Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2021, 10:47   #101
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk wel ja.

Ik heb dat hier al gezegd: mocht ik zware corona opdoen, waarvan ik de kans niet minuscuul acht, dan wil ik wel zuurstof, maar geen IC. Dan ben ik veel liever dood. Ik heb er geen problemen mee om dood te gaan. Voor mij mag dat morgen al zijn.
De edit had me achterhaald.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 december 2021 om 10:47.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 10:48   #102
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel ja.

Ik heb dat hier al gezegd: mocht ik zware corona opdoen, waarvan ik de kans niet minuscuul acht, dan wil ik wel zuurstof, maar geen IC. Dan ben ik veel liever dood. Ik heb er geen problemen mee om dood te gaan. Voor mij mag dat morgen al zijn.
Hier ben ik van hetzelfde gedacht. Liever dood dan 'onconfortabel leven' na levensreddende behandeling. Vele mensen denken zo vooraf. Maar als het je overkomt blijken veel mensen nog heel veel levenskracht en wil te hebben, zelfs met beperkingen.

Ik ben ook voorstander van vrije wil euthanasie zonder veel drempels. Waarom hier moeten rondlopen op aarde voor de eer en glorie van anderen hun morele of religieuze principes?
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 11:04   #103
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Jan Jambon maakt het me echt wel moeilijk om op N-VA te blijven stemmen.
Ik heb nog nooit op N-VA gestemd. Maar Jambon doet me denken aan die mensen die over eender welk onderwerp de mening vertolken van de laatste die ze daarover hebben gesproken.

Gisteren was dat wellicht een ziekenhuisarts. Maar als die vandaag aan tafel zit met mensen van de evenementensector gaat hij weer helemaal de andere kant uit.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 11:12   #104
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb nog nooit op N-VA gestemd. Maar Jambon doet me denken aan die mensen die over eender welk onderwerp de mening vertolken van de laatste die ze daarover hebben gesproken.

Gisteren was dat wellicht een ziekenhuisarts. Maar als die vandaag aan tafel zit met mensen van de evenementensector gaat hij weer helemaal de andere kant uit.
Kortom, een politieker pur sang?
Oud 2 december 2021, 11:13   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe lang is het geleden dat je niet op Jambon ging stemmen, omdat hij koppig-nooit van gedacht veranderde, zelfs niet als de toestand zodanig evolueerde dat dit al heel lang nodig was om het beleid bij te sturen?

Maak het korter hé: "ik zal nooit op Jambon stemmen".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 11:16   #106
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe lang is het geleden dat je niet op Jambon ging stemmen, omdat hij koppig-nooit van gedacht veranderde, zelfs niet als de toestand zodanig evolueerde dat dit al heel lang nodig was om het beleid bij te sturen?

Maak het korter hé: "ik zal nooit op Jambon stemmen".
Nooit de hoop opgeven he Schoof. Als ik genoeg verzuur op mijn oude dag komt het er misschien nog van.

Maar wat ik wilde aangeven is dat Jambon, los van zijn politieke opvattingen, nu eenmaal niet zo'n standvastig iemand is. Er zijn heel wat zo'n mensen, en dat zijn meestal niet de kwaadsten. Maar het is lastig als ze op leidingggevende posities zitten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 12:17   #107
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jambon doet me denken aan die mensen die over eender welk onderwerp de mening vertolken van de laatste die ze daarover hebben gesproken.

De nagel op de kop!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 12:27   #108
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt vooral veel over het egoisme van die 65+.

Want ja, de enigen die voor een probleem zorgen zijn de 65+. Haal die weg van IC en er is geen "maatschappelijk" probleem meer. En hoeveel doden ga je daarmee maken ? Niet veel he, ten hoogste een paar duizend.

Het lijkt mij toch normaal dat we de maatschappij in zijn geheel toch geen ambras aandoen, zelfs maar een beetje ambras, omdat er een paar duizend egoisten zijn die absoluut willen kunnen overleven en de schaarse middelen van de maatschappij hiervoor helemaal voor zich opeisen ?

Wat voor een egoisten zijn dat niet, zo een klein groepje dat gans de schaarse middelen van gans een maatschappij wil opslokken en gaat eisen dat men daarvoor de maatschappij in zijn geheel gaat lastig vallen ? Kunnen die mensen de eer niet aan hen houden, en stil dood gaan zonder ambras te maken ?
Gij wilt mij en mijn madam als 65+er grote beperkingen opleggen? Nochtans geeft mijn sport-app dat ik de fitnessleeftijd heb van iemand van 48. En mijn madam die nog sportiever is van rond 40 jaar. ik denk dat er veel zijn, die nog lang op hun pensioen moeten wachten, die veel meer risico hebben om van corona zwaar ziek te worden. Niet-gevaccineerden bv.

PS verleden week zat ik tussen 3 personen die corona gehad hebben. De twee 65+ers hadden weinig problemen ondervonden. De 40-jarige was zwaar ziek geweest en had nog altijd naweeën. Die jongere had dan wel onderliggende medische aandoeningen.
Uw redenering volgend is het logischer alle mensen te weigeren met onderliggende aandoeningen.

Dat noem ik nazipraktijken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 12:56   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij wilt mij en mijn madam als 65+er grote beperkingen opleggen?
Uw groepje heeft al anderhalve jaar de jeugd aan zware beperkingen onderworpen.

Citaat:
Dat noem ik nazipraktijken.
Als het plots uw groepje is, dan begin je het te beseffen he !
Van Ranst verschoot daar ook van, zo geconfronteerd aan zijn eigen dinges in zijn eigen bestaan !

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2021 om 12:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 13:03   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij wilt mij en mijn madam als 65+er grote beperkingen opleggen? Nochtans geeft mijn sport-app dat ik de fitnessleeftijd heb van iemand van 48. En mijn madam die nog sportiever is van rond 40 jaar.
Zever uit Benidorm. Alle dagen Aqua gym en ze denken ook dat ze onsterfelijk zijn. Maar iedere week repatriëren ze er een paar.

Uw leeftijd is uw leeftijd.

Ga maar eens een lening vragen op uw 65+ en zeg dan dat uw app zegt dat ge 48 bent.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2021 om 13:05.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 13:15   #111
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Vandenbroucke riekt bloed:

de zorg wordt overbelast door bejaarden, maar we gaan de jeugd nog wa pesten

Gangster
Vandenbroucke zijn hoofdactiviteit is zoveel mogelijk tweedracht zaaien onder de bevolking zodat hij zelf zijn goesting kan blijven doen.

Ik ben pro-vaccineren en vindt het ook een teken van respect om je verantwoordelijkheid te nemen de bevolking te helpen, maar waarom hebben ze het dan niet verplicht als het o-zo cruciaal was. En nu met van die pasjes afkomen wtf? Dit is China niet.

Maar ik ben ook pro-democratie en niet-gevaccineerden hebben nooit de wet overtreden bij mij weten. Men moet naar de juiste mensen wijzen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 14:19   #112
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Vandenbroucke zijn hoofdactiviteit is zoveel mogelijk tweedracht zaaien onder de bevolking zodat hij zelf zijn goesting kan blijven doen.

Ik ben pro-vaccineren en vindt het ook een teken van respect om je verantwoordelijkheid te nemen de bevolking te helpen, maar waarom hebben ze het dan niet verplicht als het o-zo cruciaal was. En nu met van die pasjes afkomen wtf? Dit is China niet.

Maar ik ben ook pro-democratie en niet-gevaccineerden hebben nooit de wet overtreden bij mij weten. Men moet naar de juiste mensen wijzen.
De constante al bijna 2 jaar lang is, dat het altijd aan iemand ligt maar nooit aan de maatregelen zelf of vaccinatie.

Eerst moesten alle ouderen en risicopatenten, dan 70%, dan 90% van de volwassen. Daar voldoet Vlaanderen ruimschoots aan. En wat zien we, het werkt niet.
Nu ligt het aan de kindjes zogezegd die niet gevaccineerd zijn, maar daar komt er geen ene van op de IC.
Ook proberen ze de schuld door te schuiven aan de arm negerkes. Dus alles wat we gedaan hebben heeft niet gewerkt omdat de arm negerkes niet genoeg zijn gevaccineerd. Als dat zo is, wisten die professors dit dan niet van te voren en waarom hebben wij dan zoveel moeite gedaan als je van te voren wist dat het niet ging lukken?

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 2 december 2021 om 14:19.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 19:15   #113
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zever uit Benidorm. Alle dagen Aqua gym en ze denken ook dat ze onsterfelijk zijn. Maar iedere week repatriëren ze er een paar.

Uw leeftijd is uw leeftijd.

Ga maar eens een lening vragen op uw 65+ en zeg dan dat uw app zegt dat ge 48 bent.
Ik heb op tijd mijn voorzorgen genomen om na mijn 65e geen lening meer nodig te hebben.
Ik heb op tijd mijn voorzorgen genomen om na mijn 65e nog gezond te zijn. Wat betreft aqua gym, dat is aan mij niet besteed. In het verleden heb ik iets te veel zwemtrainingen gehad om nog goesting te hebben in zwemmen. Werken in de tuin en fietsen (neen geen elektrische fiets zoals veel jongeren) aan een behoorlijk tempo houdt mij fit.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 02:33   #114
Niks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom pleit hij niet voor de voor de hand liggende optie om anti-vaxxers niet langer ivm covid gerelateerde klachten op te nemen in IC ? Dan is er direct terug voldoende capaciteit voor zorg voor ernstige (en normale...) patiënten.
Die anti-vaxxers hebben een death-wish, je moet ze daar toch niet in tegenwerken ? Smijt ze de parking op. Die hun 'natuurlijke immuniteit' of hun 'gezonde levenswijze', of hun vitaminepillekes, of desnoods een Trumpiaanse spuit met bleekwater lost hun problemen wel op.
Definieer "anti-vaxxer". De Australische leider die onder andere Aboriginals gedwongen afzondert omdat ze geen spuit willen (ze vertrouwen de overheid niet door eerdere incidenten) noemt gevaccineerden ook zo als ze tegen zijn vrijheidsbeperking zijn.

Ik heb eerder al eens geantwoord dat "vitaminepillekes" gebruikt worden als aanvullend deel van de behandeling in onder andere Florida (hoofddeel is monoklonale antistoffen). Ik ken enkelen in de medische wereld die dit onlangs aanhaalden. Een ervan deed onder andere DNA/mRNA-onderzoek en sprak ook over het nut van vitamines en enkele andere stoffen. Niet als wondermiddel maar extra hulp.

Terzijde, dat over bleekwater is niet waar. Zelfs linksleunende factcheck-sites vermelden dit. Hij zei dat nooit maar vroeg zich iets af over medische "disinfectants" omdat het gesprek daarover ging. Onder andere iemand van Obamas Justitiedepartment loog dan op Twitter dat Trump letterlijk over "bleach" bezig was, Democrats herhaalden dit en dan het nieuws. Zij knipten de kontext weg en voegden soms iemands verwonderde reaktie toe van een ander tijdstip. Dan kwam Björn "geschokt" nog liegen over UV-straling want meerder ziekenhuizen, onder andere een van USA:s meest bekende was dit reeds aan het testen als mogelijk middel tegen covid-symptomen.

https://www.cedars-sinai.org/newsroo...ith-uva-light/
Niks is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be