Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2004, 13:07   #101
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BJ
Waarom probeer je er toch zo'n geografische en etnische kwestie van te maken? De EU is niet meer dan een paar landen gebonden aan elkaar door een paar verdragen.
De EU is veel meer dan dat. U weigert blijkbaar hardnekkig zich degelijk te informeren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 13:08   #102
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Je vertrekt vanuit de veronderstelling dat Marokko en China WILLEN toetreden. Dat is niet het geval.

Wie doet er hier belachelijk?
Marokko heeft in het verleden wel degelijk een aanvraag ingediend. Die is toen geweigerd en wel met als opgaaf van reden dat het geen Europees land was.
Oud 19 december 2004, 13:10   #103
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ten eerste, je negeert de sterrekunde en de wiskunde; beiden vinden hun oorsprong in Egypte en de verdere Oosterse wereld en beiden hebben de filosofie, die door de Grieken bekend is geworden, mogelijk gemaakt. En ten tweede: waarom denk je dat de Grieken daar in afzondering leefden? Waar denk je dat Pythagoras (die aan de basis lag van het heliocentrisme) de mosterd is gaan halen?

De "Turken" waar over jij spreekt werden trouwens toen nog niet eens zo als nationaliteit beschouwd.
De Turken woonden toen nog helemaal niet in Klein-Azië maar wel duizenden kilometers oostelijker in Centraal-Azië. Weet u werkelijk NIETS over Turkije?
Oud 19 december 2004, 13:13   #104
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Bosnië-Herzegovina is dat ook. Vroeg of laat, worden ook zij lid van de EU.8)
Bosnië-Herzegovina is inderdaad een Europees land. Als het ooit politieke en economische stabiliteit verwerft is het een evident kandidaat voor EU-lidmaatschap.
Niet religie op zich is het criterium, wel het feit of een land geografisch, cultuur-historisch en politiek Europees is. Bij Bosnië-Herzegovina is dat het geval. Bij Turkije niet.
Oud 19 december 2004, 13:21   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Weer zo een reactie, waarvan ik dacht.
Die gaat ooit komen maar wanneer.
Die persoon lokt het dan ook uit. Mijn vraag is dan ook: wat doen jullie hier nog als jullie Turkije toch nog steeds als jullie "moeder" beschouwen en blijkbaar niet al te hoog oplopen met jullie nieuwe thuisland?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 13:54   #106
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De reden waarom Turkije op dit ogenblik niet mag toetreden tot de EU is simpelweg dat de meerderheid van de inwoners van de EU blijkbaar tegen is. Het is m.i. zeer onverstandig om de toetreding van Turkije door te duwen tegen de democratische wil van het volk. Objectief gezien is de toetreding de 'annexatie' is van een moslim-land in de westerse invloedsfeer. Het is dus gewoon een klinkende strategische overwinning voor het Westen. Maar de perceptie van de toetreding is die van een zoveelste capitulatie aan de oprukkende islam. De expansie van de EU naar het oosten wordt paradoxaal genoeg aangevoeld als de belegering van de EU.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 14:18   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Objectief gezien is de toetreding de 'annexatie' is van een moslim-land in de westerse invloedsfeer.
Een "annexatie" van een land dat over enkele decennia het grootste zal zijn van de EU??? Dit land zal uiteindelijk politiek (naar beslissingsmacht in EP, Commissie en Ministerraad) op dezelfde hoogte staan als Duitsland, of er zelfs boven uit tornen. Annexatie is dus zeker niet het woord, wel komende dominantie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 14:22   #108
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Goede cartoon (EU Dhimmitude) :
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatc...ves/004366.php

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 14:34   #109
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
M.a.w. geen reden dus om de Turken te betrekken als beschavingsvormend element in onze Europese cultuur. Bedankt dat u het zelf gevonden heeft!
Je blijft blijkbaar met oogkleppen lezen, ik hoop dat je als leerkracht niet met oogkleppen voor de klas staat.
Oud 19 december 2004, 14:39   #110
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Bosnië-Herzegovina is inderdaad een Europees land. Als het ooit politieke en economische stabiliteit verwerft is het een evident kandidaat voor EU-lidmaatschap.
Niet religie op zich is het criterium, wel het feit of een land geografisch, cultuur-historisch en politiek Europees is. Bij Bosnië-Herzegovina is dat het geval. Bij Turkije niet.
Jij denkt dus dat Bosnië-Herzegovina "cultuur-historisch" en "politiek" gelijkt op bijvoorbeeld Vlaanderen of bijvoorbeeld een Scandinavisch land? Mmm... Ben je er al eens geweest? En ben je al eens in Turkije geweest?
Oud 19 december 2004, 14:44   #111
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Jij denkt dus dat Bosnië-Herzegovina "cultuur-historisch" en "politiek" gelijkt op bijvoorbeeld Vlaanderen of bijvoorbeeld een Scandinavisch land? Mmm... Ben je er al eens geweest? En ben je al eens in Turkije geweest?
U moet lezen wat ik schrijf. Cultuur-historisch is het gewoon een feit dat Bosnië-Herzegovina inderdaad deel uitmaakt van onze Europese beschaving. En politiek gezien is het volkomen aan Europa gebonden.
Het feit dat er in Bosnië-Herzegovina momenteel geen stabiliteit heerst, dat de economie er een puinhoop is, enz. maken een toetreding tot de EU op dit moment uiteraard onmogelijk. Ongetwijfeld is er daar nog een zeer lange weg af te leggen (minimun 15-20 jaar zou ik denken, als alles goed gaat). Maar als het er ooit stabiel wordt dan moet toetreding tot de EU mogelijk zijn. Zelfde geldt trouwens ook voor andere Balkan-landen (Albanië, Servië-Montenegro, FYROM). Croatië zal sneller lid worden, waarschijnlijk al over 5-10 jaar.
Oud 19 december 2004, 14:53   #112
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De Turken woonden toen nog helemaal niet in Klein-Azië maar wel duizenden kilometers oostelijker in Centraal-Azië. Weet u werkelijk NIETS over Turkije?
Geachte heer Ostyn,

Ik wens u te vragen om aan te tonen waar ik gezegd heb dat de "Turken" aan de oorsprong liggen van de wetenschap. Ik vermoed dat u de context niet hebt nagekeken. M.a.w., u bent degenen die niet weet waarover hij praat. Bovendien vraag ik u om eender welk boek of site op te zoeken over de geschiedenis van dat Europa en Azië dat gaat over de periode waar we het hier over hebben (+-500 of 600 BC) en mij dan aan te tonen waar de term "Turk" of "Turken" voorkomt.

Met vriendelijke groeten,
Oud 19 december 2004, 14:55   #113
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahaha. Kom dan maar eens dringend op de banken zitten van het eerste middelbaar, meer bepaald tijdens de les aardrijkskunde. Daar zult u horen dat Turkije, terecht, bij de Aziatische landen wordt ingedeeld. Dit is al altijd het geval, daar nu eenmaal het allergrootste, overweldigende deel van het land in Azië ligt.

Volgens uw redenering zou Spanje trouwens een Afrikaans land moeten zijn. Spanje heeft immers ook zo'n miniscuul stipje land in een ander werelddeel...
Wat me opgevallen is dat landen als Georgië, Armenië en Azerbaidjan wel tot Europa horen. Dat laat bedenkingen over + Cyprus is natuurlijk daarentegen een Europese land.

Turkije heeft geen kolonie maar vasteland op Europees
grondgebied.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 14:56   #114
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De Grieken kwamen ook uit het oosten Griekenland binnen, waarna ze steeds westelijker gingen. Er woonde in kleine aantallen een ander volk.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 14:58   #115
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens te meer legt u die mensen woorden in de mond die ze nooit hebben uitgesproken. Wensen we een "arm en creperende Turkije" omdat we het land niet in de EU willen zien? Neen, natuurlijk niet. Dat maakt u ervan. Turkije mag gerust een welvarend land worden en daartoe economische verdragen sluiten met de EU, maar in de EU hoort het niet thuis: het behoort niet tot onze cultuurkring en is daarenboven geen Europees land.
EU is geen cultuurkring maar louter economisch en politiek. Landen als Noorwegen, Zwitserland, Liechtenstein, ... zijn dan niet-Europese burgers ofwat? Of die mensen voelen zich misschien niet Europees.
Oud 19 december 2004, 14:58   #116
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
jullie "moeder" beschouwen en blijkbaar niet al te hoog oplopen met jullie nieuwe thuisland?
Owja, iemand die van zijn moeder houwt mag niet bij zijn vader wonen.
Toch?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 15:00   #117
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oja? Waar is dan uw bron voor die scenario? Misschien uit uw duim gezogen?
Niet uit mijn duim gezogen. Maar heb het uit de mond van Erdogan gehoord. Dat was B-plan van Turkije. Maar nu ze datum hebben gekregen mag dat voor zo'n 10 �* 15 jaar de boom in. Alhoewel, ik zie geen reden waarom Rusland Turkije niet mag helpen met bouwen van kerncentrales.
Oud 19 december 2004, 15:00   #118
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
De Grieken kwamen ook uit het oosten Griekenland binnen, waarna ze steeds westelijker gingen. Er woonde in kleine aantallen een ander volk.
Alle (of toch bijna alle) volkeren migreerden ooit. De Griekse migratie situeert zich echter eerder in de tijd. Overigens kwamen de Grieken in Klein-Azi¨aan vanuit het Westen (m.n. het huidige Griekenland) en niet vanuit het Oosten. In Griekenland zelf kwamen ze vanuit het noorden. En dit is trouwens nog maar een zeer ruwe schets, want over de etnische oorsprong van de huidige Griekse bevolking zijn boeken vol geschreven.
Oud 19 december 2004, 15:02   #119
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Alhoewel, ik zie geen reden waarom Rusland Turkije niet mag helpen met bouwen van kerncentrales.
Gelet op de ervaring met Russische kerncentrales (Tsjernobyl) weet ik toch niet of dat voor Turkije zo'n goed idee zou zijn.
Oud 19 december 2004, 15:04   #120
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien dan teruggaan naar het land waar u zo vol van is?
Het woord teruggaan is provocerend. Ik ben iemand die in België is geboren en getogen. Ik ben degene die het mag beslissen. Ik zal "TeRuGkErEn" wanneer het in Turkije goed is. Daar beslis is ik over. Nu je het beleefd hebt gevraagd zal ik ook mijn mening zeggen.

Ik ben van plan om 10 a 20 kindjes (niet allemaal van dezelfde vrouw wel te verstaan, draagmoederkes) op aarde te brengen. Ze allemaal hier in België te installeren en dan pas als het natuurlijk het goed is in Turkije, naar daar gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be