![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat men een mens heeft die enkel maar kan overleven als men die biologisch vastmaakt aan uw lijf, zodat je daarmee een siamese tweeling vormt. Zou men U dat mogen opleggen ? Als je van die "koppeling" af wil, gaat die andere dood, dus dat zou moord zijn. Moet jij noodgedwongen siamese gastheer spelen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het genetisch materiaal in mijn lichaam wijzigde niet bij de geboorte. Dus het leven start bij de bevruchting.
Verhinder de bevruchting en er ontstaat geen leven.
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Maar leven doden is geen probleem an sich. Dat hoort ook bij het leven, ander leven doden. Ik zou zelfs denken dat het de basis opdracht is van leven, om ander leven te doden. Ik weet dat jij daar anders over denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Theoretisch gezien heeft in dezelfde optiek de ongeboren mens het recht diegene die abortus pleegt te doden, vanuit het recht op zelfverdediging.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 december 2021 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) omdat resources eindig zijn, en dat als ander leven succesvol is, dat andere leven meer en meer van de resources zal innemen die je zelf nodig had. Mochten alle levensvormen exponentieel aangroeien op een eindige aarde, dan gaat men vroeg of laat toch in de problemen geraken. 2) omdat het leven sinds de uitvinding van dieren zelfs teert op de lichamen van andere levende wezens. Wij eten andere levende wezens. Alle dieren eten andere levende wezens. Enkel planten doen dat niet. 3) omdat, zelfs mochten de vorige 2 punten niet bestaan, exponentiele groei de rapst groeiende na een tijd totaal dominant maakt, dus moet je proberen die rapst groeiende te zijn als je niet totaal overgroeid wil worden, door anderen die rap groeien te vertragen in hun groei, wat je kan doen door hen resources af te nemen (zie 1) ) of door ze te doden. Kortom, de essentie van het leven zelf is anderen doden. Als je bovendien het "spel" begrijpt dat het leven is, namelijk een competitie van strategieen, dan besef je dat elke "score" erin bestaat om andere strategieen uit te schakelen. De essentie van het leven is de dood. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
![]() maar in essentie heb je gelijk. De collectivisten vinden het echter een achterhaald concept, met hun "maakbare maatschappij" die "survival of the fittest." Vandaar dat pandareus treffend aanhaalde dat hun wetten zich niet bezig houden met biologie en biologische processen. Maar het is uiteraard andersom, fysica en biologie trekken zich juist de ballen aan van hun "wetten."
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 december 2021 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn zelf nu "bewuste" wezens, wij ervaren vreugde en verdriet, plezier en pijn. Dat heeft onze doelstellingen "verlegd" naar plezier en vreugde zoeken, en verdriet en pijn vermijden. Maar de natuur heeft ons hierbij voorgeprogammeerd om de essentie van het leven daarin voort te zetten, anders zou onze bewuste zoektocht naar plezier en vreugde rap onze eigen ondergang inluiden en geelimineerd worden. Als bewuste wezens dienen wij dus voornamelijk plezier en vreugde te zoeken, en pijn en verdriet te mijden. Jammer genoeg is het zo dat, omwille van die ingebakken functie, wij dood met pijn en verdriet associeren, omdat het onze basis functie natuurlijk is om ANDEREN te doden, en niet onszelf. Daardoor hebben wij een ingebakken angst van de dood, maar we moeten goed beseffen dat: a) die onvermijdelijk is en deel uitmaakt van het leven zelf b) die angst gewoon ingebakken is, maar overwonnen kan worden met onze ratio. Als dusdanig dienen wij, als bewuste en rationele wezens, inderdaad steeds onze vreugde en plezier trachten na te streven, onze pijn en verdriet trachten te minimaliseren, en ja, te aanvaarden dat de dood verwoven is met het leven, en helemaal niet erg is. Wat wij dienen te vermijden is niet de dood, want dat zou willen zeggen dat wij het leven zouden vermijden. Wat wij dienen te vermijden is verdriet en pijn, in de eerste plaats ons eigen verdriet en pijn, maar ook van anderen. Anderen pijn doen is slecht. Anderen doden, niet. Wij dienen respectvol anderen te doden. Wij dienen het lijden van anderen tegen te gaan. Omdat pijn en verdriet niet nodig zijn, maar de dood van onszelf en anderen onvermijdelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een formaliteit die moet worden vervuld, maar ook niet meer dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Toen hij hem ging aangeven, miste zijn vader de bus, geraakte op café verzeild, en was toen zijne naam vergeten. Hij heet het dan maar zo gelaten.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die kiest voor abortus, dan is dat zo. Als de ingreep gaat plaatsvinden in een katholiek ziekenhuis, zal men het waarschijnlijk om tsjeefse redenen anders noemen, zuigcuretage bv. De zusterkes in de raad van bestuur kunnen dan blijven beweren dat zij daar niet aan meewerken, aan abortus.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 december 2021 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb binnenkort zelf een baby. Enkele dagen na de geboorte, kan dat ook niet lang 'autonoom leven' hoor. Dat is ook het probleem met discussies met tegenstanders van abortus. Voorstanders van de mogelijkheid van abortus (waartoe ik zelf ook behoor), kunnen eigenlijk geen rationeel bepaald punt in de ontwikkeling aanduiden om te kunnen zeggen: tot hier is het verantwoord dat men abortus mag doen. Elk punt tussen de bevruchting en de geboorte is eigenlijk zo goed als volledig willekeurig. Ik heb de discussie al vaak met mezelf 'gevoerd'. Hoewel ik toejuich dat abortus hier legaal is, lukt het me niet rationeel te verantwoorden waarom een abortus tot X weken (ongeacht het aantal weken dat men invult) te verantwoorden is maar daarna niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er over abortus wordt gestemd in het parlement, mogen ook mannen meestemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tegenstanders misbruiken dat al decennialang om dat zo laag mogelijk te leggen, tot het groteske toe zelfs. Enkele splitsende cellen en ze noemen dat al 'levend kind'. Dat is pure manipulatie, om tot een de facto verbod te komen. Om tegen die reactionair-autoritaire kliek in te gaan komen dan natuurlijk de superlatieven in omgekeerde vorm naar boven. ![]() Als een superkaloot echt begint, schakel ik desnoods over naar het verdedigen van postnatale abortus toe laten tot 12 maanden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
En aangezien het "geen levend wezen" of "geen mens" is kan je het dan ook niet vermoorden. Ik heb het altijd ontstellend hypocriet gevonden dat mensen die niet geaborteerd zijn, willen beslissen dat andere wél mogen geaborteerd worden.
![]() |