![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ze kondigden aan Moskou op z'n kop te zullen zetten en ze deden het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maan wellicht niet dus.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En , hoe gaat het nu in Tsjetsenië?
![]() |
#104 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand in het voormalig Oostblok is een doetje.
Het Russisch leger draait er zijn hand niet voor om om ettelijke onschuldige mensen te doden, maar de Oekraïners ook niet. Het zal hard tegen hard gaan. Maar wat wel is: de Oekraïners spelen de thuismatch. En zij hebben een beetje van hun onafhankelijke vrijheid kunnen proeven. Ze weten hoe het lever er aan toe kan gaan, bijvoorbeeld in West-Europa waar ze veel familieleden en seizoensarbeiders/... /truckers/... hebben. De EU kan de Oekraïners maar op 1 wijze steunen. En die is niet direct militair, maar wel economisch. En volgens mij doen ze dat momenteel niet hard genoeg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe Nazi is Oekraïne?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220225_97531392 Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Oekraïne is arm gebleven door de grote corruptie door zowel pro Russische als pro Europese regeringen. En voor ze EU lid worden, wat ik toch ooit hoop, moeten ze eerst grote kuis houden. Zeker het Westen van Oekraïne hoort meer thuis bij Europa dan bij Rusland. De haat tegenover Rusland zal nu alleen maar toegenomen zijn. Laatst gewijzigd door Glennos1 : 26 februari 2022 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forward.com/news/462916/nazi...ts-in-ukraine/ https://www.nbcnews.com/storyline/uk...ldiers-n198961
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 26 februari 2022 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat is wat ik wou zeggen .
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het nu niet om natuurlijk. Nu gaat het over vele doden, vele gekwetsten, veel materiële schade en de doodsteek voor de vrijheid en vooruitgang van Oekraïne. Misschien was hun grote fout om de Russen in hun oostelijke provincies niet voldoende te respecteren. Misschien bleven die Russen zich daar gedragen als kolonisatoren ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aan een maandsalaris van 50 k$. In totaal zal hij daar een goeie 2 miljoen $ verdiend hebben, dat zijn geen miljarden. En de Corruptie is sinds 2014 behoorlijk aangepakt, daar wordt ECHT wel aan gewerkt. Het feit dat Porosenko de verkiezingen verloor van Zelensky, deels op basis van de Anti-Corruptie standpunten van Zelensky is zeker een signaal dat het de Oekraieners menens is op dat vlak. Maar dat duurt jaren. Je kan geen 80 jaar Sovjet-verleden en misgroei terugdraaien op een paar jaar. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 februari 2022 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_in_Ukraine https://tradingeconomics.com/ukraine/corruption-index ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg het u: men heeft hier zich in een onoplosbare knoop gewerkt. Oekraine is te groot om onder te knoet te kunnen houden en heeft te veel kunnen proeven van een meer vrije wereld om nu een paar stappen terug te zetten. Ik zie dit niet goedkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En hij heeft geen eigen belangen te verdedigen, dat maakt alle verschil. Hij heeft een team een brede, algemene steun. Hij won de laatste ronde vd. verkiezingen tegen Poroshenko met 73%. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 februari 2022 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is zo voor elke president overal in de wereld. Of denk je dat Poetin deze oorlog helemaal alleen heeft uitgetekend ??
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar je doet alsof Zelenski de enige president is die goed omringd is.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat bijvoorbeeld Koen De Bouw (om er maar ene te noemen, en eigenlijk nog niet de meest idiote) hier eerste minister wordt (zelfs "goed omringd").
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus je eerdere kleinerende vraag is voldoende beantwoord lijkt me. |
|
![]() |
![]() |