicopatiënten zijn, en dat op basis van zeer grootschalige onderzoeken (heel de wereld was ermee bezig).
Ik geloof die tv en die lobbyisten (die blijkbaar als enige beeldtijd krijgen) niet meer. Iemand die de waarheid heeft doet niet aan censuur en stigma zoals deze boegbeelden van de pandemie deden.
Dat ze hun vaccin in hun gat steken.
Ik denk dat de vaccins wel degelijk goed werk verrichten. Vooreerst, iedereen is hier volledig gevaccineerd, desondanks heeft onze
zoon zich enkele maanden geleden ziek moeten melden en testte positief voor Covid.
Enkele dagen niet al te best geweest en toch verschillende weken zijn reukzin kwijt.
Hij heeft wel zijn eigen verdiep maar verder delen we alle gemeenschappelijke ruimtes.
Na een week was het ziektebeeld verdwenen en noch ik noch mijn vrouw hebben Covid opgelopen. Wat zou jij in mijn plaats concluderen?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 november 2021 om 22:32.
Oud 15 november 2021, 22:35   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de vaccins wel degelijk goed werk verrichten. Vooreerst, iedereen is hier volledig gevaccineerd, desondanks heeft onze
zoon zich enkele maanden geleden ziek moeten melden en testte positief voor Covid.
Enkele dagen niet al te best geweest en toch verschillende weken zijn reukzin kwijt.
Hij heeft wel zijn eigen verdiep maar verder delen we alle gemeenschappelijke ruimtes.
Na een week was het ziektebeeld verdwenen en noch ik noch mijn vrouw hebben Covid opgelopen. Wat zou jij in mijn plaats concluderen?
Ja maar ze blijven niet efficiënt he. Deze winter gaan al die mutaties elkaar ontmoeten en iets nieuw uitbroeden dat onvoorspelbare gevolgen heeft.
Het lijkt me zo dat uw zoon met zijn natuurlijke immuniteit beter af gaat zijn dan gevaccineerden die nooit de eerste originele versie hebben opgedaan.
Oud 15 november 2021, 22:48   #111
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ja maar ze blijven niet efficiënt he. Deze winter gaan al die mutaties elkaar ontmoeten en iets nieuw uitbroeden dat onvoorspelbare gevolgen heeft.
Het lijkt me zo dat uw zoon met zijn natuurlijke immuniteit beter af gaat zijn dan gevaccineerden die nooit de eerste originele versie hebben opgedaan.
Eerlijk gezegd geloof ik ook wel dat de efficiëntie gaat afnemen maar verwacht eigenlijk dat alle mensen met regelmatige tussenpozen te
maken gaan krijgen met het virus maar dat dankzij het vaccin de strijd snel wordt gewonnen zonder echt doodziek te worden.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 november 2021 om 22:48.
Oud 15 november 2021, 22:56   #112
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd geloof ik ook wel dat de efficiëntie gaat afnemen maar verwacht eigenlijk dat alle mensen met regelmatige tussenpozen te
maken gaan krijgen met het virus maar dat dankzij het vaccin de strijd snel wordt gewonnen zonder echt doodziek te worden.
Er is gewoon kapot bespaard op de zorg en corona is het middel om degene die niet meelopen te stigmatiseren zodat die politici zichzelf buiten schot kunnen plaatsen. De zorg keerde niet zomaar Wilmes de rug toe des tijds.
En nu 2j na pandemie kunnen ze nog geen 500 man op de IC aan verspreid over het hele land?

Wat gaat ge doen als 100% gevaccineerd is maar de zorg is nog steeds niet uitgebreid? Verder de wortel van die wolven in schaapsklederen volgen?
Oud 15 november 2021, 23:05   #113
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

simpelweg:

vaccinaties bieden maar tijdelijke bescherming met antilichamen, en die breken af na verloop van tijd, dan kan een mutant v corona weer makkelijk toeslaan.

100 % Vaccinatie percentage is dus toch GEEN 100 % corona ziektevrij blijven, er vallen daarna nog zeker doden door nieuwe corona mutaties.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:09   #114
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Er is gewoon kapot bespaard op de zorg en corona is het middel om degene die niet meelopen te stigmatiseren zodat die politici zichzelf buiten schot kunnen plaatsen. De zorg keerde niet zomaar Wilmes de rug toe des tijds.
En nu 2j na pandemie kunnen ze nog geen 500 man op de IC aan verspreid over het hele land?

Wat gaat ge doen als 100% gevaccineerd is maar de zorg is nog steeds niet uitgebreid? Verder de wortel van die wolven in schaapsklederen volgen?

Ja Cufi
jij krijgt gelijk, nu zorg IC bedden, corona afdelingen met 1000 % dus vertienvoudigen is totaal onmogelijk.

dat corona positief testen is gewoon zinloze geldverspilling denk ik.
je kan liever de IC bedden gaan vertienvoudigen en beter verplegen met het geld

maximaal 0,34 procent vd hele bevolking van Belgie zal doodziek op IC bed belanden denk ik.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:18   #115
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
simpelweg:

vaccinaties bieden maar tijdelijke bescherming met antilichamen, en die breken af na verloop van tijd, dan kan een mutant v corona weer makkelijk toeslaan.

100 % Vaccinatie percentage is dus toch GEEN 100 % corona ziektevrij blijven, er vallen daarna nog zeker doden door nieuwe corona mutaties.
Van zodra we in de buurt komen van de wat griep ons jaarlijks cadeau doet kunnen we terug naar het normale. Hoop ik.

'Sinds 2012 heeft 11% tot 15% van de gehospitaliseerde patiënten met een bevestigde griepinfectie ernstige complicaties ontwikkeld.
Bij 4% tot 9% van de gehospitaliseerde patiënten zijn deze complicaties fataal gebleken.'

In Nederland spreekt men over een gemiddelde van 6500 sterfgevallen over de 5 laatste griepperiodes. De bevolking is wel 1.5 maal zo groot.
Oud 15 november 2021, 23:38   #116
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat met vaccins die minder dan 50% efficient zijn tegen ziek worden, en minder dan 80% efficient tegen zware ziekte, er GEEN ENKEL VERSCHIL is in de praktijk tussen 95% vaccinatie graad en 100% vaccinatie graad.

Als de "lek" in het vaccin groter is dan de "lek" in de vaccinatie graad, heeft het verder dichtstoppen van dat laatste nog maar weinig zin.
Weinig is niet nul he, alle beetjes helpen om de golf met minder schade te doorstaan. Een oorlog vecht ge niet met één wapen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 23:39   #117
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Er is gewoon kapot bespaard op de zorg ...
Wat de hardware betreft zitten we veel beter dan Nederland. Verbeter me als ik verkeerd ben maar ik dacht dat we 3x het aantal bedden op intensieve hebben dan Nederland en ze zijn met 5 miljoen meer.

Citaat:
om degene die niet meelopen te stigmatiseren zodat die politici zichzelf buiten schot kunnen plaatsen.
Zij die zich niet de moeite getroosten om zich te laten vaccineren verergeren de situatie.
Niet veel anders over te vertellen denk ik.

Citaat:
Wordt dat beweerd?

Citaat:
Met een vaccinatiegraad van 100 % zal men de zorg niet moeten uitbreiden.
Wat niet betekend dat ze het zorgpersoneel onderbetaald moeten laten verder zwoegen.
Oud 16 november 2021, 06:03   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Weinig is niet nul he, alle beetjes helpen om de golf met minder schade te doorstaan.
Nee, natuurlijk niet. Dingen die geen orde van grootte veranderen, zijn de moeite niet om over te lullen. 100 doden, of 130 doden, dat is vergelijkbaar.

100 doden of 5 doden, DAT is verschillend.

Er is geen principieel verschil in het eerste geval. Als het eerste OK is, dan is het tweede dat ook. Je kan niet zeggen dat de eerste situatie perfect aanvaardbaar is, OK is, en geen "maatregelen" vergt, en de tweede noopt tot handelen, een schandaal is, te vermijden is en wat weet ik allemaal.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2021 om 06:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 06:06   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. Bevolkingsdichtheid ligt zo ver uit elkaar dat de vergelijking niet op gaat.
Ja, de Fransen wonen, net zoals de Zweden, in grote bossen.

Citaat:
Niet gevaccineerden die mekaar amper tegenkomen
gaan weinig invloed hebben op elkaars gezondheid.
Hier in Frankrijk zijn er geen steden. Wij gebruiken semaforen om een pint te pakken met de buurman die 80 km verderop woont.
Oud 16 november 2021, 06:09   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kans zit er dik in. Of een vaccin dit in de hand werkt, mogelijk. Maar ik vermoed dat ook zonder vaccins er varianten ontstaan.
Uiteraard. Zo zijn die varianten ontstaan, door natuurlijke immuniteit willen te ontwijken.

Maar het punt is dat we ambras zouden hebben mocht het virus SPECIFIEK het vaccin ontduiken, omdat dat GEMAKKELIJKER is (er zijn minder epitopen). En daarvoor moet er een selectie optreden, die je dus krijgt als het virus HEEL VAAK aan het vaccin wordt blootgesteld, zoals in: een totaal gevaccineerde bevolking waar het toch stevig in woedt (nu dus).

Citaat:
Wat ik ook vermoed is dat een grote meerderheid van die antivaxers gewoon schrik hebben van de prik. Ik heb vroeger ook zo'n collega gehad.
Hij zag de verpleegster met een spuitje voor de jaarlijkse bloedafname en die ging gegarandeerd tegen de vlakte.
De overgrote meerderheid van de antivaxxers is een piepklein groepje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be