Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2022, 07:13   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens wat ik lees was hij helemaal niet gewassen.
Het gekke is dat we er geen foto van zien, terwijl voor de rest ieder hoekje en kantje een fotoke waard was.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 07:13   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens wat ik lees was hij helemaal niet gewassen.
Het gekke is dat we er geen foto van zien, terwijl voor de rest ieder hoekje en kantje een fotoke waard was.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 12:08   #103
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Niets voor u Bem?

https://www.hln.be/fit-en-gezond/een...-toe~a6852416/
Oud 15 februari 2022, 17:38   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel zoals ik reeds zei: er waren nog een aantal storende elementen die maakten dat ik me die dag grondig begon te ergeren aan meneer E.

Niet enkel was er dus op vlak van persoonlijke hygiëne het een en ander aan te merken <- (en dat is nog een understatement, maar goed laat ik me daar niet teveel over uitweiden of ik ontplof bijna opnieuw -sisi! xD)

Maar daarnaast is/was het gewoon een vervelende vent. "Un embêtant personnage."
En er waren ook tegenstrijdigheden (in levensvisie, algemene ingesteldheid enz.) die maakten dat ik er niet mee overweg kon. We stonden gewoon te ver van elkaar. Ik zeg dit niet graag maar als ik heel eerlijk mag zijn: voor mij was het duidelijk -na dus met hem gepraat te hebben, of liever gediscuteerd -of toch tensminste iets in die richting, dat het pardonnez-moi l'expression: 'un petit nègre' betrof 'sorti de sa brousse-village'. Ik heb zoals ik eerder zei zelf in Afrika gewoond, notamment in de buurt van zijn Ghana. Et désolée oftewel sorry/my bad, ik weet hoe ze zijn. Yep. Om een voorbeeld te noemen: ze kunnen niet omgaan met geld (uiteraard zijn er tal van gradaties + uitzonderingen, maar E. valt daar -zoals ik reeds gewag van maakte en hieronder verder zal illustreren, dus zeker niet onder).

Ik had al verteld dat hij met een geblokkeerde Spaanse bankrekening zit waardoor ie dus *ferm gekloot* is: zeker in Spanje vermits hij er de benen nam. Ik veronderstel dat hij hier op termijn ook problemen mee kan krijgen maar goed, 'pas mon problème comme on dit'.

Hij minimaliseert het wel door het weg te wuiven als "just one speeding ticket". Maar toen puntje bij paaltje kwam en ik er verder naar vroeg, bleken het ineens al meerdere te zijn (en wie weet wat nog wat). <- Nu goed ik ben niet naïef op dat vlak. Financieel il est pris a (<-whoops accent werkt niet) la gorge. Mij moet men geen blaasjes wijsmaken op dat vlak. Je connais et je sais.

Enfin bref, dat was 1 voorbeeldje dat ik schetste. (Er zijn er nog..... -lol-)

Bijvoorbeeld;

Een irritante gewoonte om "euh-huu" als stopwoordje en/of simpelweg als kort antwoord te geven. En niet enkel 'gewoon gezegd' (op normale wijze uitgesproken dus), maar op een zweverige-dromerige-soort van 'afwezige' manier. En wat vooral irriteert -voor mij dan: Dat het niet is om te irriteren maar dat ie gewoon zo is aka <pluk de dag- we lopen weg van het probleem- kop in het zand- lack of backbone- geen karakter>... "Euh-huu"

-> Bijvoorbeeld:
Me: "E. Why is that bank account blocked? Did you default on paying something?
E.: "Euh-huu"

Me: "E. Do not forget to let your phone on stand-by tomorrow."

Me: "E. Can you please wash your hands."

...

Serieus. Op het einde gingen mijn haren bij wijze van spreken rechtstaan telkens hij dat Euh-huu uitsprak. Ik betrap me er nu zelfs nog op het al dan niet uit boosheid (van de situatie te hebben laten aanslepen onder meer) doorheen de dag als een soort van refrein te repeteren (inclusief die stomme intonatie op de "huu"):

"Euh-huu"
"Euh-huu"
"Euh-huu"

.....
Is hij nu nóg niet weg ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 19:08   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dickpicks posten spoort niet echt met wat de moderatie ons vraagt als handelwijze, dus a priori is dat logisch.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 22:05   #106
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dickpicks posten spoort niet echt met wat de moderatie ons vraagt als handelwijze, dus a priori is dat logisch.
In die mannen hun geval is dat meer ne pilaar dan nen dick
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 22:30   #107
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel, eigenlijk een thuisloze vermits hij 's nachts wel opvang had/terecht kon bij de daklozenopvang Victor.

Maar goed, even korte situatieschets: de dees moest een (rotan)zetel (eerder een soort van lounge-sit) -die niet door de voordeur kon naar boven zien te krijgen. Stonden er 2 jigaboos aan de overkant te keuvelen en toen ik teken deed of ze een handje konden toesteken, snelden ze toe om te helpen <- (Hier ben ik nog steeds erg blij om. Maar goed, het vervolg is minder zoals men zal lezen.)

Enfin, de zetel werd in een mum van tijd -mede met behulp van een touw (<- dat ik nog vlug even bij de Zeeman om de hoek was gaan halen) + extra mankracht, via het venster naar binnen gehesen.

Pour la forme maak ik nog even een praatje met mijn sauveur. Blijkt dat ie in feite dakloos is en tijdelijk in de *Victor verblijft. Bij het horen van de naam* slaan mijn hersenen tilt -> dit is namelijk het daklozenopvangcentrum van Project Axel dat enige tijd geleden op TV verscheen in een docu-serie die ik destijds met spanning op de voet volgde.
Ik maak enthousiast gebaar dat ik de Victor ken van op TV en (hier bega ik mijn eerste fout) of het meevalt, en of hij niet liever een tijd bij mij zou verkiezen te verblijven. Ik vertel hem ook dat ik vroeger onder meer in Afrika heb gewoond, vraag hem vanwaar ie is enz.enz. Met andere woorden, ik babbel er als een geit op los en het komt erop neer dat we afspreken dat ie zijn zakken/bagage gaat ophalen en diezelfde avond terug zal komen om zijn intrek bij mij te nemen.

Ik moet zeggen dat ik toen reeds wat spijt had van het voorgesteld te hebben want bij het verlaten van de flat hoor ik hem zeggen: "You are my angel". En ook, bij het opruimen van de kartonnen verpakking zei ie plots -toen ik gewag maakte dat het ok was en hij ze gewoon boven in de gang kon droppen, dat hij ze in de kelder wou deponeren/("I want to put them in the cellar". (Ik had namelijk al een plastiek vuilniszak met stukken karton & touw gevuld en naar de kelder gebracht.)

Dus het zat al niet echt snor toen ie die namiddag weg ging om zijn spullen op te halen. Ik heb zelfs nog zitten denken om het gewoon af te zeggen met een smoes ?* la 'mijn moeder is niet akkoord, of zoiets in die trant...'. En ergens hoopte ik dat ie gewoon niet zou komen opdagen (omdat ik tot nu toe niet eens zijn nr had <- kon het zogezegd niet te weten komen i.e.kon zogezegd niet zo goed overweg met Lycamobile). Bref. Ik wacht en wacht. Niets. "Ouf", denk ik wanneer het al bijna tegen zessen is. Hij komt gewoon niet. Zoveel te beter. Bon débarras.

Maar dan gaat mijn telefoon. En als een geit neem ik op. ()

Ja het is hem. Of ik naar beneden kan komen om open te doen.

En als een geit ga ik naar beneden.

Hij is inderdaad zijn zakken met kleren gaan halen, en dezelfde kerel* waar ie die namiddag mee stond te keuvelen is erbij. *Een hele sympathieke trouwens, ik kende hem zelfs van zien -jawel, ik ben tamelijk observatief ivm mijn surroundings. Dus ik ben al wat minder tegen het idee om onderdak te bieden -als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik ben maw gehapt door de situatie (die ik tenslotte zelf gecreëerd). Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat de rot relatie met m'n zus er mede voor iets tussenzit in de zin dat deze logeerpartij mijn zinnen wat zou helpen verzetten -althans dat was de initiële gedachtegang.

Soit. Ik zit er nu mee opgescheept.

Z'n vriend zegt vrolijk gedag en ik ga naar boven met de kwiet.

Na een korte rondleiding maak ik z'n bed op. Ik slaap op de canapé in de living.

Dan discuteren we wat rond een cup of tea.

En naargelang het gesprek evolueert krijg ik hoe langer hoe meer spijt van mijn beslissing:

-Blijkt dat ie geen vluchteling is -zoals ik aanvankelijk dacht, maar gewoon een economische EU migrant met Spaanse nationaliteit -of liever gezegd een soort van vrijbuiter/flierefluiter cf. vervolg verhaal.

-Wanneer ie zijn muts afzet merk ik dat ie een stuk ouder is, niet dat dit op zich een probleem is, ik bedoel ik heb sowieso geen plannen met hem. Maar het voegt wel toe aan zijn ietwat 'hopeloze situatie' i.e. een jonger iemand -zelfs zonder papieren, heeft sowieso meer toekomstperspectief dan een al wat op leeftijd iemand op vlucht voor schulden en wat weet ik nog wat. Komt erop neer dat ik die avond -als ik zijn Spaanse id mag geloven, opgescheept zit met een 52-jarig Ghanees heerschap dat in mij een ticket ziet naar de oplossing voor zijn problemen (cf. You are my angel*...).

Al vlug evolueert het gesprek naar zijn 'troubles' oftewel waarom hij niet meer naar Spanje wenst (of liever gezegd' wilt teruggaan. "No. I don't want to go back to Spain".) En al vlug gaat het bijna uitsluitend alleen nog maar over "money". Meneer heeft zich o.a. meermaals laten oplichten door familie back in Ghana waardoor ie nu mede bij wijze van spreken bijna geen nagel heeft om aan z'n gat te krabben en holderdebolder in de loop van december van Spanje naar België is gereden (want hij heeft nog wel zijn car, verneem ik later.

*Awel. Daar heb ik nu eens geen zin. Ik probeer het niet te tonen maar inwendig broed ik op een plan om hem asap de deur uit te krijgen. Ik heb genoeg aan m'n kop dat ik dit er niet nog bij wil hebben. Enough is enough.

...... to be continued
Was de drang om nog eens lekker uitgehold te worden te groot?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2022, 02:21   #108
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Was de drang om nog eens lekker uitgehold te worden te groot?
en vooral: kan 'em suikerriet plukken ?
Oud 16 februari 2022, 06:50   #109
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Suikerriet plukken
Oud 16 februari 2022, 07:00   #110
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Alleen met Bemmetje in Dominatrix pak en een goeie zweep in haar hand.

Maar da's niet iets dat in die jongedame haar aard ligt.
Oud 16 februari 2022, 07:06   #111
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alleen met Bemmetje in Dominatrix pak en een goeie zweep in haar hand.

Maar da's niet iets dat in die jongedame haar aard ligt.
ik weet dat nog niet, ... volgens mij heeft ze die neger binnen gelokt om iets mee te doen,... misschien zit m wel in de kelder op een veloke om electriciteit te maken.
Oud 16 februari 2022, 07:13   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik weet dat nog niet, ... volgens mij heeft ze die neger binnen gelokt om iets mee te doen,... misschien zit m wel in de kelder op een veloke om electriciteit te maken.
Dan spendeerd Bembem meer aan eten , dan wat ze aan elektriciteit uit zo'n negertje kan meppen.
Oud 16 februari 2022, 07:16   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan spendeerd Bembem meer aan eten , dan wat ze aan elektriciteit uit zo'n negertje kan meppen.
ah, maar nu maakt ge een denkfout he Maddox...

we sluiten er een aarsgasrecuperator op aan voor de verwarming te regelen.
Oud 16 februari 2022, 07:41   #114
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah, maar nu maakt ge een denkfout he Maddox...

we sluiten er een aarsgasrecuperator op aan voor de verwarming te regelen.
Menselijke scheten, zelfs niet met een bonenpapdieet, zijn geen goeie brandstof. Voornamelijk stikstof, CO2 en wat zwavelverbindingen (het aroma komt je tegemoet)
En zelfs al zou het pure methaan zijn, met 1.5L per dag voor Big Bubba, gaat het geen succes worden voor extra vermogen.
Oud 16 februari 2022, 07:54   #115
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Menselijke scheten, zelfs niet met een bonenpapdieet, zijn geen goeie brandstof. Voornamelijk stikstof, CO2 en wat zwavelverbindingen (het aroma komt je tegemoet)
En zelfs al zou het pure methaan zijn, met 1.5L per dag voor Big Bubba, gaat het geen succes worden voor extra vermogen.
alweer een gemiste kans, .... ja dan gaat ze hem in de filet americain draaien he, .
Oud 16 februari 2022, 08:14   #116
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je dat eten geven? Geen wonder dat die van mij na een tijdje de geest geven...

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 februari 2022 om 08:14.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2022, 08:21   #117
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een joint venture van bembem en CUFI???
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2022, 08:34   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Moet je dat eten geven? Geen wonder dat die van mij na een tijdje de geest geven...
Bembem moet je zeker eten geven, anders werkt dat met die zweep niet zo goed meer.

Maar die negertjes in je kelder, je moet die geen eten geven, gewoon op tijd vervangen.
Je kan het zelfs combineren.
Je kan de vervanger een tijdje eten geven, een stevige ragout van lang varken.
Dan duurt het wat langer voor je een vervanger nodig hebt.
Oud 16 februari 2022, 08:37   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alweer een gemiste kans, .... ja dan gaat ze hem in de filet americain draaien he, .
Filet Americain van lang varken. Bleek , niet lekker, en zelfs gevaarlijk.
Neen, de veiligste manier om lang varken klaar te maken is een eeuwige stoofpot pruttelen hebben.
Oud 16 februari 2022, 09:48   #120
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Filet Americain van lang varken. Bleek , niet lekker, en zelfs gevaarlijk.
Neen, de veiligste manier om lang varken klaar te maken is een eeuwige stoofpot pruttelen hebben.
Dat is nog iets mijn stoofvlees in mijne gietijzeren pot gewoon op laten staan en er af en toe wat vlees in pieren, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be