Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2022, 09:16   #101
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik begrijp nog steeds niet waarom mijn vergelijking niet opgaat.

Ik heb het over mijn specifieke geval. Nieuwe SUV<--->oude auto.
Dan vergelijk ik toch die twee?
U heeft toch op een bepaald moment in de tijd overwogen om een nieuwe auto te kopen?

Op zo'n moment gaat men toch kijken welke opties er in de markt beschikbaar zijn?

En als men dan inderdaad beslist een nieuwe auto te kopen (zoals in uw geval), gaat men toch de mogelijke (nieuwe) auto's met elkaar vergelijken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 09:16   #102
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Al die mannen met hun EV's en cabrio's dik gesjareld dan ...

Ja mijn kleine SUV heeft enkel het extra gewicht van de 4 wiel aandrijving mee te slepen, maar die zit in de Impreza ook. dus dat maakt niks uit.

Parkeren geen probleem, draaicirkel ook geen probleem, is niet speciaal breder.

Den eerste sjarel die er bloed over wil kappen hang ik aan mijnen trekhaak die mag dan proberen lopen aan topsnelheid .
Een cabrio zwaarder van gewicht ? onze Z4 1495 kg is zo zwaar als een gewone auto van dezelfde grote.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 09:18   #103
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dikke vette 2

Daarenboven nemen de wagens die ze nu SUV noemen niet meer plaats in dan een standaard sedan of desnoods een camionette. Ze zijn enkel wat hoger dan een gewone wagen.
Die van mij, geen SUV voor alle duidelijkheid, is met zijn bijna 5m lengte en 1.9m breedte zelfs nog redelijk wat groter dan de meeste die nu voor SUV moeten doorgaan.

Jaloersheid is een vieze ziekte.
Jaloersheid? Hoezo?

U denkt dat elke persoon die geen SUV heeft, het geld niet heeft om een SUV te kopen? En dat iedereen die de mogelijkheid heeft om een SUV te kopen, dat ook zou doen?

(En trouwens: ik keur de actie niet goed hé)

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 februari 2022 om 09:20.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 10:16   #104
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Jaloersheid? Hoezo?

U denkt dat elke persoon die geen SUV heeft, het geld niet heeft om een SUV te kopen? En dat iedereen die de mogelijkheid heeft om een SUV te kopen, dat ook zou doen?

(En trouwens: ik keur de actie niet goed hé)
Diegenen die deze actie hebben uitgevoerd lijken me niet meteen de meest bemiddelde. Eerder van die rood/groene links extremistische klasse die met moeite de eindjes aan elkaar kunnen knopen. (vandaar jaloersheid)
Ik prijs hier ook de SUV niet aan, wat ik op zich meestal lelijke wagens vind.
De meeste wat men nu SUV noemt zijn trouwens enkel in de hoogte wat uitgerokken personenwagens.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 februari 2022 om 10:17.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 10:21   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Jaloezie.

Wie zich een extra auto kan permitteren: oeieoei ... en al zeker een sportkar. Of een sjieker model zoals een jaguar of porche.
Wie zich een auto kan veroorloven die goed zit voor zijn rug of om zijn hobby te kunnen uitoefenen: de geldwolf.
Tweede verblijver ...
....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 12:24   #106
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U heeft toch op een bepaald moment in de tijd overwogen om een nieuwe auto te kopen?

Op zo'n moment gaat men toch kijken welke opties er in de markt beschikbaar zijn?

En als men dan inderdaad beslist een nieuwe auto te kopen (zoals in uw geval), gaat men toch de mogelijke (nieuwe) auto's met elkaar vergelijken?
Ja, dat heb ik ook gedaan.

Maar het ging hier over het feit dat ik de verkeersveiligheid heb verhoogd door een SUV te kopen. Want die nieuwe SUV is veiliger dan mijn vorige auto.
Dus de veiligheid is er op vooruit gegaan.

Daar ging het over.
Het is niet zo dat iemand die een SUV koopt zorgt voor minder veilig verkeer. Dat was mijn punt.
En als ik de veiligheid voordien (mijn oude auto) en nu (mijn nieuwe SUV) wil vergelijken moet ik die twee auto's vergelijken. En niet mijn nieuwe SUV met eender welk ander model (wat ik niet gekocht heb).
Oud 26 februari 2022, 11:52   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Talking

De dikke SUVs van de Belgen stonden mee aan te schuiven in de lange file, een deel zelfs met jerrycans in de koffer.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220225_96822182

Angst voor prijsstijging leidt tot hamstergedrag: sommige benzinestations staan droog

Maaseik - De stijgende olieprijzen leiden tot ongeziene files aan de benzinestations in de grensstreek. Ook de tankwagens stonden bij hun leveranciers in de rij. Op veel plaatsen was de benzine daardoor een tijdje op.

De maximumprijs voor een liter benzine bedroeg gisteren 1,79 euro/liter. Vandaag wordt dat 7 cent meer. Zo’n prijsstijging is traditioneel het sein voor tal van Belgen om nog snel de tank vol te gooien.

Maar ook de Nederlanders, die in eigen land met een adviesprijs van 2,20 euro voor een litertje naft moeten leven, zijn van de stijgende prijs in ons land op de hoogte. Ook zij staken vrijdag massaal de grens over. De files bij de benzinestations op de Belgische grens waren daardoor langer dan ooit. Veel langer.

Vrijdag wachtte aan de benzinestations in Maaseik een rij auto’s van enkele honderden meter. “Gisteren en vrijdagochtend was de benzine gewoon op”, vertelt Maaseikenaar Ralf Demandt (42). “We zijn tot in Dilsen moeten rijden, om een station te vinden waar nog wél benzine was.”

“Vele Nederlanders steken hun koffer vol met jerrycans. Best wel egoïstisch vind ik. Ik heb er eentje over aangesproken, maar die vond niet dat hij iets verkeerd deed.”

Hamsteren

Ook in het centrum van de provincie gingen authentieke Belgen aan het hamsteren, en kwam de bodem van het vat euro 95 in zicht. “Nooit gezien”, klinkt het bij de Hasseltse brandstoffenleverancier Bouts, waar je vrijdag nog 1,639 moest betalen. “Paniek door de oorlog zou ik het niet noemen, eerder paniek om de prijs. Doorgaans stijgt de prijs met 1, hooguit 2 eurocent. Maar nu wordt een volle tank 5 euro duurder. Daar zijn de mensen bijzonder gevoelig voor.”

Voor alle duidelijkheid: alleen de dure euro 95 is schaars. Voor euro 98 en diesel is er nergens een tekort.

Ook Bruno Service Station in Maasmechelen zat vrijdag even zonder benzine. “Vrijdag kwamen hier zo’n 800 tot 900 Nederlanders tanken. Het probleem is dat de tankwagens niet kunnen volgen met bijvullen”, zegt Noë Bruno. “Wanneer zij zichzelf willen voltanken, moeten ze zelf tot anderhalf uur aanschuiven. Dan krijg je dit. Als dan ook de media beginnen over de schaarste, dan duiken nog meer mensen hun auto in richting pompstation.”
Andere links, andere regio:
Citaat:
https://www.hln.be/ravels/monsterfil...jzen~ac2152db/

Monsterfiles aan Poppelse tankstations door stijgende brandstofprijzen

RAVELS

Op verschillende plaatsen in het land was het vrijdag erg druk aan de tankstations. Ook Poppel werd overspoeld door - vooral Nederlandse - wagens die nog snel willen tanken voordat de prijzen vanaf zaterdag naar absolute records stijgen.

Liese Demeulenaere 25 feb. 2022

Zaterdag stijgen de maximumprijzen voor diesel en benzine 95 naar ongekende hoogtes. Veel mensen zagen vrijdag daarom hun kans schoon om nog snel hun tank vol te gooien. Zo ook in grensgemeente Poppel, waar tanktoerisme sowieso al schering en inslag is, stonden de wagens aan te schuiven in monsterfiles. Vooral aan tankstation Van Raak vlak voor de grens was het immens druk, voornamelijk met Nederlandse wagens.

“Als ik hier kom tanken, dan scheelt dat toch wel een kwartje per liter. En zeker met de prijsstijgingen die nu worden aangekondigd door het conflict in Oekraïne maakt dat toch een groot verschil, vind ik”, zegt een Nederlandse automobiliste. “Ik kom van regio Tilburg dus dat is toch al een eindje rijden, maar ik bespaar zo wel 10 euro op een volle tank. Daardoor vind ik de afstand en het lange aanschuiven toch de moeite waard.” Verder in de rij klinkt het net zo. “De brandstofprijzen worden de komende maanden onbetaalbaar door de oorlog. Dus dat wil ik voor zijn.”

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2022 om 11:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 13:34   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig rijdt de Nederlandse politie, of toch minstens hun special forces, met SUV's ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 13:48   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De dikke SUVs van de Belgen stonden mee aan te schuiven in de lange file, een deel zelfs met jerrycans in de koffer.

Andere links, andere regio:
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die 50 km omweg maken om dan 7 euro te besparen op een tankbeurt
Dat die dan in feite duurder uitkomen willen ze nog steeds niet geloven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2022 om 13:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2022, 12:12   #110
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die 50 km omweg maken om dan 7 euro te besparen op een tankbeurt
Dat die dan in feite duurder uitkomen willen ze nog steeds niet geloven.
Dat tankstation in Poppel ken ik.
Ligt op letterlijk 10 meter van de grens.
En er komt nooit een Belg tanken.
Het is altijd al gericht geweest op Nederlanders. Vroeger kon je er zelfs een tijdje alleen met een Nederlandse bankkaart betalen. 't Is er goedkoper dan in Nederland maar steeds een pak duurder dan de overige tankstations in de buurt.
En dat beginnen de Nederlanders ook te snappen en zo rijden ze al snel door tot Weelde of Ravels (10km) waar nog meer winst te rapen valt.

Voor Nederlanders is dat tankstation in Poppel trouwens lang geen 50km omrijden. Je bent er nagenoeg even snel vanuit Goirle (NL) dan vanuit Poppel (BE) dorp. En mensen van Tilburg rijden hooguit 10 min.
Oud 13 maart 2022, 15:52   #111
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alles wat meer dan 1,7 ton weegt en op een SUV lijkt moet zeer zwaar belast worden. Of verboden worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2022, 22:40   #112
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alles wat meer dan 1,7 ton weegt en op een SUV lijkt moet zeer zwaar belast worden. Of verboden worden.
Elektrische auto's ook dus.
Oud 13 maart 2022, 23:08   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Electrische wagens wegen vandaag al minder dan 1650 kg.

Gemeten zelfs maar 1625 kg. En hebben 306 PK, Tesla model 3 basismodel.

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Range_Plus.pdf

ADAC Messwerte

Leergewicht/Zuladung 1.625/435 kg
En met de het lichter structureel batterijpack en lichtere 4680 cellen gaan ze nog 100 tot 150 kg besparen. Dan geraakt zelfs de Long Range mogelijk onder 1700 kg (1846 kg, gemeten ADAC in mei 2019)

En in enkele jaren gaat er nog eens minimum 100 kg vanaf enkel door de lichtere accucellen an sich. Voorspelling Elon Musk

Citaat:
Citaat:
@elonmusk

400 Wh/kg *with* high cycle life, produced in volume (not just a lab) is not far. Probably 3 to 4 years.

12:00 AM · Aug 25, 2020
The 400 Wh/kg level would be 54% higher than roughly 260 Wh/kg that Tesla is using today.

EVs would not weigh that much then, even when having huge battery packs:

75 kWh battery at 400 Wh/kg: 188 kg of cells (compared to 288 kg now)
100 kWh battery at 400 Wh/kg: 250 kg of cells (compared to 384 kg now)

https://insideevs.com/news/440727/el...cells-not-far/
Slecht geprobeerd.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2022 om 23:20.
Oud 14 maart 2022, 07:39   #114
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ook ja.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2022, 08:29   #115
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Electrische wagens wegen vandaag al minder dan 1650 kg.

Gemeten zelfs maar 1625 kg. En hebben 306 PK, Tesla model 3 basismodel.

En met de het lichter structureel batterijpack en lichtere 4680 cellen gaan ze nog 100 tot 150 kg besparen. Dan geraakt zelfs de Long Range mogelijk onder 1700 kg (1846 kg, gemeten ADAC in mei 2019)

En in enkele jaren gaat er nog eens minimum 100 kg vanaf enkel door de lichtere accucellen an sich. Voorspelling Elon Musk

Slecht geprobeerd.
Niets slecht geprobeerd .....omdat je van het ene merk naar het andere en altijd van model naar een ander model huppelt .

Slechte verliezer ben je en de grootste kopieerder sinds eeuwen .

Wanneer komt er eens iets wat je zelf ervaren hebt?

Laatst gewijzigd door chris k : 15 maart 2022 om 08:30.
Oud 15 maart 2022, 08:36   #116
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Van waar komt die 1,7 ton? En niet bv 1,5 ton ofzo? Zit daar een logica achter of komt die 1,7 recht uit uw duim?

En u mag eens uitleggen hoe men in wetteksten de zinsnede "alles wat op een SUV lijkt" moet gaan vertalen...

De typische SUV van 15 jaar geleden (pakweg de eerste Qashqai) bestaat ondertussen al lang in -tig versies.
Je hebt de 'gewone' SUV's (Toyota Rav4, Hyundia Tucson, NIssan Qashqai,...), de SUV-coupés (BMW X4, Mercedes GLC of GLE, Audi e-tron, Tesla X...), je hebt de 'kleine' SUV's (Dacia Duster, Kia Stonic, Hyundai Kona,...), je hebt de verhoogde breaks (Audi Allroad, Mercedes Allterrain, Volvo Crosscountry,...) en je hebt tegenwoordig van die tussenmodellen die vlees nog vis zijn (Citroen C5X,...).

Wat doen we ermee? Allemaal verbieden?
Iedereen in een Porsche 911 of een Aston Martin Vantage, want dat zijn heel lage auto's.
Of in een Lotus Elise (900kg), een Renault Twizy (480kg) of een Suzuki Celerio (800kg), want dat zijn dan weer lichte.
Of restaureren we met zijn allen een Mercedes 300D uit de jaren '80 want die lijkt in de verste verte niet op een hedendaagse SUV...

Eens benieuwd aan welke voorwaarden een auto moet voldoen om volgens u een SUV genoemd te worden.

Als de staat in ons land al auto's moet gaan verbieden die in de rest van Europa vrijelijk rondrijden hebben we het ver gebracht ja...
Oud 15 maart 2022, 17:46   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets slecht geprobeerd .....
Natuurlijk slecht geprobeerd.

Ik geef de gemeten feiten, daar kan niets tegenop zelfs nog geen natte toog.

Citaat:
Over hoeveel vervuilende plofkarren die ik gereden heb - en nog rij - wil je iets weten?

Nog meer dan ik al uitgelegd heb? Lees jij eigenlijk geen posten? Of vergeet jij alles?

Citaat:
Vertel toch eens wat jouw huidige dieselwagen weegt.

Dan zal ik vertellen wat onze huidige twee benzinewagens wegen, afgesproken? Go!

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2022 om 17:52.
Oud 15 maart 2022, 21:51   #118
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk slecht geprobeerd.

Ik geef de gemeten feiten, daar kan niets tegenop zelfs nog geen natte toog.

Over hoeveel vervuilende plofkarren die ik gereden heb - en nog rij - wil je iets weten?

Nog meer dan ik al uitgelegd heb? Lees jij eigenlijk geen posten? Of vergeet jij alles?

Vertel toch eens wat jouw huidige dieselwagen weegt.

Dan zal ik vertellen wat onze huidige twee benzinewagens wegen, afgesproken? Go!
Je bent al maanden achter de feiten aan het lopen .....mijn diesel is al weg van einde november ......binnen de 5 werkdagen was die verkocht .

Ik heb me een BMW plug-in gekocht .....ik zie naar mijn portemonnee ....en ik koop Europees .
Oud 15 maart 2022, 22:33   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent al maanden achter de feiten aan het lopen .....mijn diesel is al weg van einde november ......binnen de 5 werkdagen was die verkocht .
En hoe kan ik dat rieken?

Citaat:
Ik heb me een BMW plug-in gekocht .....ik zie naar mijn portemonnee ....en ik koop Europees .
En wat weegt die?

Toch geen BMW die ze in China gemaakt hebben?

Oei oei een BMW Plug-in die kwamen er heel slecht uit qua milieu en kosten bij ADAC-testen. De SUVs X3/X5 haalden respectievelijk 2/1 ster, slechter gaat niet. Had ik nog enkele maanden geleden gepost. De beste BMW plug-in maar matige 3 sterren, (veel) te hoog stroomverbruik in E-modus en hybride modus. Maar 4 van de 42 geteste plug-in hybrides kregen met 4 sterren pas een aanbeveling, geen enkele wagen haalde 5 sterren.

Bron:
Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...lug-in-hybrid/

Resultaten van de metingen: Van de 42 geteste plug-in hybrides behaalde geen van de modellen de volledige vijfsterrenbeoordeling in de ADAC Ecotest. Vier van de geteste modellen krijgen momenteel een viersterrenresultaat en kunnen daarom worden beschouwd als aanbevelingen: dit zijn de Hyundai Ioniq, Renault Capture en Renault Mégane evenals de Volvo V60 T6. Zo verbruikt de Hyundai Ioniq bij gecombineerd gebruik 3,1 liter Super plus 8,0 kWh elektriciteit per 100 kilometer.

Ergebnis der Messungen: Von den 42 getesteten Plug-in-Hybriden schafft kein Modell die volle Bewertung von fünf Sternen im ADAC Ecotest. Vier der getesteten Modelle erhalten aktuell ein Vier-Sterne-Ergebnis und können daher als Empfehlung gelten: Das sind der Hyundai Ioniq, Renault Capture und Renault Mégane sowie der Volvo V60 T6. Der Hyundai Ioniq zum Beispiel verbraucht im kombinierten Betrieb 3,1 Liter Super plus 8,0 kWh Strom auf 100 Kilometer.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ecotestpluginhybride021022.png‎
Bekeken: 48
Grootte:  634,4 KB
ID: 115923  

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ecotestpluginhybride021022.jpg‎ (423,9 KB, 37x gelezen)

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2022 om 22:57.
Oud 16 maart 2022, 09:14   #120
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En hoe kan ik dat rieken?

En wat weegt die?

Toch geen BMW die ze in China gemaakt hebben?

Oei oei een BMW Plug-in die kwamen er heel slecht uit qua milieu en kosten bij ADAC-testen. De SUVs X3/X5 haalden respectievelijk 2/1 ster, slechter gaat niet. Had ik nog enkele maanden geleden gepost. De beste BMW plug-in maar matige 3 sterren, (veel) te hoog stroomverbruik in E-modus en hybride modus. Maar 4 van de 42 geteste plug-in hybrides kregen met 4 sterren pas een aanbeveling, geen enkele wagen haalde 5 sterren.

Bron:
Nep cijfers......ik heb lagere verbruikscijfers met mijn BMW hybride dan in uw lijstje .

En in Europa geproduceerd en gewicht daar heb je geen zaken mee en met het model ook niet.

ik heb een hybride ....wanneer koop jij iets waar je elektrisch kan mee rijden?

Ik rij van mijn eigen zonnepanelen geproduceerde elektriciteit !

Altijd op iedereen kritiek geven maar zelf extreem vuil blijven rijden !

Mijn schoonbroer bolt met een Audi Hybride en die zit rond de 11l een pak meer dan er in de boekskes staat .

Ik heb vroeger gezien wat die journalisten ontvangen als ze zo een test doen.

Het is nog steeds zoals vroeger in 1981 .

Testritten in vakantielanden ( heel hun gezin mocht mee op dezelfde kost )

De extra's nog vergeten .....denk niet dat er iets verandert is dan vroeger .

Laatst gewijzigd door chris k : 16 maart 2022 om 09:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be