Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2021, 18:39   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo kunnen we bezig blijven. Wat heeft een licentiaat in politieke wetenschappen (Weyts) nu te maken met het onderwijs? En in een vorig leven was hij (niet zo'n succesvolle overigens) Minister van Verkeer of Mobiliteit. Leg het maar uit.

Graag zelfs!

Wie weet komt er ooit nog een soort 'politieke hygiëne' in 'ons' land van.

Als het even kan zonder bloedvergieten, uiteraard.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 18:39   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Graag dan de referentie.
Het internet. Daar heeft men iets interessant: Google. Heb je graag dat ik uitleg hoe het werkt?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 18:41   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het internet. Daar heeft men iets interessant: Google. Heb je graag dat ik uitleg hoe het werkt?
Vreemd dat u uw referentie niet onmiddellijk kunt geven... 't Gaat er immers niet om wat ik op het wereldwijde web kan vinden, maar wel naar welk concreet document u verwijst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 18:46   #104
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd dat een licentiaat in de Economische Wetenschappen minister van volksgezondheid kan worden zonder bijkomende grondige opleiding in de materie waar hij verantwoordelijk voor is, maar zo ben ik nu eenmaal. Ik hecht toch een beetje belang aan échte 'expertise' (maar toch ook niet té véél: 'experten' krijgen het nogal gemakkelijk hoog in de bol).
Dat komt omdat politieke kleur van de vakminister belangrijker wordt geacht dan zijn/haar expertise in het domein. Daarvoor heeft hij een kabinet.
Welk diploma ze hebben speelt geen rol, zolang ze maar een diploma hebben.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 19:05   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit 2020.

Citaat:
3. Wat is de werkzaamheid van het vaccin?

Uit de eerste onderzoeken blijkt dat dit vaccin werkt bij 95 op de 100 mensen (95%). Dit betekent dat van de 100 mensen die zonder prik COVID-19 zouden krijgen, er na vaccinatie nog maar 5 mensen COVID-19 krijgen. Ook bij deelnemers aan de klinische studies die tot de risicogroepen behoren, zoals mensen met longaandoeningen, diabetes en hoge bloeddruk is dezelfde effectiviteit gezien van 95%.

Citaat:
16. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?

We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. HET IS NOG NIET BEKEND HOE LANG DEZE BESCHERMING ZAL BLIJVEN. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
https://www.cbg-meb.nl/documenten/vr...iontech-pfizer
Oud 4 december 2021, 19:06   #106
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, en dat is natuurlijk de schuld van de N-VA. Waarschijnlijk is ook de N-VA de oorzaak van de vele regen de afgelopen veertien dagen...

Kijk, de vaccinatiegraad in Vlaanderen is enorm hoog en was het u ook alweer niet die beweerde dat "gevaccineerden wel kunnen besmetten maar ze doen dit niet zo vlug"? Hoe rijmt nu het één met het ander?

Ik ben geen geneeskundige, maar er kunnen verschillende oorzaken zijn:
-strenge maatregelen werden veel te vlug losgelaten.
-mondmasker was lange tijd niet verplicht voor kinderen. Volgens mij hebben ze massaal anderen besmet.
-men aarzelt kinderen te vaccineren, maar zij geven wel vaak het virus massaal door aan volwassenen.
-niet-gevaccineerden waren ook een motor voor de besmetting en de opnames in de ziekenhuizen.
-de vaccins werden overschat en ook verkeerd begrepen en/of verkeerd uitgelegd: vaccins geven geen vrijgeleide om geen covid te krijgen, maar ze temperen in vele gevallen de ziekte.
-de geniepigheid van het virus werd onderschat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 19:06   #107
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het is eigenlijk onbegrijpelijk, dagelijks sterven er tientallen mensen door corona. En onze minister van volksgezondheid wordt geen haar breed in de weg gelegd.
Meer nog, niemand durft of uit kritiek op het departement volks'gezond'heid.

Dat de eerste coronagolven iedereen overrompelde dat is nog te aanvaarden.

Maar deze vierde golf is er één "teveel"
Zich verschuilen achter...het is een nieuw virus, dat gaat niet meer.
Maar wat mij vooral tegen de borststoot is die regeling van de boosterprik.

Dit schreef HLN op 18 oktober 2021:

“Twee spuiten bieden voorlopig écht voldoende immuniteit”
To ‘boosterprik’ or not to ‘boosterprik’? Nu de coronacijfers weer in de lift zitten, rijst de vraag of die twee spuiten alleen nog wel hun werk doen. “Er is écht geen enkele wetenschappelijke aanwijzing dat de immuniteit bij de jonge, gezonde bevolking aan het afnemen is”, zegt Dirk Ramaekers, hoofd van de taskforce Vaccinatie.

Bijna 2.500 Belgen worden dagelijks besmet met het coronavirus. Vorige maandag was er zelfs een uitschieter van 3.903 positieve testen - een verdubbeling tegenover twee weken eerder. Wie in het ziekenhuis belandt, is in de meeste gevallen ouder dan 60 jaar of ongevaccineerd. Paniek is niet nodig, zo zeggen de virologen in koor. “Zonder de vaccinatie was het nog tien keer erger geweest”, zei Erika Vlieghe afgelopen weekend nog. En ook federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) wil nog niet weten van extra maatregelen.

Dat laatste doet de deur dicht!

Dat is of was onverantwoord na 3 coronagolven!!!
De Vivaldi regering gaat hier flink uit de bocht.
Zij zijn verantwoordelijk voor de vele doden, zware zieken, en overbelaste ziekenhuizen, uit deze vierde golf.

En of nu de virologen, experts, wetenschappers zeggen ja maar toen wisten we het "nog" niet doet niks terzake. Ook de hoger raad van de gezondheid die in oktober geen graten zag in een versnelde booster vaccin heeft hierin enorm gefaald. Maar los daarvan is het de politiek die maatregelen uitwerkt om de "volksgezondheid" te vrijwaren.

Dus ja FVDB had veel eerder maatregelingen kunnen treffen. Maar heeft dit nagelaten.

Ik begrijp dan ook niet waarom niemand het ontslag van deze onbekwame minister eist.
Niet dat ik het voor brandluchtje wil opnemen, maar er sterven dagelijks ongeveer 350 mensen per dag in België.

Uw verontwaardiging is dus hoogst selectief.
Oud 4 december 2021, 19:09   #108
gunter5148

Standaard

Citaat:
-mondmasker was lange tijd niet verplicht voor kinderen. Volgens mij hebben ze massaal anderen besmet.
-men aarzelt kinderen te vaccineren, maar zij geven wel vaak het virus massaal door aan volwassenen.
-niet-gevaccineerden waren ook een motor voor de besmetting en de opnames in de ziekenhuizen.
-de vaccins werden overschat en ook verkeerd begrepen en/of verkeerd uitgelegd: vaccins geven geen vrijgeleide om geen covid te krijgen, maar ze temperen in vele gevallen de ziekte.
Het virus is inderdaad geniepig. Het kwam hier net, zonder licht, met een zwarte muts, aan de achterdeur binnen.

Het feit dat een gevaccineerde nog altijd kan besmetten en besmet kan worden werd hier al duizend keer uitgelegd.

U bent een haatzaaier, en een voorstander van verdeeldheid.

Blijf met uw tengels van onze bengels.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 december 2021 om 19:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 19:09   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent daar weer met een hoop veronderstellingen, waaronder uw bewering (totaal onbewezen) dat kinderen "het virus massaal doorgeven aan volwassenen".
Oud 4 december 2021, 19:11   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
U ben een haatzaaier, en een voorstander van verdeeldheid.
En een kwakzalver, want hij poneert allerlei stellingen terwijl hij uitdrukkelijk vermeldt dat hij "geen geneeskundige" is. Tja, wat is dat lijstje van veronderstelde "verschillende oorzaken" waard?
Oud 4 december 2021, 19:15   #111
gunter5148

Standaard

Citaat:
En een kwakzalver, want hij poneert allerlei stellingen terwijl hij uitdrukkelijk vermeldt dat hij "geen geneeskundige" is. Tja, wat is dat lijstje van veronderstelde "verschillende oorzaken" waard?
Niets. Het is niets waard. Zijn mening is niets waard. Maar hij roept en tiert zo hard dat de nog grotere idioten hem geloven.
Zoals de fabel dat joden ziektes verspreiden.
Oud 4 december 2021, 19:17   #112
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Nijlpaarden testen positief!

VDB moet weg!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 19:18   #113
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Blijft dus wachten op een antwoord op de vraag. Wie heeft ooit wat verklaard aan het begin van de vaccinatiecampagne over de effectiviteit van de vaccins? Laten we ons beperken tot België.
https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/m...in-astrazeneca

Hoelang beschermt het vaccin tegen COVID-19?
Op dit moment is nog onbekend hoelang het vaccin van AstraZeneca bescherming biedt tegen het coronavirus. Voor nu weten we dat de bescherming zo’n drie maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het komende jaar worden de mensen die deelnamen aan de klinische studies verder gevolgd om onder andere inzicht te krijgen in de duur van de bescherming.
Oud 4 december 2021, 19:18   #114
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het virus is inderdaad geniepig. Het kwam hier net, zonder licht, met een zwarte muts, aan de achterdeur binnen.

Het feit dat een gevaccineerde nog altijd kan besmetten en besmet kan worden werd hier al duizend keer uitgelegd.

U ben een haatzaaier, en een voorstander van verdeeldheid.

Blijf met uw tengels van onze bengels.

Dit lijkt me inderdaad ten zeerste aangewezen.

Binnen een jaar of tien zullen 'we' misschien genoeg weten over de eventuele bijwerkingen op lange termijn van zo'n Covid-19-vaccin om alsnog te kunnen besluiten dat het geen kwaad kan er ook kinderen mee in te spuiten.

In het huidige experimentele stadium van het vaccin lijkt mij uiterste voorzichtigheid echter absoluut geboden.

Het is al erg genoeg dat volwassenen als onbeschermd proefkonijn mogen (/moeten) fungeren.

Oud 4 december 2021, 19:20   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op dit moment is nog onbekend hoelang het vaccin van AstraZeneca bescherming biedt tegen het coronavirus. Voor nu weten we dat de bescherming zo’n drie maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het komende jaar worden de mensen die deelnamen aan de klinische studies verder gevolgd om onder andere inzicht te krijgen in de duur van de bescherming.
Dat is wel iets heel anders dan HO beweerde, nl. dat er van in het begin werd gezegd dat de doeltreffendheid van de vaccins in de tijd zou afnemen. Er wordt hier juist onderstreept: "We weten het (nog) niet".
Oud 4 december 2021, 19:20   #116
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dit lijkt me inderdaad ten zeerste aangewezen.

Binnen een jaar of tien zullen 'we' misschien genoeg weten over de eventuele bijwerkingen op lange termijn van zo'n Covid-19-vaccin om alsnog te kunnen besluiten dat het geen kwaad kan er ook kinderen mee in te spuiten.

In het huidige experimentele stadium van het vaccin lijkt mij uiterste voorzichtigheid echter absoluut geboden.

Het is al erg genoeg dat volwassenen als onbeschermd proefkonijn mogen (/moeten) fungeren.
De mensheid bestaat al langer dan vaccins. Experimenteel of niet. En toch zijn er hordes idioten die denken dat wij injecties met chemicaliën nodig hebben om als ras te overleven.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 december 2021 om 19:22.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 19:23   #117
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vroeg me hoe ik het een en het ander kon rijmen. Welnu, ik heb u nu verteld hoe ik dacht het een en het ander te kunnen rijmen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2021 om 19:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 19:24   #118
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met andere woorden: eigenlijk zijn 'we' nog altijd bezig met 'experimenteren'.

Als braaf en domweg gewillig proefkonijn verwacht ik toch een beetje terughoudendheid m.b.t. het vaccineren van kinderen.

Dank bij voorbaat,

"djimi"

Oud 4 december 2021, 19:25   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vroeg me hoe ik het een en het ander kon rijmen. Welnu ik heb u nu verteld hoe ik dacht het een en het ander te kunnen rijmen.
Dat waren dus karamellenverzen. Met een rijmwoordenboek wat woordjes opzoeken, zonder evenwel aandacht te hebben voor de inhoud. U veronderstelt maar iets. Nogal vreemd als u dan eerder stelde dat we naar de wetenschappelijke stand van zaken moeten kijken...
Oud 4 december 2021, 19:25   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel iets heel anders dan HO beweerde, nl. dat er van in het begin werd gezegd dat de doeltreffendheid van de vaccins in de tijd zou afnemen. Er wordt hier juist onderstreept: "We weten het (nog) niet".
Ze zeggen dat ze niet weten hoelang ze effektief zijn. Dat zegt toch genoeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be