![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ge kunt via die usb zeer zeker de firewall uitschakelen. Ik zei niet “ahja stel” ik zeg al tot in de treure toe dat die pc open moet staan. Dat heb ik daar niet even later bij gezegd he.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je kan wel een policy opzetten die een paswoord vraagt om in admin mode te gaan. Dat zou moeten werken tegen zo'n aanval. Maar maakt de gewone operaties weer lastiger. Beste is natuurlijk niet zomaar USB's in je box te steken.
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb dat command van die firewall gedraaid als mijn pc 'open stond'. Is dat gelukt om die af te zetten? Nee hé. En stel dat ge via de instellingen gaat, dan krijgt ge dees: ![]() Ongeacht of ge dat nu doet via uwen rubberducky of gewoon zo.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 2 januari 2022 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat script wordt onderbroken als hij credentials vraagt, en dus wordt de volgende lijn met 'YES klikken' niet uitgevoerd. Misschien als ge dat commando in een andere thread zou uitvoeren, maar ik denk het eerlijk ook niet. Da's typisch iets dat pentesters (en hackers) doen. USB-sticks laten rondslingeren op de parking.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 2 januari 2022 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge dat in 10 pc’s steekt van gewone mensen, vraagt die bij de meeste gewoon op ja te klikken he. Probeer eens via een dd command uw downloads op een usb te zetten van uw c. Maar zet dan ff een klein .txt bestandje in die map.
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al zijn die meestal te goedkoop en te krachtig om waar te zijn. Dus je moet al erg naief zijn om die effectief te kopen. Maar een staatsgesteunde (USSR, China) hackergroep zou misschien wel valse en onherkenbare sandisks in omloop kunnen brengen die regulier verkocht worden.
![]() |
![]() |
#108 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze nerd doet dat als beroep, nogal wiedes dat dat beveiligd is. Citaat:
Of die boekhouder laat u zomaar alleen met zijn pc zonder dat hij lockt of uitlogt? Kijk hé, tuurlijk werkt dit bij onnozele zielen, maar dat doen scam praktijken ook waar ze vragen nummers van google-playcards door te sturen. Citaat:
dd is diskdump in linux, maar zelfs daar zou ik cp gebruiken. Een terminal werkt niet adhv vrije interpretatie gelijk de Bijbel dat doet hoor. En dan kan ik evengoed alles verslepen vanuit de verkenner naar een usbstick. Da's niet hacken, da's gewoon een computer gebruiken waarvoor die is gemaakt. Mijn downloads staan niet eens op de C trouwens ![]()
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 2 januari 2022 om 21:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit gebeurt effectief op grote schaal (koop nooit usbsticks op aliexpress of 2dehands).
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 2 januari 2022 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja ik doe dat niet als beroep, maar ge weet wel wat ik bedoel he. Ge kunt via die terminal files naar uw usb laden he. Dd command is idd linux. Als je dat ongevraagd bij iemand anders doet via een usb is dat zeker hacken he. Zeker als ge een bestandje achterlaat om vanop afstand meer te doen met meer tijd.
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net als ze uw auto stelen als ge deur open laat en er de sleutel op laat zitten. Wat neemt ge hieruit mee trouwens voor als ge met Windows werkt (wat bij ons echt een must is ivm beschikbare software)? De kennis is gedeeld, wat hebt ge eruit geleerd?
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 2 januari 2022 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies een exaam.
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Encrypten is goed, maar vooral:
1. Ge laat uw pc nooit ingelogd als ge er niet bij zijt (Winkey + L, niet meer nodig). 2. Uw user waarmee ge inlogt is geen admin. Tsjah, 't is logisch denken hé. Als X en Y een veiligheidsrisico is, wat doe ik om dat te vermijden?
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 2 januari 2022 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hoe gaat ge te werk voor 2 op windows? - Winkey + R voor de runbox, dan typt ge "lusrmgr.msc" en enter. - Bij users maakt ge een nieuwe admin user, voorbeeld uw gewone username met suffix adm en ge geeft dat een ander paswoord. - Bij "groups", haalt ge uwe gewone user uit 'administrators' en voegt ge de nieuwe toe. Onder groups bij groepke 'users' checkt ge dat uw gewone user erin zit. De default user 'Administrator' zou disabled moeten staan ook.
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel diensten er niet in trappen als ge gewoon zegt dat ge de nieuwe van ICT zijt en naar iemand zijn pc komt kijken. Gewoon zelfs vragen; "Had hier iemand een melding naar ICT gemaakt?".
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moeilijkste zal worden om een lokale vpn server op te stellen voor alle toestellen. Stel, 4 toestellen zijn tegelijk aan zwaar internetverbruik bezig, is zo een raspberry pi 8 gb ram wel voldoende?
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Online gaming door een VPN tunnel kan misschien sucken, geen idee. Hier hoe je zo'n gateway instelt: https://zone13.io/post/raspberry-pi-...y-for-nordvpn/ Ik zou er wel pas aan beginnen als ge op zijn minst verstaat wat elke stap probeert te bereiken.
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |