![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zo'n moment gaat men toch kijken welke opties er in de markt beschikbaar zijn? En als men dan inderdaad beslist een nieuwe auto te kopen (zoals in uw geval), gaat men toch de mogelijke (nieuwe) auto's met elkaar vergelijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U denkt dat elke persoon die geen SUV heeft, het geld niet heeft om een SUV te kopen? En dat iedereen die de mogelijkheid heeft om een SUV te kopen, dat ook zou doen? (En trouwens: ik keur de actie niet goed hé) Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 februari 2022 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik prijs hier ook de SUV niet aan, wat ik op zich meestal lelijke wagens vind. De meeste wat men nu SUV noemt zijn trouwens enkel in de hoogte wat uitgerokken personenwagens.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 februari 2022 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaloezie.
Wie zich een extra auto kan permitteren: oeieoei ... en al zeker een sportkar. Of een sjieker model zoals een jaguar of porche. Wie zich een auto kan veroorloven die goed zit voor zijn rug of om zijn hobby te kunnen uitoefenen: de geldwolf. Tweede verblijver ... ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het ging hier over het feit dat ik de verkeersveiligheid heb verhoogd door een SUV te kopen. Want die nieuwe SUV is veiliger dan mijn vorige auto. Dus de veiligheid is er op vooruit gegaan. Daar ging het over. Het is niet zo dat iemand die een SUV koopt zorgt voor minder veilig verkeer. Dat was mijn punt. En als ik de veiligheid voordien (mijn oude auto) en nu (mijn nieuwe SUV) wil vergelijken moet ik die twee auto's vergelijken. En niet mijn nieuwe SUV met eender welk ander model (wat ik niet gekocht heb).
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dikke SUVs van de Belgen stonden mee aan te schuiven in de lange file, een deel zelfs met jerrycans in de koffer.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2022 om 11:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig rijdt de Nederlandse politie, of toch minstens hun special forces, met SUV's ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat die dan in feite duurder uitkomen willen ze nog steeds niet geloven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2022 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt op letterlijk 10 meter van de grens. En er komt nooit een Belg tanken. Het is altijd al gericht geweest op Nederlanders. Vroeger kon je er zelfs een tijdje alleen met een Nederlandse bankkaart betalen. 't Is er goedkoper dan in Nederland maar steeds een pak duurder dan de overige tankstations in de buurt. En dat beginnen de Nederlanders ook te snappen en zo rijden ze al snel door tot Weelde of Ravels (10km) waar nog meer winst te rapen valt. Voor Nederlanders is dat tankstation in Poppel trouwens lang geen 50km omrijden. Je bent er nagenoeg even snel vanuit Goirle (NL) dan vanuit Poppel (BE) dorp. En mensen van Tilburg rijden hooguit 10 min.
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles wat meer dan 1,7 ton weegt en op een SUV lijkt moet zeer zwaar belast worden. Of verboden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Electrische wagens wegen vandaag al minder dan 1650 kg.
Gemeten zelfs maar 1625 kg. En hebben 306 PK, Tesla model 3 basismodel. Citaat:
En in enkele jaren gaat er nog eens minimum 100 kg vanaf enkel door de lichtere accucellen an sich. Voorspelling Elon Musk Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2022 om 23:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Slechte verliezer ben je en de grootste kopieerder sinds eeuwen . Wanneer komt er eens iets wat je zelf ervaren hebt? Laatst gewijzigd door chris k : 15 maart 2022 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u mag eens uitleggen hoe men in wetteksten de zinsnede "alles wat op een SUV lijkt" moet gaan vertalen... De typische SUV van 15 jaar geleden (pakweg de eerste Qashqai) bestaat ondertussen al lang in -tig versies. Je hebt de 'gewone' SUV's (Toyota Rav4, Hyundia Tucson, NIssan Qashqai,...), de SUV-coupés (BMW X4, Mercedes GLC of GLE, Audi e-tron, Tesla X...), je hebt de 'kleine' SUV's (Dacia Duster, Kia Stonic, Hyundai Kona,...), je hebt de verhoogde breaks (Audi Allroad, Mercedes Allterrain, Volvo Crosscountry,...) en je hebt tegenwoordig van die tussenmodellen die vlees nog vis zijn (Citroen C5X,...). Wat doen we ermee? Allemaal verbieden? Iedereen in een Porsche 911 of een Aston Martin Vantage, want dat zijn heel lage auto's. Of in een Lotus Elise (900kg), een Renault Twizy (480kg) of een Suzuki Celerio (800kg), want dat zijn dan weer lichte. Of restaureren we met zijn allen een Mercedes 300D uit de jaren '80 want die lijkt in de verste verte niet op een hedendaagse SUV... Eens benieuwd aan welke voorwaarden een auto moet voldoen om volgens u een SUV genoemd te worden. Als de staat in ons land al auto's moet gaan verbieden die in de rest van Europa vrijelijk rondrijden hebben we het ver gebracht ja...
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk slecht geprobeerd.
Ik geef de gemeten feiten, daar kan niets tegenop zelfs nog geen natte toog. Citaat:
![]() Nog meer dan ik al uitgelegd heb? Lees jij eigenlijk geen posten? Of vergeet jij alles? Citaat:
![]() Dan zal ik vertellen wat onze huidige twee benzinewagens wegen, afgesproken? Go! Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2022 om 17:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb me een BMW plug-in gekocht .....ik zie naar mijn portemonnee ....en ik koop Europees . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Toch geen BMW die ze in China gemaakt hebben? ![]() Oei oei een BMW Plug-in die kwamen er heel slecht uit qua milieu en kosten bij ADAC-testen. De SUVs X3/X5 haalden respectievelijk 2/1 ster, slechter gaat niet. Had ik nog enkele maanden geleden gepost. De beste BMW plug-in maar matige 3 sterren, (veel) te hoog stroomverbruik in E-modus en hybride modus. Maar 4 van de 42 geteste plug-in hybrides kregen met 4 sterren pas een aanbeveling, geen enkele wagen haalde 5 sterren. Bron: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2022 om 22:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En in Europa geproduceerd en gewicht daar heb je geen zaken mee en met het model ook niet. ik heb een hybride ....wanneer koop jij iets waar je elektrisch kan mee rijden? Ik rij van mijn eigen zonnepanelen geproduceerde elektriciteit ! Altijd op iedereen kritiek geven maar zelf extreem vuil blijven rijden ! Mijn schoonbroer bolt met een Audi Hybride en die zit rond de 11l een pak meer dan er in de boekskes staat . Ik heb vroeger gezien wat die journalisten ontvangen als ze zo een test doen. Het is nog steeds zoals vroeger in 1981 . Testritten in vakantielanden ( heel hun gezin mocht mee op dezelfde kost ) De extra's nog vergeten .....denk niet dat er iets verandert is dan vroeger . Laatst gewijzigd door chris k : 16 maart 2022 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |